bärbara tappar wifi (d-link 524 & 655)

Permalänk

bärbara tappar wifi (d-link 524 & 655)

Hejsan.
Jag är åf av hemel. i allmänhet och har råkat ut för något riktigt irriterande... båda dessa routrar har vi krängt ett gäng av och båda modellerna verkar krångla rätt mycket?

Datorerna anslutna till dessa rackare tappar anslutningen titt som tätt, detta oberoende av kanal, kryptering (kanske något värre med wpa2), dhcp, oavsett om du assignar ip till macadresser osv osv. Vad gör jag för fel?

Är jag ensam om att lida av detta? (Är ingen expert så jag kastar ut frågan hit). (ska tilläggas att burkarna det berör är Winvista32 home premium.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk

Re: bärbara tappar wifi (d-link 524 & 655)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
Hejsan.
Jag är åf av hemel. i allmänhet och har råkat ut för något riktigt irriterande... båda dessa routrar har vi krängt ett gäng av och båda modellerna verkar krångla rätt mycket?

Datorerna anslutna till dessa rackare tappar anslutningen titt som tätt, detta oberoende av kanal, kryptering (kanske något värre med wpa2), dhcp, oavsett om du assignar ip till macadresser osv osv. Vad gör jag för fel?

Är jag ensam om att lida av detta? (Är ingen expert så jag kastar ut frågan hit). (ska tilläggas att burkarna det berör är Winvista32 home premium.

Min bror har haft exakt samma problem med sin laptop som även den har haft vista home premium.
Testade sedan att installera vista ultimate och funkade då helt utmärkt

Permalänk

Re: Re: bärbara tappar wifi (d-link 524 & 655)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheriffen89
Min bror har haft exakt samma problem med sin laptop som även den har haft vista home premium.
Testade sedan att installera vista ultimate och funkade då helt utmärkt

Åhhh nej...
Åhhh nej...

Någon som kan bekräfta eller förneka?

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

524an kan du bränna, den kommer från helvetet och the devil himself..
vet inget om 655an tyvär, tror vissa har haft en hel del problem med den,

leta efter senaste firmware till att börja med