ATI ASUS 4850 ingen bild när jag kommer till vista.

Permalänk

ATI ASUS 4850 ingen bild när jag kommer till vista.

ASUS P5Q Pro, 8gb corsair, q6600...Corsair 450w nätagg

Kört nvidia 7800gtx innan utan problem..

Glömde: ASUS RADEON HD4850 512MB DDR3 PCI-E DVI
http://www.dustinhome.se/pd_5010150410.aspx

Köpte ett nytt HD 4850 omformatering av hela datorn, in med vista ultimate! Installerar drivrutinerna startar om, svart skärm precis när jag kommer in i vista... Börjar bli jäkligt irriterad! Formaterat 2gg! kör man driver cleaner i felsäkert läge kommer jag in i windows igen efter omstart! VAD FAN GÖR JAG?

Här vill man lira en fredag som denna!

EDIT: Installerade Windows 7, samma sak. Får inte ens installera drivrutinerna denna gång.. Svart direkt efter installationen!

EDIT: Provat dra ut diskar, ljudkort.. Samma sak fortfarande! Win 7 32bitars på ingång!

EDIT: 32 samma skit! Nu börjar jag nästan ge upp! Någon med tips?

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem

I princip samma setup som jag kör. Förutom att jag kör 4870 och ett 750W nätagg, men borde fungera tycker man. Jag körde dessutom Nvidia innan mitt byte och jag bara avinstallerade då och sen in med ATI utan problem.

Fast vettigast är nog att felsöka med ett OS som inte är beta bara

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Kan vara så att kortet är defekt.
Har du kolla så att fläkten snurrar?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Vista på väg in igen!

Mer folk med problem!

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid...

Nu skall det testas!

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk

mm den snurrar, skulle väl inte funka ute i installationen annars..

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk

Detta var ju ingen rolig läsning.. 20sidor med folk som har exakt samma problem som mig.. Är det ingen sweC som råkat ut för detta?

Fick igång det... Med vga adaptern. DVI vägrar.. Skall testa annan moniter på måndag. Som tur var så funkar plasman vare fall så jag kan kolla HD film annars hade det åkt tillbaka!!!

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_ec
Detta var ju ingen rolig läsning.. 20sidor med folk som har exakt samma problem som mig.. Är det ingen sweC som råkat ut för detta?

Fick igång det... Med vga adaptern. DVI vägrar.. Skall testa annan moniter på måndag. Som tur var så funkar plasman vare fall så jag kan kolla HD film annars hade det åkt tillbaka!!!

Har du testat lösningen som fanns på första sidan i länken du postade?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Skall kolla mer imorgon! håller på med programinstallationer nu, plus jag är slut i hjärnan efter en arbetsdag och nu detta..

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk

Har löst det efter ett jäkla pillande!

Drog hem en moniter från jobbet, funkade direkt! Jahapp.. Har ju en vanlig standard Dell 19 wide.
Så dum som man är..in på Dells hemsida, tog hem ett par osignerade drivare, med dessa fick jag bild! Först in med vga installerade drivare, sen omstart. Ner med datorn helt, i med dvi, woala bild!

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz