Permalänk
Medlem

Uppstarts problem

Min far har fått problem med sin bärbaradator. Den vill inte starta som den ska, den börjar boota windows med efter Windows loggan har kommit(Loading screen, eller var man ska kalla den) så blir skärmen svart/grå och sen slår skärmen av sig och dator slutar fungera. Jag provade att startaupp datorn i olika "Modes" och dem modes som fungerade var "Safemode" och "VGA Mode" inga andra fungerade inte ens "Last known". Vissa gånger när man startade upp den som vanligt så kom det em bluescreen efter "Load Screen", minns dock inte exakt vad som stod på den men man skulle kolla efter hårdvaru problem eller ta bort dem enaste inlagda programen. Detta har jag gjort men utan resultat.

Förslag för att lösa detta uppskattas!
//Jocke

Permalänk

ominstallation/reparera windows kanske, provat det?

Permalänk
Medlem

Är den gammal kan det vara värmeproblem, prova att blåsa rentfläktar osv. Bluescreen är oftast ett resultat av minnesfel, RAM eller hårddisk.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoogieMan
ominstallation/reparera windows kanske, provat det?

Har inget xp ^_^ (OS) sen har han någon spciell version av windows typ media eller något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
Är den gammal kan det vara värmeproblem, prova att blåsa rentfläktar osv. Bluescreen är oftast ett resultat av minnesfel, RAM eller hårddisk.

Mjo hans fläktar går på högvarv ofta. Men detta förklarar inte grafikproblem :S Det går bara att köra datorn i lägsta upplösning.
Tack för svaren!
//Jocke

Permalänk
Medlem

Re: Uppstarts problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyt0N
Min far har fått problem med sin bärbaradator. Den vill inte starta som den ska, den börjar boota windows med efter Windows loggan har kommit(Loading screen, eller var man ska kalla den) så blir skärmen svart/grå och sen slår skärmen av sig och dator slutar fungera. Jag provade att startaupp datorn i olika "Modes" och dem modes som fungerade var "Safemode" och "VGA Mode" inga andra fungerade inte ens "Last known". Vissa gånger när man startade upp den som vanligt så kom det em bluescreen efter "Load Screen", minns dock inte exakt vad som stod på den men man skulle kolla efter hårdvaru problem eller ta bort dem enaste inlagda programen. Detta har jag gjort men utan resultat.

Förslag för att lösa detta uppskattas!
//Jocke

Hejsan!
Jag tänkte bara säga att jag tror jag har samma problem som dig. Efter bootloggan så blir skärmen svart/grå. Men min dator stannar i det lägget tills dess att jag startar om den. Har installerat om datorn utan resultat och är säker på att det inte beror på värmen då min dator har det svalt och skönt på min fina laptopkylare ^^. Datorn fastnar i detta läget en gång på 15 kanske.
Men om någon vet vad felet kan vara så våre det himla trevligt att få veta det.

Visa signatur

Dator: Zepto Znote 6224W Mobil: Samsung G800