Permalänk

BBB 100mb + trådlöst

hur får jag så snabbt o bra trödlöst hemma i lägenheten som möjligt???
e skit usel på det här med nätverk..
Jag vill då slippa nätverkssladden men vill inte gå miste om nå hastigheter, lr iaf inte mycke.. vill samtidigt kunna ha ps3 på trådlösa också...
nån som kan länka till lite schyssta switchar, routrar lr vad det nu är man behöver??

läst lite om denna, ska man ha en sån???

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=DIR-655

Permalänk
Medlem

Ja den routern är bra men du kommer aldrig att kunna komma upp i 100 Mb trådlöst.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Allt beror på avstånd, störning och kryptering.
Att komma upp i 100Mbit/s varsomhelst i huset, med vettig kryptering påslagen är nog en utopi för alla routers/kort i humana prisklasser.

Jag har en 655:a och den funkar klockrent till mitt BBB 100/10, men jag har cat6:at hela lägenheten. Stängt av WLAN.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

Kan tänka mig att du fått godkända hastigheter om det bara är typ 2-3meter mellan datorn o routern men inte 100mbit/s.

Har lite samma sits här vilket jag löst med en server.
Allt man vill ska gå snabbt tankar man på servern o sen antingen tankar man över det till den andra datorn som har wlan eller så streamar man det.
Xboxen kör jag på wlan iom att det bara ska va stabilt o inte behöver vara snabbt.

Fick bli denna lösning då jag möblerat så det skulle bli ett jävla jobb att ha sladdar till allt...