Dreamhack besöker Norrland

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack besöker Norrland

Världens största datorfestival gör ett besök i Skellefteå och tar med sig samma koncept som tidigare. Det vill säga massvis med spelturneringar, filmfestivaler, parader och lustiga upptåg. Allt för de helfrälsta datorentusiasterna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blaah, orka att dom ska ha de ända där uppe

Hoppas dock att dom inte stannar där för alltid

Permalänk
Medlem

Hoppas att det bli mindre än vanliga dreamhack, kanske man drar dit då.

Permalänk

yäy 5 mil bilresa för mig då sweet

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Inaktiv

Det e schysst! Norrlänningarna förtjänar ett dreamhack de med, inte deras fel att det e så glest där.

Permalänk
Avstängd

men wuut, är detta en extra dh eller dh summer som det snackas om?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

jag funderar på att åka men det är en sån jävla bit upp, bättre när det är i jönköping då har jag typ 1 mil att åka
men visst kan de vara skoj för alla nörrlänningar

Permalänk
Medlem

blir lite långt att åka. 1105.9 km enkel resa.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
men wuut, är detta en extra dh eller dh summer som det snackas om?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Extra Dreamhack.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Yes!
Detta har man hoppats på

Visa signatur

Asus Commando - E2180 @ 3500mhz - 6GB Corsair - HD 4850

Permalänk

Vafan, Göteborg då?
Norrlänningarna får skylla sig själva för att dem bor i landet ingenstans

Visa signatur
Permalänk

varför säger jag bara? visst kul för norrlänningarna men varför flytta på ett bra koncept till ett ställe med kanske mindre folk?? (och inte mindre till storleken utan till antalet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Vafan, Göteborg då?
Norrlänningarna får skylla sig själva för att dem bor i landet ingenstans

Kolla avståndet Skellefteå --> Jönköping 1047,8 km
Göteborg --> Jönköping 149,8 km

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna ha Dreamhack i Berlin. Känns trist och inte kunna åka dit pga tidsbrist år efter år.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

du får starta nåt eget i Berlin...

Permalänk

Det blir nog som vanligt med sommar/vinter DH i Jönköping.

Som sagt det står EXTRA DH.

Kul att norrlänningarna får lite annat o göra än köra skoter o döda mygg.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk

Hm..visst, det är väl bra att det kommer närmare dom däruppe också, men varför inte sätta upp ett DH i stockholm, eller i närheten iaf ?
Det vore fet-najs!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är bara 15 mil dit, ungefär, för mig då.. sugen på dra dit, meeen, åå.. beslutsångest :;)

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

detta låter skoj men varför inte lägga det i sundsvall där det är lika långt åt båda hållen, så då får alla åt båda hållen lika långt att åka:)...

Visa signatur

bärbar: Asus x53u amd C-50 x2 1ghz 500gb 4gb. 24/7
bärbar2: dell någonting används som ftp,dchubb.24/7
HTPC: amd athlon 3500+ @ 2,6ghz 3gb 1x250 1x500 1x 2tb 24/7

Permalänk
Medlem

Jag ska kanske dit med ett antal polare!
Man ids inte riktigt fara ända till jönköping för att lana.

/xidde

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem

Fan så sweet.. det senaste fina lanet här uppe var väl när orion höll på med Arctic Hack i Boden för en herrans massa år sedan... jag lär åka till ske

Permalänk
Inaktiv

lite längre men det är väl kul att åka till norrland av och till också! Åker hellre dit faktiskt tyvärr så är de dagarna jag hade tid att åka o lana tagit slut men för er andra, verkar rikigt kul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gazoo
detta låter skoj men varför inte lägga det i sundsvall där det är lika långt åt båda hållen, så då får alla åt båda hållen lika långt att åka:)...

Sant sant sant.

Bor i Hudik jag och det är fan längre än till Jönköping.

Permalänk
Medlem

Nice säkert mycket mindre fjortisar där.

Permalänk
Medlem

Mindre snatterier också kanske :]
Men det är lite väl långt dit också ifrån hudiksvall.
Lite körd xD

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Man kanske måste ta och koppla ur datorn och bära den dom fruktansvärt jobbiga 500m man har till Expolaris då. Annars så får man kanske bara ta och gå ner nån gång då man jobbar i byggnaderna.

Riktigt bra lokaler kan jag intyga. Alla som var på Norrhack kan nog intyga detta. Här är lite bilder från det lanet då det begav sig http://www.lanbilder.se/v/norrhack/nh2003/nhsmurf/

Tycker då att man lägger det rätt så strategiskt då man ligger mitt emellan Luleå och Umeå som är dom två större städerna här uppe.

Får se om man orkar med att fara på LAN börjar vara ett par år sen nu...

Permalänk
Medlem

Djeeess! DH kom just 100 mil närmare
nu kanske man kan fara då jag missade dh nu i vinter för att jag inte kunde ta mig ner till jönköping...

hoppas det kommer lika många swecare hit upp så man får träffa några av mina oc lärare ;P

Permalänk
Medlem

Hmm, en halvtimme närmare mej enligt google maps.. men rätt långt å åka ~7 timmar för att lana.. Men kanske när man får eget körkort..

Permalänk
Medlem

hmm ser inte en enda platt skärm på dom där bilderna