Dreamhack besöker Norrland

Permalänk
Medlem

Härligt, då kanske man faktiskt äntligen kan ta sig till nåt DH, blir ju en aning närmare såhär.
Och Gazoo, om de skulle lägga det i sundsvall så skulle det fortfarande vara halva sverige i resa för de som bor i nordligaste sverige, hela meningen är ju att det ska vara ett norrlands DH, då måste man ju lägga det så det är nära för de som bor i norrland!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
hmm ser inte en enda platt skärm på dom där bilderna

5 år sedan ju

Permalänk
Medlem

Gratis Jolt-Traktor-Drivein coming up eller?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Jaaa!! Äntligen:):):)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Vafan, Göteborg då?
Norrlänningarna får skylla sig själva för att dem bor i landet ingenstans

Så vitt jag vet så bor vi alla i Sverige! Underbart med dh i norrland

Permalänk
Medlem

Förutom dom som bor i nord-tyskland då? (under dalälven)

Nice med DH i Norrland Nog för att inte jag kommer dra dit men bra mycket närmare ifall jag skulle vilja åka

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

O, det är ju bara i grannbyn det ju... (lovar att det är en tentavecka veckan efter bara för att jävlas)

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

Kanske skulle ta å åka då, inte för det är närmre än till Jönköping men har man studerande släkt i Skellefteå så är det ju kankse värt att slå två flugor på smällen

Visa signatur

| GA-P35-DS3 | Intel E4500@3,2Ghz | 2x1024mb Corsair XMS2 6400 | GeCube HD3850 512mb | 320Gb SATA2 16mb |

Har vart här sen -04 men hette tidigare "the_7_eleven".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Det e schysst! Norrlänningarna förtjänar ett dreamhack de med, inte deras fel att det e så glest där.

Det är klart det är deras fel när de väljer att inte fortplanta sig. Varför skulle det annars vara så glest där uppe?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

haha man får då höra mycket om norrland som förståss inte stämmer:P

fan man kanske får ta å släpa sig dit då

men för sörrläningar som har allt utanför dörren blir det förstås ovant och läskigt att färdas längre än 10 mil

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Det är klart det är deras fel när de väljer att inte fortplanta sig. Varför skulle det annars vara så glest där uppe?

Nejdå, barn producerar vi som fan, men bara 1 av 10 klarar av temperaturväxlingarna från -50 till +100 (vinterbastu), myggen, dom fria vidderna och isbjörnarna

Resten dör eller emigrerar till sydsverige

Permalänk
Musikälskare

Haha andra änden i landet, bor i princip i Danmark

Blir ett nej för mig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Det är klart det är deras fel när de väljer att inte fortplanta sig. Varför skulle det annars vara så glest där uppe?

Nån måste ju ha hand om LKAB vi tjänar inte precis så mycket pengar på skånes spannmål då dom måste ha bidrag.

Och så om jag förstår detta rätt, Dreamhack i Skelefteå är en extra dreamhack? Rätt så smart sätt att dra in pengar på då inte många norrut varit på dreamhack. Det kanske blir lite glesare med folk på alla dreamhacks iår då det blivit mer lokaliserat.

Permalänk
Medlem

Rätt dum frågeställning.

Jag kommer förmodligen inte åka men det intresserar mig, vad ska jag svara?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Yes! Hemstaden. Skönt att slippa åka ett par hundra mil.
Så kanske man får höra lite rullande R på köpet.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem

OT: http://www.lanbilder.se/v/norrhack/nh2003/nhsmurf/PICT0667.jp...
en sån där hang-around som står och flåsar en i nacken och kommenterar allt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför dom ska lägga det så långt bort från civilisation;)

Permalänk
Medlem

Känns värt att åka ~70mil... not
Finns en risk att det blir en flopp, bor väl inte så många jontar där uppe som åker på lan, eller?

Permalänk
Medlem

haha bor visst folk här ;P har bara 15 mil dit så de blr nog av tror jag

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Undrar om de ska ske samtidigt eller olika datum

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Hm, 30-60 mil uppåt. Nä tack!
Stockholm eller Uppsala vore mera logiskt.
Fast jag besöker Ume varje sommar så hittar jag nog bättre i Uppsala, Stockholm och Göteborg.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Inaktiv

Norrlänningar är väl dock mer positiva till att åka 30 mil eller mer, jämfört med oss sydlänningar

Permalänk
Medlem

Har kanske 70mil dit upp. Jag och polarna håller på och planerar hur vi ska ta oss dit. Köra bil orkar vi inte. Natttåg eller flyg blir det nog. Tåg = 15h, flyg = 1h. men sen är frågan hur det är att flyga med datorn, känns inte så säkert

Får se också hur mångapers det blir. Nån som vet hur många de va på norrhack eller hur många som kan tänkas rymma där inne?

Edit: eniro säger 82mil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Haha andra änden i landet, bor i princip i Danmark

Blir ett nej för mig

Knappast andra änden, snarare typ mitten av landet..
Du får tänka på att det är typ 60 mil kvar till den norra änden av Sverige.

Men skönt med DH här!
Hoppas det går att passa in tidsmässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schimon
Knappast andra änden, snarare typ mitten av landet..
Du får tänka på att det är typ 60 mil kvar till den norra änden av Sverige.

Kan väl inte riktigt hålla med om att det är mitten av landet, snarare Sundsvall:

Permalänk

Jag som tycker jönköping är helt perfekt, mitt i sverige och mitt mellan sthlm, gbg och malmö.
Att man bor där har nog en liten del av det o göra också

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk

någon som vet om det är några hårdvaru events och utställningar där på detta dh:T

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Jönköping ligger bra till för dom flesta tror jag med, 16mil dit för mig ungefär
Från Dreamhack.se's startsida:

Nu kommer DreamHack till Norrland! Världens största LAN-festival tar med sig det bästa från festivalen i Jönköping för att skapa LAN-magi i Skellefteå. På schemat står mängder av esportturneringar, kval till VM i datorspel, DreamArena, filmfestival, monsterparad och möjligheten till att vinna äkta guld!

DreamHack Skellefteå kommer att fylla hela Expolaris, där Telia drar in extra snabbt internet, Zyxel står för switchar, och Skellefteå Kraft säkrar upp all elektricitet som kommer att gå åt. Nedan hittar du information av redan spikade aktiviteter. Här på DreamHack.se presenteras ytterligare information under de närmsta veckorna.

Biljetterna släpps den 25:e februari, vi syns i Skellefteå 27-30:e mars!

ROCK ON!

Norrländska öppna mästerskapen i Skellefteå
Tillsammans med lokala partners utlyser DreamHack Norrländska öppna mästerskapen i Skellefteå, i e-sport med både lokal och global prägling. Olika topplag från hela världen förväntas ta sig till Skellefteå för att spela datorspel. Bland annat kommer de regerande DreamHack mästarna i Counter-Strike (WGT), det brasilianska laget Made In Brasil (mibr). Första priset kommer att vara äkta guld, från guldriket!

DreamArena
Succén från DreamHack Winter, DreamArena, med läktare för publik, multimediashow med ljud och ljus samt en scen packad med e-sport, föreläsningar, film, musik, mm följer med till DreamHack Skellefteå. DreamArena sänder LIVE under hela eventet via internet och senast följde mer än 100 000 unika tittare showen. Dessutom kommer TV att vara på plats och dokumentera festivalen och DreamArena.

Kval till VM i datorspel
DreamHack Skellefteå blir skådeplats för det första kvalet i ESWC som leder fram till Svenska Mästerskapen i datorspel. Det lag som vinner SM kommer att representera Sverige i den globala finalen av ESWC som sker i USA till hösten.

Filmfestival
Vi kommer att visa det bästa från youtube, filmer från DreamHack, e-sport matcher samt kortfilmer och animationer som är gjorda av LTU Skellefteås studenter.

DreamCampus
Tillsammans med LTU Skellefteå kommer DreamHack arrangera en rad olika kunskapstävlingar som testar deltagarnas kunnande och färdigheter.

Monsterparad
Studenter från LTU Skellefteå kommer att visa upp olika arbeten, figurer och rekvisita som är skapade för att fungera i TV eller i filmens värld. Räkna med att få se monster, olika masker, skulpturer, vapen och föremål tagna från fantasin värld.

Biljettsläpp 25 februari
Biljetterna brukar ta slut snabbt till DreamHacks, och vi räknar med att sälja slut. Biljetterna går endast att köpa online via DreamHacks hemsida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Förstår inte varför dom ska lägga det så långt bort från civilisation;)

bor ju trots allt 73 000 i skellefteå kommun:D

dock konstigt att det är telia som fixar linan skekraft har ju dragit fiber i stort sett hela skellefteå (inkli'usive småbyarna) felia har ju bara sitt skit adsl här

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellfish_
Jag som tycker jönköping är helt perfekt, mitt i sverige och mitt mellan sthlm, gbg och malmö.
Att man bor där har nog en liten del av det o göra också

Ditt "tycke" går på droger om du tror Jönköping är i mitten av Sverige. Så vakna upp.. Mer Sundsvall som är i mitten..