Firefox - Vart ligger bokmärken sparade?

Permalänk
Medlem

Firefox - Vart ligger bokmärken sparade?

Har letat febrilt för att hitta vart mina bokmärken ligger sparade så jag kan göra en backup på dom, men hittar fan ingenstans, vart ligger dom? Förvirrad....

/K

Visa signatur

"Crime is a disease. Meet the cure"

Permalänk

Ctrl+skift+B i FF >Importa och säkerhetskopiera

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

De gömmer sig här

C:\Documents and Settings\Ditt username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\Konstigmapp defualt\bookmarkbackups

Såhär ser min ut tex

C:\Documents and Settings\Rolex\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\0hwvol9j.default\bookmarkbackups

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

lånar lite tråd här.

jag tryckte på exportera nu innen jag instalerade om datorn och la den filen på på externa hårdisken.

men nu när jag väljer importera>valj fil så händer det inget.
varför? har jag tappat alla mina bokmärken nu?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

http://mozbackup.jasnapaka.com/ - Detta program är lättare. Kan importera och exportera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
lånar lite tråd här.

jag tryckte på exportera nu innen jag instalerade om datorn och la den filen på på externa hårdisken.

men nu när jag väljer importera>valj fil så händer det inget.
varför? har jag tappat alla mina bokmärken nu?

Provva bara lägg den i den mappen se om den tar upp?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag blåste burken och sparade bara Documents and settings/minprofil/application data/mozilla/*.* och copyerade över den, det funkade direkt med nya installationen, alla settings, alla bookmarks, allt var som det skulle.

Mkt skönare en att hålla på och importera bookmarks sen behöva ändra alla inställningar (jag har ändrat så nya firefox kör gamla flik systemet där krysset för att stänga flikarna ALLTID ligger längst ut till höger och inte 1 kryss per flik.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Provva bara lägg den i den mappen se om den tar upp?

kollade i mappen och den ligger redan där.
men provade copa in den ändå, och inget hände.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Kör på säkerhetskopiera/återställ i FF3 istället då får du dem exakt som de var innan, vet inte om det funkar i FF2 också.