Acer ger sig på Alienware och Voodoo PC

Permalänk
Medlem

Slalompjäxa?

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Designen är typisk hata/älska design, så är de bara. Själv har jag inget emot att chassin har lite järvare design:)

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Om man gillar Transformers kanske man uppskattar denna skapelse.

Inget fantast av plasiga Transformers chassin, men tycker att detta var snyggt.
Ser ut som en lite Lamborghini Murciélago och inte som Transformers

Men blir inte klok på vad som ser ut som en handvev på sidan...

Permalänk
Medlem

första snygga plastchassit ja sett

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Inte nog med att acer är dåliga, nu är de fula också.

Permalänk
Avstängd

Hmm riksfult! som jag såg nån skriva slalompjäxa haha!!!

Fjortis chassi.. ska bara stilrent trodde att tillverkarna kommit ifrån såna där chassin man ser ej ofta folk som har ett sånt där chassi längre..

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för alla emblem överallt skulle jag kunna tänka mig att köpa chassiet.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

ursäkta men X-Fi +vista ? ... lycka till
för att inte tala om chipset, personligen så kallar jag inte det för "extremt" då det har en fet bugg samt temperaturen på nvidias chip vågar man inte ens börja tala om. Och jag hoppas verkligen att folket som vill ha 8GB ram att dom kan välja 64-bitare OS.

Och till slut grafikkorten som dock är hyffsat vettiga valda men 8800GT och kalla sig för "extrem" ? känns som fel ordval där.

Permalänk
Medlem

Om man tagit bort dom gråa "vevarna", bytt ut plasten till metall och kanske målat den svart så

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Fan vilken vacker låda om man skippat det oranga mot nån motivlack eller bara en annan färg.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Ser ut som nåt som skulle platsa i garaget brevid nåt fordon i samma färg.

mm.. Tänkte precis det kändes lite Lamborghini dyl. över det orangea mjuka vinklarna.

Permalänk

tänkte med på lamborghini när jag såg första bilden

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Medlem

Hmm tänkte transformers på en gång då jag såg det underbart fula chassi.

Nej färdiga speldatorer är inget för mig mestadels för att jag tycker dom kostar på tok för mycket och för att jag tycker att det är kul att bygga och fixa datorerna själv för då kan man vara lite ståltare över dom när dom funka. Dock har man ju bara sig själv att klaga på när nått blir fel.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Avstängd

Varför ser ut "gamerdatorerna" alltid som nåt som stals från Alien inspelning ? Ful som stryk.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Gillar verkligen stilrena och enkla skapelser, men jag måste säga att jag tycker detta var ett rätt ballt chassi... ser ut som en motorkåpa till en superbil eller nåt... rå stil.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

påminner till viss del om en enarmad bandit med dom där vevarna eller vad det nu är på sidan.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 550 upplåst till X4 @3,6Ghz. ASUS M5A78L, 12Gb Kingston DDR3, 250GB SSD KIngston, 500GB Seagate, ASUS GTX 670, ACER K242HL, WIN7 x64

Permalänk
Medlem

Transformers? Nej tack.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Grymt chassi. Ingenting jag själv skulle vilja ha men det här ser i alla fall inte billigt ut till skillnad från många andra färdigmoddade. Brutalt.

Permalänk
Medlem

Ser ju fatiskt rätt "fet" ut, i blanksvart så vore det nice!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Haha, jag kunde inte låta bli att skratta när jag såg denna...
Grymt ful.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Inte den snyggaste man sett men jämför jag med Alienware eller Voodoo tycker jag Acern är rätt ok. Men varför välja spyorange färg?!

Alltid varit fan av orange

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi, önskar man kunde kirra det separat.

Permalänk
Medlem

Alien(ware) VS (Aspire) Predator . jag va bara tvungen till att skriva det ^^. kanske kan bli en riktigt bra match

Visa signatur

''Building the future and keeping the past alive are one and the same thing.''

Permalänk
Medlem

Vilken styggelse. Påminer ju stark om asus "darth vader"-hjälm till chassi.

Det chassit har ja för övrigt plockat isär en gång åt en kund (bygge) å det va tamefan ett 400kr budgetchassi inunder all den där jevla plasten, lär va sama sak här.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

Hehe... ja jösses xD

Nåja, det är ju trots allt insidan som räknas.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Vilken styggelse. Påminer ju stark om asus "darth vader"-hjälm till chassi.

Det chassit har ja för övrigt plockat isär en gång åt en kund (bygge) å det va tamefan ett 400kr budgetchassi inunder all den där jevla plasten, lär va sama sak här.

Det är ju precis det dessa är på insidan, inkluderat Alienware m.fl. Bara massa skit på utsidan, jämfört med vissa skapelser från Dell, HP etc. som faktiskt tagit fram bra chassin.

Permalänk
Medlem

Humm, hade den varit svart hade det varit trevligare... Dessutom, om den varit svart hade den sett jävligt Combine ut! Är det bara jag som ser den likheten? ^^

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seravok
Alien(ware) VS (Aspire) Predator . jag va bara tvungen till att skriva det ^^. kanske kan bli en riktigt bra match

LoL...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Vet inte om man ska skratta eller gråta, kanske både och.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Vilken styggelse. Påminer ju stark om asus "darth vader"-hjälm till chassi.

Det chassit har ja för övrigt plockat isär en gång åt en kund (bygge) å det va tamefan ett 400kr budgetchassi inunder all den där jevla plasten, lär va sama sak här.

Tror på samma linje. Själva chassit ser riktigt najs ut i sig tycker jag, men det ser ju et att vara inpackad i wellpapp eller nånting
See lite konstigt ut, tror inte riktigt heller på luckans design, tror nog den kommer ligga och släpa ovanpå chassi-toppen efter några öppningar/stängningar.
Men men, visa det sig tvärtom mina förväntningar kanske man lägger beslag på en sån här skapelse....om priset hamnar någolunda rätt.

Betalar man dyrt för bra grejer ska det fan vara snyggt också

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up: