Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beren79:

Kommer det nya servrar den 20e? Eller får vi andra nöja oss med bättre begagnade?

Det borde komma upp nya servrar, det är lång kö på varenda server redan nu..

Permalänk
Keeper of Traditions

Vet att jag läst det någonstans, men kan inte hitta det, kommer det gå att lira på båda sidorna på samma server?

Har för mig att någon sa att det gick bra?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sjukt kul. Jag är inne och spelar nu. Redeemade koden den 5:e december tidigt på morgonen.

När jag börjar spela fryser dock menyerna kontinuerligt och kommer sedan tillbaka i funktion efter 10-30 sekunder. När jag väl valt server lägger det dock ned. När jag precis haft min första konversation i spelet och ställt in allt på High, verkligen maxat så märker jag hur allt går hur bra somhelst. Fyfan vad nöjd jag var.

MEN.

Då får jag bluescreen, ett fel jag haft ett tag nu med min dator sedan jag kopplade in ett videokort i moderkortet för ett halvår sedan. Fyfan vad trist. Jag har inte fått bluescreen på en månad liksom efter att jag ominstallerade och formaterade allt och så händer det nu. Kan bara se fram emot strul framöver känns det som.

Permalänk
Medlem

Skapa ett par gubbar så man har sina nick och så får man börja nöta imorgon

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Skapa ett par gubbar så man har sina nick och så får man börja nöta imorgon

Det gjorde du rätt i.

Var själv inne och spelade ett par timmar, tillsammans med 30-tal andra medlemmar som lyckats komma online i kväll. Kön var helt okej jämfört med många andra servers, bara 15-20 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Vet att jag läst det någonstans, men kan inte hitta det, kommer det gå att lira på båda sidorna på samma server?

Har för mig att någon sa att det gick bra?

Det stämmer, både på PvE och PvP server så går det alldeles utmärkt.

Edit: Dock endast 8 karaktärer per server.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Bloodworthy & Tomb of Freedon Nadd är ju helt knas .. hoppas Bioware lägger lite mer resurser på dessa då det är löjligt långt väntetid just nu.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Det stämmer, både på PvE och PvP server så går det alldeles utmärkt.

Edit: Dock endast 8 karaktärer per server.

Åh, najs.. då behöver jag inte va orolig att bli låst till olika serverar pga val av sida.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Nu fick man Early Access!!! pre-ordra i början av december :)!!!
Tänekr fan inte ladda ner spelet från swtor.com...Nu ska jag se till att använda mig av min fina Steelbock!

Btw, kan man ha en republic gubbe och en empire gubbe på samma PvP server? Borde inte gå, gick inte i wow, men Bioware är ju så shjyssta :D?

Permalänk

3 timmar kö till Bloodworthy. Kommer in och spelar i 1 timma. Disconnectar, och 500 i kö framför en...

Skrivet av Puma25:

Nu fick man Early Access!!! pre-ordra i början av december :)!!!
Tänekr fan inte ladda ner spelet från swtor.com...Nu ska jag se till att använda mig av min fina Steelbock!

Btw, kan man ha en republic gubbe och en empire gubbe på samma PvP server? Borde inte gå, gick inte i wow, men Bioware är ju så shjyssta :D?

Läs 2 posts ovanför...

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Fick min Early Access upplåst idag men har inte börjat spela än, det får vänta tills i helgen.
Men jag tänkte höra med er hur det går till med alla koder man fått.
Early Acces koden är ju som sagt var reedemad redan men den som ligger i min CE-box, när ska man reedema den?
Är det lugnt att reedema den redan nu eller ska man vänta tills den 20:e så man inte blir bannad, enligt mailet från webhallen?
Kommer alla mina CE-grejjer finnas i spelet om jag bara har reedemat Early Access koden?
Hoppas någon kan svara på alla mina frågor, men jag tycker att det är väldigt luddig information från EA om detta.

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

3 timmar kö till Bloodworthy. Kommer in och spelar i 1 timma. Disconnectar, och 500 i kö framför en...

Läs 2 posts ovanför...

Aaa såg de nu trodde frågan gällde bara pve servers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenus:

Fick min Early Access upplåst idag men har inte börjat spela än, det får vänta tills i helgen.
Men jag tänkte höra med er hur det går till med alla koder man fått.
Early Acces koden är ju som sagt var reedemad redan men den som ligger i min CE-box, när ska man reedema den?
Är det lugnt att reedema den redan nu eller ska man vänta tills den 20:e så man inte blir bannad, enligt mailet från webhallen?
Kommer alla mina CE-grejjer finnas i spelet om jag bara har reedemat Early Access koden?
Hoppas någon kan svara på alla mina frågor, men jag tycker att det är väldigt luddig information från EA om detta.

Enligt swtor-sajten ska du ju regga alla koder och sätta upp en subscription plan innan du öht får spela. Så regga allt du har du.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fritjof92:

3 timmar kö till Bloodworthy. Kommer in och spelar i 1 timma. Disconnectar, och 500 i kö framför en...

Läs 2 posts ovanför...

trist.
såg flera som fick bekymmer med kö.

funkade bra sedan man kom in

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenus:

Fick min Early Access upplåst idag men har inte börjat spela än, det får vänta tills i helgen.
Men jag tänkte höra med er hur det går till med alla koder man fått.
Early Acces koden är ju som sagt var reedemad redan men den som ligger i min CE-box, när ska man reedema den?
Är det lugnt att reedema den redan nu eller ska man vänta tills den 20:e så man inte blir bannad, enligt mailet från webhallen?
Kommer alla mina CE-grejjer finnas i spelet om jag bara har reedemat Early Access koden?
Hoppas någon kan svara på alla mina frågor, men jag tycker att det är väldigt luddig information från EA om detta.

Du kan lägga in den direkt, men du kommer även kunna spela utan din product key under early access, samt under "grace perioden"(http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=301753#edit30...) som är fram till kl 06:01 den 22. Vill du ha mesta möjliga speltid så bör du lägga till den först då, eftersom att dina 30 dagar då kommer räknas från den 22 och bör då räcka fram till den 21 januari, istället för från den 20 december och fram till den 19 januari som det gör om man lägger in den under pre-launchen. Vill du däremot ha tillgång till dina CE in-game prylar så fort som möjligt så bör du lägga till den redan nu eller när du börjar spela. Det handlar ju bara om två dagars speltid så jag kommer göra det senare när jag hämtar min box idag.

Flera i gillet har lagt in sina koder och fått sina prylar in-game utan problem.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meb79:

Jag undrar om de tar in mindre folk per våg nu

det tror jag inte. Däremot så är det garanterat många fler som förbeställt sent.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Att det är en del kö får man alltid leva med i början av ett mmo släpp.
Men lite surt att folk får disconnect och sen hamnar om i kö..

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nån som INTE fått sin förbeställda kopia av SWTOR från Webhallen än? Själv har jag inte sett röken av den trots att det står på Webhallens sida att de skickat den den 12:e. Precis samma sheit därifrån som det var med Battlefield 3.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Jag har spelat till Level 10 nu. Fruktansvärt grymt spel. Fått min companion och skall springa iväg och forgea min första lightsaber!

Epic!

Vi är rätt många svenskar som lirar på Hex Droid! Joina gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Nån som INTE fått sin förbeställda kopia av SWTOR från Webhallen än? Själv har jag inte sett röken av den trots att det står på Webhallens sida att de skickat den den 12:e. Precis samma sheit därifrån som det var med Battlefield 3.

Utmanade ödet och förbokade på CDON och otroligt nog fick jag skivan igår redan.
Får väll hoppas du får trevlig post idag då för webhallen brukar vara ett säkert kort vanligtvis.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt roligt, dock så var det galet mycket folk när jag började levla. Fanns inte en spawn där det inte stod någon nisse och viftade med en lightsaber. Gick för det mesta bra, men det fanns en del quests där det blev riktiga köer.

Höll nästan på att försova mig till jobbet, tur man har en kollega som granne

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av meb79:

Höll nästan på att försova mig till jobbet, tur man har en kollega som granne

Haha, fyfan vad mysigt det låter. Jag kunde vara uppe tills nu för de stänger ner alla servrar i 2-4 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Haha, fyfan vad mysigt det låter. Jag kunde vara uppe tills nu för de stänger ner alla servrar i 2-4 timmar.

Segt som fan med downtime! Här gick man å la sig tidigt igår för man va ledig från jobbet så man kunde gå upp vid halv 9 å lira lite Men inte alls då möts man av att servrarna går ner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Nån som INTE fått sin förbeställda kopia av SWTOR från Webhallen än? Själv har jag inte sett röken av den trots att det står på Webhallens sida att de skickat den den 12:e. Precis samma sheit därifrån som det var med Battlefield 3.

Beställde ett minneskort åt morsan genom webhallen och har inte sett den än. Står att den ska ha varit skickad 12e eller 13e.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Beställde ett minneskort åt morsan genom webhallen och har inte sett den än. Står att den ska ha varit skickad 12e eller 13e.

Det är kanske Postens jultrafik som gör att vissa paket och brev tar längre tid än normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det är kanske Postens jultrafik som gör att vissa paket och brev tar längre tid än normalt.

Men helvete! Först strular cdon som fan och nu strular posten? Går verkligen utför för svenska butiker och sedan posten privatiserades har all service bara blivit sämre! Vilket skit!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det är kanske Postens jultrafik som gör att vissa paket och brev tar längre tid än normalt.

Posten verkar seg, Webhallen skickade mitt spel den 9 december, kom inte fram förrän igår. Så jag skulle kasta misstänksamma blickar på posten.

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Men helvete! Först strular cdon som fan och nu strular posten? Går verkligen utför för svenska butiker och sedan posten privatiserades har all service bara blivit sämre! Vilket skit!

Posten har väl i alla tider haft fullt upp innan Jul? Dom brukar ju varje år gå ut och säga att om ni vill att ett brev eller paket ska komma fram innan jul så ska det skickas innan ett visst datum. Varje fall så länge jag kan minnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Posten har väl i alla tider haft fullt upp innan Jul? Dom brukar ju varje år gå ut och säga att om ni vill att ett brev eller paket ska komma fram innan jul så ska det skickas innan ett visst datum. Varje fall så länge jag kan minnas.

Har alltid varit problem innan jul men inte så här tidigt. Sedan posten privatiserades tar det nu ALLTID 2 dagar att skicka paket till norrland och ibland tar det 1-2 dagar extra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Men helvete! Först strular cdon som fan och nu strular posten? Går verkligen utför för svenska butiker och sedan posten privatiserades har all service bara blivit sämre! Vilket skit!

Skrivet av DevICes:

Posten verkar seg, Webhallen skickade mitt spel den 9 december, kom inte fram förrän igår. Så jag skulle kasta misstänksamma blickar på posten.

Jag hade även detta problemet så jag ringde upp Posten. Fick höra att de hade strul med deras datorer i vissa städer (kanske alla?). Mitt paket hade stannat i Malmö och varit där sedan den 9e december (jag ringde den 13e), men fick höra att den redan var på platsen som jag hämtar den, men att de hade bytt ut sina datorer och därmed blev det strul.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T