Permalänk
Medlem
Skrivet av darel:

CG3100 fungerar dåligt här med.

Svag eller försvininade Wifi signalen, som prestera dåligt speciellt mot Cisco, och andra tillverkare. Min Samsung Galaxy S krashar regelbundet Wifi functionalitetet på CG3100, Så att alla wifi sessions dör, man kan se att CG3100 finns, men det går inte att koppla upp mot den.

NAT fungerar inte som det ska. (Väl dokumenterat här).

UPnP fungerar inte som det ska. - Prova DLNA så ser man att det är extremt skakig

USB port gör ingenting.

Som rent modem verkar det fungera väl okay när stämnätet funkar (har haft upp till 120mbit/sec på rätt inställd linux installation).

Det finns så många problem att det är ibland svårt att veta om det är comhems nät, wifi, eller nat som strular just då. mjukvarauppdateringar har i mitt fall "regressed" uppkopplingkvaliteten.

Vet inte vad jag vill med detta post utan spilla lite galler och hitta andra med liknande erfaranhet.

Lösning som flera har påpekat är nog hitta annat router som fungerar.. men jag känner att Comhem bör fixar deras problem , jag vill inte har flera lådor av olika skäl.

Kul att du nämner det där med att din Galaxy pajjar din wifi funktionalitet. Upplever exakt samma problem men jag använder en iPhone 3GS. Har även provat med min WRT320N router. Då händer det inte lika ofta men det händer.

Någon här som har ett bra svar på varför och kanske en lösning?

Hade tidigare att wifi skulle pendla automatiskt mellan 20Mhz och 40Mhz. Då dog kopplingen ett par gånger om dagen. Nu har jag låst den på 20Mhz och nu händer det kanske 2-4ggr/månad. Men fortfarande skit störande då det alltid händer när man precis lagt sig i sängen och ska små surfa lite innan man somnar.

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Skrivet av Tele2:

Hej,

Jag ber om ursäkt, var lite snabb där. Det är helt riktigt som du skriver, bor man i ett FD UPC-hus så kan man inte byta via Mina Sidor. Detta är naturligtvis något som vi jobbar på att lösa, om allting går som planerat så kommer detta vara löst inom någon månad.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Nu har det gått ytterligare två månader och fortfarande är det inte löst. För mig har det ALDRIG gått att byta kanaler via webben. Det är förstås inget superkritiskt problem, men det tyder på att man egentligen aldrig prioriterat frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorrzoor:

Kul att du nämner det där med att din Galaxy pajjar din wifi funktionalitet. Upplever exakt samma problem men jag använder en iPhone 3GS. Har även provat med min WRT320N router. Då händer det inte lika ofta men det händer.

Någon här som har ett bra svar på varför och kanske en lösning?

Hade tidigare att wifi skulle pendla automatiskt mellan 20Mhz och 40Mhz. Då dog kopplingen ett par gånger om dagen. Nu har jag låst den på 20Mhz och nu händer det kanske 2-4ggr/månad. Men fortfarande skit störande då det alltid händer när man precis lagt sig i sängen och ska små surfa lite innan man somnar.

Ok så det är inte bara jag. Jag hade en WRT54GL och det krashade inte en enda gång. Jag kör också på 40Mhz, jag skulle nog kör på 20Mhz istället för lite mer stabilitet (även om den bör kunna klara det tycker man).

Permalänk
Medlem

Netgear CG3100

Startade om mitt CG3100 idag för jag har haft lite problem med att jag tappat uppkopplingen när jag drar igång vissa spel.

Jag drog ut sladden till modemet, gick och duschade och allt som allt kanske modemet var urkopplat i cirka 30minuter.
När jag kopplade in modemet igen, så blinkade ALLA lampor på modemet och det gick inte att få någon internet åtkomst överhuvudtaget.

Ringde ju då självklart till Comhem som konstaterade att han inte fick någon kontakt med modemet och vi gick igenom standard felsökningen utan resultat.
Det hela ledde till att han skickade ärendet vidare till teknikerna som skulle komma och kolla på modemet.
Varför har jag då ingen aning om, då jag alltid tidigare skickat iväg modemet och fått ett nytt hemskickat (Det känns väl ändå lite smidigare?)

Jag kom då på att jag kommer stå utan internet i några dagar, och det är ju knappast något som låter vidare lockande... Men till min förtjusning hittade jag ett gammalt Cisco modem ifrån Comhem nere i källaren som fungerade efter att jag ringt kundtjänst igen och kvinnan jag talade med loggade på det modemet istället för mitt Netgear modem
Nu har jag i alla fall internetåtkomst som tur är, men min stora fråga är:

Vad tusan är det som har hänt med mitt Netgear modem, och varför ska en tekniker komma hit och titta på det?

Och hade det kanske till och med hjälpt att kundtjänst loggade in mitt Netgear modem igen så är allt frid & fröjd igen?

Permalänk
Medlem

Hur lyser/blinkar modemet då det är anslutet? Blinkar alla lampor i takt kan det vara trasigt. Samma om alla lampor tänds upp som de ska UTAN att först blinka på ds/us ett tag (ca 20sec till 1min) vid omstart. Antar att du testat med en factoryresett? Oavsett om modemet är inloggat som det ska eller ej hos comhem ska det lysa korrekt. På de flesta modemen ska ds och us lysa konstant...

Kom också på att du bör kunna surfa in i modemet på 192.168.100.1 Går inte det heller är modemet troligen paj. Lyckas du nå modemgränssnittet finns det nån meny (diagnostic eller signal?) som visar om modemet har LOCKED på 6-8 downstreamkanaler och en upstreamkanal. Är så fallet ska det fungera om comhem loggar in modemet igen...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

ALLA lampor lyser, dom blinkar inte till när jag startar modemet.
192.168.0.1 är adressen till denna routern dock, men det fungerar inte.

Snackade med Comhem igen och jag kommer få ett nytt modem.

Tack för hjälpen i alla fall!

Permalänk
Medlem

Ska jag ångra mig?

Beställde precis nyligen XXL 100/10 nu när jag märkte att XL 50/10 kostade lika mycket, 399kr.
Och inte får man något fint erbjudande som en trogen kund. Nya kunder får 6 första månaderna för 199kr.

Jag läste i den gamla Netgear CG1000 tråden att många hade problem med just det modemet/routern men att det lyckades lösa sig för de flesta med "rättade" inställningar eller uppdaterat firmware. Dock så ser jag här att folk fortfarande har problem. Gäller det många eller bara ett fåtal?
Jag vill gärna ha en ny router "på köpet" när jag ändå ska skaffa snabbare bredband. Vill inte att det ska bli sämre än min nuvarande Linksys WRT54GL (+ äldre Cisco modem från Comhem).

Ska jag ringa upp Comhem igen och ångra mig alternativ fråga om bättre vilkor (pris) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rakio:

Beställde precis nyligen XXL 100/10 nu när jag märkte att XL 50/10 kostade lika mycket, 399kr.
Och inte får man något fint erbjudande som en trogen kund. Nya kunder får 6 första månaderna för 199kr.

Jag läste i den gamla Netgear CG1000 tråden att många hade problem med just det modemet/routern men att det lyckades lösa sig för de flesta med "rättade" inställningar eller uppdaterat firmware. Dock så ser jag här att folk fortfarande har problem. Gäller det många eller bara ett fåtal?
Jag vill gärna ha en ny router "på köpet" när jag ändå ska skaffa snabbare bredband. Vill inte att det ska bli sämre än min nuvarande Linksys WRT54GL (+ äldre Cisco modem från Comhem).

Ska jag ringa upp Comhem igen och ångra mig alternativ fråga om bättre vilkor (pris) ?

Det du ska göra är att du säger till dom att du går i tankarna om att säga upp dig eller att byta. Då kommer erbjudande fram.

Permalänk
Medlem

CG3100 som modem NAT eller inte NAT

Nu har jag använt CG3100 enbart som modem. Läste här på tråden att man skulle koppla bort NAT-funktionen. När jag gör det och kör Bredbandskollen får jag ca 30-40 mbit/2 mbit. Ska tillägga att jag har en 100/10 lina. När jag kopplar på NAT ökar hastigheten till ca 97 mbit/9mbit. Har kört med den inställningen en tid och det fungerar bra stundtals, ibland flera dagar och ibland bara en halv dag men då och då går hastigheten ner till ca 45mbit/2mbit. Efter att jag startat om modemet är hastigheten åter 97mbit/9mbit. Ringde ComHem-supporten som rekommenderade att stänga av NAT-funktionen men har skickat mitt ärende till teknisk support. Problemet är ju att jag då halverar prestandan. Som router använder jag en ASUS RT-N56U. Har jag missat någon inställning i routern eller i modemet eftersom hastigheten går ner när NAT är frånkopplat?

Visa signatur

hanse1

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanse1:

Nu har jag använt CG3100 enbart som modem. Läste här på tråden att man skulle koppla bort NAT-funktionen. När jag gör det och kör Bredbandskollen får jag ca 30-40 mbit/2 mbit. Ska tillägga att jag har en 100/10 lina. När jag kopplar på NAT ökar hastigheten till ca 97 mbit/9mbit. Har kört med den inställningen en tid och det fungerar bra stundtals, ibland flera dagar och ibland bara en halv dag men då och då går hastigheten ner till ca 45mbit/2mbit. Efter att jag startat om modemet är hastigheten åter 97mbit/9mbit. Ringde ComHem-supporten som rekommenderade att stänga av NAT-funktionen men har skickat mitt ärende till teknisk support. Problemet är ju att jag då halverar prestandan. Som router använder jag en ASUS RT-N56U. Har jag missat någon inställning i routern eller i modemet eftersom hastigheten går ner när NAT är frånkopplat?

Fråga: När du kör utan NAT, har du då testat utan routern? För får du bra hastighet med NAT påslaget så låter felet inte som nått comhem kan korrigera...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av hanse1:

Nu är jag trött på Com Hem. Den samfällighet där jag bor har skrivit ett långt avtal med Com Hem. Jag förespråkade fiber så att vi, via Stadsnät, kunde välja vår egen leverantör, men det blev för dyrt enligt styrelsen. Nu har jag haft Com Hem i många år med både telefon, TV och internet och läser deras hemsida dagligen med alla erbjudanden som nya kunder får. Vi gamla kunder tycks inte räknas, vi betalar ju varje månad. För min del är det ca 1000 kronor. Det vore väl klädsamt om Com Hem även gav oss gamla kunder en morot, t.ex. att förlänga abonnemangen och kanske få t.ex. en digitalbox till ett rabatterat pris. Då tänker jag inte på den Motorolas snålvariant utan display (trodde inte någon tillverkade en box utan display). Jag har haft problem med min router eftersom den ofta när jag ringer möts av en telefonröst som säger att numret inte kan nås för tillfället. Dessutom måste jag starta om modemet var och varannan dag för att internet ska fungera. När jag ringer till Com Hem får jag ett erbjudandet om 100 kronor för uteblivna telefonsamtal. Om nu inte telefonen fungerar kanske det är svårt att utnyttja ett sådant erbjudan vilket jag påpekade till kundservice. Till slut orkar man ju inte längre att ringa kundservice med alla problem utan man startar om routern och så fungerar det ett tag till.

Det finns ju erbjudanden även för gamla kunder (utan bindningstid).
Du kan få en inspelningsbar hd-box för sisådär 1000 spänn vill jag minnas, men det förutsätter så klart att du binder om dig.
De har gjort om abonnemangen en del så det kan kanske vara värt att gå över det lite.

Permalänk
Medlem

Kör jag utan NAT och ansluter direkt till modemet får jag inte kontakt med nätet.

Skrivet av Phunky:

Fråga: När du kör utan NAT, har du då testat utan routern? För får du bra hastighet med NAT påslaget så låter felet inte som nått comhem kan korrigera...

Visa signatur

hanse1

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanse1:

Kör jag utan NAT och ansluter direkt till modemet får jag inte kontakt med nätet.

Kör jag med kabel direkt till modemet med NAT på får jag ca 97 mbit ta emot men bara 0.5 mbit skicka. Kopplar jag därefter kabeln till routern så får jag 97.77 mbit ta emot och 9.77 skicka.

Visa signatur

hanse1

Permalänk

Släpp små buggfixar ofta

Skrivet av Phunky:

...
Tror netgear cg3100 fick 4-5 uppdateringar ifjol så det är säkerligen fler påväg, de kanske vill samla på sig ett antal case med olika problem/lösningar innan de släpper en uppdatering. Onödigt att släppa en ny firmware per "bugg". Blir bara oöverskådligt, då vet man inte om ett eventuellt nytt problem smygit sig in sedan senaste release eller om det var för 3 releaser sedan osv osv. Lättast är ju att köra utan NAT helt enkelt om man inte är nöjd med funktionaliteten som den är nu och testa igen senare vid nästa release. comhem brukar skriva här då det sker alt på sin twitter/blogg.

Varför är det bättre att göra stora uppdateringar istället för flera små? Att göra något ofta = man blir bättre på det och det finns färre saker som ändras = lättare att hitta orsaken till att fel uppstår. Det där är gammelindustritänk. När det handlar om mjukvara är detta en annan femma då det mesta är helt automatiserat (i moderna mjukvaruhus iaf). Det som kan vara manuellt är dokumentation, dvs manualer som behöver uppdateras "manuellt". Handlar det bara om buggfixar - som gör att en tjänst fungerar om det står i manualen - då behöver ju inte manual etc justeras eftersom den stämmer bättre efter uppgraderingen.
Nej, fixar skall kunna rullas ut på löpande band.
Nya features får man ha viss förståelse för att det är overhead på.

Om man använder modemet med NAT avstängt så behöver man ordna en annan router för att fylla denna funktion. Problemet som jag ser det är att ComHem redan tagit betalt för denna. Deras CG3100 säljs som router, men fungerar bevisligen inte som detta. Jag förväntar mig få tillbaka motsvarande pengar (eftersom jag köpt modemet) för en router med motsvarande spec, alternativt att de gör ett återköp och erbjuder en alternativ produkt - ett rent modem - som de godkänner i sitt nät.

Permalänk
Medlem

Har man comhem xxl med cg3100 behöver man ingen router. Man får 4 IP-adresser.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Show me the money!

Skrivet av iller:

Har man comhem xxl med cg3100 behöver man ingen router. Man får 4 IP-adresser.

Uselt argument. (skrev först "dåligt" men det var inte starkt nog)
Jag har 6 system som behöver adress via kabel. Lägg därtill ett gäng wifi-system. Då bortser jag också från det faktum att jag inte vill ha direktaccess för hela världen rakt in i alla mina system.
Tänk om. Tänk rätt.

Skrivet av fredrik_wendt:

...
Om man använder modemet med NAT avstängt så behöver man ordna en annan router för att fylla denna funktion. Problemet som jag ser det är att ComHem redan tagit betalt för denna. Deras CG3100 säljs som router, men fungerar bevisligen inte som detta. Jag förväntar mig få tillbaka motsvarande pengar (eftersom jag köpt modemet) för en router med motsvarande spec, alternativt att de gör ett återköp och erbjuder en alternativ produkt - ett rent modem - som de godkänner i sitt nät.

Jag håller med dig!
Skulle vara gött att få hem slantarna jag lade ut för min D-Link 825, som dock fungerar alldeles utomordentligt bra. Jag kan dock inte alls beklaga mig över linans stabilitet eller hastighet. För mig har det fungerat skitbra i två år, efter de första dagarnas strul, innan jag stängde av NAT.

Permalänk

lyft blicken bortanför egna naveln

Skrivet av iller:

Har man comhem xxl med cg3100 behöver man ingen router. Man får 4 IP-adresser.

Jag är inte singel/bor ensam utan har familj. 4 IP-adresser räcker möjligen till mina basprylar (laptop, mobil, NAS, TV). Att köra publika IP-adresser medför också att de blir exponerade utåt vilket inte är önskvärt.

Permalänk

linan är fin, men hårdvarans mjukvara förstör upplevelsen

Skrivet av NoSubstitute:

Jag kan dock inte alls beklaga mig över linans stabilitet eller hastighet.

Jag har samma upplevelse där - linan levererar vad som utlovas så det är inget fel på tjänsten. Problemet är att det är ju skit samma vad som levereras i nätet om den enda godkända/tillåtna hårdvaran inte fungerar som den ska. Jag väntar också retroaktiv ersättning för att jag inte kunnat utnyttja tjänsten fullt ut sedan jag skaffade den den 1:a november.

Permalänk
Medlem

Gratis är inte alltid gott....men firmwares?

Jag uppgraderade till XXL dels för att få en ny modem/router med gigabit LAN och N-WLAN och dels för att jag betalade samma månadskostnad men bara för XL 50/10 .

Visst upptäckte jag Comhem XXL tråden här på SweC men trodde att problemen hade lösts sig med nyare firmwares.

Känns lagomt surt att inte kunna få ett stabilt och snabbt nätverk för flera datorer.
Det jag har mest problem med eller märker av mest är att mitt mIRC strular hela tiden. Antagligen försvinner kopplingen eller så går det aldrig att koppla på riktigt. Sen verkar internetsurfande inte alls snabbare, utan tvärtom långsammare.

Skulle det gå att installera custom firmware såsom DD-WRT även om CG3100 modellen inte stöds direkt?
Tänker mig att det borde finnas en liknade Netgearmodem som har stöd redan. Om inte CG3100 är just för Comhem, vilket inte skulle överraska mig.

Saknar stabilitet jag hade innan...

Permalänk
Medlem

Hämtade för någon timme sedan ut mitt nya modem, CG3100. Har precis skaffat XXL-abonnemanget.
Jag har däremot problem med att komma ut på nätet.
De två första lamporna Power och Downstream lyser med ett fast sken och upstream blinkar. Jordgloben lyser inte över huvudtaget. Kollar jag inställningarna så har modemet inte fått någon IP ännu. Den står på dynamisk vilket borde vara korrekt.

Visst är det bara att jacka in i data-jacket oavsett vilket jack på våra tre våningar det är?
Man behöver inte ha något huvudjack som med ADSL?

Kan jag ha glömt göra något?
Har kollat alla kablar och de sitter bra.

Har startat om ett par gånger samt nollställt hela grejen.

Nu har det hoppat igång för mig med

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk

Är det någon som har svag signal problem med Netgear CG3100?

Jag har en Iphone 3GS och den får en svag signal redan 2 meters borta från modemet. Jag har ingen problem med hastigheten men det är ganska störandet att inte kunna få någon signal alls redan vid 7 meters borta från modemet.

Jag hade en gammal FON router (Som tyvärr dog nyligen) och även den, som var pytten liten och ingen super bra router, hade mycket bättre signal styrka än den.

Jag funderar på att ringa och klaga men jag undrar om det är ett allmänt problem med den modellen i vilket fall kommer en ny router inte lösa problemet.

Mvh
Alex

Permalänk
Tele2

Sugen på att prova på 200 Mbit/s?

På knappt tre år har den här tråden lästs över 100 000 gånger och över 6 000 inlägg har producerats i tråden. Vi på Com Hem tycker det är oerhört kul att se ert engagemang i våra produkter. Vi har lärt oss en hel del från er alla och uppskattar verkligen all den feedback vi får från er i tråden.

Den mest diskuterade tjänsten här är helt klart vår XXL 100, som vi lanserade i bred skala i november 2009. Drygt ett år senare känner vi nu att det är dags att skruva upp hastigheterna ytterligare. Vi kommer därför inom en snar framtid lansera Bredband 200, en tjänst med upp till 200 Mbit/s nedströmshastighet.

För att visa vår uppskattning till er här på forumet tänkte vi att några av er skulle få vara först att få prova tjänsten, som inte ens är lanserad ännu alltså. Och vi hoppas givetvis att tjänsten ska diskuteras flitigt här så att vi kan göra den ännu bättre.

Vi tänker oss att 20 personer här på Sweclockers får prova tjänsten i 6 månader, självklart utan någon extra kostnad (du fortsätter att betala för det abonnemang du har idag). Det enda som krävs är att du idag har XXL 100 från Com Hem och därmed ett Netgear CG3100 hemma. Har du det så fyll i formuläret här: comhem.se så ska vi se vad vi kan göra. Ange ärendet att du vill prova Bredband 200. Först till kvarn gäller.

En hyfsat modern dator krävs för tjänsten. Gigabitnätverkskort givetvis, vi rekommenderar även minst 2 GB RAM och ett operativsystem av nyare modell (Windows Vista, Windows 7 eller Mac OS 10.6).

Vi reserverar oss också för att inte alla som idag har XXL 100 inte kan ha 200 Mbit/s. Vi jobbar dock på att bygga ut nätet hela tiden! Vi återkommer i mejl efter helgen till alla som kontaktat oss, vare sig du får prova tjänsten eller ej. Observera att ingen kommunikation kan ske genom PM här på forumet.

Har ni frågor om tjänsten så ställ dem här i tråden, ring inte till vår kundservice.

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Ps. Nu hoppas jag inte att detta ska ses som marknadsföring och gå emot reglerna här i forumet!

Edit: Har plockat bort länken till formuläret.

Permalänk
Medlem

Skrivit upp mig nu jippi kul med nya tjänster, Ola på Comhem se till nu att jag får tjänsten eftersom jag var den första som skrev upp mig typ minuter efter att du la upp inlägget heheh tur att man kollade på Comhem tråden just nu yeaaah.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Har signat upp mig också

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Jag testart gärna med. Skrev i formuläret.

Permalänk
Medlem

200 and then?

Det är högre upload jag vill ha inte download!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Me too!

Jag har också fyllt i formuläret och testar gärna!

Permalänk
Medlem

Ifyllt.
Har alla förutsättningar.
Ett väl fungerande CG3100 med en ny fräsch maskin.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Samma här, bara att hålla tummarna nu då.

Permalänk

Har också anmält mig. Har haft en väldigt stabil uppkoppling på senare tid och min dator lär nog inte ha några problem att hänga med

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|