The Secret World [PC,X360]

Permalänk

måste säga jag diggar spelet hårt, men är lite ensamt måste säga bara gnälliga amrikaner.

Finns här någon som spelar mycket och vill ha en healer team mate ålder 26 år och gammal mmorpg räv

är du under 18 får det vara och du bör kunna skriva svenska och ev ha skype/ts/muble eller whatever

Permalänk
Skrivet av FERMIAFUL:

måste säga jag diggar spelet hårt, men är lite ensamt måste säga bara gnälliga amrikaner.

Finns här någon som spelar mycket och vill ha en healer team mate ålder 26 år och gammal mmorpg räv

är du under 18 får det vara och du bör kunna skriva svenska och ev ha skype/ts/muble eller whatever

Du är välkommen till Friskyttarna om du söker efter en social gemenskap i TSW.

Mer information hittar du på vår hemsida!

Permalänk
Medlem

Åh vad kul... mina funcom aktier gick ner 51%.... IDAG

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Åh vad kul... mina funcom aktier gick ner 51%.... IDAG

52% and still falling

Troligen någon större investerare som insåg när han såg 1 månadens siffror från TSW att det inte blir nya WoW kassakon

Graf över deras aktier

Som man kan se så har det gått upp ganska mycket senaste halvåret, maxade ut precis innan första "öppna" betan och sedan droppat i steg

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

52% and still falling

Troligen någon större investerare som insåg när han såg 1 månadens siffror från TSW att det inte blir nya WoW kassakon

Graf över deras aktier

Som man kan se så har det gått upp ganska mycket senaste halvåret, maxade ut precis innan första "öppna" betan och sedan droppat i steg

Jupp, stannade på 52% SKulle sålt ut sig tidigare, men men! Sådant som händer, dags att köpa mer aktier kanske.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERMIAFUL:

måste säga jag diggar spelet hårt, men är lite ensamt måste säga bara gnälliga amrikaner.

Finns här någon som spelar mycket och vill ha en healer team mate ålder 26 år och gammal mmorpg räv

är du under 18 får det vara och du bör kunna skriva svenska och ev ha skype/ts/muble eller whatever

Behöver du backup i form av dps så kan du alltid kolla om jag är online.
Exsequor, uselt nick jag vet. Men efter att ha plöjt igenom ett halvt A4 med tänkta nick som alla var tagna så ville jag bara komma igång.

Kör fist/chaos mest men har låst upp en tank deck och en dps deck till samt en healing är på gång.

Lallar runt i transylvania just nu men har du inte kommit så långt har jag inget emot att hjälpa till med annat.

Permalänk
Medlem

Gratis trials på gång för dom som är nyfikna: 3 dagars trial, fixar man 30 missions får man ytterligare 2 dagar.

Lite om vad nästa innehålls uppdatering blir: Digging Deeper, lite skeptisk till valet av att införa rocket launchers.

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Lite om vad nästa innehålls uppdatering blir: Digging Deeper, lite skeptisk till valet av att införa rocket launchers.

Tycker att Funcom fått till det riktigt bra med uppdateringar och nytt innehåll varje månad. När det gäller rocket launchern blir det att prova helt klart.

Permalänk
Medlem

Inget nytt på nästan 10 dagar? Någon måste väl fortfarande spela va?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv

jag spelar för fullt, tycker att SW ar ett av det bästa mmo jag har spela på länge har lagt upp mig på 6 månader subb, men jag skriver väll inte så mycket i tråden =/

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande men det är mycket nu. Darksiders 2, Guild Wars 2, Secret World, BF3 och lite D3.
GW2 har ju tagit några timmar från TSW, nyhetens behag. Blir nog mer TSW igen känns det som.

Permalänk
Medlem

Jag spelar men typ inte mer än en kväll i veckan pga stressigt på jobbet! Har kommit till Scorched Desert och stormtrivs som Hammer/Chaos...går inte så fort att slå ihjäl mobs bara...dags att titta på en mer DPS orienterad levling/survivalspec!

Känns som om man skulle behöva joina en PVE orienterad Cabal (Templar) med lite mognare/trevliga spelare som accepterar att man har ett liv vid sidan om spelet.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jag tycker fortfarande att spelet är riktigt roligt. Har kanske halva Transylvanien kvar och bara varit inne och nosat på nightmare-dungeons. Jag tar det ganska lugnt och tar mig tid att kolla på alla cutscenes, läser lore och försöker lösa gåtor själv utan att följa walkthroughs på nätet. Kan tänka mig att en hardcorespelare bränner igenom allt content ganska snabbt och sedan tröttnar på att nöta nightmares för att grinda gear till eventuellt kommande raids, bristfällig pvp osv. För dom finns det säkert mer passande spel, men för en casual som mig passar TSW perfekt.

Än så länge tycker jag inte man lider speciellt mycket av att det är lågt antal spelare. Tycker man ser folk överallt och lfg i Agartha är alltid full av folk som sätter ihop elite och nm grupper. Pvp kan vara lite ödslig ibland men på kvällarna är det lite fart iallafall.

Som sagt ovan kan man testa gratis i tre (fem om man klarar några quests) dagar. Om ni är ens lite intresserad av skräcklitteratur som HP Lovecraft, Stephen King, filmer som Evil Dead, Hellraiser och konspirationsteorier av typen infowars och Endgame är chansen stor att ni åtminstone får ut lite nöje av det:

http://thesecretworld.com/news/sign_up_now_for_our_free_three...

Just nu stålsätter jag mig. I helgen ska jag göra ett nytt försök på The Eye of Horus...

Visa signatur

[LENOVO LEGION Y740] [i7-9750] [GeForce RTX 2070]

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Inget nytt på nästan 10 dagar? Någon måste väl fortfarande spela va?

Absolut.

Men det är inte så konstigt att det skrivs mindre när det stora fokuset just nu ligger på GW2.

Jag tror och hoppas att The Secret World tack vare sin unika miljö kommer att attrahera fler spelare lite på sikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Absolut.

Men det är inte så konstigt att det skrivs mindre när det stora fokuset just nu ligger på GW2.

Jag tror och hoppas att The Secret World tack vare sin unika miljö kommer att attrahera fler spelare lite på sikt.

Kanske om det kommer någon expansion eller räcker de månatliga content patches som släpps?
Våldtog nästan det stackars spelet och körde klart allt på någon vecka med en kompis Sen dess har jag inte lirat det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Absolut.

Men det är inte så konstigt att det skrivs mindre när det stora fokuset just nu ligger på GW2.

Jag tror och hoppas att The Secret World tack vare sin unika miljö kommer att attrahera fler spelare lite på sikt.

Jag testade GW2 och det kändes väl bra och så men kom aldrig in i det. High Fantasy känns så gammalt, been there done that!

Kört de två första zonerna i Transylvanien och har fått lite buildproblem med vissa mobs som silcensar när jag gör impair...håller på att klura ut en helt annan build för detta...kör en Hammer/Chaos Impir-survivalbuild idag...

Hoppas patchen kommer denna vecka

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Ju mer jag spelar detta spelet desto mer gillar jag det! Skönt att komma ifrån wow-liknande spel. Ska försöka bättra mig och spela mera bara. Den enda nackdelen med spelet är väl att det kräver lite mer tänkande och det är inte alltid jag är pigg nog att sätta mig in i det hela.

Spelar som Dragon på Grim

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske om det kommer någon expansion eller räcker de månatliga content patches som släpps?
Våldtog nästan det stackars spelet och körde klart allt på någon vecka med en kompis Sen dess har jag inte lirat det.

Mjo exakt samma problem här typ, underbart spel men dess styrka är oxå dess brist, story grejerna är kanon men när du sett en cut-scene så är det liksom över och det kan bara en kanske två ggr dölja det faktum att resten av spelet är som alla andra.
Bortsett dungeons, deras "dungeons" är utan tvekan bland det bästa jag spelat, inga *pip*ing trash, bara bossar som alla kändes ganska genom tänkta och var utmanande.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Mjo exakt samma problem här typ, underbart spel men dess styrka är oxå dess brist, story grejerna är kanon men när du sett en cut-scene så är det liksom över och det kan bara en kanske två ggr dölja det faktum att resten av spelet är som alla andra.
Bortsett dungeons, deras "dungeons" är utan tvekan bland det bästa jag spelat, inga *pip*ing trash, bara bossar som alla kändes ganska genom tänkta och var utmanande.

Håller med. Dungeons var snygga och välgjorda (dock något korta kanske men det beror som sagt på avsaknaden av trash). Nightmaremode var inte lätt. Min favoritdungeon måste vara Ankh

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

deras "dungeons" är utan tvekan bland det bästa jag spelat, inga *pip*ing trash, bara bossar som alla kändes ganska genom tänkta och var utmanande.

Håller med.

TSW har fantastiskt bra utformade dungeons.

P.S.
Från och med idag har The Secret World en Free Trial.

Permalänk
Medlem

Hej!

Nån som känner till nån trevlig Cabal på servern Grim (Templars)?

/Robban

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbah:

Hej!

Nån som känner till nån trevlig Cabal på servern Grim (Templars)?

/Robban

Är inte TSW så bra så att man inte är bunden till sin server när det gäller guild?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Är inte TSW så bra så att man inte är bunden till sin server när det gäller guild?

Helt rätt.
En server, flera dimensioner, men man kan bli inbjuden till valfri server när som.

Permalänk
Medlem

Ja just ja, det stämmer bra det. Jag satt och läste om det tidigare idag. http://www.thesecretworld.com/news/blog_single_server_technol...

Permalänk
Medlem

En aning offtopic kanske?

A selection of Interface and game feedback sounds from The Secret World
http://soundcloud.com/slipperhero/a-selection-of-interface-an...

Kanske en TSW signal för inkommande SMS eller Mail?

Soundtrack ligger uppe på Spotify nu dessutom (Kanske har gjort ett tag iofs...)

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Dags att väcka upp den här tråden från de döda

Är själv tillbaka efter lite halv spelande och velande av andra spel. Så tänkte bara uppdatera lite vad som hänt i TSW.

2 nya "issues" sen jag uppdaterade sist:

Issue 3: The Cat God, detta var halloween eventet så vissa saker går ju inte att göra nu men de flesta uppdragen ligger kvar. Templars vann utmaningen vilket belönades med katten Jade Mouser.

Issue 4: Big Trouble in the Big Apple, senaste uppdateringen som ger oss en ny raid, tydligen stora förändringar på pvp (har inte testat detta ännu), hel drös med andra ändringar och till alla roleplayers lycka Albion Theatre. Sistnämda ger dig möjlighet att sätta upp din egen scen. Komplett med ljus, ljud och dekor för att köra din egen show, histora, standup eller vad vet jag Sist men inte minst ett nytt Auxiliary vapen: Motorsåg!

Vi har helt enkelt fått en hel del mer att göra vilket jag ser som positivt. Nya Dungeons tillkommer hela tiden. Nya Nightmare modes till dessa likaså. Nu finns även något som kallas Lairs vilket jag inte haft chans att prova ännu men de ska tydligen vara ytterligare tidsfördriv för den som gillar utmaningar.
Kan ju även tillägga att jag inte har något emot raketgeväret längre och inte heller motorsågen. Kul tillskott!

Permalänk
Medlem
Permalänk

I en pressrelease idag meddelade Funcom att The Secret World med omgående verkan byter betalningsmodell från P2P till B2P.

TSW B2P modell kommer att ha tre olika nivåer:

Free
Member
Grandmaster

Efter att man köpt spelet kan man precis som med Guild Wars 2 fortsätta spela oändligt utan några ytterligare kostnader eller begränsningar. De som väljer master och grandmaster nivåerna kommer varje månad att få ett XP bonus item, 1200 bonus points, unik gåva och 10% rabatt i online store.

Permalänk
Medlem

Hoppas det fyller på servrarna lite

Hela nyheten.

Eftersom det står att om man köper nu kommer Issue#5 vara inkluderat. Betyder det att dom kommer ta betalt per Issue?

Permalänk
Inaktiv

Jag ska in nu när det blev B2P, var är det billigast?

Vilken server ska man välja?