Max temperatur på nordbryggan hos ett P35-DS3?

Permalänk
Medlem

Max temperatur på nordbryggan hos ett P35-DS3?

Hej, undrar hur varmt man vågar köra nordbryggan hos ett P35-DS3? Skaffade nämligen nyligen en Zalman MFC plus (ska jag göra en liten recension av den, tycker ni? Har alla nödvänliga bilder), och såklart har jag hittat en perfekt balans mellan ljudnivå(är riktigt kräsen) och kylning.

-Men nu lider såklart kylningen. Processorns varmaste kärna(Q6600) når inte 60 gränsen, grafikkortet som är ett 8800GTS 512 belastas till max samtidigt av ATI-Tool med fläkten på auto, alltså 500rpm tills den når ~75*C, sedan varvar den långsamt upp. Högst 700rpm dock. Stockkylare såklart.

MEN... nu när jag håller på o maxa allting så ser jag att nordbryggan är 53 grader varm(!). Innan nådde den knappt 40. Är detta okej temperaturer? Kommer ju ändå aldrig nå dessa temperaturer under t.ex. spelande. Vad säger ni?

Undviker gärna att köpa ny NB kylare. Är så skönt med en närmast ljudlös dator, en kompis kom över idag och blev helt stum, för han trodde att datorn var avstängd, så försökte han trycka på startknappen när datorn egentligen var på:)

Bild:

Den pendlar nu mellan 52-53 grader, datorn höjde rumstemperaturen, var tvungen att öppna fönstret.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Det är en okej temperatur. Men försök helst att hålla dig under 50C om du kan, annars är under 55C helt okej.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Tack

Annars får man väl ta o skaffa lita Airguards, eller hur?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Lugnt!

Absolut, du har ju en Zalman FMC nu så

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini