Windows 7 redan nästa år

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 redan nästa år

Microsoft senaste operativsystem Vista har ännu inte hunnit leta sig in i en majoritet av datorerna världen över. Trots detta har både företaget och deras användare börjat prata om nästa version, Windows 7. De senaste uppgifterna gör gällande att Microsoft för tillfället satsar på en lansering den 3 juni 2009.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu kändes Vista ännu mer ointressant..

Permalänk
Medlem

MS borde piffa upp Vista lite mer än att släppa en ny version av Windows.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
MS borde piffa upp Vista lite mer än att släppa en ny version av Windows.

Njane, tycker det är bättre att de bara glömmer Vista och lägger krut på Win 7 istället

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Avstängd

Windows 7 blir nog aktraktivt för de som vill ha det jämfört med Vista.

För min del blir det troligtvis Intrepid Ibex

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Så vista blir en WinME parantes i historien då..

Jag som tänkte upgradera till Vista i vinter, ska man vänta med att köpa operativet till ästa sommar då.

Isåfall kan man kanske bara köpa ny planka och processor nu och köpa hela i7 paketet nästa sommar.

Beslutsångest igen. suck.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Skönt att man kan gå vidare och lägga fiaskot Vista bakom sig. Jag hoppas verkligen Windows 7 blir ett bättre opetivsystem än Vista. Allt hänger på om Microsoft tagit åt sig av kritiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Njane, tycker det är bättre att de bara glömmer Vista och lägger krut på Win 7 istället

Win 7 grundas ju på Vista till stor del så jag tror inte att det blir ngn större skillnad faktiskt.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Windows 7 blir nog aktraktivt för de som vill ha det jämfört med Vista.

För min del blir det troligtvis Intrepid Ibex

Edit: Fast blir tydligen Jaunty Jackalope innan Win7 är ute.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Hedersmedlem

Nice, hoppas de har lagt mycket krut på prestanda. Vista är ju riktigt stabilt nu!

Permalänk

VISTA är ju dagens ME rent ut sagt

Fast detta Windows 7 kanske blir en bantad version på Vista eller liknande.

Dock hade ajg nog sett att de körde igång på Xp istället. duger fitn vad det är kapabelt till.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
VISTA är ju dagens ME rent ut sagt

Fast detta Windows 7 kanske blir en bantad version på Vista eller liknande.

Dock hade ajg nog sett att de körde igång på Xp istället. duger fitn vad det är kapabelt till.

Tänkte samma sak. Vista är bara "för mycket" om man säger så.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Så vista blir en WinME parantes i historien då..

Hur får du ihop det där? ME var instabilt och en totalflopp. En liten upp-piffning av ett gammalt OS utan egentlig funktion.

Vista därimot är något helt annat. Ny kärna och ganska annorlunda tänk.
Tycker snarare det känns som Win 7 kommer bli lite av en ME. Lite småfix som man tar betallt för istället för att släppa en servicepack ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Hur får du ihop det där? ME var instabilt och en totalflopp. En liten upp-piffning av ett gammalt OS utan egentlig funktion.

Vista därimot är något helt annat. Ny kärna och ganska annorlunda tänk.
Tycker snarare det känns som Win 7 kommer bli lite av en ME. Lite småfix som man tar betallt för istället för att släppa en servicepack ;).

Jag jämförde inte funktionalliteten, jag jämförde hur folk upplever det. Win7 kommer förhoppningsvis att bli det som M$ avsåg vista att bli från början. Ett stabilt OS som kommer att leva länge.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Härligt! Bara det blir ett nytt OP och inte nån vista-expansion med dryga säkerhetssaker som bråkar med allt och alla.
Att dom stressar så här är väl förhoppningsvis ett tecken på att dom vill lägga vista bakom sig och ta fram nåt som faktiskt, går bra att använda

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

Namnet påminner om något som en server skulle köra
Men kanske bara jag som tycker det.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jaha, windows xp var helt enkelt för bra för sin tid så M$ får väl börja göra OS i klass med windows 95 åter igen
Eller helt enkelt hålla på sina datum för när supporten av OS upphör...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag gick länge på alla nej sägare till vista. Men för 2 veckor sedan fick jag tag i en kopia och jag kan säga att jag är mer än nöjd! Jag upplever det snabbare än xp i allt (utom möjligen att flytta filer) Prestandan i spel är bättre och än har inget kraschat för mig. Upplägget känns mer logiskt. Ett stort jävla plus är att hibernate funktionen fungerar som den ska nu 2 sec att komma in i windows <3

Ser fram emot windows 7! Känns som MS har en bra grund att bygga på nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
VISTA är ju dagens ME rent ut sagt

Fast detta Windows 7 kanske blir en bantad version på Vista eller liknande.

Dock hade ajg nog sett att de körde igång på Xp istället. duger fitn vad det är kapabelt till.

Låter som en stereotypisk kommentar från någon som testade det i en månad efter release och baserar hela upplevelsen på det. Kör Vista Ultimate x64 SP1 och har inte haft några som helst problem. XP är dock en helt annan historia. Aldrig att jag installerar XP över Vista om datorn i fråga klarar av att hantera Vista. XP var minst lika obrukligt det första året som Vista var om inte ännu mer. ME var ju bara en totalflopp vilket många inte upplever Vista som.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se hur Windows 7 blir.. tror inte de blir mycket bättre än dagens Vista iaf..

Jag körde ju inte vista då de släpptes utan väntade tills vista va ca 1 år gammal.. (största anledningen: äldre dator)

Men nu funkar ju Vista helt klockrent.. Upplever de stabilare än vad mitt XP va.. Aldrig har de hänt att explorer skulle hängt sig iaf..

Men som sagt, tror inte de blir någon större skillnad på Vista/7an

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Det här är ju ett erkännande från M$ att vista är skit annars hade de kunnat leva på det i flera år som de gjorde med xp. Nu får de lansera under ett annat namn eftersom gemene man tycker att vista inte är värt pengarna (statistiken talar för denna åsikt, kvittar vad swecs läsare tycker, är inte representiva för den stora massan).

Jag tycker att de gör rätt, Vista har för negativ klang för att de ska tjäna på att jobba vidare på det varumärket.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
MS borde piffa upp Vista lite mer än att släppa en ny version av Windows.

Är väl i princip vad dom gör, fast kallar det ny version.

Permalänk
Medlem

Hoppas att Windows 7 blir till Vista vad 2000 var till ME.

Permalänk
Avstängd

Windows 7 party hemma hos mig i kväll? Alla är bjudna!

Permalänk
Medlem

XP var mediokert tills SP2 kom.. då blev det helt plötsligt stabilt och säkert. Så kanske vi skall tänka på Win 7 som Vista med "SP2"?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Det här är ju ett erkännande från M$ att vista är skit annars hade de kunnat leva på det i flera år som de gjorde med xp. Nu får de lansera under ett annat namn eftersom gemene man tycker att vista inte är värt pengarna (statistiken talar för denna åsikt, kvittar vad swecs läsare tycker, är inte representiva för den stora massan).

Jag tycker att de gör rätt, Vista har för negativ klang för att de ska tjäna på att jobba vidare på det varumärket.

Men snälla! Det där är ju inte så att Microsoft gjorde XP vilket ALLA älskade, så de tänkte: "ohhh vi väntar 5+år att släppa nytt OS för alla gillar XP". Nej, för nytt OS påbörjades innan XP ens var släppt vid utvecklingsnamn Longhorn. Tyvärr gick det inte som de ville, så runt 2004 skrotade de Longhorn helt och började om vilket sedan blev Vista.

Och som många säger, XP var inte älskat när de släpptes. Ärligt talat, blev ju acceptablet först vid Service Pack 2. Tycker man Vista är dåligt så klankar man mer eller mindre ner på XP också för de är väldigt lika. Enda är väl att Vista inte krashar ofta, har vettigt nätverkinställningar, ser snyggt ut, DX10, motarbetar mig int och mycket mer responsivt osv. Det är XP, fast bättre. Men ok, man kanske inte kan sitta på gammal dator för att det ska vara bättre än XP. Och japp, Vista behövde Service Pack 1 .... men nu är de väldigt fin skit.

Microsoft själv bevisade ju att Vista har blivit ett väldigt fult namn på grund av alla anklagelser så tror de vill få ut Windows 7 så de kan börja om lite. De testade att byta namn på Vista till något annat och visade för folk, helt plötsligt var det "ett bra OS", "detta vill jag ha" osv. Inte massa ofta dåligt grundade påståenden som uppkommit genom community.

Tycker bara det är så fel att säga att Vista är dåligt när ni på något sätt gillar XP, det är som en enda stor paradox :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Låter som en stereotypisk kommentar från någon som testade det i en månad efter release och baserar hela upplevelsen på det. Kör Vista Ultimate x64 SP1 och har inte haft några som helst problem. XP är dock en helt annan historia. Aldrig att jag installerar XP över Vista om datorn i fråga klarar av att hantera Vista. XP var minst lika obrukligt det första året som Vista var om inte ännu mer. ME var ju bara en totalflopp vilket många inte upplever Vista som.

Och den där kommentaren "låter som en stereotypisk kommentar" från någon som kör vista och inte vill tvivla på att nytt alltid ska föreställa bättre.

Faktum är att vista eller XP inte spelar någon roll. Vista tillför ingenting utom ögongodis, och för många är det inte tillräckligt. Har man bara ett någorlunda hum om vad man sysslar med så är XP fortfarande minst likvärdigt, oavsett när man testade det. Och oavsett vad man föredrar så är det faktum att MS ut mot användarna redan är inne på en lansering av nästa OS en klar fingervisning om att vista inte är det mirakel det framställts som.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv

Inte uppkommit nåt om vad det ska heta ännu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
MS borde piffa upp Vista lite mer än att släppa en ny version av Windows.

Windows 7 är ju Vista i grunden. Alltså en tillputsad Vista-version.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Inte uppkommit nåt om vad det ska heta ännu?

Windows Ci7

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu