EU-lag reglerar Internet

Permalänk
Proffsmoddare

Jag förstår allvarligt talat inte vad det är som fått EU att urarta så fullständigt, det börjar likna Mirrors Edge som någon nämnde tidigare.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Huston we got a problem. Please recall

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Obeskrivligt.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
det börjar likna Mirrors Edge som någon nämnde tidigare.

V for vendetta också.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

Sverige ut ur EU

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Proffsmoddare

Vad i helvete?! Alltså, ipred, visst. FRA, visst.. Men nu får de väl fan ta och börja tänka lite? När i helvete ska politikerna och resterande förtroendevalda värna om demokratin och den individuellas intrigritet? För mig låter hela det här som att man skyller på "pirater" - eller "Robin Hoods" som jag numera har börjat kalla dem - för att få ett samhälle, styrt av staten eller EU eller vad fan det kan vara.

Om film och musikbranshen förlorar pengar på sina produkter pågrund av dessa Robin Hoods, då får de väl lägga av att spela in film och musik? Man fortsätter väl inte med en affärsidé om den går dåligt? Börja med att producera upplevelser som teater, konvent och äkta spelningar ute bland folk ger. Är väldigt mycket svårare att kopiera en upplevelse och det ligger mycket mer i tiden att göra detta också.

Jag menar. Släpper man en skiva tycker jag iallafall att det är för att visa upp sig. Själva arbetet är ju att sjunga på scen inför publik. En rörmockare tar väl inte betalt per användare av rören, utan per gång han fixar rören/lägger rören/whatever en rörmockare gör.

Jag känner mig väldigt kränkt. Jag vill kunna skicka mail om privata angelägenheter och kunna lagra nakenbilder på mig själv på min uppkopplade dator om jag så vill, utan att någon intresse organisation ska kunna sitta och tjuvkika på det. Och jag menar inte att dom kommer att göra det, jag vill bara veta att de fan inte ska KUNNA göra det om de känner för det. Eller kolla vilka hemsidor jag är ute på om dagarna. Jag vill kunna läsa aftonbladets hemsidor, kunna anonymt ifrågasätta och diskutera frågor och svar på forum och jag vill kunna sitta och kolla på mormor porr. Och det har inte någonting med någon annan att göra.

Kränkt är vad jag känner mig. Jag känner mig som en terrorist, som en jävla klåpare och som en dum, elak person. Och då har jag inte gjort någonting alls för att skada någon annan person. Inte ens detta grova, fula brott som kallas illegal nedladdning, eller kopiering av copyright skyddat material.

Fyfan.

Peace,
Hannes Fredriksson

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

pengarna sköter snacket, precis som det brukar vara...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Tydligen många som börjar se ett mönster i hur makthavarna försöker kontrollera och reglera det lilla som fått förbli fritt. Det tog dom 10-15 år men nu har dom börjat komma ikapp den revolution som Internet innebar. Nu skall det sättas strypkoppel på det mesta och medborgarna skall granskas och övervakas i allt dom gör. Och hela tiden drivs våra folkvalda på av mäktiga företag som ser nya marknader öppna sig i takt med fler regler som begränsar vår frihet. Det enda som absolut inte får röras är samhällstopparnas löner, bonusar, fallskärmar, rörliga ersättningar och allt vad det kallas. Där tillåts korruptionen och girigheten eskalera utan några hämningar. Vi får se hur länge den trenden kan fortsätta innan folk fått nog.

Permalänk
Medlem

hur strejkar man mot EU?...vi kan ju inte direkt sluta skatta då vår infrastuktur blir lidande....och som våra politiker verkar funka så

våra löner prio 1
skivbolagen glada prio 2
.
.
.
.
.
.
.
.
sjukhus/sjukhus anställda,utrustning mm prio...99?

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Om jag fattar detta rätt så blir EU diktator över internet inom EU?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Tydligen många som börjar se ett mönster i hur makthavarna försöker kontrollera och reglera det lilla som fått förbli fritt. Det tog dom 10-15 år men nu har dom börjat komma ikapp den revolution som Internet innebar. Nu skall det sättas strypkoppel på det mesta och medborgarna skall granskas och övervakas i allt dom gör. Och hela tiden drivs våra folkvalda på av mäktiga företag som ser nya marknader öppna sig i takt med fler regler som begränsar vår frihet. Det enda som absolut inte får röras är samhällstopparnas löner, bonusar, fallskärmar, rörliga ersättningar och allt vad det kallas. Där tillåts korruptionen och girigheten eskalera utan några hämningar. Vi får se hur länge den trenden kan fortsätta innan folk fått nog.

+1

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ja...vad skall man säga? när den nya generationen tar över Sverige är det kanske dags att ta sig ur EU? en bra början i alla fall...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
hur strejkar man mot EU?...vi kan ju inte direkt sluta skatta då vår infrastuktur blir lidande....och som våra politiker verkar funka så

våra löner prio 1
skivbolagen glada prio 2
.
.
.
.
.
.
.
.
sjukhus/sjukhus anställda,utrustning mm prio...99?

Exakt hur strejkar man liksom "på riktigt" mot Eu? vi borde göra en stor demostration mot eu och ipred och allt skit som kommer nu det är ju fan dags att få ut fingret ur röv*n och göra något!!

Permalänk
Medlem

Dags att byta allt vad dagens politiker heter. Sätt in nya unga som förstår sig på dagens teknik och kan utnyttja den till något bra.
Låt dom gamla stofilerna gå i pension, det är ju inte så att dom inte klarar sig utan jobben....

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Har politikerna börjar med droger? Är dom senaste lagarna ett stort sjukt aprilskämt? eller är det helt enkelt så att våra politiker inte ens orkar läsa på och därför sitter och gissar vilt så fort en fråga rörande internet dyker upp?
Skulle även kunna vara en total brist på ryggrad när stora aktörer inom EU börjar trycka på?
När folk dessutom börjar ifrågasätta om vårat eget rättsystem verkligen är säkert, eller om stora amerikanska filmbolag kan förvrida vad som är rätt och fel... ja då är det faktiskt dags att börja tänka till!
Fortsätter utvecklingen i denna riktning, vart kommer vi då befinna oss om bara ett år? skrämmande!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fras
Vänta nu... bor vi i kina eller sverige?

Sverige idag, Kina imorgon...

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

V for Vendetta

Permalänk
Medlem

Söker rumskompis i Norge! Flyttar pga politiker som är puckade.

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk

... När man trodde att dom var klara. Vafan, EU kritiserade ju tillochmed Ipred-lagen, och sen kommer det här?

Helt fucking sjukt..

Sack - väl skrivet.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Är inte förvånad, men så hänger jag också en del på siter som davidicke.com, rense.com och godlikeproductions.com, + lite andra ställen.
Så att den här utvecklingen har man ju sett komma ganska många år nu.
Antagligen blir ovanstånde siter censuerade i EU snart, Rense.com är det redan i Australien tex
värre ska det bli....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Inte bra, har ju kommit mängder med "skitlagar" nu.

the new world order kommer snabbare och snnabare ladda ner zeitgeist 1&2 eller wake up call (lagliga att ladda ner) förstår ni lite mer

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Stor i orden, liten på jorden..
Folk säger att dom vill vara med i en revolution eller något skit mot EU eller INSERT GOVERNMENT OR UNION HERE, men när dagen är kommen (Nu säger vi bara från fantasi eller något), så lovar jag, inte ens hälften av personerna kommer att dyka upp. Dom vill inte satsa sina liv mot något som dom inte är säkra på att det fungerar. Vi kommer också troligen bli förtryckta, skrämda med döden etc. Så där försvinner en skara också. Visst finns det folk som gör allt för friheten, men dom är inte så många som man tror.

Så vad kan man göra då? Jag vet då inte, men som sagt, något måste göras

Permalänk
Medlem

Dags för något nytt istället för internets?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kromgol
Stor i orden, liten på jorden..
Folk säger att dom vill vara med i en revolution eller något skit mot EU eller INSERT GOVERNMENT OR UNION HERE, men när dagen är kommen (Nu säger vi bara från fantasi eller något), så lovar jag, inte ens hälften av personerna kommer att dyka upp. Dom vill inte satsa sina liv mot något som dom inte är säkra på att det fungerar. Vi kommer också troligen bli förtryckta, skrämda med döden etc. Så där försvinner en skara också. Visst finns det folk som gör allt för friheten, men dom är inte så många som man tror.

Så vad kan man göra då? Jag vet då inte, men som sagt, något måste göras

så sant:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Nu kommer det att bli svårt för de länder utanför EU, att tilldela ip adresser till alla EU innevånare.
Det kan bli en ny marknad för fattiga länder. Kränga ip till EU medborgare.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Jag förstår allvarligt talat inte vad det är som fått EU att urarta så fullständigt, det börjar likna Mirrors Edge som någon nämnde tidigare.

Makt, Makt, MAKT!

Sålänge det finns pengar så finns det girighet, sålänge det finns en regering så finns det maktbegär..

Permalänk
Medlem

Sådant här gör en endast irriterad och ledsen.. Får enorma frustrationer över hur maktlös man är vid detta sammanhang, hoppas någon politiker kan förstå om de ens vill förstå.

Lutar mer och mer mot Piratpartiet vid nästa val.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Sverige ut ur EU!

Tyvärr är det omöjligt då när vi skrev på att gå med i EU så stod det i den lilla texten att man inte kan gå ur EU när man väl är med i EU. Dock kan vi den nya generationen påverka genom att rösta på rätt parti! Vi kan också påverka politiker genom att rösta och demostrera för att visa våra åsikter!

Med Vänliga Hälsningar

EtZi11

Visa signatur

Dator: Intel C2D E8400 3.0Ghz @ 3.6Ghz | Moderkort: Gigabyte EP35 DS4 | Hdd: Hitatchi 500 Gb | Grafikkort: Sapphire 4870x2 | Chassi: Antec 900| Nätagg: Corsair Tx 750W | 8 Gb Ram PC 6400 | Nec brännare | Skärm: 20" WIdescreen (L207WT)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EtZi11
Tyvärr är det omöjligt då när vi skrev på att gå med i EU så stod det i den lilla texten att man inte kan gå ur EU när man väl är med i EU. Dock kan vi den nya generationen påverka genom att rösta på rätt parti! Vi kan också påverka politiker genom att rösta och demostrera för att visa våra åsikter!

Med Vänliga Hälsningar

EtZi11

skojjar du lr? klart man måste kunna gå ur EU om man inte vill vara med?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EtZi11
Tyvärr är det omöjligt då när vi skrev på att gå med i EU så stod det i den lilla texten att man inte kan gå ur EU när man väl är med i EU. Dock kan vi den nya generationen påverka genom att rösta på rätt parti! Vi kan också påverka politiker genom att rösta och demostrera för att visa våra åsikter!

Med Vänliga Hälsningar

EtZi11

Men vem vet vilket parti som är rätt? Alla partier kan komma med tomma ord och låtsas jobba mot det som vi tycker är fel, men vad hände när vi kanske röstat igenom det partiet?

Det kanske ändrar allt, insätter ännu mer frihetskränkande lagar etc.

Det, går inte att undvika.