Dreamhack besöker Norrland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av engine52
Ditt "tycke" går på droger om du tror Jönköping är i mitten av Sverige. Så vakna upp.. Mer Sundsvall som är i mitten..

Dvs det jag sade några poster upp

OT: Ska bli intressant o se om det verkligen kommer säljas så många biljetter som folk från fjärran norr här på swec förutser

Permalänk
Medlem

ner till malmö också!!! det hade lockat massa folk från danmark, tyskland och sånt + att jag hade nog ockås besökt det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul med ett stort lan på hemmaplan :), får se om jag har tid att släpa mej dit

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

uppdatera nyheterna fortare! jag har tråkigt! >.<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
ner till malmö också!!! det hade lockat massa folk från danmark, tyskland och sånt + att jag hade nog ockås besökt det

Sant, folk från danmark, tyskland, polen osv hade kommit... samt jag då

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Avstängd

Vad jag hört så ska det bli runt 1000 personer, dvs bara en tiondel av de som kommer på "riktiga" DH. Får väl se om man hinner bestämma sig innan biljetterna släpps då

Visa signatur

| GA-P35-DS3 | Intel E4500@3,2Ghz | 2x1024mb Corsair XMS2 6400 | GeCube HD3850 512mb | 320Gb SATA2 16mb |

Har vart här sen -04 men hette tidigare "the_7_eleven".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
ner till malmö också!!! det hade lockat massa folk från danmark, tyskland och sånt + att jag hade nog ockås besökt det

Jag håller med till fullo, det hade passat mycket bättre än att ha det i ödeland.

Permalänk

nära och bra men när dom lika gärna höll på kunde dom väl ha vart en stad längre upp

Permalänk

Intresserar inte mig personligen ett dugg att ha ett LAN uppe i ingenstans. Det optimala är att ha det på ett likvärdigt avstånd från Malmö, Göteborg och stockholm. Dessutom är det för dyrt också.

Permalänk
Medlem

fan så ni gnäller.. misunsamma jävlar.. vi här uppe får ALLTID köra 300mil känns det som..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Sant, folk från danmark, tyskland, polen osv hade kommit... samt jag då

Sa du 10.000 tyska bögar?

Mitten av sverige: Östersund. Kom hit vettja!

Angående datortäthet i norrland: Vafan gör man när det är snålblåst, drivis, konstant jävla mörker och en ihjälfrusen ren ligger ivägen på uppfarten...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Sluta klaga och låt skogsfolket ha sitt DH uppe i ingenstans Blir ju ett i sommar som vanligt i jönköping för oss som bor lite mer centralt.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Hmm Skellefteå känns ändå lite udda plats att ha det på... men det är väl iofs kanske Jönköpng också.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Hmm Skellefteå känns ändå lite udda plats att ha det på... men det är väl iofs kanske Jönköpng också.

Skellefteå ligger ju mitt mellan Umeå och Luleå. Större chans att locka folk från båda städerna.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Geeks
Säljchef

Nu är det ju trots allt så att Jönköping är en fantastiskt stategisk placering av det "gigantiska" Dreamhack. Logistiskt sätt ligger man perfekt för besökare ifrån olika delar av världen och Sverige. Även om det inte ligger i mitten av Kartan så ligger det nog närmare mitten av Sverige om man ser till population.

Det är vad som räknas när man vill ha så mkt besökare som möjligt. Sedan är givetvis Göteborg, Malmö och Stockholm vettiga städer att skapa ett event i. Men jag gissar att det skulle innebära en otroligt stor omplanering för att köra ett 10 000 pers evenemang i nya lokaler.

Därav gissar jag att DH summer/winter kommer att fortsätta hållas i Jönköping medans man kör lite mindre evenemang på ställen i Sverige som ligger illa till kommunikationsmässigt med Jönköping.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stassse
blir lite långt att åka. 1105.9 km enkel resa.

1418.6

Permalänk
Medlem

Om du HD utvecklas så pass mycket så kan vi ju bara hoppas på att dom sätter ett i Malmö med men i villket fall som hellst så älskar jag elmia så de får dom inte ta ifrån mig

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Detta är en bra utveckling, fixa ett DH några kilometer från mitt hus så är det toppen

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Låter bra att det händer något däruppe nu då dom har lagt krangparty på is

Och snälla sluta klaga på norrland.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

kanske blir att man återvänder hem en tur. är ju bara 45mil. en 5-6h ungefär. kanske hälsa på föräldrarna med.

tycker det är strategiskt att lägga det mellan sveriges 4 största stad och vad nu luleå är. sen lockar det nog mycket folk från inlandet med.

endel på detta forum verkar vara väldigt instatta i sveriges geografi, skulle vara intressant att veta ålder på er. på min tid var geografi en viktig del av läran i skolan, även den svenska

tror detta kan bli riktigt populärt bland dom yngre ungdommarna i skellhell.

undrar om man skulle träffa någon man känner där? ingen av mina gamla vänner är så intresserade av datorer...hmm

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Kul vi riktiga vikingar får någonting, blir garanterat dit. .
Kommer säkert komma folk från lite här varstanns i norrland,

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Låååångt, men ska dra dit antar jag.

Permalänk
Medlem

Ahh äntligen lite rättvisa för oss norrlänningar.

Permalänk
Medlem

Får man ha med laptop till dreamhack ? dvs om man inte orkar bära på stationära.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

nemen snälla. sluta med att det inte finns datorintresserade i norrland. Jag bor väl en sisådär 5timmars bilresa i "laglig" hastighet ifrån skellefteå. Där jag bor så skruvar 11-åringar i datorer och 13-16åringarna, dom skruvar oftast för mycket haha. Är sugen på att fara men vet ej om fadern/modern kan skjutsa.. bli e i sånna fall nagen swec-träff? ;)?

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
fan så ni gnäller.. misunsamma jävlar.. vi här uppe får ALLTID köra 300mil känns det som..

Ja det är näst intill tragiskt att folk i södra Sverige har sämmre koll på Norrland än vad Tyskar har... säger ju lite om hur allmänbildade dom är där nere

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

lär inte vara problem att få tag i nördar som ska fylla nå storlan här uppe. tyvär, för de sprutar av dom och hoppas verkligen inte de är så överallt i sverige

Permalänk
Medlem

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
nemen snälla. sluta med att det inte finns datorintresserade i norrland. Jag bor väl en sisådär 5timmars bilresa i "laglig" hastighet ifrån skellefteå. Där jag bor så skruvar 11-åringar i datorer och 13-16åringarna, dom skruvar oftast för mycket haha. Är sugen på att fara men vet ej om fadern/modern kan skjutsa.. bli e i sånna fall nagen swec-träff? ;)?

Nog borde vi väl kunna styra upp en liten swec träff där..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Vafan, Göteborg då?
Norrlänningarna får skylla sig själva för att dem bor i landet ingenstans

"Stockholmare" alltså, du bor ju tammefan granne med Jönköping

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006