EU röstar om nätets framtid

Permalänk
Melding Plague

EU röstar om nätets framtid

På onsdag röstar EU-parlamentet om det kontroversiella telekompaketet, som innehåller hundratals lagförslag som berör Internet. Kritiker menar att vissa av dessa förslag kan filtrera och övervaka Internet, och stänga av fildelare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

1984 here we come...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Europa börjar suga mer och mer...

Permalänk
Avstängd

Bästa jag har läst på länge.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Inaktiv

Ska bli intressant.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

Hm förstod inte mycket men det kan inte båda gott!

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem

om detta går igenom, åt helvete med EU

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
om detta går igenom, åt helvete med EU

Tänk vad mycket säkrare man kommer känna sig efter att det har gått igenom.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Avstängd

Sverige borde lämna EU.
Jävla lobbyister borde skjutas, dom som pushar agendor för eget vinstintresse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Tänk vad mycket säkrare man kommer känna sig efter att det har gått igenom.

Skämtar du?

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Nu är det nästan som att man hoppas på att 3dje världskriget kommer och... typ ändrar nått -.-

Och ja, Dags att lämna EU, eller ännu bättre : rösta inte igenom skiten, vilket nog dom kommer göra med tanke på hur politiker beter sig nufötiden.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggyoc
Skämtar du?

Nej. Sådant här skämtar man inte om.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Avstängd

Det här blir ytterligare en tråd som kommer att fyllas av massa skräp som vanligt. Vore kul o se ifall någon kan komma med lite vettig konstruktiv kritik och inte bara det gamla vanliga standardgnället. ^^

Så många som klagar, men inte många som har några konkreta förslag på hur man istället ska gå tillväga.

"Ändamålet helgar medlen" ;P

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

varför ska dom alltid bara göra allt värre *snyft*

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Avstängd

Försök se de goda i det.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Tänk vad mycket säkrare man kommer känna sig efter att det har gått igenom.

Jag vill inte vara säker och överleva. Jag vill leva!

Permalänk

att fildela upphovsrättsligt skyddat material är olagligt oavsett om man tycker att det suger eller ej. Att klaga om man åker fast är inte smart eftersom det är olagligt. Smart är att gå ut på torg och demonstrera med paroller "jag vill ladda ner gratis", "Jag vill inte betala för mig", "skådespelare ska jobba gratis" eller kanske det är dumt det också?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Like bra att acceptera att Sverige och EU är framtidens diktatur.

"Kritiker menar att vissa av dessa förslag kan filtrera och övervaka Internet"
Yup dags att avlystna alla samhällen så att våra regeringar kan styra och blockera saker de anser vara ett hot.

äsh blir bara tröt på det hella.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det här blir ytterligare en tråd som kommer att fyllas av massa skräp som vanligt. Vore kul o se ifall någon kan komma med lite vettig konstruktiv kritik och inte bara det gamla vanliga standardgnället. ^^

Så många som klagar, men inte många som har några konkreta förslag på hur man istället ska gå tillväga.

"Ändamålet helgar medlen" ;P

Man låter det va exakt som det är idag... vore fan så mö bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Försök se de goda i det.

Som... öh... vad?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
att fildela upphovsrättsligt skyddat material är olagligt oavsett om man tycker att det suger eller ej. Att klaga om man åker fast är inte smart eftersom det är olagligt. Smart är att gå ut på torg och demonstrera med paroller "jag vill ladda ner gratis", "Jag vill inte betala för mig", "skådespelare ska jobba gratis" eller kanske det är dumt det också?

Ja? Vem har sagt att man skall tjäna pengar som artist/skådespelare?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Men orka med att det är 800 lagar, hålla reda på dom är nog inte så lätt..

Som vi har det idag är det mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Kan inte EU bara ta och döpa om sig till USE någon gång så vi slipper dalta med allt detta jävla harmoniserande?

Jag tänker skita i EU valet 2009. Eftersom EU är en lobbyistmarknad är folkets intressen inte värda jack shit i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det här blir ytterligare en tråd som kommer att fyllas av massa skräp som vanligt. Vore kul o se ifall någon kan komma med lite vettig konstruktiv kritik och inte bara det gamla vanliga standardgnället. ^^

Så många som klagar, men inte många som har några konkreta förslag på hur man istället ska gå tillväga.

"Ändamålet helgar medlen" ;P

Det behövs inga konkreta förslag...det är INTE upp till EU att bestämma vad Janne, Pelle och Anna ska ladda ner och inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det här blir ytterligare en tråd som kommer att fyllas av massa skräp som vanligt. Vore kul o se ifall någon kan komma med lite vettig konstruktiv kritik och inte bara det gamla vanliga standardgnället. ^^

Så många som klagar, men inte många som har några konkreta förslag på hur man istället ska gå tillväga.

"Ändamålet helgar medlen" ;P

Jag hänger upp mig på "... hur man istället ska gå tillväga.".

Jag kan ärligt säga att jag inte vet ett exakt vilka förslag som ligger uppe och vad de i praktiken innebär. MEN jag anser trots detta att förslagen inte ska röstas igenom. Inte heller finns det något bra "istället"...

Politikerna försöker kontrollera något okontrollerbart. Oavsett vad som görs kommer fildelningen (framförallt den jag tänker på) att leva vidare. Skillnaden som jag kan se blir att det kommer bli mer "undangömt" och användarna kommer att surfa anonymt (genom exempelvis Flashback).

Det i sin tur kommer säkerligen leda till fler restriktioner och på det ännu fler restriktioner och till slut så har lyckats fullborda vårt 1984... HURRA!

Permalänk
Medlem

verkligen dags att gå ur eu nu.Dom hittar bara på mer och mera sjuka saker

Permalänk
Medlem

Men EU kan ju dra åt helvete! :@

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Avstängd

Verkar som att folk börjar öppna upp ögonen och se vad EU verkligen är för nått.

Dock ska jag inte kommentera lagförslaget. Tycker det var lite information om vad som faktiskt kommer att hända och kommentarerna verkar vara från "anti-lobby" grupper. Skulle gärna vilja ha en neutral kommentar på lagförslagen.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Har man bara rent mjöl i påsen så har man inget att oroa sig för.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Jag sätter en ostmacka på att de kommer rösta ja till förslaget. Någon som sett Zeitgeist här?