Acer ger sig på Alienware och Voodoo PC

Permalänk
Melding Plague

Acer ger sig på Alienware och Voodoo PC

Tillverkare som Alienware har länge erbjudit kompletta system för de mest kräsna datoranvändarna. Nu vill Acer ge sig in i leken med sin nya Gamer´s Line av datorer. Först ut är Aspire Predator med lika extrem design som hårdvara.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Saftig design:D undra bara om det blir typ 15 000 eller 20 000 kr eller mer? rätt grymma grejer:P

Permalänk
Inaktiv

Om man gillar Transformers kanske man uppskattar denna skapelse.

Permalänk
Medlem

Den såg rätt rå ut

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

fy fan va ful! brist på inspiration eller?

Permalänk
Medlem

Ful!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

kul design måste jag säga

Permalänk
Inaktiv

Ingenting för en barnfamilj direkt. Att montera lyftarmarna på utsidan är vansinne.

Permalänk
Hedersmedlem

Neeej! sweclockers har börjat skriva "blue-ray", nu har det gått för långt!

Jag hade aldrig släppt in den datorn (chassit) i mitt rum iaf...

Permalänk

Jag har bara dåliga erfarenheter av Acer dessvärre, så jag skulle aldrig köpa en Acer om det så var det enda märke som fanns.

De är säkert klockrena datorer, läs produkter, när de fungerar, men har haft grymma problem med dessa i jobbet och suttit flertalet timmar i telefon med en support som är totalt värdelös enligt min mening.

Och denna burk var ju inte direkt något jag skulle visa upp utan snarare ställa in i ett mörkt serverrum dit ingen någonsin går.

Permalänk
Medlem

Ser ut som nåt som skulle platsa i garaget brevid nåt fordon i samma färg.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Funktionsmässigt såg den rätt ok ut tycker jag (om man kollar specifikationerna på hemsidan).
Sen om man gillar nya transformer designen så antar jag man gillar detta chassit också.
Största problemet med såna här datorer är väl dock priset, om alienware är någon mall så känns det som det tas ganska mycket extra betalt för design och varumärkesnamn.

Permalänk
Medlem

En elvaårings drömdator.

Permalänk
Avstängd

Såg rätt frän ut, fast skulle önska mig en lite häftigare färg. Gärna något med svart inblandat^^

Permalänk
Medlem

Herregud vad ful!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-boring
Såg rätt frän ut, fast skulle önska mig en lite häftigare färg. Gärna något med svart inblandat^^

Kommer säkert med tiden. Såg att de hade en matchande skärm i orange också.

Permalänk
Hedersmedlem

"plast" ... hmm.. nejtack.

Permalänk

Sexig värre!

Permalänk
Medlem

mycket transformers som sagts tidigare...

knepigt chassi - undrar vad man vevar upp med spakarna på sidan ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

javisst fräck o så men hur fan har dom tänkt med luckan egentligen?

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem

Snyggaste färdigbyggda hittills iaf.

Visa signatur

Vem vaktar vakterna?

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

¨haha ful!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna köpa chassin men vill sätta i komponeterna själv

Permalänk
Avstängd

så jävla het! Bara att svartlacka själv

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Om samurajer haft datorer hade de suttit vid Acer Aspire Predator.

Någon som sett den reklamen för KTM Superduke? Tycker datorn påminner lite om Superduke.
http://www.motorbikestoday.com/reviews/Images/ktm_superduke_2...
Mest på färgen då kanske hehe

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

leksakstraktor? Eller nej, den ser missbildad ut..

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk

Säker redan någon som sagt det men, dom borde sälja chassit separat

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Inte den snyggaste man sett men jämför jag med Alienware eller Voodoo tycker jag Acern är rätt ok. Men varför välja spyorange färg?!

Permalänk
Medlem

Usch, vilken ful design... Varför förstår inte datortillverkarna att folk hellre köper stilrena datorer än såna där överdrivna monster. Fast, det måste ju sälja... annars skulle de inte existera.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum