Tappar internetuppkopplingen med Zyxel p-660h-D1

Permalänk
Medlem

Tappar internetuppkopplingen med Zyxel p-660h-D1

Hallå alla förhoppnigsvis hjälpfulla människor 8)

Jag har ett problem, ett stort problem....

Vissa dagar är det tamejfan (ursäkta) omöjligt att spela onlinespel och surfa på internet. Detta på grund av att min Zyxel P-660H-D1 (modem) tappar internetuppkopplingen varannan minut.

Den där lilla irriterande DSL-lampan slocknar och jag får IPn 0.0.0.0. Lampan börjar blinka, lyser konstant för att sedan slockna 5 sek senare.

Så där kan det hålla på i någon timme, och sedan slutar det helt plötsligt (som nu eftersom jag kan posta detta ).

Givetvis är modemet inkopplat in första telejacket och allt det där, men det jävlas då i alla fall.

Jag har senaste släppta firmware, 3.40.

Jag har testat att konfigurera IP och DNS och det där, men det hjälper inte.

Har någon person här en aning om vad som kan vara problemet?

Säg till om ni vill ha någon mer info om isntällningar eller sånt om ni behöver.

//
Tobias
- Man in desperate need of help!

EDIT: Jag har ADSL 8/1 från Telia.

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem

Du tappar kontakten med stationen, ring supporten..

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
Du tappar kontakten med stationen, ring supporten..

Ok, will do

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr