Permalänk

Samsung T220 vs T220P

Jag tänkte köpa en 22" Samsung T220 när jag såg på prisjakt att det finns en skärm som heter T220P. Det verkar vara samma med undantaget att det är högre upplösning (1900x1200) och lite sämre responstid (5 ms mot T220:s 2 ms). Är det någon som har testat denna? Den verkar inte vara mycket dyrare, i förhållande till ökningen i upplösning. Samtidigt är prissteget då ganska litet till T240, som förmodligen är bättre.

Blir det inte svårare för grafikkortet att köra denna skärm med högre upplösning eller är detta försumbart? Sen kan man undra om Samsung har en annan panel i den, de har ju haft lite problem med det tidigare.

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja veta!

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Same here

Permalänk
Medlem

Sitter själv i köpetankar om en T220P, inte bara för the stunning good looks men även för upplösningen och bildkvalitén.

Idg hade väl en artikel om den.. http://www.idg.se/2.1085/1.185977/samsungs-hittills-skarpaste...

Permalänk
Avstängd

jag har en samsung t220 , jag vet åxå att det ska finnas en skärm (samsung t220? med dvi ingång på kanske är den som heter t220p och kan visa lite tyngre hd kvalla på , ja fler som har nån aning ,jag gissar bara

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jippey
Sitter själv i köpetankar om en T220P, inte bara för the stunning good looks men även för upplösningen och bildkvalitén.

Idg hade väl en artikel om den.. http://www.idg.se/2.1085/1.185977/samsungs-hittills-skarpaste...

Gäller den artikeln bara 220P eller även 240?

Där står det oxå att 220p har USB men det står inte på prisjakt...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Just den artikeln gäller bara T220P...
Nej... verkar vara lite luddigt med information.
Ingen USB eller högtalare enligt dustin heller... http://www.dustinhome.se/pd_5010191194.aspx

Kanske var lite för snabba med att publicera bara...

Angående TS funderingar om att istället ta ett steg upp och köpa T240, såg jag nån recension där den inte såg ut att vara så lysande på ghosting-fronten... ska försöka leta upp url.

Permalänk

ok, då kanske 220p är bättre än 240.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

dags att återuppliva tråden lite kanske;)

Är det någon som har t220p och kan ge ett bra omdöme?

Är skärmen ngt att ha jag menar att det är ju inte så jätte vanligt med 1900*1200 på en 22"..?

Om jag bara får klartecken att skärmen är av bra kvalite, bra bild och inget lagg/eftersläng så blir det till att köpa en dirr!

Mvh Marcus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
jag har en samsung t220 , jag vet åxå att det ska finnas en skärm (samsung t220? med dvi ingång på kanske är den som heter t220p och kan visa lite tyngre hd kvalla på , ja fler som har nån aning ,jag gissar bara

T220 _har_ DVI ingång, använder det just nu

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Vart har t220p tagit vägen? Beställde en från dustin i slutet av november men fick mig en t220 istället (skärmen var dock emballerad i t220p emballage tillsammans med handböcker och skiva märkt och ämnad för t220p)

Påtalade detta för dustin men nu verkar t220p vara borta hos deras leverantör, så jag står i valet och kvalet att ta mellanskillnaden i pengar eller titta efter en ny skärm av annan modell, men det var ju upplösningen som gjorde t220p så speciell.

Har kollat runt på diverse butiker på internet men t220p verkar ju vara spårlöst borta (!) har den slutat tillverkats trots att den är så pass ny? Är väldigt sugen på en men det verkar ju vara kört .. =/

Nån som vet något ställe där den finns att tillgå eller nån som vet vad som blivit av modellen? Skulle vara kul att veta så den inte helt plötsligt dyker upp igen

Permalänk

Den verkar ha utgått här i Sverige, lite drygt eftersom att den bara funnit ute i ett par månader innan den försvann igen.

Detta var den enda 22" skärmen jag kunde tänka mig att köpa idag och när jag väl skulle beställa så var den borta! Har mailat Samsung och frågat varför den försvunnit.

Irländska Komplett har fortfarande ett gäng i lager men vem hjälper det om man bor här?

Permalänk
Medlem

Badger Återkom gärna med svaret från Samsung, förutsatt att du får något. Är grymt nyfiken på vad svaret kan vara

Annars finns ju denna fujitsu display på netonnet: AMILO Display L 3220T med upplösningen 1920x1080. Priset på 1999:- gör mig dock lite osäker på kvalitén på denna monitor

Permalänk

Jag hojtar till här om de behagar svara.

Det som gjort mig extremt intresserad av T220P är dess pixelstorlek och ingen annan skärm med denna upplösningen och i denna storleken matchar T220P på den punkten idag så allt annat går bort just nu!

Sitter med en Samsung Syncmaster 17GLsi efter att mina andra två skärmar behagade brinna upp så det måste iofs bli en antingen en ny skärm eller någon annan bra lösning (iMac) snart.

Permalänk
Medlem

Väldigt konstigt att den är så svår att få tag på, det borde ju vara enorm efterfrågan eftersom det är den enda (?) 22-tummaren som har 1920*1200 i nativ upplösning.

Jag hittade den nu på komplett.be (belgien) till ett bra pris, ~2700kr!
https://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=392853
Har nu beställt den, bor själv i Belgien. Jag återkommer nästa vecka om hur den är!

Permalänk
Medlem

Vet någon vad den kostade i sverige? eller vad den kommer kosta om den kommer tillbaks?

Edit: såg nu att den kostade cirka 3200 kr i sverige.