Samsung 40" LE-40M87BD eller LE-40F86BD?

Permalänk

Samsung 40" LE-40M87BD eller LE-40F86BD?

Jag är i färd med att införskaffa en Samsung 40"-LCD. De två modeller jag står i valet och kvalet mellan är Samsung LE-40M87BD och LE-40F86BD. Vad är det som skiljer dessa modeller åt i praktiken och är det motiverat att skaffa den dyrare varianten? Tacksam för vägledning.

Permalänk
Medlem

F86 är ju den bättre tvn på pappret, tycker den har bättre bild och svärta mot m86/86
beror ju på vad du ska ha tvn till iof, men vill du ha någon av dessa apparater så skulle jag köpa F86

Visa signatur

stoffe69

Permalänk

Okej, tack för tipset. Ska främst ha TV:n till att kolla film på och spela PS3/Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Film och spel går inte alltid hand i hand om man har lcd, smaken är olika men jag tror dock du inte skulle bli missnöjd med en bra plasma, men det är en annan femma.

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
Film och spel går inte alltid hand i hand om man har lcd, smaken är olika men jag tror dock du inte skulle bli missnöjd med en bra plasma, men det är en annan femma.

Skillnaden mellan LCD och Plasma är minimal. Plasman håller på att dö, så någon av Samsung apparaterna är ett bra köp.

Har du hunnit köpa någon av dom och kan säga vad du tycker?

Permalänk
Medlem

Har tittat en hel del på båda två och jag måste säga att F86 känns grymt mycket bättre och då de ligger hyfsat nära varandra i pris för tillfället skulle jag själv gå på en F86. Det enda den fått kritik för är dess lite halvsunkiga 100hz teknik, nåt jag inte direkt märkt själv.

Med det sagt så är M87 inte ett dåligt köp

Permalänk

Tack för era svar, jag tror jag ska satsa på F86:an, tänkte dock vänta ett tag till så att den hinner gå ner lite i pris. Har kikat på lite olika plasma-modeller, men problemet som jag ser det är att de är för dyra.