NEC MultiSync LCD20WGX2 Pro

Permalänk
Medlem

NEC MultiSync LCD20WGX2 Pro

Hej funderar på att köpa mig en "NEC MultiSync LCD20WGX2 Pro" har kollat på den förut
men då kostade den ca 5000kr, allafall så finns den nu för ca 2000kr, alltså en sänkning med 3000. http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=147220

Är det bara att slå till eller har ni något annat förslag på skärm?

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Re: NEC MultiSync LCD20WGX2 Pro

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sundsten
Hej funderar på att köpa mig en "NEC MultiSync LCD20WGX2 Pro" har kollat på den förut
men då kostade den ca 5000kr, allafall så finns den nu för ca 2000kr, alltså en sänkning med 3000. http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=147220

Är det bara att slå till eller har ni något annat förslag på skärm?

Det verkar helt sjukt pris, men om det verkligen är den skärmen ojojoj...köp!

Permalänk
Medlem

Jo det är ju den skärmen, finns ju fortfarande butiker längre ner som säljer för 4500kr och uppåt. Ja blir till att spara lite då.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

inga företag som går att lita på som säljer den så billigt

Permalänk
Medlem

Får hoppas att de mer etablerade sänker sina priser med då. Men Butik.IT har fått ganska bra betyg på pricerunner bland annat.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Testa beställa. Tänkte faktiskt också köpa en. Bara en bonus att den sänkts 3000kr.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Har inge pengar än, men jag menar det är ju inte bara en butik som har det priset så det kan ju inte vara ett "tryckfel".

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Det kan vara någon utförsäljning, då detta inte är PRO versionen som kan köpas för 2000 kr. Pro verkar kosta 5000 kr. I alla fall förstår jag inte varför någon tvekar. Är ju en av de bästa 20" widescreen skärmarna. Själv har jag redan, "tråkigt" nog en 24" skärm. Det skulle vara roligt om någon köpte den eller pratar med någon butik som säljer den hur det ligger till.

Permalänk
Medlem

Hittar du någon bra recension på den?
Hittar bara till den vanliga modellen.
Fast nu börjar jag tveka. Det kanske är bättre att skaffa en skärm med PVA-panel istället?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk

Säkert fel i någon pris-feed.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Visst är det pro: http://www.butik.it/index.asp?artnr=60001861
Hm hur kan bli fel från flera butiker samtidigt som? Vill inte att det ska vara fel.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte det är fel...

Väntar till imorgon eftermiddag med att lägga min beställning, och om det då är samma pris som nu så är det ett givet köp

Permalänk

Spelar ingen roll om det är fel i pris-feed. Beställer du för pris X får du det för pris x. Sedan handlar det väl om moral om man nu vet om att något är snett ute.

Hur som helst så är det en mycket prisvärd LCD.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Hittar du någon bra recension på den?
Hittar bara till den vanliga modellen.
Fast nu börjar jag tveka. Det kanske är bättre att skaffa en skärm med PVA-panel istället?

Varför, denna har ju AS-IPS det är en bättre paneltyp. Den räknas av många som en av de bästa allround skärmarna. Har haft den ett bra tag nu och är fortfarande mycket nöjd med den! Finns mycket skrivet om den ifall du googlar lite.

Det som vissa kan störa sig på är att det är en glossy men för mig är det bara en bonus

Permalänk
Medlem

Köpte den förut och prova men va inte alls nöjd med den.
När man kollade framifrån så blev det gulaktigt i hörnen. Rörde man sig lite så blev det rena julgranen.
Men för det där priset så skulle man nog stå ut med det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Köpte den förut och prova men va inte alls nöjd med den.
När man kollade framifrån så blev det gulaktigt i hörnen. Rörde man sig lite så blev det rena julgranen.
Men för det där priset så skulle man nog stå ut med det.

Tror snarare du har råkat ut för otur.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Är det någon som lyckats få tag på den här skärmen till det låga priset? Mycket intressant.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Fan jag tror jag måste köpa en till! Helt absurt lågt pris.

Köpte den själv för 4k förra sänkningen.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Varför, denna har ju AS-IPS det är en bättre paneltyp. Den räknas av många som en av de bästa allround skärmarna. Har haft den ett bra tag nu och är fortfarande mycket nöjd med den! Finns mycket skrivet om den ifall du googlar lite.

Det som vissa kan störa sig på är att det är en glossy men för mig är det bara en bonus

Ja, AS-IPS är ju bättre, men det är en del negativt skrivet om den.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/20inch-4_17.ht...

Hur är den att spela med?
Någon recensent skrev att det blev artefakter när man spelade snabba spel t.ex.

"Low response time often comes with gross RTC errors. Monitors with VA matrixes are in the lead here. The RTC error average of the 20WGX2 Pro is 8.8%. The maximum error is as high as 74.5%. According to our criteria, this means that there are visual artifacts. They are not really annoying, yet visible. By the way, the Dell 2007WFP has very similar results in terms of speed and RTC error level because it has the same matrix as the NEC 20WGX2 Pro."

Edit

Wtf, kan man inte ändra höjden på den?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens

Hur är den att spela med?
[/B]

Det finns en annan tråd om denna skärmen också och där är dett ett par länkar till tester och en del som testat att spela med den.

Permalänk
Medlem

Fan vad billigt! Riktigt bra pris för den skärmen.

Funderar på att köpa en

Men synd att det knappt är några vettiga butiker som har sänkt priset, men jag tycker den prissänkningen är extrem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nå, någon som har beställt?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Something is rotten in the state of Denmark, som Hamlet hade sagt.

2000:- för en 20WGX2 Pro är århundradets kap om det verkligen är den skärmen med AS-IPS panel. Har haft den själv i ett halvår ungefär och är supernöjd. Betalade ändå det högre priset dvs ca 5000:-. Har definitivt inte märkt av några artifakter, eftersläpningar eller andra grafiska fel typ backlight bleeding. Spelar mycket FPS och det fungerar utmärkt. Färger och betraktningsvinklar är utmärkta och har inte märkt tillstymmelse till ghosting. Som någon skrev tidigare det enda jag skulle kunna peka ut som negativt är att pga att den är glossy så reflekterar den ljus lätt men det är inget som har stört mig.

För den som är intresserad finns en utförlig recension/användartest på Widescreen Gaming Forum.
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=32...

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Something is rotten in the state of Denmark, som Hamlet hade sagt.

2000:- för en 20WGX2 Pro är århundradets kap om det verkligen är den skärmen med AS-IPS panel. Har haft den själv i ett halvår ungefär och är supernöjd. Betalade ändå det högre priset dvs ca 5000:-. Har definitivt inte märkt av några artifakter, eftersläpningar eller andra grafiska fel typ backlight bleeding. Spelar mycket FPS och det fungerar utmärkt. Färger och betraktningsvinklar är utmärkta och har inte märkt tillstymmelse till ghosting. Som någon skrev tidigare det enda jag skulle kunna peka ut som negativt är att pga att den är glossy så reflekterar den ljus lätt men det är inget som har stört mig.

För den som är intresserad finns en utförlig recension/användartest på Widescreen Gaming Forum.
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=32...

Har du haft en skärm med TN-panel?
Är det en Enorm skillnad som alla säger?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Har du haft en skärm med TN-panel?
Är det en Enorm skillnad som alla säger?

Jag har provat TN-panel plus att jag har det på jobbet, min förra LCD var Viewsonic VX2025WM med P-MVA panel och nu alltså en NEC med AS-IPS.
Jag tycker Samsungen med TN är klart sämst i allt. Viewsonic:en och NEC:en håller samma klass i spel men när det gäller färgåtergivning, betraktningsvinklar osv så är NEC:en klart bättre även om Viewsonic:en också var en bra skärm. Mina föräldrar har tagit över den nu och är mycket nöjda. De spelar iofs inte spel. Viewsonicen lider dock av Backlight Bleeding vid helt svarta bakgrunder och i spel typ FEAR. Det går bra att spela även på skärmen med TN-panelen men tack vare bla överlägsna färger så tycker jag det blir en bättre upplevelse att spela på en skärm med P-MVA eller AS-IPS. Ghosting har jag inte märkt av på någon av skärmarna.

Så svaret blir ja. Jag tycker det är stor skillnad på TN-panel och AS-IPS.
Om jag ska betygsätta de tre jag provat så blir totalbetyget:
AS-IPS 10
P-MVA 8
TN 5

Observera att detta är min högst personliga åsikt baserat enbart på de tre skärmar jag provat själv.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

jag har beställt
butik.it

Permalänk
Medlem

japp jag ska med beställa min skärm där. Jag ringde till 3 butiker och de sa att det priset stämmde. Och att dom hade haft det sen i trosdags. Det kan ju vara så att de större butikerna har den på lager och redan köpt den för det höga priset och inte vill sänka pga det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Jag har provat TN-panel plus att jag har det på jobbet, min förra LCD var Viewsonic VX2025WM med P-MVA panel och nu alltså en NEC med AS-IPS.
Jag tycker Samsungen med TN är klart sämst i allt. Viewsonic:en och NEC:en håller samma klass i spel men när det gäller färgåtergivning, betraktningsvinklar osv så är NEC:en klart bättre även om Viewsonic:en också var en bra skärm. Mina föräldrar har tagit över den nu och är mycket nöjda. De spelar iofs inte spel. Viewsonicen lider dock av Backlight Bleeding vid helt svarta bakgrunder och i spel typ FEAR. Det går bra att spela även på skärmen med TN-panelen men tack vare bla överlägsna färger så tycker jag det blir en bättre upplevelse att spela på en skärm med P-MVA eller AS-IPS. Ghosting har jag inte märkt av på någon av skärmarna.

Så svaret blir ja. Jag tycker det är stor skillnad på TN-panel och AS-IPS.
Om jag ska betygsätta de tre jag provat så blir totalbetyget:
AS-IPS 10
P-MVA 8
TN 5

Observera att detta är min högst personliga åsikt baserat enbart på de tre skärmar jag provat själv.

Tack för svaren!

Sitter med en 940BW nu,kan inte vänta tills jag byter.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

nu har jag med beställt en skärm från butik.it hoppas den kommer snart

Permalänk

Ni som beställt från butik.it vilket betalningssätt valde ni? Är det en tillräckligt pålitlig butik för att man skall våga förbetala med kort? De verkar inte acceptera postförskott.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]