Permalänk

Dynamisk disk

Jag initierade min nya Seagate 1,5 TB-disk i Datorhanteringen, valde där att sektorenheterna skulle vara 32 kB. Allt gick väl, datorn började formatera disken (tog väldigt lång tid...). Sen när allt var klart står disken som dynamisk i Datorhanteringen. De andra diskarna står som standard. Kollar jag i Everest på diskarna står det att alla andra diskar är av partiotionstypen NTFS medans den nya Seagaten står om LDM. Jag kan använda den i Windows, hittar den i utforskaren (där står den som NTFS under egenskaper), kan kopiera filer till den och sådant så den är fullt fungerande. Dock är min fråga, vad innebär det för mig att disken står som dynamisk? Blev den det när jag valde större sektorenhet än standard? Kommer jag få problem med disken att allt försvinner om jag formatterar windows, flyttar disken till annan dator eller något annat sådant? Eller gör det helt enkelt ingen?

Jag har sökt lite här på forumet om dynamiska diskar och det enda jag har kunnat utläsa är att det är folk som har haft problem med att deras diskar blir dynamisk och sen går det inte att läsa disken längre, helt plötsligt. Vill inte att något sådant ska hända mig...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk