Ny hotfix till Radeon

Permalänk
Melding Plague

Ny hotfix till Radeon

AMD har släppt ytterligare en "hotfix" till drivrutinerna Catalyst 8.10. Precis som vid förra uppdateringen gäller ändringarna främst spelet Far Cry 2, men också STALKER Clear Sky.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Varför står det inget om att STALKER Clear Sky är DX10.1?

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

Nu står det, jag måste verkligen börja avnjuta Vista...

Permalänk
Medlem

Nice, skulle behöva en liten liten extra boost i Far Cry 2, HD4850 får det svettigt ibland.

Permalänk
Medlem

Jag kan varken installara eller avinstallera några ATI drivrutiner, Installmanager crashar så fort jag försöker göra nåt, hjälp!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Inte utan att man blir sugen på ett låta ett 4850 stifta bekentskap med sitt 4870...

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Entusiast

Ännu en hotfix? De borde sakta ner tempot och istället ge ut mer genomarbetade drivrutiner istället.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Ännu en hotfix? De borde sakta ner tempot och istället ge ut mer genomarbetade drivrutiner istället.

Varför? Om de kan fixa bättre prestanda så borde de ju självklart göra det. Alla är inte som Nvidia och släpper 2 drivrutiner/år.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hjälpsam

Så både Stalker Clear Sky och Far Cry 2 har stöd för DX10.1, det börjar hända saker verkar det som.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Ännu en hotfix? De borde sakta ner tempot och istället ge ut mer genomarbetade drivrutiner istället.

hur kan du mena att de är dåligt att ati släpper uppdaterade drivrutiner?
de va nog de dummaste inlägget jag sett på länge

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Varför? Om de kan fixa bättre prestanda så borde de ju självklart göra det. Alla är inte som Nvidia och släpper 2 drivrutiner/år.

....och det konstiga är, att när AMD släpper drivrutiner så ofta så får dom uppmärksamhet här, medan nvidia knappt får det när dom väl släpper. Borde det då inte vara tvärtom? När AMD släpper så blir det värsta grejen på Sweclockers, medan Nvidia knappt ens får en nyhet. Anar man en viss favoritism?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
....och det konstiga är, att när AMD släpper drivrutiner så ofta så får dom uppmärksamhet här, medan nvidia knappt får det när dom väl släpper. Borde det då inte vara tvärtom? När AMD släpper så blir det värsta grejen på Sweclockers, medan Nvidia knappt ens får en nyhet. Anar man en viss favoritism?

Nej, det handlar om att Nvidias drivrutiner är en sorglig röra. Det går ibland flera månader innan en ny WHQL-certifiering, ibland släpps det drivrutiner bara för ett visst grafikkort/serie och så vidare. Ibland läcks till och med betaversioner medvetet för att hålla användare nöjda. Vi rapporterar så gott vi kan.

http://www.sweclockers.com/nyhet/8429-nvidia_berattar_om_big_... (en vecka sedan)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timberjack
hur kan du mena att de är dåligt att ati släpper uppdaterade drivrutiner?
de va nog de dummaste inlägget jag sett på länge

Jaaa. ok, en hotfix är inte fel. Men överlag har jag problem med catalyst och skulle gärna se att de la ner mer tid på att få det att funka bra. Mitt 4670 är i behov av fläktstyrning ><

Permalänk

Men om det ibland går flera månader mellan varje WHQL-cert så borde väl det om nåt uppmärksammas? Tycker det missas ibland, medan AMD får en nyhet så fort minsta nys om drivrutiner kommer upp. Så upplever jag det iaf. Jag är inget fanboy heller, jag köper det som är mest prisvärt för stunden, så det är inte det det handlar om

Kan tillägga: Sök efter catalyst, sen söker ni efter Forceware, rätt stor skillnad i nyhet.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Fan vad gött att den optimerar Brothers in arms med !!!111 Awsome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
Men om det ibland går flera månader mellan varje WHQL-cert så borde väl det om nåt uppmärksammas? Tycker det missas ibland, medan AMD får en nyhet så fort minsta nys om drivrutiner kommer upp. Så upplever jag det iaf. Jag är inget fanboy heller, jag köper det som är mest prisvärt för stunden, så det är inte det det handlar om

Kan tillägga: Sök efter catalyst, sen söker ni efter Forceware, rätt stor skillnad i nyhet.

Du tror då inte att detta beror på att Ati uppdaterar drivrutinerna mer frekvent?
Utöver den nyheten som Andreas länkade till nämndes väl Nvidias "far cry 2-drivrutiner" i samband med Atis?

Hänger iofs inte särskilt bra med Nvidias drivrutinsuppdateringar då jag har haft Atikort i många år nu.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan

Kan tillägga: Sök efter catalyst, sen söker ni efter Forceware, rätt stor skillnad i nyhet.

Nvidias drivrutiner heter inte Forceware längre.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ati har som mål att släppa varje månad. tycker jag är bra. ibland blir man irriterad på buggar osv.. men bättre det än att behlöva vänta tills alla spelat klart spelet innan man får spela ordentligt ;).

nvidea har nyheter när det händer något. så är det bara. ati har mycket för sig på sistone med det att dom ochså släppte mer öppna drivisar till linux.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Nvidias drivrutiner heter inte Forceware längre.

Det måste jag ha missat totalt, och jag ber i så fall om ursäkt.

Men dom heter dock fortfarande forceware om man googlar, tar detta som exempel:

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

edit: Hittade att det nu ska heta "GeForce Drivers", vilket jag inte hittar några nyheter om här. Jag har sett fler påpeka att AMD favoriseras lite när det gäller drivrutiner etc, så jag är i alla fall inte ensam

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Jo da, ForceWare heter det väl fortfarande?

Geforce drivers? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
Det måste jag ha missat totalt, och jag ber i så fall om ursäkt.

Men dom heter dock fortfarande forceware om man googlar, tar detta som exempel:

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

edit: Hittade att det nu ska heta "GeForce Drivers", vilket jag inte hittar några nyheter om här. Jag har sett fler påpeka att AMD favoriseras lite när det gäller drivrutiner etc, så jag är i alla fall inte ensam

Fattar inte riktigt ditt resonemang.. Det är väl bara bra att de har nyheter när de kommer nya drivrutiner så man kan ladda ner dom och utnyttja de nya uppdateringarna. Och eftersom AMD gör det 1 gång i månaden är det väl inte så konstigt att de kommer en nyhet om det.

Favorisering att de meddelar oss när dom släppt en ny drivrutin?? Nu får du allt förklara dig lite!

Permalänk
Medlem

Vet inte om nån redan nämnt det men det släpptes en DX 10.1 patch till Clearsky nyligen som man också måste ha.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Oj. Vilken fin höjning av FPS;n (med allt maxat). Tackar för nyheten Sweclockers

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allebaggen
Fattar inte riktigt ditt resonemang.. Det är väl bara bra att de har nyheter när de kommer nya drivrutiner så man kan ladda ner dom och utnyttja de nya uppdateringarna. Och eftersom AMD gör det 1 gång i månaden är det väl inte så konstigt att de kommer en nyhet om det.

Favorisering att de meddelar oss när dom släppt en ny drivrutin?? Nu får du allt förklara dig lite!

Favorisering att dom meddelar få fort AMD släpper minsta lilla nya drivrutin medan dom kanske bara meddelar var tredje (exempel bara, kan inte siffror, men det känns så) av det Nvidia släpper. Självklart är det inte dåligt att dom informerar, men jag tycker det kan ske någorlunda rättvist Jag har som sagt inga som helst bevis, det är bara så jag känner det.

Kan även påpeka att jag frågade detta för jäääättelängesen och då hette det att "Ati släpper så sällan att det är värt att uppmärksammas", men så säger du nu att dom släpper en gång i månaden och därför ska uppmärksammas. Det är sånt jag reagerar på

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Ibland tar det ~ 3 månader för Nvidia att släppa officiell drivrutin som inte är en läckt beta. Kan bero på det...

Permalänk

Mycket möjligt, jag kan som sagt ha väldigt fel, det är bara en känsla jag fått.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
Det måste jag ha missat totalt, och jag ber i så fall om ursäkt.

Men dom heter dock fortfarande forceware om man googlar, tar detta som exempel:

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

edit: Hittade att det nu ska heta "GeForce Drivers", vilket jag inte hittar några nyheter om här. Jag har sett fler påpeka att AMD favoriseras lite när det gäller drivrutiner etc, så jag är i alla fall inte ensam

Kan du inte släppa det nu ? Chefan har redan förklarat varför det är mer nyheter om Catalyst än om Nvidia Drivers. Catalyst släpps oftast en gång i månaden medans Nvidias släpps kanske två gånger per år+nån hotfix.

Så med enkel matte så räknar man ut att ATI släpper ut 6ggr mer drivers än Nvidia. Så, Ati borde ha 6ggr så många nyheter i Drivrutin-samanhang.

Så vilka nyheter är de du vill ha om Nvidias drivers ?

"NVIDIA PUTSAR PÅ NYA DRIVRUTINER"

"Vi har spekulationer om att Nvidia håller på med drivrutiner till X spel"

*etc*

Var hälsad.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Kan du inte släppa det nu ? Chefan har redan förklarat varför det är mer nyheter om Catalyst än om Nvidia Drivers. Catalyst släpps oftast en gång i månaden medans Nvidias släpps kanske två gånger per år+nån hotfix.

Så med enkel matte så räknar man ut att ATI släpper ut 6ggr mer drivers än Nvidia. Så, Ati borde ha 6ggr så många nyheter i Drivrutin-samanhang.

Så vilka nyheter är de du vill ha om Nvidias drivers ?

"NVIDIA PUTSAR PÅ NYA DRIVRUTINER"

"Vi har spekulationer om att Nvidia håller på med drivrutiner till X spel"

*etc*

Var hälsad.

Släpp det själv, jag var bara nyfiken och har fått mitt svar

edit: Du behöver dessutom inte bli uppnosig med vad jag vill ha för slags nyheter, håll det för dig själv.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Ännu en hotfix? De borde sakta ner tempot och istället ge ut mer genomarbetade drivrutiner istället.

Jag ser ju hellre flera hotfixes i veckan än stora förändringar i varje ny version av drivrutinen med flera månaders mellanrum. Sen så borde de ju lägga till en "updatemanager" som slår en i pannan när det kommer en hotfix. Så installerar man den och alla blir glada små pojkar och flickor såklart

Men en sån finns ju inte och eftersom folk, jag, är lata så förlitar vi oss på att sweclockers ska plocka fram gummiklubban och drämma till oss i pannan istället

OnT:

Mysigt värre! Jag blev riktigt ordentligt besviken när STALKER laggade, det var spelbart, men knappast kul... Så nu blir det till att installera drivrutinerna och komma längre än ut ur huset! x]

Visa signatur

En potatis

Permalänk

Laggningen i dx10 försvann, men när jag omstartade datorn, så fick jag svart ruta i Far Cry 2.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | MSI P45 NEO-F | 2 x 2GB A-Data Vitesta | Sapphire Radeon HD4850 512MB | Intel X25-M G2 80GB SSD | 320 Samsung SpinPoint F1 | Antec Sonata III