Permalänk
Medlem

Bästa SLI moderkortet

Gärna från datorbutiken. Ska inte extremöverklocka men vill ändå känna att jag kan känna mig fri att göra det Gärna runt 1500 kr

Så; Mycket stabilt och någorlunda överklockningsbart moderkort (Nej, inte "mobo")

Hur långt kan jag överklocka en Q6600 med dessa raminnena ungefär? Ska kylas med Scythe Infinity. Är ramminnena rekommenderade? Tror du jag kan komma i närheten av 3 ghz?? Har faktist redan beställt ramminnena men kan avbeställa om dom e extremt dåliga.

Ska jag vänta på dom nya processorerna som ska ersätta q6600 istället? När kommer dessa ut?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Inno3ds 680i moderkort är riktigt bra

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

Beställde en ny dator med Evga's 680i är det bra det också ?

Visa signatur

Corsair 600T | i7 6700K | MSI Z170A GAMING M5 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX |

Permalänk
Medlem

okej tack gubbs

men när jag googlade hittade jag DFI Lanparty UT ICFX3200-T2R/G som testades mot inno3ds moderkort.. inno3d har bättre överklockningsmöjligheter etc, men denna kostar mycket mindre och är ändå mycket bra

blir nog ett lanparty.. tack

edit: Lanpartyt... tar det bara ati kort? :*( o kan någon svaren på frågorna i första inlägget?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3