Alternativ till Asus Radeon HD 4870 512MB PCI-E

Permalänk
Medlem

Alternativ till Asus Radeon HD 4870 512MB PCI-E

Hejsan jag skulle behöva hjälp med att få reda på ett HD 4870 kort
som är lika bra eller bättre än ett Asus Radeon HD 4870 512MB PCI-E
ska ha det på ett Asus P5Q-E moderkort .

är det stor skildnad mellan dom olika tillverkarna ?
Asus , Club 3D , Gigabyte , MSI , osv....

(ska alltså köpa ett nytt och min återförsäljare har inte Asus kortet hemma)

tacksam för alla bra tips !

tack på förhand !

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
http://sweclockers.com/forum/search.php?s=

Du tack för hjälpen ! om exakt ett sådant svar redan fanns så skulle jag inte frågat !

/ Anna

Permalänk

Re: Alternativ till Asus Radeon HD 4870 512MB PCI-E

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoonLady
Hejsan jag skulle behöva hjälp med att få reda på ett HD 4870 kort
som är lika bra eller bättre än ett Asus Radeon HD 4870 512MB PCI-E
ska ha det på ett Asus P5Q-E moderkort .

är det stor skildnad mellan dom olika tillverkarna ?
Asus , Club 3D , Gigabyte , MSI , osv....

(ska alltså köpa ett nytt och min återförsäljare har inte Asus kortet hemma)

tacksam för alla bra tips !

tack på förhand !

Det finns säkert redan i forumet men jag kan svara på det för dig. Just nu finns det väldigt få HD4870 som skiljer sig från varandra. 95% är referensdesign (vissa är lite överklockade men inget som man borde betala extra för). Av de med referensdesign har MSI en överklockad version som man får Rainbow Six: Vegas 2 till så det är ju lite mysigt. Vet inte om de skickar med det spelet i Sverige också men på deras hemsida står det att det skall vara inkluderat. Sedan har du Powercolor HD4870 PCS+ som har en annan kylare (tillverkad av Zerotherm). Ingen vet riktigt om detta kortet har Super RV770 (dvs. ett annat bios som inte har låst överklockning) men det är möjligt. Kortet är lite överklockat från början men har rykte att vara lite halvbra kvalitet. Sedan har du då Diamond HD4870 XOC som inte finns i Sverige men som har Super RV770. Jag skulle egentligen bara välja ett vanligt HD4870 (eventuellt MSI versionen då jag tycker om R6: Vegas) och sedan byta kylare på den och flasha om bioset till ett Super RV770 (eller liknande). Jag har ett sådant bios på datorn om du vill att jag skall skicka det i ett mail eller något.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarsteglandJag skulle egentligen bara välja ett vanligt HD4870 (eventuellt MSI versionen då jag tycker om R6: Vegas) och sedan byta kylare på den och flasha om bioset till ett Super RV770 (eller liknande). Jag har ett sådant bios på datorn om du vill att jag skall skicka det i ett mail eller något. [/B]

1. hur svårt är det att byta kylare på grafikkortet ungefär? har aldrig funderat på det innan
2. försvinner garatin helt om man byter kylare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0XXtaLkeR
1. hur svårt är det att byta kylare på grafikkortet ungefär? har aldrig funderat på det innan
2. försvinner garatin helt om man byter kylare?

1. Det är inte särskillt svårt bara du är någolunda kunnig och har tålamod. Finns säkert guider om detta samt instruktionshäfte när du köper en ny kylare.

2 Ja, garantin försvinner helt vid byte av kylare (samt om du flashar om den).

Visa signatur

9700k, Z390 Strix, 32 gb, RTX3080, 970 PRO m.2, Custom Vattenkylt, Vitlackat Define S

Permalänk

Man får ju smart doctor till ASUS, jag satte min fläkt på 30% där igenom och nu ligger korten på 45-60c när jag spelar, och det låter knappt heller.

Visa signatur

Deus Vult