Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Samma här. Sinnessjukt.

skönt att det är inte bara jag men flera andra....

jag har gjort mycket för att få det att fungera utan tur.. vi måste hitta det gemensamma orsak

ni som har problem har ni cg3100 med ? finns det någon på comhem som anser att youtube laddar som snabbt som det skulle (mtp att man ha 100mbit och inte 56k dial up).

Permalänk
Medlem

Youtube laddar alltid segt på både min Mac och PC.
Går ofta fortare att kolla video på min iphone med Telia som operatör.

Använder mitt CG3100 enbart som modem.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Går faktiskt rätt fort att ladda youtube för mig, ca 1-2 sekunder mha chrome och comhem 24/1.

Permalänk
Inaktiv

Huggen i ryggen

Gott Folk. Ni som har COM HEM säg upp er nu. Väldigt slug och listigt företag som lurar andra kunder på stora pengar och sedan behandlar dem som skit. Det finns mycket bättre leverantörer än COM HEM. Som sagt har man med Judeth och Judas i sin reklam är det ganska uppenbart att man får en stor kniv i ryggen.

Efter 6 år som trogen kund blir jag behandlad som skit för att jag tänkte dra och jobba i 6 månader som volontär och de kunde inte ens frysa mitt abonnemang i 6 månader. Jag tänker aldrig betala något jag inte använder i 6 månader. Så jag sa upp mig och måste betala dem 3 månader för en tjänst jag inte har nytta av. Som sagt Judas fasoner.

Permalänk
Medlem

Du kommer knappast hitta en leverantör som fryser tjänst 6 månader.
Nej det där skulle du planerat bättre själv långt innan Darre08!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Du kommer knappast hitta en leverantör som fryser tjänst 6 månader.
Nej det där skulle du planerat bättre själv långt innan Darre08!

Du vet inte ett skit. Min vän och granne jobbar inom telefon försäljning fick sin uppsägning på 15 dagar när han flyttade ner till cypern och jobbade! Han var kund hos dem i 2 år jag har varit det i 6 år. jag fick reda på det nyligen att jag ska hjälpa människor i nöd. Kunde inte planerat. Men nu vet du mer än skit.

Permalänk
Medlem

Erbjuder inte Comhem slutfaktura?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rinosaur:

Hade samma problem i ett halvår ungefär (nätet hade precis uppdaterats till comhem från tidigare ADSL eller liknande). Det fungerade både till och från, fick laggspikar på 1-5 sekunder lite då och då, även samma problem med att nätet "dog" 1-10 minuter och ibland längre. Ibland verkade det som att nedåt fungerade men inte uppåt..

Nu har det dock fungerat kanon i flera månader. 2 gånger har internet gått ner sedan oktober-november. Överlag är jag nöjd nu

Skrivet av Ithilien:

Hoppar in på ett bananskal som inte härrör med Comhem 200 utan ett problem som vi har upplevt med bredbandet i kvarteret där jag bor, det är så att vårat bredband går kraschar då och då, inte regelbundet men ändå så pass ofta att det är irriterande och att det har pågått i snart 8 månaders tid.
Jag har vänt mig till Kundsupporten hos Comhem och meddelat om problemet, jag har fått modemet utbytt, fått dedikerade portar på modemet, ipflooding har justerats och uppgraderingar i mjukvaran hit och dit - ändå så går nätet ned.
Nu är det inte flera timmar vi pratar om, det är allt från 1 minut till 5-10 minuter som nätet ligger nere, när jag väl har pratat med supporten nu på sistone så har det sagts att det troligen är ett nätfel, när jag frågar hur långt de har kommit med att korrigera detta problem så har de sagt att de ska vända sig till teknikerna och fråga för att sedan återkomma.
Nu är det 3 gånger sen sist och de har fortfarande inte återkommit med något svar, jag har även fått höra från Supporten, kundservice m fl från Comhem att vi ska bli kompenserade för detta problem när det väl är löst - frågan kvarstår: När kommer det ske?!
Vill inte sitta o betala 400 kr i månaden för 100Mbit som kraschar relativt ofta, sitta och vänta på svar eller information som aldrig kommer om det aktuella problemet och sedan tro att vi som kunder är nöjda över att Comhem tiger.
Jag valde Comhem för ca 1 år sedan för att de är de enda som kan leverera en hastighet över 30 Mbit till våra fastigheter, men nu känns det att det kvittar eftersom jag hellre har en leverantör som ger mig en stabil internetuppkoppling än att jag har en hög hastighet.

Vore tacksam om Comhem kan lösa det sk "nätfelet" i området där jag bor postkod 141 70

MvH Ithilien

Väldigt skönt att höra att jag inte är ensam. Jag har nämligen 3 st Comhem Cisco-kabel modem varav en router liggande och den nuvarande den 4:e en Cisco EPC2607, tror jag fick modellnamnet rätt, har alla problem med att de bootar/startar om sig själva i oregelbundna intervaller i ungefär 1,5 till 2 års tid. Efter alla historier man läst och lyssnat när det kommer till Comhems kundsupport så har man inte känt att det varit lönt att ringa in och leva med detta eländet. Bytt Coxial-kablar, kört modemet på andra datorer och ja det finns inga mer felsökningsmetoder kvar att pröva.

Jag ringde faktiskt idag och killen jag pratade med blev väldigt förvånad i rösten när jag nämnde om problemet. Han frågade efter S/N numret på någon av de äldre modemen och att jag skulle koppla in den istället. Ja inte funkade det eftersom det exet ja prövade med inte är registrerat på någon av Comhems tjänster. Jag vet faktiskt inte ens om han försökte. Nu kunde inte kontakta honom igen i.o.m att linjen bröts, jag använder ip-telefoni. Jag bad även honom skicka över en nätverkstekniken men fick blankt nej!

Anledningen till att jag har så många liggande förutom Routern som kom med min 50mbit beställning för lite mer än något år sedan är ex som Comhem skickat dessa som ersättningsex som de trodde var ett felande modem. Så var ju inte fallet och alla uppvisar samma beteende. Jag har nämligen tänkt på någon form av kompensation för allt jag tvingas leva igenom. Jag använder ju ip-telefoni genom internet och bryts kontakten med modemet ja då bryts samtalet, jättekul.

Jag läser även på Cisco Network Academy så lite insikt har jag när det kommer till nätverk.

Det är riktigt dåligt av Comhem tycker jag!

Permalänk
Medlem

Har 2 bekanta som har samma problem som skribenten ovan.
Själv har jag ComHem XXL och är nu inne på mitt 3:e Netgear modem pga överhettningsfel på det första och wifi fel på det andra. Det konstiga är att jag ringde och klagade 1 gång förra veckan ang mitt wifi problem, jag fick ju förklara utförligt för supporten vad felet var och att det inte hade något med min uppkoppling mot nätet, utan att det istället hade med själva wifin på modemet att göra. De sa att de inte garanterar hastigheter på wifin blalblba och jag påpekade att det var hårdvarufel osv, och hon sa att hon skulle felanmäla det. Idag fick jag ett nytt modem på posten utan att jag fått något meddelande om det innan. Så jag antar att jag ska vara nöjd. Sist jag ville byta ut modemet fick jag dock ligga i en vecka med diverse samtal för att de skulle acceptera att det var deras hårdvara det var fel på och inte min.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Liten "rolig" grejj. För några år sedan fick jag störningar i digitaltvn och i uppkopplingen när blåa bussen nr 1 åkte förbi och stannade vid hållplatsen utanför. Det tog en stund för mig att klura ut att det var just det som orsakade problemet.
Så kan det gå när man inte kan hålla reda på sina frekvenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Liten "rolig" grejj. För några år sedan fick jag störningar i digitaltvn och i uppkopplingen när blåa bussen nr 1 åkte förbi och stannade vid hållplatsen utanför. Det tog en stund för mig att klura ut att det var just det som orsakade problemet.
Så kan det gå när man inte kan hålla reda på sina frekvenser.

Tror nog alla håller reda på sina frekvenser. Problemet är att nätet i ditt hus läckte in brus när bussarnas plingsystem för att man ska veta vart dom är stör in. Tror det hänt även i Göteborg med spårvagnarna vid nått enstaka tillfälle. Vart sedan nätet stör in kan jag inte svara på. Kan vara i comhem's nät eller i någons egenuppsatta extra antennuttag osv.

dj christian: vet inget generellt fel med epc2607 faktiskt så blir lite konfunderad. kan ju vara nått i nätet men är det väldigt sporadiskt kan det vara väldigt svårt att komma åt. Är det en returstörning som är sporadisk i området kommer ju en bokad tekniker knappast lösa något hos dig heller.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Analog TV

Det här gäller analoga kanaler i grundutbudet, på åtminstone 2 adresser i Uddevalla, hur det är med digitala kanaler vet jag inte.
Det verkar som att ComHem någon gång under perioden 20100131 Kl. 00.00 - 20100201 Kl. 05.00 har börjat sända ut något på kanal UHF 36.
Det går ej längre att titta på inspelningar från videon och ej heller använda videon som kanalväljare, bilden bara brusar. Om jag drar ur antennkabeln ur väggen fungerar det att se på inspelningar. I övrigt fungerar TV-tittande precis som vanligt.
Som svar från ComHem får jag: Då det fungerar till er TV så är det inget vi från Com Hem ger någon support på.

2 frågor har jag. Är det någon som vet vad det är för något ComHem helt plötsligt har börjat sända ut? Är det rimligt att dom inte tar något ansvar? Det är ju ändå en frekvens som i alla tider har använts av video, TV-spel och hårddisk-inspelare, för att skicka signal via antenn-kabel till TV.

MVH

Jonas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phunky:

dj christian: vet inget generellt fel med epc2607 faktiskt så blir lite konfunderad. kan ju vara nått i nätet men är det väldigt sporadiskt kan det vara väldigt svårt att komma åt. Är det en returstörning som är sporadisk i området kommer ju en bokad tekniker knappast lösa något hos dig heller.

Som jag beskrev så förekom inte felet enbart på epc2607 utan även de lite äldre modemen epc2203 och router-modellen som jag inte kommer ihåg vad den hette, orkar inte leta upp den nu. Felet sitter alltså inte i modemen. Det vore otänkbart att alla dem på något sätt skulle ha samma fel eftersom de är tillverkade med flera års mellanrum. Felet sitter i kabeln i huset skulle jag gissa men givetvis skickar de inte en nätverkstekniker dit, inte ett dugg förvånad.

Jag ska ringa Comhem imorgon men försöker de slingra sig undan så tänker jag försöka få någon kompensation hur nu det ska gå till. Även om jag kan börja samla loggar så är det ju knappast bevis nog.

Permalänk
Skrivet av Lilak:

Det här gäller analoga kanaler i grundutbudet.
...
2 frågor har jag. Är det någon som vet vad det är för något ComHem helt plötsligt har börjat sända ut? Är det rimligt att dom inte tar något ansvar?

Hej Jonas.

Har tyvärr inga bra svar. Har inte längre någon video så jag kan inte testa om det slutat fungera för mig också, det får någon annan göra. Det verkar ju konstigt att ComHem plötsligt skulle börja använda RF-frekvensen men konstigare saker har väl hänt.

Din fråga har dessutom hamnat i en tråd som primärt gäller internetuppkopplingar och nätverk, inte tv-grejer. Men det kanske finns någon här som kan hjälpa dig ändå?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Hej Jonas.

Har tyvärr inga bra svar. Har inte längre någon video så jag kan inte testa om det slutat fungera för mig också, det får någon annan göra. Det verkar ju konstigt att ComHem plötsligt skulle börja använda RF-frekvensen men konstigare saker har väl hänt.

Din fråga har dessutom hamnat i en tråd som primärt gäller internetuppkopplingar och nätverk, inte tv-grejer. Men det kanske finns någon här som kan hjälpa dig ändå?

Jodå, jag är allt medveten om att tråden primärt handlar om internetuppkopplingar. Jag valde trots det den här tråden, dels för att det inte uttryckligen står internet i varken trådnamn eller i det första inlägget, men mest för att ComHem är representerade här.

Nu har jag lyckats få tag på en riktigt vettig person på kundtjänst, så nu verkar det som att dom själva förstår att det är något konstigt. Tjejen på kundtjänst hör av sig i nästa vecka, så vi får väl se vad som händer.
Tyvärr måste jag börja med att be om ursäkt när hon ringer. Vid ett tillfälle valde jag mina ord lite väl snabbt, "kan man få prata med någon mer tekniskt kompetent person", och det var inte på långa vägar det jag egentligen menade.

/Jonas

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som tv4play fungerar extremt dåligt? Jag har inga hastighetsproblem vad gäller bredbandskollen eller torrents men försökte kolla på fuskbyggarna igår och kunde se ca 30 sekunder sen buffrade det i 3 minuter, rinse repeat så det la jag ner ganska fort.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Hejsan Comhem! Jag har vart kund hos er i över 5år nu och är ganska nöjd!

Dock för en månad sedan så började mitt internet svajja en hel del, ligger nere på 0,2mb/s. Skickade in en felanmälan som jag fick svar på. Orsaken är mitt 6år gamla modem, frågade då om jag kan få ett nytt modem men inget svar från er :s

En annan sak är att nu på senaste fakturan så har mitt abbonemang för digital tv ökat i pris utan någon som helst information innan. Varför detta? Hade även fått nya kanalen jag ej valt eller beställt! Kontakta mig på PM för kontaktuppgifter mm.

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilak:

Jodå, jag är allt medveten om att tråden primärt handlar om internetuppkopplingar. Jag valde trots det den här tråden, dels för att det inte uttryckligen står internet i varken trådnamn eller i det första inlägget, men mest för att ComHem är representerade här.

Nu har jag lyckats få tag på en riktigt vettig person på kundtjänst, så nu verkar det som att dom själva förstår att det är något konstigt. Tjejen på kundtjänst hör av sig i nästa vecka, så vi får väl se vad som händer.
Tyvärr måste jag börja med att be om ursäkt när hon ringer. Vid ett tillfälle valde jag mina ord lite väl snabbt, "kan man få prata med någon mer tekniskt kompetent person", och det var inte på långa vägar det jag egentligen menade.

/Jonas

prisjakt.nu har ett forum där comhem också har en representant. Där talas det mer om tvbiten. Har något vagt minne av det du beskriver i bakhuvudet men det vill inte komma fram

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Det har blivit ganska tyst om 200 tjänsten här, så det verkar funka bra för "alla" oss som får vara med att testa tjänsten...eller?
Själv är jag helnöjd, jag får testresultat mellan 190-205 Mbit/s ner och stabilt 11 Mbit/s upp när jag kör Bredbandskollen oavsett tid på dygnet.
Modemet använder sig nu av åtta kanaler mot sex kanaler i början av testperioden, det har gjort farten mycket mer stabil.
Så lite mer fart upload då hade det varit perfekt!!

Permalänk
Medlem

Jag är lite frustrerad över min 100/10 uppkoppling just nu. Sedan jag fick den i juli har allt varit rätt bra, stabil pingtid och hög (nära specifikationerna) hastighet. För några dagar sedan började jag uppleva latency-spikar när jag spelade online-spel och SVTPlay började avbryta sändningar mitt i lite väl ofta. Gjorde lite experiment och ser nu att min normalt sett stabila latency hoppar omkring mellan normal och c:a 10 ggr så mkt, ibland mer, och kring 1% packet loss till första routern/gateway hoppet. ComHem skickade tekniker som var här idag men kunde inte hitta något fel på signalstyrkan och gick igen och skulle "ringa upp senare".

Någon som känner igen problemen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av c70t5:

Det har blivit ganska tyst om 200 tjänsten här, så det verkar funka bra för "alla" oss som får vara med att testa tjänsten...eller?
Själv är jag helnöjd, jag får testresultat mellan 190-205 Mbit/s ner och stabilt 11 Mbit/s upp när jag kör Bredbandskollen oavsett tid på dygnet.
Modemet använder sig nu av åtta kanaler mot sex kanaler i början av testperioden, det har gjort farten mycket mer stabil.
Så lite mer fart upload då hade det varit perfekt!!

Nej min uppkoppling är fortfarande svajig ibland 100 ibland 200 har inte testat något idag.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Tele2
Skrivet av Pissespann:

Hejsan Comhem! Jag har vart kund hos er i över 5år nu och är ganska nöjd!

Dock för en månad sedan så började mitt internet svajja en hel del, ligger nere på 0,2mb/s. Skickade in en felanmälan som jag fick svar på. Orsaken är mitt 6år gamla modem, frågade då om jag kan få ett nytt modem men inget svar från er :s

En annan sak är att nu på senaste fakturan så har mitt abbonemang för digital tv ökat i pris utan någon som helst information innan. Varför detta? Hade även fått nya kanalen jag ej valt eller beställt! Kontakta mig på PM för kontaktuppgifter mm.

Hej,

Som vi tidigare skrivit, här i tråden, så bemöter vi inte enskilda kundärenden här. Du är dock välkommen att kontakta oss per telefon på 0771-550000 alternativt via Twitter (http://www.twitter.com/ComHemAB).

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Permalänk
Skrivet av Phunky:

prisjakt.nu har ett forum där comhem också har en representant. Där talas det mer om tvbiten. Har något vagt minne av det du beskriver i bakhuvudet men det vill inte komma fram

Här är ComHems tråd på minhembio.com (prisjakts forum). Kanske lättare att få hjälp med analog-tv:n där.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tele2:

Hej,

Som vi tidigare skrivit, här i tråden, så bemöter vi inte enskilda kundärenden här. Du är dock välkommen att kontakta oss per telefon på 0771-550000 alternativt via Twitter (http://www.twitter.com/ComHemAB).

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Ska jag leta igenom 200 sidor för att hitta det?
Får la kontakta er igen då trots inget svar sist...

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Erbjuder inte Comhem slutfaktura?

Tyvärr, om du dör så måste du säkert betala oxå -.- det är så com hem fungerar. Som sagt Judit Och JUDAS. Jag ska aldrig rekommendera COMHEM till någon. Kolla statistiken de har den sämsta supporten med lureri och otrevliga personal än någon annan företag. jag hittade mkt mer sajter och så här många sajter kan inte ljuga.

http://www.inspectum.se/index.php?option=com_search&searchwor...

http://www.rejta.se/omdome/105292/Com+Hem+AB

http://www.reco.se/com-hem-ab

http://blogg.tkj.se/svenskt-kvalitetsindex-2009/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Tyvärr, om du dör så måste du säkert betala oxå -.- det är så com hem fungerar. Som sagt Judit Och JUDAS. Jag ska aldrig rekommendera COMHEM till någon. Kolla statistiken de har den sämsta supporten med lureri och otrevliga personal än någon annan företag. jag hittade mkt mer sajter och så här många sajter kan inte ljuga.

http://www.inspectum.se/index.php?option=com_search&searchwor...

http://www.rejta.se/omdome/105292/Com+Hem+AB

http://www.reco.se/com-hem-ab

http://blogg.tkj.se/svenskt-kvalitetsindex-2009/

Kollade lite klagomål på dina länkar, det vanligaste verkar ju vara att folk liksom du inte läser det finstilta innan dom köper en tjänst.
Blir fan trött på alla som beklagar sig i efterskott, läs på INNAN ni tecknar avtal för tusan.

Permalänk
Medlem

Tja!

Har läst lite i tråden och det verkar vara fler än jag som haft problem med gc3100-modemet. När jag använde wifi och det trådbundna samtidigt så startade modemet om sig. Ringde supporten och de satt mitt modem på övervakning men de hittade inget fel. Sen kunde jag inte ha igång mina torrents och surfa samtidigt vilket gjorde mig arg och flyförbannad helvete vad jag svor och slog i väggarna. Det verkar som att modemet inte klarar av att hantera speciellt många anslutningar samtidigt. Så nu, efter många svordomar och en helvetes massa hål i väggarna så har jag fixat en switch och en gammal dator med 2 nätverkskort i som jag kör ClearOs på. Använder den som router/filserver/brandvägg och det funkar bra. Den avlastar modemet ganska rejält. Så nu kan jag ha igång ~100 torrents och surfa samtidigt.

Mvh

Visa signatur

Ge din morsa mitt mobilnummer och en flaska sprit, sen är min kväll räddad!

Permalänk
Medlem

Ni som har har en Netgear CG3100 från Comhem, är de fyra LAN portarna 10/100/1000 Mbit? Eller är det 100 Mbit lokalt som gäller?

http://www.comhem.se/blob/view/-/19294/data/7513/-/Netgear_CG... <-- endast 10/100 vad jag kan se

http://www.netgear.se/Products/RoutersandGateways/CableGatewa... <-- 10/100/1000

Så vad får man egentligen om man skaffar sig ett sånt modem?

Mvh Kenta

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Det är 1gbit/s portar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Tack! Läst en del negativt om detta modem gällande prestanda just för att routa torrents, något som har löst sig med senare fw? Några andra stora problem med detta modem generellt (har planer på att använda det som en router om en skaffas).

Skrivet av P-NILZ:

Det är 1gbit/s portar.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |