EU-lag reglerar Internet

Permalänk

censurera internet.. det är ju befängt!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
Storebror ser allt.. synd att jag gillar vardagarna här i sverige

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fras
Vänta nu... bor vi i kina eller sverige?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Är det här starten till kommande inbördeskrig?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nej, gemensamt för de flesta konspirationsteorier är väl att det inte finns (trovärdig) fakta (som stödjer teorin)?

Så du menar att så fort någon säger konspirationsteori så ska man inte lyssna på argumentet eller åsikten? I så fall är det ju ett bra exempel på hur folk köper slagord som motargument utan att tänka själva alls, vilket jag tycker är riktigt tråkigt.

To conspire - make secret plans jointly to commit an unlawful or harmful act.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ent87
Så du menar att så fort någon säger konspirationsteori så ska man inte lyssna på argumentet eller åsikten?

Nej, men det lönar sig nog ofta att vara extra skeptisk mot ensamma dårar som utan ordentliga argument predikar om världens undergång, osannolika konspirationer eller kanske utomjordiska ödlor. Särskilt om de får med alla ingredienser i samma teori.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju inte alla här som bor i stockholm, men de som gör det kan ju ta sig till sergelstorg imorn klockan 11:00 och hjälpa till att sprida ordet utanför internet. Mer info på http://stockholm.piratpartiet.se/ (man behöver såklart inte vara medlem för att hjälpa till)

Och för dig som inte redan är frälst:
http://christianengstrom.wordpress.com/2009/03/30/grundlagen-...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finner inte ord..
ärligt, snälla, nån, rädda oss..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Vad i helvete?! Alltså, ipred, visst. FRA, visst.. Men nu får de väl fan ta och börja tänka lite? När i helvete ska politikerna och resterande förtroendevalda värna om demokratin och den individuellas intrigritet? För mig låter hela det här som att man skyller på "pirater" - eller "Robin Hoods" som jag numera har börjat kalla dem - för att få ett samhälle, styrt av staten eller EU eller vad fan det kan vara.

Om film och musikbranshen förlorar pengar på sina produkter pågrund av dessa Robin Hoods, då får de väl lägga av att spela in film och musik? Man fortsätter väl inte med en affärsidé om den går dåligt? Börja med att producera upplevelser som teater, konvent och äkta spelningar ute bland folk ger. Är väldigt mycket svårare att kopiera en upplevelse och det ligger mycket mer i tiden att göra detta också.

Jag menar. Släpper man en skiva tycker jag iallafall att det är för att visa upp sig. Själva arbetet är ju att sjunga på scen inför publik. En rörmockare tar väl inte betalt per användare av rören, utan per gång han fixar rören/lägger rören/whatever en rörmockare gör.

Jag känner mig väldigt kränkt. Jag vill kunna skicka mail om privata angelägenheter och kunna lagra nakenbilder på mig själv på min uppkopplade dator om jag så vill, utan att någon intresse organisation ska kunna sitta och tjuvkika på det. Och jag menar inte att dom kommer att göra det, jag vill bara veta att de fan inte ska KUNNA göra det om de känner för det. Eller kolla vilka hemsidor jag är ute på om dagarna. Jag vill kunna läsa aftonbladets hemsidor, kunna anonymt ifrågasätta och diskutera frågor och svar på forum och jag vill kunna sitta och kolla på mormor porr. Och det har inte någonting med någon annan att göra.

Kränkt är vad jag känner mig. Jag känner mig som en terrorist, som en jävla klåpare och som en dum, elak person. Och då har jag inte gjort någonting alls för att skada någon annan person. Inte ens detta grova, fula brott som kallas illegal nedladdning, eller kopiering av copyright skyddat material.

Fyfan.

Peace,
Hannes Fredriksson

Jag har inte problem med upphovsrättskydd som dock i nuvarande IPRED sker allt annat än marknadsenligt. Begår någon ett brott så kan alla inblandade det finns bevisbara spår för krävas av uppgifter och man kan kolla upp dom specifikt.

FRA... visst? Nej inte alls. Det är inget "visst" över FRA alls. FRA går långt över gränsen!

Den mer än hotar personlig rätt som står som bas för en demokrati och sociala processer därav, den korsar den gränsen för hot och kompromissar aktivt dessa koncept så länge somliga av dessa lagar existerar.

Vet någon vart man får reda på vilka som röstade för FRA så man kan skicka iväg e-post till allihoppa kollektivt med sina bekymmer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morning*
Nu är det ju inte alla här som bor i stockholm, men de som gör det kan ju ta sig till sergelstorg imorn klockan 11:00 och hjälpa till att sprida ordet utanför internet. Mer info på http://stockholm.piratpartiet.se/ (man behöver såklart inte vara medlem för att hjälpa till)

Och för dig som inte redan är frälst:
http://christianengstrom.wordpress.com/2009/03/30/grundlagen-...

Att göra det med en parti som heter "piratpartiet", associerat med piratbyran där folk rör sig på forumet med diverse bolsjevikavatarer, det tycker jag inte är det effektivaste och mest seriösa sättet att få ut meddelandet om detta. Men jag antar att dom i alla fall gör något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minimaiser
Du har så rätt, precis såhär känner jag. Varje gång sådant här händer blir det kalabalik på internet, sen när man går på demonstration eller liknande märker man hur ensam man är, folk verkar bli upprörda i några minuter sedan är allt glömt, eller så orkar folk helt enkelt inte lämna tangentbordet.

Fast det är inte bara på internet. Varje gång jag förklarar precis vad de nya lagarna innebär och vilka dörrar de öppnar så möts jag av en eller flera av följande eller någon variant av dem:

"Men det kommer ju inte hände"
"Så menar de säkert inte att det ska..."
"Det tror jag inte, det ska ju itne vi lida för"

För folk tror verkligen att politikerna och makthavarna gör det dem gör för att de är så snälla och gulliga och bara vill oss väl...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Suck... allt jag säger.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Det e ju helt galet. ska vi bli kommunister som kina och kontrollera pressen med snart. internet ska va fritt från staten om man inte räknar med att stoppa pedofiler och sånt.
Demokrati utgår ju ifrån friheten att tycka ont som gott. men att man följer lagar och inte kränker andra. men att gå in och läsa andras saker och i princip bryta sig in i andras info börjar bryta mot det. Snart har vi väl typ blå skjortor som går runt och lägger upp lappar om fildelare på fönster och misshandlar seeders.

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem

Och det tråkiga är att alla här på internet/forum sitter och säger "jaha, en till av dessa idiotiska förslag/framröstningar. Nu blir vi som Kina, fan vad illa...INTE bra". (inklusive mig själv). Nu säger jag inte att vi är svenskarna är lata eller förståndshandikappade, som låter detta "accepteras". Men jag tycker definitivt att vi ska visa våran ståndpunkt. På vilket sätt kan man göra detta? Eller krävs det en person vid liknelse William Wallace för det? vad kan VI i överhuvudtaget göra åt detta? För jag vill inte bara sitta här och helt enkelt..... inte göra nånting åt detta.

Permalänk
Medlem

Jaha, ett steg närmare NWO New World Order, ett rike över världen, som styr allt. Bara böja sig och ta emot... äckligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle88

Att göra det med en parti som heter "piratpartiet", associerat med piratbyran där folk rör sig på forumet med diverse bolsjevikavatarer, det tycker jag inte är det effektivaste och mest seriösa sättet att få ut meddelandet om detta. Men jag antar att dom i alla fall gör något.

Som någon sa ute på the internets för ett tag sen: "Jag är hellre medlem i ett parti med ett löjligt namn än en löjlig politik."
Sen kan man ju inte direkt definiera Piratbyrån utifrån användarna på deras forum.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aprilskämt något? Om än något tidigt... Detta är i alla fall det bästa aprilskämtet någonsin om det är så. Om det inte är ett aprilskämt blir jag rädd, verkligen helt ärligt rädd. Det man inte förstår eller kan kontrollera det förbjuder man för säkerhets skull, ungefär det sätt som vissa personer tydligen resonerar. Hur var det nu med lagar och regleringar? Var det inte till för att skydda oss människor. Hur skyddar detta oss?

Nu ska jag gå och spy...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Alla jävla idioter som är emot Piratpartiet får nu en riktig tankeställare. Rösta rätt nu!

Piratpartiet är ett enfrågeparti i princip.
Rösta på Klassiskt Liberala Partiet istället!

www.liberalapartiet.se

Permalänk
Medlem

En intressant sak med konspirationsteorier.
Dom teorier som fanns för ca 10-15 år sen handla just precis om hur det har blivit nu, internet, politiken, övervakning, ekonomin, media, maktkoncentration, etc.
Om man trodde på det då ansågs man lite tokig

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Och det tråkiga är att alla här på internet/forum sitter och säger "jaha, en till av dessa idiotiska förslag/framröstningar. Nu blir vi som Kina, fan vad illa...INTE bra". (inklusive mig själv). Nu säger jag inte att vi är svenskarna är lata eller förståndshandikappade, som låter detta "accepteras". Men jag tycker definitivt att vi ska visa våran ståndpunkt. På vilket sätt kan man göra detta? Eller krävs det en person vid liknelse William Wallace för det? vad kan VI i överhuvudtaget göra åt detta? För jag vill inte bara sitta här och helt enkelt..... inte göra nånting åt detta.

håller med

Flera länder har bara haft demokrati i 18 år det är ungefär lika länge som tids perioden mellan världskrigen och flera andra diktatoriska övertagningar.. det är ett dåligt tecken att det börjar hända så nu.

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nej, gemensamt för de flesta konspirationsteorier är väl att det inte finns (trovärdig) fakta (som stödjer teorin)?

kolla upp de på nätet ladda ner filmer kolla på youtube gå till bibblan mm fakta finns över allt kolla dom jag har nämt ovan sen fortsätte du söka informationen vidare får du se lycka till med uppvaknandet /D

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk

Vår enda räddning är att några supersmarta supersnälla aliens kommer och visar oss hur man ska göra.... (vulcans i startrek)

Ne men ärligt, detta är skrämande. Tror att de kommer bli som många andra har skrivigt, New World Order / Mirrors edge samhälle.

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kromgol
Låt mig fråga.. Vad kan en liten grupp människor göra mot en UNION av länder, som troligen har väldigt stor kontroll över militär etc. tror du?

Inget, behövs medverkan av tusentals, och åter tusentals personer för att det ska fungera, och även det är ganska otroligt.

Det är just därför man borde informera folk nu, inte vänta en månad utan, pang på rödbetan - Nu!

Ju längre tid det går ju mer sjunker vi.

Det behöver inte vara en statskupp á la Lenin. Vi är i det läget där vi kan bojkotta och protestera. Förr i tiden så gick det inte informera en hel befolkning utan att använda sig av terror eller religion. Nu kan vi göra det med hjälp av internet, något som håller på att avskaffas, mönstret är uppenbart - vi invecklas istället för utvecklas som demokratier och fritt folk!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Alla jävla idioter som är emot Piratpartiet får nu en riktig tankeställare. Rösta rätt nu!

För man tänker ju inte på de viktiga sakerna först o främst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusten_123

Eller starta ett annat internet kanske?

I !"#¤ heller! Internet är vårt!! "De" får skaffa sig ett eget internet som de kan övervaka.. :]
el`r ? x)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
En intressant sak med konspirationsteorier.
Dom teorier som fanns för ca 10-15 år sen handla just precis om hur det har blivit nu, internet, politiken, övervakning, ekonomin, media, maktkoncentration, etc.
Om man trodde på det då ansågs man lite tokig

Alla glömda teorier om saker som inte slog in då (jag utgår från att de inte var färre då än nu)? Om man förutsäger så gott som alla tänkbara scenarier är det givetvis troligt att man träffar någorlunda rätt, men då sannolikheten för att en enskild teori skall visa sig vara sann är låg ger det tyvärr inte så mycket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Så om jag fattat det hela rätt så införs lag efter lag och regel efter regel som direkt eller indirekt hotar vår integritet och de grunder en demokrati bygger på av den anledningen att de som ser detta hända faktiskt ser det hända?

Det finns alltså ingen som faktiskt klubbar igenom dessa lagar utan det är vanliga människor som sitter hemma som per automagi genom att misstänka att det händer gör att det händer? Vill du vara snäll och dela med dig av denna mysteriska kraft som tvingar våra folkvalda att ta beslut baserat på vad dessa paranoida människor sitter och tänker på hemma i sofforna.

lol hade inte kunnat skriva det bättre

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Alla jävla idioter som är emot Piratpartiet får nu en riktig tankeställare. Rösta rätt nu!

Flera kommer att göra det, finns inget annat att rösta på... Varken mossar eller sossar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jaha? Känns ju som att man lika gärna kan flytta till Nordkorea nu, är väl bättre klimat där också.

Permalänk
Medlem

I am going to bomb the EU! ops nu ser dem allt det:/

Tycker helt klart att de även ska installera kameror i folks hem, läsa alla brev som skickas och mottas, lägga in alla människor i en DNA-databas, alla fingeravtryck ska vara registrerade, uhmm är det något mer som jag saknar nu för att vi ska "kunna bekämpa" terrorismen? jag är nog också snart en terrorist.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Alla glömda teorier om saker som inte slog in då (jag utgår från att de inte var färre då än nu)? Om man förutsäger så gott som alla tänkbara scenarier är det givetvis troligt att man träffar någorlunda rätt, men då sannolikheten för att en enskild teori skall visa sig vara sann är låg ger det tyvärr inte så mycket.

kolla på detta kolla datumet me skrämmande
http://www.youtube.com/watch?v=7a9Syi12RJo

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
För man tänker ju inte på de viktiga sakerna först o främst?

Och integritet och demokrati är ju inte viktiga frågor

Att de andra partierna har planer för samhällsfunktioner som är viktiga tycker jag känns rätt ovidkommande när de samtidigt tar de värderingar som demokrati i någon form är byggt på och använder som latrin...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.