Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Datorbutiken.com återuppstår

Permalänk
Melding Plague

Datorbutiken.com återuppstår

Den konkursdrabbade återförsäljaren Datorbutiken.com återuppstår med ny ägare. Delar av konkursboet har köpts upp och webbutiken är på väg att startas upp igen.<br />

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Detta var då oväntat måste jag säga.

Permalänk

YAY, bara det blir samma gamla db-mannen och jag får behålla mina bonuspoäng så är jag nöjd

Permalänk

Fan va roligt.. Gött med lite konkurrens för att sänka priserna på komponenter. Tyckte nämligen att kompletts priser är i högsta laget sedan datorbutiken slog igen.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Goda nyheter!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Mycket goda nyheter!

Visa signatur

Stationär: E4500, HD4830, BenQ G2200W XP SP3
Bärbar: Acer Travelmate 5730 Ubuntu 9.04

Permalänk
Medlem

Hade varit trevlig om dom kunde sälja lite riktiga vattenkylningsprylar, inga "kit" med skitprylar utan rejäla block med rejäla slangar och rejäla radiatorer.

Som t.ex:
http://www.chilledpc.co.uk/

http://www.aquatuning.de/

http://www.over-clock.co.uk/acatalog/watercooling.html

http://www.vcore.dk/

Permalänk

Känns lite unket. Som när Pizzeriorna här i trakten efter att ha gått dåligt går i konkurs och uppstår veckan efter med kusinen till förre ägaren som ny ägare och helt plötsligt utan några skulder eller krav då det försvann iom konkursen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Riktigt gött att höra, deras sortiment var riktigt bra och deras webbsida var riktigt bra. Handlat där förut och alltid fått bra leverans osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Känns lite unket. Som när Pizzeriorna här i trakten efter att ha gått dåligt går i konkurs och uppstår veckan efter med kusinen till förre ägaren som ny ägare och helt plötsligt utan några skulder eller krav då det försvann iom konkursen.

Måste tyvärr hålla med dig här...

En butik nära mig slog igen, fick helt plötsligt ny ägare, gick i konkurs en gång till, och fick ännu en ägare, och slog igen för gott i våras, ingen ny ägare i dagsläget. Hehe...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Känns lite unket. Som när Pizzeriorna här i trakten efter att ha gått dåligt går i konkurs och uppstår veckan efter med kusinen till förre ägaren som ny ägare och helt plötsligt utan några skulder eller krav då det försvann iom konkursen.

Precis vad jag tänkte. Men får väl hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Känns lite unket. Som när Pizzeriorna här i trakten efter att ha gått dåligt går i konkurs och uppstår veckan efter med kusinen till förre ägaren som ny ägare och helt plötsligt utan några skulder eller krav då det försvann iom konkursen.

Tänk, jag hade exakt samma tanke.

Permalänk

Vad heter det nya företaget egentligen och hur länge har det existerat?
Nybildat? Aktiebolag eller handelsbolag?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

YES!!!! FAN VAD LYCKLIG JAG BLEV NU

Visa signatur

Chieftec Mesh ♣ Gigabyte DS4 ♣ q6600 (3,2 GHz) ♣ OCZ Reaper 2x2GB PC2-8500 ♣ 8800GT 512mb (740/1850/1060 MHz) ♣ Corsair 650W ♣ Raptor 150 GB ♣ 3Dmark06: 14341

Permalänk

Trevlig nyhet har handlat mkt därifrån.

Permalänk

Årets julklapp till oss alla från Datorbutiken

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Om allting nu ska vara en nystart, med nya ägare...varför inte påbörja ett nytt namn istället? Datorbutiken (läs: förra ägarna), verkar inte ha skött det gamla speciellt snyggt i konkurshärvan.

Permalänk
Medlem

Så länge dom som har handlat därifrån inte fått sina pengar tillbaka, eller fått sina varor levererade, är väl detta inte att hurra för?
Sajt som sajt liksom...
En nyhet förvisso, men det är ju ändå bara en shoppingsajt som alla andra, med undantaget att dom i stort sett inte har nånting i lager.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

De planerar dessutom att starta upp redan innan årskiftet? Är mkt skeptisk till att det är en bra idé. Jag tycker att de borde avvakta tills hösten 2009 så att vi får svart på vitt magnituden av finanskrisen och de potentiella kundernas köpkraft. Risken att de konkar igen inom två år är mkt större om de startar nu istället för att avakta.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Trevlig nyhet har handlat mkt därifrån.

Har du? Företaget har ju inte öppnat än?
Du har handlat ifrån shoppingsajterna svenska ab tidigare vilka du handlar av nu är en annan femma. Det enda gemensamma är att det är samma namn utåt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Lite tveksam blir man allt ._.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Alltid bra med konkurrens. I fortsättningen blir det dock att handla med kreditkortet.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Sjukt tråkigt om de använder samma system och hemsida.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk

YAY Nu blev jag glad

Visa signatur

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||

Permalänk

Ingen fara Lilleputten.
Någon annan kommer säkert att köpa upp konkursboet igen och så kommer datorbutiken att återuppstå från de döda återigen.
Många kunder kommer inte ana något...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Hoppas dom går i konkurs igen om det är samma "dbmannen" och andra anställda som gav dålig service

Permalänk
Medlem

Positivt att det är gamla anställda som tar över och försöker styra skutan rätt igen.
Som nån sa, handla där på kreditkort så är det ju ofarligt

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Sjukt tråkigt om de använder samma system och hemsida.

Tanken med att återuppliva ett företag är väl att det ska vara så likt som möjligt innan konkursen?
Personligen tycker jag sidan är betydligt bättre än både komplett.se & Dustin.se's hemsidor...men men

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X