Permalänk
Medlem

Internet problem! Testat allt

Vet inte vad som hänt med min dator, kommer inte ut på internet eller något.

Jag har testat att avaktivera windows brandväggen, tidigare hade jag norton har tagit bort det nu. Har försökt pinga och tracerouta men det fungerar inte alls.

Ikionen på aktivitesfältet visar att jag är ansluten till internet och jag har en giltig ip adress.

Har provat windows egna nätverksfelsökning utan resultat. Har provat msn felsökning och då klagar den över DNS och port fel.

Vad kan vara fel? Som sakt brandväggen är avaktiverad, Måste vara något något fel på ip adress elelr liknande då jag inte kan pinga.

har tittat så allt är okej så att jag får en ip adress automatiskt och hört med bredbandsbolaget att det inte finns några tekniska fel. har bara en dator.

Några ideer? Har 100mb från bredbandsbolaget, har inget modem har direkt bredband genom bredbandsuttaget.

Permalänk

ajdå! har du kollat på enkla saker som att kontakten sitter i riktigt? sitter du på en router? senaste firmware till den? modemet/routern har inte sjungit för sista versen? inget virus som spökar? och snälla sätt på brandväggen den ska absolut inte störa din internet anslutning.

Permalänk
Medlem

Garanterat ett port/inställningsfel...ring telia så kan dem säkert hjälpa dig.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush | Prolle: E8500 | Bräda: Gigabyte GA P45 | RAM: 4gig Dominator 1066mhz | HDD: WD Caviar 500gig | GPU: HD 4870 | Skärm: Samsung T220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roggan85
Garanterat ett port/inställningsfel...ring telia så kan dem säkert hjälpa dig.

Hur kan det vara det när jag avaktiverat brandvägg och allt. Riktigt konstigt det här..

Har ingen router elelr modem och alla kablar sitter fast ordentligt. och Inget virus.

Permalänk
Medlem

Nje men det måste vara det eftersom datorn indikerar att du är ansluten på ett korrekt sätt. Har haft det problemet själv och det som måste göras är ofta att "tillåta" en viss IP-adress eller öppna en viss port. Men vilka i ditt fall har jg ingen aning om men jag är säker på att telia-supporten kan fixa det.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush | Prolle: E8500 | Bräda: Gigabyte GA P45 | RAM: 4gig Dominator 1066mhz | HDD: WD Caviar 500gig | GPU: HD 4870 | Skärm: Samsung T220

Permalänk
Medlem

Formaterade datorn. Allt fungerar nu. Får exakt samma ip adress, och dns som förut när det inte fungerade. Riktigt skumt var det iallafall. Vore kul och veta vad felet var men men, blev en formatering istället..