Komma åt filer på dator #2 via switch?

Permalänk
Medlem

Komma åt filer på dator #2 via switch?

Hejsan.

Har 2 st datorer uppkopplade via en Netgear FS605, nu är det så att jag vill komma åt film och musik på dator nummer två. Då är frågan hur de ska gå till.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

jag har samma fråga så jag skriver mest för att hitta tillbaka...

ON: jag gör så nu att jag slänger upp en FTP server på dator #1 och laddar ner med dator #2.. kommer upp i 9MB/S mellan datorerna vilket enligt mig är väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Samba shares verkar ju enklast.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
jag har samma fråga så jag skriver mest för att hitta tillbaka...

ON: jag gör så nu att jag slänger upp en FTP server på dator #1 och laddar ner med dator #2.. kommer upp i 9MB/S mellan datorerna vilket enligt mig är väldigt bra.

vilken ftp använder du dig av?

Permalänk
Medlem

bulletproof FTP server <--

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Samba shares verkar ju enklast.

Tackar. Ska kolla de nu.

Edit: Känner mig som en treåring efter igår och kunde fan inte hitta en enda sidjävel o ladda ner SS ifrån
Är det nån annan som har alla indianer i kanoten och vill provida mig med en länk så vore det asschyst.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Vila i frid

I XP/Vista kallas Samba för fildelning och i Linux kallas fildelning för Samba, dvs nyttjandet av SMB för fildelning. http://sv.wikipedia.org/wiki/Server_Message_Block

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
I XP/Vista kallas Samba för fildelning och i Linux kallas fildelning för Samba, dvs nyttjandet av SMB för fildelning. http://sv.wikipedia.org/wiki/Server_Message_Block

Okey
Efter att jag failade med att fixa det där så köpte jag bulletproof ftp server, men förstår inte riktigt hur jag ska göra för att komma in på dator #2 ifrån min stationära.

Ska testa det här med fildelning nu men om nån som kan vill berätta hur BPFTP funkar så vore väldans mysigt om jag fick lite klarhet i det hela.

MVH

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!