Apple attackerar Microsoft i ny reklamfilm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Jag förstår hur du tänker, men jag känner att jag måste försvara Vista.
Det är inte Vistas fel att det krashar, det är drivrutinernas.

man kan ju ta det ett steg längre också
varför är drivrutinerna inte lika bra till vista som till xp
tror inte andra företag på vista??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

Vista använder internminnet för att cacha ofta använda program. Datorn tar lite längre tid att starta, men program som du ofta stänger ned/startar gör det mycket snabbare. Har du ett program som behöver internminnet släpper Vista all cache och ger plats.

så den äter minne för att holla program redo
man kanske inte ens hade tänkt starta dom programmen, men ändå måste man ha resurser för att holla dom redo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

Om jag får fråga: På vad sätt är Vista irriterande?
UAC går det att stänga av, om du syftar på det.

jo, men det vet inte alla

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
så den äter minne för att holla program redo
man kanske inte ens hade tänkt starta dom programmen, men ändå måste man ha resurser för att holla dom redo

Vilket är värst: att använda minne för att cacha program som eventuellt inte startas eller att ha flera GB minne som inte används alls? Precis, vad skall man med minne till om det inte används? Om du låter bli att titta på minnesanvändningen, eller eventuellt tolkar den rätt, kommer du inte att märka några större nackdelar. Däremot kommer ofta använda program starta snabbare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
man kan ju ta det ett steg längre också
varför är drivrutinerna inte lika bra till vista som till xp
tror inte andra företag på vista??

Det är inte för att det är ett nytt drivrutinssystem som tillverkarna kanske inte har lärt sig? Vissa lyckas mycket bra, andra lyckas dåligt.

Citat:

så den äter minne för att holla program redo
man kanske inte ens hade tänkt starta dom programmen, men ändå måste man ha resurser för att holla dom redo

Som jag skrev; minnet frigörs vid behov.

Citat:

jo, men det vet inte alla

Dåligt argument. Människor är kapabla att lära sig.
Det finns tusentals webbsidor som beskriver det hela. Kan tänka mig att Microsofts hemsida beskriver det mycket väl. Allt går inte att få serverat.
En knapp på start menyn: "Avaktivera UAC?"?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj

Vad tycker just du, egentligen?

I mitt tycke så duger inte OSX mer än till att skriva lite dokument, surfa och vara allmänt en modesak för de hippa ungar. Jag har provat att använda den till arbete och det har slutat med svärord och irritation. Så..

"Mac. Nobody gives a shit and let it stay that way"

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Komiskt att kritisera ett annat företag för att lägga mkt pengar på reklam, i just en REKLAMFILM.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Kör Vista både hemma och på jobbet.
Har inte haft en krasch, alla program jag anväder (och vill använda) fungerar utan problem.

Krascherna i Vistas ungdom berodde nog mest på att M$ stressade ut sitt nya OS. Ett fenomen som vi sett så många gånger förr och verkar bli överraskade varje gång det händer....

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90

så den äter minne för att holla program redo
man kanske inte ens hade tänkt starta dom programmen, men ändå måste man ha resurser för att holla dom redo

Oanvänt minne är värdelöst minne

Vista laddar in minne i förväg för snabbare program uppstart, och behövs minnet så friger den mängden som behövs

Det du inte verkar förstå är att frige minne går REJÄLT mycket snabbare än att skriva in något nytt i minnet

Därav tjänar vista på att ladda in massa saker, och frige vid behov, än att bara skriva in i minnet direkt vid användningen.

Förlusten av att frige sedan läsa in jämnfört med bara läsa in är knappt märkbar, medan prestandavinsten är större.

Enough said?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Coolt, den unga killen e ju Justin Long, han som spelar Darry i skräckisen Jeepers Creepers

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smileyn
Æsh, folk kan gnælla hur mycket de vill på Microsoft och deras produkter, och vista kanske inte ær nåt vidare att hænga i granen.

Men XP var ændå inte helt åt helvete, vist att OSx ær ett trevligt system att jobba i men æven det har sina brister och førelar.

Det har alla operativsystem.

Tænk hellre efter vad man ska ha datorn till sen kan man efter det bestæmma sig før om man ska køra PC eller Mac.

Førstår inte helt heller hur apple kan gnælla så på att microsoft lægger ut en ganska marginell % utav sin totala omsættning då man sækerligen hade sett liknande siffror på Apple's reklamkampanjer....

Det ær ju faktiskt så att de inte ær gratis heller, æven om de inte lægger ut så mycket pengar kanske på just produktionen så ær det allt efterspel som också kostar.

Så ser man øver så ær de nog lika "illa" båda två.

Sen i slutændan står vi kvar på punkt 1.

PC / MAC? ...Jo det kvittar, beror enbart på personlig preferens och anvændningsområde i slutændan.

Nog de klokaste orden jag läst idag måste jag säga!
Håller med om att det i slutändan är den personliga aspekten som spelar in vad datorn ska användas till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
man kan ju ta det ett steg längre också
varför är drivrutinerna inte lika bra till vista som till xp
tror inte andra företag på vista??

Därför att Vista gjorde om hur man skriver drivrutiner ganska mycket och det tog ett tag för hårdvarutillverkarna att komma in i sättet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
så den äter minne för att holla program redo
man kanske inte ens hade tänkt starta dom programmen, men ändå måste man ha resurser för att holla dom redo

För det första heter det HÅLLA inte holla(så nu är bessservisser saken överstökad )
Sen som flera redan påpekat är oanvänt minne meningslöst minne, lika bra att ladda in så mycket det går när det inte används för det går ju faktiskt otroligt mycket snabbare att radera minnet än att ladda in i det eftersom hårddisken i en vanlig dator är väldigt seg i jämförelse.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
jo, men det vet inte alla

Bra att man klagar på säkerheten i Windows ena sekunden och sen klagar på alla försök av MS att göra det säkrare.
Orsaken till att man la in UAC är att folk använder datorn som administratör vilket är ett ALLVARLIGT säkerhetsproblem, UAC hjälper iallafall lite mot det fenomenet.
Tycker de flesta verkar klaga på UAC som om det fortfarande fungerade som när Vista var i beta, då var det nå otroligt ofta UAC aktiverades men numera får jag en fråga ungefär varje gång jag installerar ett program men alldrig annars.

Och när det gäller företag och Vista, tja de som sitter och bestämmer om man ska byta till Vista kan faktiskt ha samma fördomar som många har på forumet har. Utöver det så är företag generellt väldigt konservativa då man vill vara säker på att saker fungerar som de ska, även kostnaden att uppgradera är en del.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Vista är en flopp för att folk TROR att det är dåligt inte för att det igentligen är det...
Så igentligen är det ganska logiskt att MS lägger pengar på marknadsföring när det faktiskt är det som ger något.

Det finns många bra funktioner med Vista men Xp fungerar bättre generellt. Men skulle det vara konstigt när Xp lanserades 2001 medans Vista lanserades 2006? Egentligen inte. Varför är man snabb med Windows 7? Jo därför att Vista inte blev den höjdare som man hade hoppats på. Visserligen skall det ta cirka två år mellan varje release. Apples cykel är 18 månader. Anledningen till fördröjningen till Vista mellan XP är på grund av att man fick skrota ett helt operativsystem på vägen. Longhorn blev ju aldrig något på grund av felkodning och man fick i princip skrota allt.

Vad gäller Windows 7 utvecklas W7 med mikrokärna istället vilket i teorin är jävligt nice. Synd bara att det är knepigt att implementera det i verkligheten. Det blir ju massa overhead och fördröjningar i praktiken men W7 lär hur som helst bli betydligt mycket bättre och snabbare än vad Vista någonsin kommer att bli. Vista kommer dö ganska fort tror jag. Vad i Vista tyder på att det blir ett långlivat OS?

Det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Jag har aldrig förstått varför Vista är en flopp?
Är det för att nVidias drivrutiner gör så att det krashar?
Är det för att ATi/AMDs drivrutiner gör att det krashar?
Är det för att Creatives drivrutiner gör att det krashar?
Är det för att andras drivrutiner gör att det krashar?
Är det för att det använder interminnet?
Är det för att det inte ser ut som XP?
Är det för att folk ska hata något?
Är det för att?
Är det?

Dessutom, varför är Mac så mycket bättre på "Video, bilder och musik"?
Du svarade inte på det i forumtråden om den förra mac-nyheten och du lär inte svara på det nu?

Jag vill fortfarande ha en MacBook. Jag hatar inte Apple. Jag hatar inte Microsoft. De har gjort mycket för datorvärlden. Apple har gjort mycket för gränssnittsvärlden. Apple gjorde också fula datorer en gång i tiden.

Nu har redan några stycken hunnit svara men problemet här är varken Nvidia eller ATi har vi förstått. Varken Nvidia, ATi eller många andra företag har inte haft dessa problem vad gäller utveckling av drivrutiner till Microsofts operativsystem som med Vista. Varför är det så?

Att man har problem på grund av att det är ett nytt drivrutins system tror jag knappast är hela sanningen.

För att komma till minnes hantering från Vista så ja. Det käkar på tok för mycket minne. Du köper idag en Laptop som ser hårdvarumässigt okej ut, oftast med 1gb minne men även 2gb eller mer. Sedan får man alltid Vista med i stort sett och Vista i sig drar ofta över 1gb i ram till skillnad mot vad W7 enligt rykten skall eller kommer att dra. Cirkus 40-50mb av internminnet. Men som jag skrev ovan är det i teorin lättare och i praktiken svårare att implementera när man arbetar med mikrokärnor.

Lustigt att du tog upp Creative då Creative är fruktansvärt och har alltid varit det. Jag förstår inte varför människor ens köper deras skit rent ut sagt. Hårdvaran de levererar är O.k men inget på entusiast-nivå samt att drivrutinerna är allt utom bra.

Jag själv kör Vista och mycket fungerar bra och många funktioner fungerar bättre och är snabbare än i XP. Sök funktionen i Vista är superb, absolut. Sedan finns det musik program samt andra program där Vista strular en del till skillnad från XP. Men som sagt, Vista blir till största sannolikhet inte speciellt långlivat. Företag är ju skraja för att implementera Vista till sina arbetsstationer. Varför?
Hur vet jag detta? Jo vi har över 2000 företagskunder som jobbar med diverse system vad gäller ekonomi och administration där man inte är speciellt glad över Vista på grund av strul.

Vad gäller OSX vs XP/Vista och bild- video samt musik produktion är det en självklarhet varför MAC i fråga fungerar bättre för ändamålen. Mjukvaran är så mycket bättre till MAC mot PC vad gäller ovan.

Drivrutiner från de olika företagen där ute, bara för att ta ljud, bild som ett exempel strular betydligt mindre i OSX till exempel mot vad det gör i Vista. Varför är det så?
Sedan att hårdvaran är den samma är en annan femma.

Photoshop fanns ju bara till MAC-OS tidigare men har efter årens gång utvecklats till PC och Microsofts-OS också.

Jag hatar ingen och använder mest MS för det passar mina ändamål bättre men just vad gäller video, bild och musik är MAC bättre helt enkelt. Kolla upp med olika företag som jobbar med ovan så kommer de flesta du hör av dig till förmodligen säga det samma.

Om jag för övrigt inte svarar i någon tråd så skicka gärna PM då jag inte är inne allt för ofta.

Mvh Albin @ www.AlbinNdoja.com

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Man måste älska ironin i att Apple kritiserar Microsofts sätt att lägga pengar på reklam genom en reklam som söker nya Mac-köpare.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

så är pajkastningen igång igen här på swec. otippat

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
I mitt tycke så duger inte OSX mer än till att skriva lite dokument, surfa och vara allmänt en modesak för de hippa ungar. Jag har provat att använda den till arbete och det har slutat med svärord och irritation. Så..

"Mac. Nobody gives a shit and let it stay that way"

Mjo du måste fan vara gammal för du har fan hakat upp dig som en gammal vinylskiva och skriver precis samma smörja i varje apple-relaterad tråd...

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Jag tycker att filmerna är lätt underhållande, inte så mycket mer. Någon direkt smutskastning tycker jag inte att det handlar om, mycket handlar ju om Mac OS X's kompatibilitet med Windows som många än i dag tror är helt obefintlig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
I mitt tycke så duger inte OSX mer än till att skriva lite dokument, surfa och vara allmänt en modesak för de hippa ungar. Jag har provat att använda den till arbete och det har slutat med svärord och irritation. Så..

"Mac. Nobody gives a shit and let it stay that way"

Märkligt, ena stunden är vi medelålders 50-plussare, nästa sekund är vi hippa ungar (som tydligen inte kan arbeta med våra datorer).

Man undrar ju lite i det tysta vad du arbetar med och varför du provade från första stund...

Permalänk
Medlem

.... ApPle är lika omogna som vanligt.. suck

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

så löjlig och motsägelsefull reklam så det är otroligt.

Permalänk
Medlem

Läskigt barnsligt...

Jag tycker det känns som det är apple som lägger sina pengar på reklam. Deras datorer är ju dyrare/prestanda, och de kan ta mer för sitt varumärke, detta mycket som ett resultat av effektiv marknadsföring.

Att sen försöka få andra att tro motsatsen är väl också ett försök till marknadsföring, men detta fick mig som ganska neutral att bli äcklad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

Som jag skrev; minnet frigörs vid behov.

varför rekomenderas det då bättre dator för att köra vista än xp
både bättre processor och minne??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

Dåligt argument. Människor är kapabla att lära sig.
Det finns tusentals webbsidor som beskriver det hela. Kan tänka mig att Microsofts hemsida beskriver det mycket väl. Allt går inte att få serverat.
En knapp på start menyn: "Avaktivera UAC?"?

bra argument, alla sitter inte på sweclockers och liknande sidor
min farsa som har en hp med vista och han stör sig varige dag på UAC, han har ingen aning om att det går stänga av
har funderat på å hjälpa honnom men ja tänkte se hur lång tid det tar för honom att komma på det. han har haft dator i 7 mån nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot

Vilket är värst: att använda minne för att cacha program som eventuellt inte startas eller att ha flera GB minne som inte används alls? Precis, vad skall man med minne till om det inte används? Om du låter bli att titta på minnesanvändningen, eller eventuellt tolkar den rätt, kommer du inte att märka några större nackdelar. Däremot kommer ofta använda program starta snabbare.

men om nu vista e så effektivt varför rekommenderas det snabbare datorer till det??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Nu har redan några stycken hunnit svara men problemet här är varken Nvidia eller ATi har vi förstått. Varken Nvidia, ATi eller många andra företag har inte haft dessa problem vad gäller utveckling av drivrutiner till Microsofts operativsystem som med Vista. Varför är det så?

Att man har problem på grund av att det är ett nytt drivrutins system tror jag knappast är hela sanningen.

Du har nog väldigt rätt, det är troligtvis inte hela sanningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
För att komma till minnes hantering från Vista så ja. Det käkar på tok för mycket minne. Du köper idag en Laptop som ser hårdvarumässigt okej ut, oftast med 1gb minne men även 2gb eller mer. Sedan får man alltid Vista med i stort sett och Vista i sig drar ofta över 1gb i ram till skillnad mot vad W7 enligt rykten skall eller kommer att dra. Cirkus 40-50mb av internminnet. Men som jag skrev ovan är det i teorin lättare och i praktiken svårare att implementera när man arbetar med mikrokärnor.

Det är lite fulspel, dels marknadsföringsmässigt, dels av Microsoft att certifiera datorer. 1-2 GB är inte tillräckligt för Vista. Jag rekommenderar alltid 2-4 GB, helst >4 GB. Internminne är så pass billigt nu så det är ingen mening med att snåla. Att folk sedan inte tar reda på saker och ting (det är dumt att köpa något utan att läsa på) och väljer ett alternativ där man själv kan specificera hur mycket minne man vill ha är konstigt.

Går man in på Prisjakt och kollar lite alternativ, eller söker sig till ett datorforum eller vad som, så hittar man säkert lite konfigurerbara alternativ; Dell, Zepto, osv.

Mikrokärnan låter intressant!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Lustigt att du tog upp Creative då Creative är fruktansvärt och har alltid varit det. Jag förstår inte varför människor ens köper deras skit rent ut sagt. Hårdvaran de levererar är O.k men inget på entusiast-nivå samt att drivrutinerna är allt utom bra.

Creative må vara ett dåligt exempel, men de lyckas inte ens när de måste(?) skriva om koden till drivrutinerna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jag själv kör Vista och mycket fungerar bra och många funktioner fungerar bättre och är snabbare än i XP. Sök funktionen i Vista är superb, absolut. Sedan finns det musik program samt andra program där Vista strular en del till skillnad från XP. Men som sagt, Vista blir till största sannolikhet inte speciellt långlivat. Företag är ju skraja för att implementera Vista till sina arbetsstationer. Varför?

Kan tänka mig att företag inte vill implementera för att det inte finns efterfrågan då Vista inte används. Vista börjar heller inte användas för att det inte finns program för det. Det är absolut inte hela sanningen, det kanske inte ens är i närheten, men möjligtvis en del?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jo vi har över 2000 företagskunder..

Duger som källa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Vad gäller OSX vs XP/Vista och bild- video samt musik produktion är det en självklarhet varför MAC i fråga fungerar bättre för ändamålen. Mjukvaran är så mycket bättre till MAC mot PC vad gäller ovan.

Drivrutiner från de olika företagen där ute, bara för att ta ljud, bild som ett exempel strular betydligt mindre i OSX till exempel mot vad det gör i Vista. Varför är det så?
Sedan att hårdvaran är den samma är en annan femma.

Tack för svar på frågan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Ett bra svar!

Tack för bra svar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
varför rekomenderas det då bättre dator för att köra vista än xp
både bättre processor och minne??

Vista kräver mer, men när du har den hårdvaran så går det markant mycket snabbare än XP med samma hårdvarukonfiguration.

Sitter du på en Single Core med < 2 GB RAM - ja, då väljer du inte Vista. Min åsikt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
bra argument, alla sitter inte på sweclockers och liknande sidor
min farsa som har en hp med vista och han stör sig varige dag på UAC, han har ingen aning om att det går stänga av
har funderat på å hjälpa honnom men ja tänkte se hur lång tid det tar för honom att komma på det. han har haft dator i 7 mån nu

Jag vågar påstå att han inte har försökt. Har han det, så lärde han sig nog inte ta reda på saker och ting i skolan.
str_replace("Bok", "Internet", $sökkälla);

Ska jag gå och köpa mig en diskmaskin går jag inte och tar första bästa. Jag läser givetvis på! Jämför vattenåtgång, energiåtgång, osv.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

Vista kräver mer, men när du har den hårdvaran så går det markant mycket snabbare än XP med samma hårdvarukonfiguration.

Sitter du på en Single Core med < 2 GB RAM - ja, då väljer du inte Vista. Min åsikt.

e inte det jag har erfarat
känner en snubbe som har en intel E8400 och ett 4670grafik med 2 gig ram
han bytte ner sig till xp för att vista ultimate gick så slött
skulle vista gått snabbare än XP på hans dator om han haft 4 gig ram??
tyckte du sa att vista bara använde oanvänt minne
det går i cirklar detta 8D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

Jag vågar påstå att han inte har försökt. Har han det, så lärde han sig nog inte ta reda på saker och ting i skolan.
str_replace("Bok", "Internet", $sökkälla);

Ska jag gå och köpa mig en diskmaskin går jag inte och tar första bästa. Jag läser givetvis på! Jämför vattenåtgång, energiåtgång, osv.

försökt, ush nej
börjar man ändra på systemfiler och annat hackergrej så går nog datan sönder

kan tänka mig att många tänker så, därför borde man inte behöva stänga av och sätta på grejer. ska bara fungera, som du skrev innan "man kan inte få allt serverat på silverfat". jodå

gjorde han med, snubben på elgiganten sa säkert att det e fina grejer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
e inte det jag har erfarat
känner en snubbe som har en intel E8400 och ett 4670grafik med 2 gig ram
han bytte ner sig till xp för att vista ultimate gick så slött
skulle vista gått snabbare än XP på hans dator om han haft 4 gig ram??
tyckte du sa att vista bara använde oanvänt minne
det går i cirklar detta 8D

försökt, ush nej
börjar man ändra på systemfiler och annat hackergrej så går nog datan sönder

kan tänka mig att många tänker så, därför borde man inte behöva stänga av och sätta på grejer. ska bara fungera, som du skrev innan "man kan inte få allt serverat på silverfat". jodå

gjorde han med, snubben på elgiganten sa säkert att det e fina grejer

Fyfan va du är jobbig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Läskigt barnsligt...

Jag tycker det känns som det är apple som lägger sina pengar på reklam. Deras datorer är ju dyrare/prestanda, och de kan ta mer för sitt varumärke, detta mycket som ett resultat av effektiv marknadsföring.

Att sen försöka få andra att tro motsatsen är väl också ett försök till marknadsföring, men detta fick mig som ganska neutral att bli äcklad.

Du är väl knappast att beteckna som "neutral" i diskussionen.