Permalänk
Medlem

Kompletts PC i delar paket

Hejsan!

Min trotjänare med 3 år bakom sig (eller kanske till och med 4 nu) behöver en utbytare, det är ett hemmabygge med speccs som var helt okej när det begav sig, problemet är att efter den nya patchen i WoW har jag fått problem med att spela, datorn stängs av ibland osv. Detta är antagligen något med grafikkortet, men vill byta ut hela datorn nu.

Jag har kollat på Komplett.se's PC i delar paket för 4000kr, verkar ju prisvärt. Nu till frågan;

Hur är den att spela spela som WoW CS och BF2 med? Spelar inte direkt grafikkrävande spel, men vill gärna ligga i 30 fps eller mera i Orgrimmar på mitteninställningarna.

Duger denna datorn för detta?
Är den helt komplett (alla delar som behövs)?

Permalänk
Avstängd

Kanske bra om du skriver vilken det är? Intel eller amd? fanns många runt 4 k på amd? Ja kompletts paket ingår allt du behöver. Om du behöver antistatarmband så får du köpa det till.

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

AMD:n för 3995 var det jag tänkte på:) antstatarmband har jag nog liggandes hemma

Permalänk
Medlem

Alltid bra om du postar en länk också...
Menar du den här?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

Du ska kunna lira Wow, Cs och BF2 med det paketet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaz

Du ska kunna lira Wow, Cs och BF2 med det paketet.

Ja lätt no problems. Och i framtiden kan du uppgradera grafikkortet eftersom processorn är snabb och inte kommer flaskhalsa.

Permalänk
Medlem

Men om man skulle byta upp sig till detta paketet
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159

Blir skillnaden så stor att det är värt det?

Permalänk

Skillnaden blir otroligt stor. På den kan du spela alla nya spel, men det tycker jag inte att du behöver om du bara vill spela WoW. Jag själv sitter på en intel p4 med 512mb ram och GeForce 6600, och WoW fungerar ju helt okej för mig, lite lagg självklart när man kommer in i Orgrimmar, Shattrath osv. Därför tycker jag att paketet på från komplett skulle passa dig bara utmärkt

/Mike

Visa signatur

Intel E5200 4.1Ghz -|- Radeon HD4850 -|- A-Data 2x2GB PC6400 -|- MSI P43 Neo-F -|- Western Digital Caviar 320GB -|- Coolermaster Elite 333 -|- Corsair 650W
Razer Diamondback 3G
Samsung 2032BW

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, men vilket paket blir mest prisvärt?