Bill Gates går i pension

Permalänk
Inaktiv

GG GL HF!

"För att fortsätta få kallas stiftelse måste Bill & Melinda Gates Foundation skänka minst fem procent av sitt totala innehav per år. I detta fall betyder det att över 10 miljarder kronor måste ges bort till välgörande ändamål varje år. Det är i nivå med det bistånd Sverige totalt sett gav till mer behövande länder under 2007."

grymt, hur grymt som helst

sen om dom är Evil eller inte, om ni hade haft chansen hade in också skapat erat egna MS och sen kämpat in i döden för det, så ta det lilla lugna nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Har jag sagt att det är Bill som skriver alla koder? nä men de e fortfarande han som styr företaget och nu kommer de in ny färsk krafft där som jag anser är bra!

Nej det är det inte. Steve Ballmer är vd men inte är det han som säger sista ordet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

"Om man är en paranoid, galen fan kanske? "

Kanske är bra att någon är lite paranoid? Skoj om alla sitter tyst och ser på när människor vid makten (däribland Gates med sina resurser) gör lite som de känner för.

Permalänk
Medlem

Det finns väl gränser ändå? Den där snubben tror förmodligen att hans dricksvatten spetsas med arsenik av männen som driver Toshiba och Canonical och därför dricker han bara sitt eget återanvända urin.

En viss skepsis är alltid bra, men kom igen...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

kul film.

undrar hur länge ballmer får sitta kvar dock, vad jag har förstått har det gått lite si å så med honom bakom ratten.

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Tycker mig se en liten "blåskärm" på IBM datorn i bakrunden på 1:a bilden i nyheten

Jo, så ser det faktiskt ut lite grann. Men "tyvärr" är det inte någon blåskärm, men väl en blå skärm så klart!

IBM-datorn på bilden är antingen en IBM PC (alla PCs urmoder) eller XT eller AT. Förmodligen en XT eller AT eftersom den bara har en diskettstation (och i stället har en hårddisk). Processorn är alltså antingen en 8088 eller 80286. 286 kan visserligen köra Windows 3.1 i "standardläge", den första version av Windows som uppvisade blåskärmar. Dock, blåskärmen på bilden ser inte alls ut som den i Windows 3.XX. Windows NT/2K/XP som ju kan producera något som mer liknar det på bilden är helt uteslutet på den datorn.

Upplösningen på bilden är låg så det är svårt att identifiera det på skärmen, men någon blåskärm i betydelsen BSOD, felmeddelande från Windows är det alltså icke frågan om.

Vad är det då? Tja, det verkar vara en färgskärm (blåvita/blåljusblåa monokroma skärmar finns det minsann inte gott om) och grafiken kan antingen vara CGA eller EGA. Det som visas är antagligen 80*25 textläge eller möjligtvis 640*200 CGA med skum palett eller troligare EGA. Det är svårt att se, men någon DOS-prompt tycker jag mig inte skönja och skärmen ser ej heller ut typiskt för DOS (det brukar vara svart bakgrund). Således är det ett program som körs.

Det skulle kunna vara ett tidigt ordbehandlingsprogram. Det ser inte ut som en DOS-prompt, ett kalkylark eller programeditor som GW-BASIC. Ej heller är det någon filhanterare.

Slutsats: Emedan det går att utesluta en massa program kan jag inte säga vad det är som visas. Det är med stor sannolikhet inte någon BSOD iaf. Det vore coolt om någon faktiskt kände igen "screenen"!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Text

Jävlar alltså, det ver inte lite du kunde där!

Permalänk
Medlem

Lite högupplöstare och som inte är klippt (inte lika mycket i alla fall):
http://image.guim.co.uk/Guardian/technology/gallery/2008/jan/...

Han har ju en skärm under armarna också, kanske avslöjar mer för den insatte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G3kkO
ohederliga metoder ? det kallas konorera ut alla !

och kan inte fatta varför man kan klaga på någon för att inte ge bort pengar va fan hans pengar o kvittar hur mycket han har så bestämmer han..
Ingen klagar på alla andra miljader i värden att de inte ger bort pengar man kan juh se det som en procent siffra kan alla ge lika mycket men nää.. alla som har mycket pengar är tvungna att ge.... fan människor e helt sjuka ...

I USA är det legio att rika människor ger bort pengar i välgörenhet eftersom dom inte har en stat som sköter det totalt misslyckat via typ SIDA.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jo, så ser det faktiskt ut lite grann. Men "tyvärr" är det inte någon blåskärm, men väl en blå skärm så klart!

IBM-datorn på bilden är antingen en IBM PC (alla PCs urmoder) eller XT eller AT. Förmodligen en XT eller AT eftersom den bara har en diskettstation (och i stället har en hårddisk). Processorn är alltså antingen en 8088 eller 80286. 286 kan visserligen köra Windows 3.1 i "standardläge", den första version av Windows som uppvisade blåskärmar. Dock, blåskärmen på bilden ser inte alls ut som den i Windows 3.XX. Windows NT/2K/XP som ju kan producera något som mer liknar det på bilden är helt uteslutet på den datorn.

Upplösningen på bilden är låg så det är svårt att identifiera det på skärmen, men någon blåskärm i betydelsen BSOD, felmeddelande från Windows är det alltså icke frågan om.

Vad är det då? Tja, det verkar vara en färgskärm (blåvita/blåljusblåa monokroma skärmar finns det minsann inte gott om) och grafiken kan antingen vara CGA eller EGA. Det som visas är antagligen 80*25 textläge eller möjligtvis 640*200 CGA med skum palett eller troligare EGA. Det är svårt att se, men någon DOS-prompt tycker jag mig inte skönja och skärmen ser ej heller ut typiskt för DOS (det brukar vara svart bakgrund). Således är det ett program som körs.

Det skulle kunna vara ett tidigt ordbehandlingsprogram. Det ser inte ut som en DOS-prompt, ett kalkylark eller programeditor som GW-BASIC. Ej heller är det någon filhanterare.

Slutsats: Emedan det går att utesluta en massa program kan jag inte säga vad det är som visas. Det är med stor sannolikhet inte någon BSOD iaf. Det vore coolt om någon faktiskt kände igen "screenen"!

Här har du hela bilden http://afewgoodwords.files.wordpress.com/2007/03/bill-gates-1... ... tror det är en tidig version av word..

Edit.. nej.. det kan det inte vara... word är mycket senare än 83.

Permalänk
Medlem

Hahahaha

" I detta fall betyder det att över 10 miljarder kronor måste ges bort till välgörande ändamål varje år. Det är i nivå med det bistånd Sverige totalt sett gav till mer behövande länder under 2007."

Bill Gates>Sverige.

Önska att man hade han som farsa...värsta veckopengen

Bill Gaters äger(Ägde?)!!!

Permalänk
Medlem

Nice video! Hoppas att han får det kul som pensionär då

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Här har du hela bilden http://afewgoodwords.files.wordpress.com/2007/03/bill-gates-1... ... tror det är en tidig version av word..

Edit.. nej.. det kan det inte vara... word är mycket senare än 83.

Årtalet är fel. Enligt Corbis - som är bildföretaget som Bill Gates äger och som har rättigheten till bilden - är bilden tagen 1985, i samband med releasen av Windows 1.0, dvs 1985.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jo, så ser det faktiskt ut lite grann. Men "tyvärr" är det inte någon blåskärm, men väl en blå skärm så klart!

IBM-datorn på bilden är antingen en IBM PC (alla PCs urmoder) eller XT eller AT. Förmodligen en XT eller AT eftersom den bara har en diskettstation (och i stället har en hårddisk). Processorn är alltså antingen en 8088 eller 80286. 286 kan visserligen köra Windows 3.1 i "standardläge", den första version av Windows som uppvisade blåskärmar. Dock, blåskärmen på bilden ser inte alls ut som den i Windows 3.XX. Windows NT/2K/XP som ju kan producera något som mer liknar det på bilden är helt uteslutet på den datorn.

Upplösningen på bilden är låg så det är svårt att identifiera det på skärmen, men någon blåskärm i betydelsen BSOD, felmeddelande från Windows är det alltså icke frågan om.

Vad är det då? Tja, det verkar vara en färgskärm (blåvita/blåljusblåa monokroma skärmar finns det minsann inte gott om) och grafiken kan antingen vara CGA eller EGA. Det som visas är antagligen 80*25 textläge eller möjligtvis 640*200 CGA med skum palett eller troligare EGA. Det är svårt att se, men någon DOS-prompt tycker jag mig inte skönja och skärmen ser ej heller ut typiskt för DOS (det brukar vara svart bakgrund). Således är det ett program som körs.

Det skulle kunna vara ett tidigt ordbehandlingsprogram. Det ser inte ut som en DOS-prompt, ett kalkylark eller programeditor som GW-BASIC. Ej heller är det någon filhanterare.

Slutsats: Emedan det går att utesluta en massa program kan jag inte säga vad det är som visas. Det är med stor sannolikhet inte någon BSOD iaf. Det vore coolt om någon faktiskt kände igen "screenen"!

Det bästa av allt är den skärm som dyker upp bakom ryggen på mr Bill.
Kan det vara en MAC CLASSIC ???!!??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av portney
Det bästa av allt är den skärm som dyker upp bakom ryggen på mr Bill.
Kan det vara en MAC CLASSIC ???!!??

Noterade precis också det:)
Måste nog vara nån classic/se/se30/plus skulle jag tro, kul att den stod där^^

Bill verkar vara en rätt skön person, videon säger en del.
Credd till han som har fått utvecklingen av operativsystemen att fortlöpa lite snabbare. Gällande win/macos/linux.
Utan microsoft hade nog inte de andra OS:en varit vad de är idag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
PS. Bill är inte snålare än mig ifall jag skänker en 100-lapp i humanitärt syfte. DS.

Så du har bara 2000 kr/månad?

Permalänk
Hedersmedlem

Ha, ha, Loxus, men även om förra månaden pga ideella uppdrag kanske var närmare 2 000 kr än 20 000 kr, så tror jag faktiskt att jag räknat någorlunda rätt än om det är ett icke precist överslag. Jag tror nämligen att jag gjorde överslaget för något år sedan när Bill gjorde en av sina större donationer, vilket gav orsak till massor av publicitet, och det gäller alltså inte den sammanlagda summan av donationer utan ställt i relation till ett sådant tillfälle.

Inte för att förta det roliga... så vi glömmer min förklaring.

Permalänk
Medlem

Fasst det är ju svårt att jämföra.
Även om så Bill skänker väldigt mycket procentuellt så behöver det inte påverka honom för det, skulle jag skänka 90% av mina inkomster skulle jag inte kunna säga detsamma.

Det man får göra är väl att sätta det i relation till andra ruskigt rika personer och där är han väl rätt oöverträffad (har jag fått för mig i alla fall). Han har ju också pengarna att göra en ordentlig skillnad, ensam.