GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem

kan jag fixa det på något sätt eller måste jag ha quadcore?

Permalänk
Medlem

min kompis kör gta iv med intel dual core 1.86GHz och det funkar bra

Permalänk
Medlem

Du e inte ensam, mitt GTA IV laggar sönder på medel-low graphics, sitter på:

Core i7 750 3ghz
HD5870
4gb ram
Win 7 64bitars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gokille08
eftersom ingen annan är sån GTA 4 nörd som jag så får man väl ställa upp o svara på lite frågor.

i nya patchen (1.0.0.4) behöver du:
¤ asi loader
¤ filecheckfix (nya versionen)
¤ Simple native trainer v5.1

lite beroende på vilket OS du kör (exempelvis Vista x86) så måste du högerklicka på "launchGTAIV.exe" och välja "kör som administratör"

kommer du in i GTA och trainern fungerar, men inte i multiplayer så har du garanterat fått tag på fel filecheckfix.

PS: finns även crackade filecheckfixe's som gör att du kan komma in i alla game modes med alla fusk installerat.. bara att säga till om detta skulle vara av intresse

har provat de här men får det inte att funka .... provat 4 olika trainers och en funka men crashade spelat innan den ens börja ladda upp loading skärmen

så skulle behöva hjälp av nån som kan fixa de steg för steg eller kan ge mig filer alla filer som behövs för att de ska funka kanon

obs är helt ny på forumet ,så står säkert i tråden men orkar inte läsa igenom 60 sidor

Permalänk
Medlem

Hej kör gta iv på windows 7, försökt modda/lägga till trainers och sånt men verkar inte funka... t.ex om jag vill byta utseende på bilarna o laddar hem något,

om jag använder SparkIV så står det att "vehicles" filen är en "Disc image file"

och då jag öppnar blir det "access to the path... (var det ligger) ... is denied.

Någon som kan hjälpa mig att t.ex få moddade bilar att funka? tack mvh Dekoon

Permalänk
Medlem

Vad krävs för att köra GTA 4 på en dator i FULL HD utan att det ser skitfult ut?

För testade jag det med mitt dåtida 8600gt, men det såg förjävligt ut, och det laggade. Gammla GTA Vice City såg 10ggr bättre ut samtidigt som det flöt på perfekt... :S

Rent generellt så tycker jag gamla spel maxade ser bättre ut än nya spel som man körs i medel/low...Instämmer någon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyngas
har provat de här men får det inte att funka .... provat 4 olika trainers och en funka men crashade spelat innan den ens börja ladda upp loading skärmen

så skulle behöva hjälp av nån som kan fixa de steg för steg eller kan ge mig filer alla filer som behövs för att de ska funka kanon

obs är helt ny på forumet ,så står säkert i tråden men orkar inte läsa igenom 60 sidor

ingen?:( nu funkar den i single player men inte i mp
står antingen att mina filer är moddade eller att jag tappar kontakten med windows live eller så crashar spelet helt =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyngas
ingen?:( nu funkar den i single player men inte i mp
står antingen att mina filer är moddade eller att jag tappar kontakten med windows live eller så crashar spelet helt =/

Yes han som utvecklade loadern lade ner projektet eftersom den endast används till fuskande. Multiplayer-loadern alltså.

Så Nej förhoppninggsvis kommer du ALDRIG kunna använda några mods överhuvudtaget i Multiplayer igen. Det är väldigt positivt, medhjälparen till loadern tog över nu och försöker skapa en egen som fungerar i multiplayer.. så jag hoppas att han misslyckas.

Det är Bra att du inte kan använda skiten i multiplayer!.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyngas
ingen?:( nu funkar den i single player men inte i mp
står antingen att mina filer är moddade eller att jag tappar kontakten med windows live eller så crashar spelet helt =/

jag laddade ner dom sakerna som stod tidigare i tråden i går, och körde sen som admin, då funkade det även i mp

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Yes han som utvecklade loadern lade ner projektet eftersom den endast används till fuskande. Multiplayer-loadern alltså.

Så Nej förhoppninggsvis kommer du ALDRIG kunna använda några mods överhuvudtaget i Multiplayer igen. Det är väldigt positivt, medhjälparen till loadern tog över nu och försöker skapa en egen som fungerar i multiplayer.. så jag hoppas att han misslyckas.

Det är Bra att du inte kan använda skiten i multiplayer!.

vad är de bra för då? hur vet du vad ska ha den till

kalle@anka: provat admin och de spelar ingen roll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyngas
vad är de bra för då? hur vet du vad ska ha den till

kalle@anka: provat admin och de spelar ingen roll

Skrev fel, är hooken,
Sist jag uppdaterade mig så slutades den utvecklas.

Men allvarligt, 99.5% använder dem till fusk, eller teleportera sig runt på en gigantisk odödlig dinosaurie med neon som skjuter raketer. etc. Du fattar.

Dessa leksaker drar in skiten i spelet medan en väldigt liten minoritet kan använda andra skins etc som det är tänkt.

Permalänk
Medlem

str8forthakill:

Förstår precis hur du menar, spec dom som slår på både car godemode och vanliga godemode sen åker dom runt i en comet och sjuter ner alla dom ser i freemode. Otroligt frustrerande.

Förstår inte heller vad dom ser för nöjje till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Skrev fel, är hooken,
Sist jag uppdaterade mig så slutades den utvecklas.

Men allvarligt, 99.5% använder dem till fusk, eller teleportera sig runt på en gigantisk odödlig dinosaurie med neon som skjuter raketer. etc. Du fattar.

Dessa leksaker drar in skiten i spelet medan en väldigt liten minoritet kan använda andra skins etc som det är tänkt.

okej..
jo de vet jag men man kan ju säga de på ett bättre sätt än att i princip kasta skiten i ansiktet

alltså har dom ändrat i hooken man laddar ner eller är den blockad i själva spelet ?
för annars måste de ju gå att få från en som de funkar för

polarn å jag vill kunna bygga lite hopp å grejer

de roliga är att de funkade i lördags innnan jag uppdaterade trainern

Mintboll: håller med skillnad om de är nå kompisar man spelar med och mna jävlas med varandra ,men oftast ska folk sabba bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyngas

Mintboll: håller med skillnad om de är nå kompisar man spelar med och mna jävlas med varandra ,men oftast ska folk sabba bara

aa precis, ett annat exempel är dom som tycker det är skitkul att spawna 20st av den där stora rostiga båten så serven laggar ner.

Permalänk
Medlem

hej jag kan inte hålla in W, S och sen svänga jag kan alltså inte göra en burnout och svänga kan man ficksa det på något sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinix
hej jag kan inte hålla in W, S och sen svänga jag kan alltså inte göra en burnout och svänga kan man ficksa det på något sätt?

Vad har du för tangentbord? På vissa kan man inte hålla ner mer än två tangenter. Hade så på mitt förra.
Edit; två tangenter inte tre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinix
hej jag kan inte hålla in W, S och sen svänga jag kan alltså inte göra en burnout och svänga kan man ficksa det på något sätt?

just ja har också samma problem men polarn kan gör de =/

Mintboll: funkar de för dig i mp? inte lust att skicka filerna ?:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjedjick
Vad har du för tangentbord? På vissa kan man inte hålla ner mer än två tangenter. Hade så på mitt förra.
Edit; två tangenter inte tre

men jag kan ju hålla in W,S och G och det funkar
och sen också W,S och Space

det är bara W,S och a/d som inte funkar

är det ingen som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Om jag bestämde mig för att byta från Windows XP till Windows 7 - Skulle jag vara tvungen att börja om spelet från början, eller är det möjligt att helt enkelt bara backa upp sparfilerna?

Fungerar GTA IV ordentligt på 7, btw?

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk

Har Windows 7 och kör det utan problem.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ok, och går det att flytta över sparfiler från XP till Windows 7?

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk

ja

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Finfint! Man tackar för infon.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Borde GTA IV gå laggfritt eller iaf OKEJ på

AMD Phenom X2 3,1 ghz (BE)
XFX HD4770 512MB
Corsair 4gb RAM 1333mhz
ASUS M785 EVO moderkort

Det är väl det som jag har i datorn.

En polare till mig hans grafikkort typ krasha o han har ett i 5000serien ATI,
Men ska köpa det o testa eller e det bortkastade pengar?

MVH Mats

Visa signatur

AMD Phenom II X2 3,1 ghz | XFX Radeon HD4770 | Corsair 4GB 1333mhz | 500W | Asus 785EVO | 640GB WD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Du e inte ensam, mitt GTA IV laggar sönder på medel-low graphics, sitter på:

Core i7 750 3ghz
HD5870
4gb ram
Win 7 64bitars

Det där var riktigt skumt :S Jag kan köra det på high i 1920x1200 med 40+ fps med specsen nedan... =/

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Jag Borde kunna spela GTA IV på rätt höga inställningar med min burk eller ?
AMD Phenom II X4 965 (3,7GHZ klockad)
4GB DDR3 1333mhz
XFX Radeon 5770 1 GB DDR5 900/1300 klockat
Win 7 64bit

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinix
men jag kan ju hålla in W,S och G och det funkar
och sen också W,S och Space

det är bara W,S och a/d som inte funkar

är det ingen som har en lösning?

Sväng med piltangenterna eller skaffa ett tangentbord som klarar av dem kombinationerna. Det finns ingen annan lösning på problemet då det är hårdvarubegränsning i tangentborden, eller... ja, i dem ligger det iaf.

Permalänk
Medlem

vet någon hur man kan spara ner save files i gta4. Vart hittar jag dessa filer? Tänkte göra en omsinstallation av win7 Hur skall jag å till väga?

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppik
vet någon hur man kan spara ner save files i gta4. Vart hittar jag dessa filer? Tänkte göra en omsinstallation av win7 Hur skall jag å till väga?

Tror det funkar att gå in i Din användare > AppData (du måste visa dodla filer) > Local > Rockstar games > GTA IV > Savegames, sedan kopeierar du mappen där i.
Är inte säker på om det här sättet funkar. Sök lite på google om det annars.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

X:\Users\User\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames

Där ligger filerna i en "uset_..." mapp.