Call of duty 5 - 4:e kvartalet 2008

Permalänk
Medlem

Har de inte ändrat det?
Hoppades på att det bara skulle vara så i betan.
jaja, man får skapa klasser med rätt vapen sedan.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
clappen:

1. Plast är lättare än trä, och ibland även hållbarare (beroende på kvaliteten). Vad effekterna blir av det får du räkna ut själv. Vad menar du med .50 än en krieg? Krieg är krig på tyska. Förstår inte. :/

2. Smaksak. Personligen tycker jag att de flesta nya vapen ser hur löjliga ut som helst. Men som sagt var, smaksak.

3. Inte mycket trä i dagens vapen, om man tar bort i princip alla jaktvapen då eller?

4. Ju högre RPM, desto svårare att kontrollera. Idag har därför dessa vapen fjuttiga 9 mm eller 5,56. Förr hade man .45, .308 eller 30-06 som var lite rejälare. Prova skjut ett vapen som har hög RPM med sådan ammunition.

5. Du jämför alltså Garand som är ca 60 år äldre än M4? Bra där. Sen finns det många (irl) som anser att M-16 och alla dess varianter är bara skräp. För mycket plast och skit. Siktet är även alldeles för tjockt.

ja fanns det inte ett tyskt vapen som heter krieg (eller nått) som var en av de populära under andra världskriget?

jag vet inte om det är mkt trä i dagens vapen, jag kommenterade någon som sade att det INTE var det. Och nu pratar vi inte om jaktvapen, utan snarare krigsvapen, eller? Men antar att det är mer plast idag än för 60år sedan.

angående RPM, http://www.youtube.com/watch?v=xe-QP8s1ZJc

Ja att jag jämför Garande och dagens vapen, det är väl det vi just gör? Vissa tycker trä är bättre än plast, vissa inte. Vissa tycker garand har bättre känsla än M4a, vissa inte. Men det kvarstår fortfarande att M4an är bättre. Jag skulle iallafall vilja ha en sån i krig än en Garand.

Och btw, att vi ens diskuterar skjutvapen i fråga, dagens krig handlar bara om missiler och bomber.

Permalänk

Det vapnet du länkade till är ju knappast något man håller i, skrämmande att se dock.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Har de inte ändrat det?
Hoppades på att det bara skulle vara så i betan.
jaja, man får skapa klasser med rätt vapen sedan.

Mm håller på för fullt med det

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
ja fanns det inte ett tyskt vapen som heter krieg (eller nått) som var en av de populära under andra världskriget?

jag vet inte om det är mkt trä i dagens vapen, jag kommenterade någon som sade att det INTE var det. Och nu pratar vi inte om jaktvapen, utan snarare krigsvapen, eller? Men antar att det är mer plast idag än för 60år sedan.

angående RPM, http://www.youtube.com/watch?v=xe-QP8s1ZJc

Ja att jag jämför Garande och dagens vapen, det är väl det vi just gör? Vissa tycker trä är bättre än plast, vissa inte. Vissa tycker garand har bättre känsla än M4a, vissa inte. Men det kvarstår fortfarande att M4an är bättre. Jag skulle iallafall vilja ha en sån i krig än en Garand.

Och btw, att vi ens diskuterar skjutvapen i fråga, dagens krig handlar bara om missiler och bomber.

Det kanske är bra, om man vill ha ett stort hål i något... nu kommer ju inte alla marscherande på led emot en.

Det finns ju kanske en orsak till varför t ex M16 gick från fullauto på A1 till semi på A2, för att man tömde magasinen för fort och slösade kulor ut i tomma luften.

Kvantitet före kvalitet, det är det som gäller eller?

Hellre ett gevär som skjuter ett eller tre skott i taget och alla skott träffar där de ska än att skjuta 30skott och ett eller tre sitter där de ska.

Sitter inte ett automatvapen fast som t ex en Gatling i ett torn på en hummve eller fönster på en helikopter, så har man inte kontroll över det och slösar ammo.

EN fråga bara...har du ens skjutit ett riktigt vapen?

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
1. Vad spelar det för roll om det är plast i vapnena? Jag skulle hellre vilja sitta på en 50kalibrig än en krieg.
2. Ja, det är cool design på dagens vapen. Kolla på thompson hur löjlig den ser ut t.ex.
3. Det är inte mycket trä i dagens vapen nej, vad hör det ens med saken att göra?
4. Man tömmer ett mag på 4 sek, bara bra. Då hinner man döda fler, det som är saken eller? Därför uppfinner man vapen med högre rate of fire hela tiden.
5. Jag tycker M1 garanden har en störtskön känsla, men vapnet håller ju inte standard alls om man ska se till idag, den åker ju på bäng. Kan hålla med om att M4an har skitdålig känsla i CoD4, fattar inte hur man överhuvudet kan gilla det spelet efter det Infinity Ward gjorde med vapnet. En m4a ska kännas så som den gör i cs:s.

my2cents! flamew4r_1nsert

Håller med!

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
ja fanns det inte ett tyskt vapen som heter krieg (eller nått) som var en av de populära under andra världskriget?

jag vet inte om det är mkt trä i dagens vapen, jag kommenterade någon som sade att det INTE var det. Och nu pratar vi inte om jaktvapen, utan snarare krigsvapen, eller? Men antar att det är mer plast idag än för 60år sedan.

angående RPM, http://www.youtube.com/watch?v=xe-QP8s1ZJc

Ja att jag jämför Garande och dagens vapen, det är väl det vi just gör? Vissa tycker trä är bättre än plast, vissa inte. Vissa tycker garand har bättre känsla än M4a, vissa inte. Men det kvarstår fortfarande att M4an är bättre. Jag skulle iallafall vilja ha en sån i krig än en Garand.

Och btw, att vi ens diskuterar skjutvapen i fråga, dagens krig handlar bara om missiler och bomber.

Tyskt vapen som heter krieg? Har jag aldrig hört talas om. Krieg är som sagt var tyska för krig.

Världens mest sålda "krigs"vapen är uppbyggt av just trä.

Trevlig länk, men vart vill du komma med det? Här är en annan med hög RPM. http://en.wikipedia.org/wiki/GAU-8

Vad menar du med "bättre"? Garand har kraftigare ammunition och bättre träffsäkerhet. M16/M4 ska vara svårt att skjuta någon med på 200 m och längre avstånd då siktet är ganska värdelöst.

Så du menar att handeldsvapen är en ointressant fråga i dagens krig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
EN fråga bara...har du ens skjutit ett riktigt vapen?

Han har skjutit med vapen i CS. Men det är väl samma sak?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

haha Ja, det är väl det.

Jag skulle också vilja veta vad "krieg" är för tyskt vapen, för det är inget jag hört talas om eller läst om.
Och Krieg betyder som sagts krig.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Tyskt vapen som heter krieg? Har jag aldrig hört talas om. Krieg är som sagt var tyska för krig.

Världens mest sålda "krigs"vapen är uppbyggt av just trä.

Trevlig länk, men vart vill du komma med det? Här är en annan med hög RPM. http://en.wikipedia.org/wiki/GAU-8

Vad menar du med "bättre"? Garand har kraftigare ammunition och bättre träffsäkerhet. M16/M4 ska vara svårt att skjuta någon med på 200 m och längre avstånd då siktet är ganska värdelöst.

Så du menar att handeldsvapen är en ointressant fråga i dagens krig?

Han har skjutit med vapen i CS. Men det är väl samma sak?

Jag har skjutit med svenska AK5an på mål på 400m med vanliga järnsikten utan problem. En M4 har samma ammunition som AK5an, och med rödpunktsikte eller till och med förstoring så är det inget problem. Däremot har Garanden större kaliber. De är ju olika vapen för olika ändamål, svårt och onödigt att hålla på och jämföra.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Jag har skjutit med svenska AK5an på mål på 400m med vanliga järnsikten utan problem. En M4 har samma ammunition som AK5an, och med rödpunktsikte eller till och med förstoring så är det inget problem. Däremot har Garanden större kaliber. De är ju olika vapen för olika ändamål, svårt och onödigt att hålla på och jämföra.

Jo, men siktet är inte samma på M16 som på AK5. Det är mycket grövre vilket leder till att det blir svårare att träffa på längre avstånd.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Det här är väl förfan inget riktigt krig som man dödar varandra på riktigt eller?? Det är ett SPEL så varför snackar ni om att vem som har skjutit med ett riktigt vapen eller inte? Vad gör det för skillnad i spelet? Fan va LoL

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Fan va LoL? Shit, har jag kommit till Lunarstorm? Nä, det står Sweclockers högst upp.

Har man inte skjutit, så vet man inte vad man pratar om...så enkelt är det.
..................

M4 har inte rödpunktsikte som original, den har järnsikte precis som Ak5.

Ak5an är bara en modifierad FN FNC, bygger på samma princip som M16/M4.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Vi tar det igen:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Hur är spelet i split screen? Är den så här:
http://www.youtube.com/watch?v=BsxEovW8mP8

??

Enda anledningen till att jag vill ha detta spelet är pga. COOP, men nu när jag ser hur bilden ser ut så vet jag inte...

Jag vill bara få detta snabbt bekräftat då det verkar som om vissa här inne redan har spelet.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Fan va LoL? Shit, har jag kommit till Lunarstorm? Nä, det står Sweclockers högst upp.

Har man inte skjutit, så vet man inte vad man pratar om...så enkelt är det.
..................

M4 har inte rödpunktsikte som original, den har järnsikte precis som Ak5.

Ak5an är bara en modifierad FN FNC, bygger på samma princip som M16/M4.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Fan va LoL? Shit, har jag kommit till Lunarstorm? Nä, det står Sweclockers högst upp.

Har man inte skjutit, så vet man inte vad man pratar om...så enkelt är det.
..................

M4 har inte rödpunktsikte som original, den har järnsikte precis som Ak5.

Ak5an är bara en modifierad FN FNC, bygger på samma princip som M16/M4.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Fan va LoL? Shit, har jag kommit till Lunarstorm? Nä, det står Sweclockers högst upp.

Har man inte skjutit, så vet man inte vad man pratar om...så enkelt är det.
..................

M4 har inte rödpunktsikte som original, den har järnsikte precis som Ak5.

Ak5an är bara en modifierad FN FNC, bygger på samma princip som M16/M4.

Så nu får man inte lägga till skönare/bättre saker som rödpunktsikte? Eller ajust det... det är ju ett spel så man får INTE lägga till saker på vapnet.. Allt måste vara original :/ Typiskt!

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Relik 📜

Skärp er nu grabbar, tillbaka till vad tråden handlar om!

Inget mer tramsande nu, inget mer snack om priatkopiering, inget penismätande runt vapenerfarenhet.. Tack!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

jag tycker det verkar väldigt uppenbart att de spelat på två separata konsoller och sedan klippt ihop det i youtube. splitscreen är väl vanlig splitscreen, dock tror jag inte man kan spela online med splitscreen i matcher mot andra spelare..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Så nu får man inte lägga till skönare/bättre saker som rödpunktsikte? Eller ajust det... det är ju ett spel så man får INTE lägga till saker på vapnet.. Allt måste vara original :/ Typiskt!

Vart får du allt ifrån?

Och jag tror det räcker med ett citat? men men, moget...10 åringar.*pust*

Den splitscreenen ser lite lustig ut , nu har jag inte xbox men de spel jag spelat hos kompisar med splitscreen så har de suttit ovanför eller bredvid varann.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Tyskt vapen som heter krieg? Har jag aldrig hört talas om. Krieg är som sagt var tyska för krig.

Världens mest sålda "krigs"vapen är uppbyggt av just trä.

Trevlig länk, men vart vill du komma med det? Här är en annan med hög RPM. http://en.wikipedia.org/wiki/GAU-8

Vad menar du med "bättre"? Garand har kraftigare ammunition och bättre träffsäkerhet. M16/M4 ska vara svårt att skjuta någon med på 200 m och längre avstånd då siktet är ganska värdelöst.

Så du menar att handeldsvapen är en ointressant fråga i dagens krig?

Han har skjutit med vapen i CS. Men det är väl samma sak?

haha.. Kommer inte ihåg vad vapnet heter, var övertygad om att den hette något i den stilen. Men den är ju standard i WW2 spel när man spelar som tyskar, motsvarigheten till en sniper typ.

M4an finns väl av en anledning? Inte f*n springer soldater idag runt med Garander och leker WW2 iallafall. Bara det är väl bevis på att m4a1/m16 är ett bättre skjutvapen.

handeldsvapen är en mer onintressant fråga idag, än vad den var för 60 år sedan då ALLT kretsade kring detta.

Nej jag har aldrig skjutit med ett riktigt vapen, men hör det verkligen hit? Jag kollar på utvecklingen, utvecklingen har lett till nyare och förmodligtvis bättre vapen. Varför skulle man gå tillbaka i tiden?

Nu tycker jag att vi lämnar ämnet innan admin blir arg.

Permalänk
Medlem

hmm, tyskarna använde väl Mauser Karabiner 98k som deras prickskyttegevär? kan ha fel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Vi tar det igen:

Jag vill bara få detta snabbt bekräftat då det verkar som om vissa här inne redan har spelet.

Det står ju Console 1 och console 2

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvudd
hmm, tyskarna använde väl Mauser Karabiner 98k som deras prickskyttegevär? kan ha fel

precis den jag menar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Det står ju Console 1 och console 2

Haha och du såg det? Inte en chans att jag såg det med YouTubes ruttna kvalité. Men det betyder då att de på videon kör över Xbox Live...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Så nu får man inte lägga till skönare/bättre saker som rödpunktsikte? Eller ajust det... det är ju ett spel så man får INTE lägga till saker på vapnet.. Allt måste vara original :/ Typiskt!

Välkommen till WW2, där gör du som du blir tillsagt annars åker du i finkan eller skott i pannan.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Deserters will be shoot without warning

Call of Duty Russian campaign <3

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
It-lagret

Har precis varit på posten och hämtat en plåtlåda med en fältflaska och cod 5. håller på att installera.
lite spännande är det allt.

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk
Medlem

Under options/sound finns ett reglage för "cinematic sound". Vad gör det för nåt?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Hej.

Har ett litet problem angående COOP med en kompis över internet (ej Hamachi). Vi har båda KÖPT spelet idag på Webhallen men vi får inte COOP missions att fungera över internet. Vi går Host Online etc och kommer till "hitta games menyn". Man klickar på gamet men det är som om den tappar connection.

Lite flummigt skrivet, har någon liknande problem? En lösning kanske t.o.m.?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Varför går det inte att köpa det via steam

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Köpte cod 5 idag skall strax börja spela!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusst250
Tycker grafiken skiftar väldigt mycket.. Snubbarna är väldigt högupplösta såsom en del texturer, typ trä.

Däremot de glödande träden/marken är ju ett skämt, ser ju bra ut på 20m avstånd men det är nästan quake3-status på vissa glödande träd... men, det gör väl mycket för flytet antar jag, kan lugnt maxa allt och få 60fps. (nej jag har inte 4870x2:P)

Annars är cod skön känsla i största allmänhet, verkligen "ner i skiten" med nu i femman avslitna ben och massa damm och glödpartiklar i luften. Snyggt att blod stänker på väggar tycker jag:)

En del/massor av väggtexturer ser ju också helt bedrövliga ut.

Edit: egentligen så ska man väl inte vara förvånad över texturerna med tanke på att det nog finns massor kvar från tidigare COD-spel.