(förslag till klistrad tråd) Laptop märken

Permalänk

(förslag till klistrad tråd) Laptop märken

Har tänkt på det lite och skulle vara skönt med en tråd som man kan kolla på när man ska kolla vilka märken som finns att välja på(för framtida köp mm.)
Gör en liten lista här(Hjälp gära att fylla på listan):

Acer
Alienware
Apple(Mac OSX)
Asus
Abbcore Technologies
Clevo
Compal Electronics
Dataparadiset
Dell
ECS
Flybook
Falcon Northwest
Frost ACM
Fujitsu Siemens
Gateway
General Dynamics
Getac
GGS-Data
HP(Compac finns i deras sortiment när du besöker deras hemsida)
HTC
Lenovo
LG
MSI
Medion
Packardbell
Panasonic
QuFlex
Racktone
Rock(rockdirect.com £!)
Sony(vaio)
Toshiba
Tricom
VigorGaming
VoodooPc(HP brand)
WindowPC
Xplore
Zepto(med eller utan OS)

"källa prisjakt.se + tilllagda märken"
Listan är inte komplett med hoppas admin gör en klistrad version som är bättre

MvH//Oscar

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Finns nåt märke mer som börjar på M, påminner om Medison, men det är inte en sådan. En tjejkompis har en sådan, men jag vet inget om kvalité eller så. Riktigt ful var den dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av summan
Finns nåt märke mer som börjar på M, påminner om Medison, men det är inte en sådan. En tjejkompis har en sådan, men jag vet inget om kvalité eller så. Riktigt ful var den dock.

Kan vara Medion du tänker på?

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexorg
Kan vara Medion du tänker på?

Yep, exakt en sådan var det.

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara lite blandat här.. Räknar vi ODM's eller återförsäljare? Många återförsäljare rebrandar ju färdiga laptops.

Sen kanske man borde begränsa det till vad som säljs i sverige.

Permalänk
Medlem

Sager finns oxa, saljer iof typ Clevo datorer men det gor ju zepto oxa (om jag forstatt ratt). Sager ar amerikanskt men de skickar till sverige.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
Sager finns oxa, saljer iof typ Clevo datorer men det gor ju zepto oxa (om jag forstatt ratt). Sager ar amerikanskt men de skickar till sverige.

Sager rebranded Clevo

Zepto är en del rebranded Compal maskiner, vet inte om alla e det, men google hjälper m fakta

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad vi ska göra med denna lista? Ska vi veta vilka märkden som finns? I så fall vill jag endast ha hemsidor där man kan handla datorer som kan skickas till Sverige med ett svenskt tagentbord, annars känns en lista meningslös? Man måste också skilja på återförsäljare och företagen som gör datorerna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Förstår inte vad vi ska göra med denna lista? Ska vi veta vilka märkden som finns? I så fall vill jag endast ha hemsidor där man kan handla datorer som kan skickas till Sverige med ett svenskt tagentbord, annars känns en lista meningslös? Man måste också skilja på återförsäljare och företagen som gör datorerna...

Så sant, knappast någon som blir hjälpt av en sån här lista.

Visa signatur

Toshiba Satellite A300-1K5 :: C2D P8400 2.26 GHz :: Radeon HD3650 :: 4 Gb ram :: 640 Gb HDD :: Win 7 Pro x64