Nätverkskabel för audiofiler

Permalänk
Medlem

men om denna kabel nu är ämnad för Denon-link så finns det väll inget som säger att det måste gå digitala signaler i kabeln?

Permalänk

Slår vad om att den lilla plastflärpen som låser fast kontakten går sönder lika jävla lätt som på alla andra nätverkskablar. Tror inte jag har en enda hel kontakt mitt hem.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Undra om man kan få bättre ping i CS med den.

Permalänk
Medlem

Den var åtminstone snyggare än Deltacos kablar

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

Efter lite grävande på den Denons tyska sidor så säger de indirekt att datat skickas helt okomprimerat och utan någon som helst flödeskontroll eller felkorrigering. Eftersom signalen inte behöver struktureras om i mottagaren i någon hårdvara så skulle det minska störningarna något. Möjligen hörbart för nyfödda katter eller något.

Vem skulle vilja använda en sådan överföringsteknik på ett så dyrt system?

Återstår att skjuta folket på Denon i deras magar.

Permalänk
Medlem

Kan faktiskt förstå det på ett sätt. Folk lägger massvis med pengar på att ha det bästa och även om det inte spelar någon roll vilken kabel man har kommer folk köpa den bara för att ha det bästa.

Exempel på en spelare som faktiskt klarar av RJ-45 kontakter.

http://www.linn.co.uk/music_systems_unidisk_1_1

"The Linn approach is far smarter. The Knekt system distributes both data and musical information from its source via CAT5 cabling, protecting the signal until it reaches each room. There, the signal is amplified using a dedicated power amplifier, before short loudspeaker cables carry the signal to discreet loudspeakers mounted in the wall or ceiling."

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Avstängd

Fattar inte varför folk gnäller. Det är samma sak när nån här knallar ut och betalar 5000 extra för en upplåst multiplier hos en CPU.....båda fall säger bara en sak: Att personen ifråga har mer pengar än hjärna

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Måste köpas.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Precis som sades innan så är det egentligen ingen skillnad på riktig ljudkvalitétsförbättring och placeboförbättring. Lite idiotiskt ja, men det låter ju faktiskt bättre för dom som köper det. Ibland kan det till och med vara en nackdel om man som jag följer logikens lagar, jag får aldrig placebo bonusen. Men jag har iofs ingen svårighet att bränna pengar ändå

Men dom kunde fan ha snyggat till den efter 5k kr priset.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

jahopp, då beställde jag en

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

ska kolla kalendern...nepp inte första maj heller!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tja varför inte, i kabelvärlden var väl det där en av de billigaste "high end" kablarna Finns de som kostar hundratals gånger mer...

Som några andra har konstaterat tidigare, detta är till för folk som älskar hifi lyx, precis som att det finns folk som köper andra värstingprylar för ofantliga sumor när det finns billiga som gör jobbet precis lika bra.

Det här är väl kanske lite fel forum dock att visa upp en liknande sak på....

PS för den som tycker denna är dyr kan ni kika på "Nordost"

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
Hi-fi klubben har sålt skiten bra länge nu

http://hifiklubben.se/produkter/kablar/digital/denon_ak-dl1_k...

nej.

Från hi-fi klubben:
"Du behöver i princip bara en vanlig datornätverkskabel för att kunna använda DenonLink men precis som när det gäller andra kabeltyper finns det extra ljudkvalitet att hämta om du väljer en kvalitetsprodukt som är optimerad för ändamålet."

Dom säljer ju allt skit.

Någon som kommer ihåg CD/DVD svarven för 5000-7000kr?
Den svarva skivan så den inte kasta i omkretts och fasa till kanten så att den inte var i obalans och att ljuset inte skulle tränga in i skivan.. ploj ploj ploj stupid fucker förtjänar att bli lurade. skinnade på pengar ända ner till benmärgen och raderade från genpoolen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
ska kolla kalendern...nepp inte första maj heller!

Eh, första april...?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

jäklar vad jag skulle garva åt den som sa "Vilken magnifik skillnad! Fullträff!"

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Ja, det finns säkert någon som köper en sådan kabel till de priset.
Fast själv nöjer jag nog mig till någon no name kabel

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Dom säljer ju allt skit.

Någon som kommer ihåg CD/DVD svarven för 5000-7000kr?
Den svarva skivan så den inte kasta i omkretts och fasa till kanten så att den inte var i obalans och att ljuset inte skulle tränga in i skivan.. ploj ploj ploj stupid fucker förtjänar att bli lurade. skinnade på pengar ända ner till benmärgen och raderade från genpoolen

http://www.svalander.se/cdsi/cdsi.htm Kan få sig många skratt på den sidan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Shit. Jag har 150m helskärmad nätverkskabel liggandes på rulle hemma och en ica kasse med kontakter 0o.. Bara köpa lite kabelstrumpa och börja jobba så e ja snart miljonär.

Permalänk
Medlem

"Additionally, signal directional markings are provided for optimum signal transfer."

Är det möjligen det lilla strecket med en pil i varje ände på kontakten? För det har inte jag på mina vanliga nätverkssladdar i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
jäklar vad jag skulle garva åt den som sa "Vilken magnifik skillnad! Fullträff!"

Det vimlar av dem. Denna kabel är ganska nischad, så det blir nog inte så många som säger något om den, men prova att söka litet på "HDMI kabel" eller "HDMI cable" så kommer du få se folk som på fullt allvar hävdar att dyrare kablar ger bättre bild.

De menar alltså inte bara bättre signalstyrka över längre avstånd, utan använder faktiskt ord som 'klarare färger' eller 'bättre svärta'.

På en digital signal.

På allvar.

Helt. Magiskt.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Sötast

Ungefär samma som alla digitala MONSTER kablar, HDMI som exempel.

"kom å köp kom å köp superkvalitet till endast 3000kr per meter, vi garanterar att ni inte märker ett dyft skillnad"

Permalänk

Ni som garvade åt det här borde ta en titt på http://svalander.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Undra om man kan få bättre ping i CS med den.

lol... aa eller hur

Permalänk

Jag vet inte vad jag ska säga åt det här....

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Det som får mig att tycka synd om folk som köper sån här skit är att det inte kan få musiken att låta bättre. Om kabeln mot förmodan skulle göra någon skillnad skulle det bara vara att kunna ta fram saker som inte ens den tekniker som mastrat musiken hört, med andra ord saker som inte tagits hänsyn till, eftersom inget proffs värt namnet går och köper såna här dyra kablar. Allt handlar om placebo.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Undra om man kan få bättre ping i CS med den.

nej, men ljudeffekterna blir bra som fan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Vad kör DenonLink för protokoll? Troligen inte ethernet. Om de kör ett hemmasnickrat protokoll och inte har lagt till felkorrigering i det så kanske en kabel av skaplig kvalitet behövs....

Å andra sidan, har de inte felkorrigering i en digital överföring så borde de skjutas i magen.

Snälla vi snackar 1.5m meter kabel här! Dämpningen och dispersionen är minimal om den ens existerar.

LAN kablar är dessutom mycket bra bärare av digitala signaler med sina tvinnade par och (ofta skärmning).

Mm ser att en del länkat till sva(m)lander. Galning!
Ifs så finns det en del grejer där som det ligger lite lite sanning i.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt vara kul och se lite tester mellan den kabeln och typ CAT6 eller någon annan budget kabel..
Kan förstå att det är mycket ren material dom använder men frågan är hur mycket blir signalen bättre med en vanlig kabel jämfört med en sån. Är det typ 0.005% hmm kan man diskutera om det är värt.

Permalänk

finns de folk som köper högtalare till hemmabion för 250000:- stycket så finns de säkert nån som köper den kabeln

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts så är även placebo en tydlig förbättring.

Heltokigt. Javisst. Men går det att sälja så går det.

Dessutom drabbar knappast en sån här kabel några fattiga eftersom de förmodligen slängs med slentrianmässigt i paket med typ A1-receivern för 50-100.000Kr och en dvd-spelare för sådär 65.000Kr till nån som har högtalare för 800.000Kr och en hel flygel i herrgården åt lillstereon som han/hon spelat samma audiofil-testskiva om och om igen på sen dackefejden

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||