Stora kylare på Cebit

Permalänk
Melding Plague

Stora kylare på Cebit

Att hårdvarutillverkare hela tiden försöker överträffa varandra är inget nytt. Intel och AMD tävlar om de bästa processorerna och nätaggregatstillverkarna försöker skapa de kraftfullaste nätdelarna. Roligast har dock kylartillverkarna som inte bara kan konkurrera på prestanda utan även storleken. Störst och tyngst kylare vinner, eller?

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

1 st Scythe Orochi till mig tack! Ser riktigt monstruöst stor ut!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

blir en Scythe Orochi när studiebidraget kommer och när den kommer till sverige

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om Scythe Orochi kyler likabra som den är stor, ja då kanske man kommer köpa en sån. Men endast om den är bättre än konkurenterna, inte bara för storleken som ovanskrivande hysteriskt verkar gå på

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk

Herrejävlar, är det inte stor risk att moderkortet knäcks om man t.e.x skulle välta datorn?

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

hehe, jag som tycker Ninjan va stor.
Man bör nog ha en ganska bred låda för den kylaren.

Jag har ett lianli 6070 och det är nästan precis så att det funkar med ninjan.

Permalänk
Medlem

Orochi betyder inte drake btw. amatör översättare

Orochi är åttahövdad orm i japansk mytologi.. Get your facts correct

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Jag vill se tester med Scythe Orochi och Cooler Master V12 helt klart!

Sen ett litet tack till jkrx för att han klargjorde att det handlar om en åttahövdad orm istället för en drake för sånt är ju viktigt i dessa samanhang!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Inaktiv

Orochi är iaf. smart designad och ligger mer än står upp, vilket i sig bör innebära mindre belastning, och passa fler chassin. V14 kommer inte passa i flertalet lådor som det ser ut.

Edit; "Orb-kylarna var aldrig så populära då värmeljus-designen sällan presterade bra." - Låter som skitsnack, om jag tillåts jämföra med Zalmans skapelser. TT's tidigare Orbs har visst det kylt bra, men inte byggda för tystnad. Eller kanske med Intels nya kylare till Extreme-segmentet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrx
Orochi betyder inte drake btw. amatör översättare

Orochi är åttahövdad orm i japansk mytologi.. Get your facts correct

Står inte att det betyder drake, utan att det är namnet på en drake vilket det också är

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

TT Duorb tycker jag har LÖJLIGT lite koppar i vägen för luftflödet. Vad har de för designer egentligen? Man hade lätt klarat sig med en fläkt.

Gällande Scythe Orochi skulle man nog se en ganska stor sänkning i temperatur om man fyllde utrymmet i bottenplattan med lödtenn eller silverlod, så att metallytan runt värmerören blir större.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Märkligt att Orichi inte gör bättre ifrån sig.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Undra om TRUE 120 blir nerknuffad nu som bästa kylaren

Permalänk
Avstängd

tyst + hyfsad prestanda är viktigt för en del audiofiler.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Märkligt att Orichi inte gör bättre ifrån sig.

För liten fläkt, ser man ganska tydligt. Skulle vart i alla fall 40mm större men det är en kostnadsfråga samt ljudfråga säkerligen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Skulle endast våga ha en Scythe Orochi om jag hade ett massivt och ovanligt högt desktopchassi... som tyvärr inte på modet numera.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

*** villka nicea kylare lätt nånting man måste ta en närmare titt på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Orochi är iaf. smart designad och ligger mer än står upp, vilket i sig bör innebära mindre belastning, och passa fler chassin. V14 kommer inte passa i flertalet lådor som det ser ut.

Edit; "Orb-kylarna var aldrig så populära då värmeljus-designen sällan presterade bra." - Låter som skitsnack, om jag tillåts jämföra med Zalmans skapelser. TT's tidigare Orbs har visst det kylt bra, men inte byggda för tystnad. Eller kanske med Intels nya kylare till Extreme-segmentet?

Låter som skitsnack? Vi är rätt många som har dom som värmljushållare så det är många som testat empiriskt.

Kylde sämre än en stockkylare och lät överjävligt. Aldrig mer. Men dom är fina som ljushållare.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Cooler Master V12 skulle lätt spöa Scythe Orochi i ett test, utan problem.

Är jag den enda som diggar Cooler Master V12?

Edit: OMG! fy satan vad dom kylarna är stora! fasen, det är svårt att säga om Cooler Master V12 är bättre än Scythe Orochi.
Nej! jag håller på thermltakes solfjäder.

Permalänk
Medlem

Problemet med V12 är, vad jag kan se direkt som amatöraerodynakimer (:p), att den har jätte tätt packade flänsar och sedan ett hål rakt igenom. Vad är det för omvänt tänkande?? Blir ju som att ha två aliminiumblock som luften passerar på sidorna om istället! Man tycker ju att alla designer bör vara ordentligt testade för vad som är optimalt men ibland känns det som att tillverkarna bara vill göra saker som ser annorlunda ut för att sälja till folk som inte läser tester? :/

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Tror Orochi kan spö ett och annat ifall man bytte ut fläkten. Sätt på en delta fläkt så lär temperatur siffrorna bli annorlunda, dock lär man få tinitus på köpet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Herrejävlar, är det inte stor risk att moderkortet knäcks om man t.e.x skulle välta datorn?

I och med att du sätter en platta på baksidana av moderkortet så stadgar den väldigt mycket så jag personligen är inte rädd för att moderkortet ska knäckas men jag har heller alldrig lyckats med att välta min dator

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Hur i heeeelvete ska moderkortet klara cooler mastern? Knappt så ett liggandes moderkort skulle klara den tyngden

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

IFX-14 är väl ändå störst? biffigaste kylaren jag sett live iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

asså en fråga?:P är man inte rädd att typ moderkortet ska spricka med dom massiva kylarna?:S

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Till alla som är lite skeptiska över vikten, prova att knäcka ett gammal nätverkskort eller ljudkort och skriv sedan här hur det gick för er.

Det är ju inte så att man hoppar runt i sängen med datorn i famnen, eller hur?

Pcb'en är mycket tåligare än vad vissa tror.
Visst kan det knaka till när man tar i för kung och fosterland för att få dit en kylare, men försök Bryta nått gammalt kretskort ni har liggandes hemma som ändå bara samlar damm på hyllan.

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Herrejävlar, är det inte stor risk att moderkortet knäcks om man t.e.x skulle välta datorn?

Inte ens jag kan välta en dator och jag är mr clumsy!=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syn7e7ik
Till alla som är lite skeptiska över vikten, prova att knäcka ett gammal nätverkskort eller ljudkort och skriv sedan här hur det gick för er.

Det är ju inte så att man hoppar runt i sängen med datorn i famnen, eller hur?

Pcb'en är mycket tåligare än vad vissa tror.
Visst kan det knaka till när man tar i för kung och fosterland för att få dit en kylare, men försök Bryta nått gammalt kretskort ni har liggandes hemma som ändå bara samlar damm på hyllan.

/.S

Faran är väl inte att moderkortet knäcks, snarare att moderkortet böjs så att ytmonterade komponenter sprätter loss. Borde vara störst risk när datorn transporteras.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Dags att ta fram spärrskaftet o dra bultar genom chassit för de ska hålla .

Visa signatur

Japp nu har man bara 2st bärbara istället för stationär, börjar bli gammal tror jag.

Rides Saab Turbo 9-5