The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jag ska in nu när det blev B2P, var är det billigast?

Vilken server ska man välja?

Kan man köpa det någon annanstans än på siten efter ändringen? Jag köpte mitt spel där iallafall men billigast kan jag inte säga.

Servrarna är crossover så det spelar ingen större roll för PvE. Inte säker hur det funkar för PvP.

Permalänk
Medlem

Inte kul för de som köpte lifetime sub

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

nice, kanske värt att installera om det då

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tycker fler borde ge det en chans nu när det är gratis..ish! Riktigt mysigt spel.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag kommer garanterat börja så smått igen.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Hoppas att det kommer på julrean i steam

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

är det något som lirat TSW med controll ?.. köpte mig en x-böx 360 kontroll och funderar på om det skulle funka att sitta i soffan och lira.

/g

Permalänk
Skrivet av gidde:

är det något som lirat TSW med controll ?

Kan tyvärr inte hjälpa dig med det, och skall jag vara helt ärlig har jag inte hört talas om någon som lirat TSW med controll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gidde:

är det något som lirat TSW med controll ?.. köpte mig en x-böx 360 kontroll och funderar på om det skulle funka att sitta i soffan och lira.

/g

Det släpptes väl till 360 också?
Iallafall trycker man "T" ingame så får man något slags konsoll läge känns det som. Har inte provat att spela med gamepad själv dock!

Permalänk

Hm... Blev sugen på att börja spela igen nu när det blev B2P... Men i såfall blir det att göra en ny karaktär beroende på vilken faction dom flesta spelar, har min karaktär som templar på en RP server om jag inte minns heltfel men det där med att den är på en RP server gör inte att det blir några problem med att spela med folk på andra servrar om jag minns rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krythorian:

Hm... Blev sugen på att börja spela igen nu när det blev B2P... Men i såfall blir det att göra en ny karaktär beroende på vilken faction dom flesta spelar, har min karaktär som templar på en RP server om jag inte minns heltfel men det där med att den är på en RP server gör inte att det blir några problem med att spela med folk på andra servrar om jag minns rätt?

Både ja och nej. För PvE spelar det ingen roll. Då kan du spela med alla även gå med i cabals på andra servrar. (RP servrar kan dock vara undantaget) PvP däremot verkar inte vara crosserver. Helt omöjligt att vinna som Templar på Grimm, helt enkelt inget folk. Men jag är inte 100% säker. Templar kanske bara är minsta faktionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Både ja och nej. För PvE spelar det ingen roll. Då kan du spela med alla även gå med i cabals på andra servrar. (RP servrar kan dock vara undantaget)[/size]

Det går alldeles utmärkt att spela med andra oavsett typ av dimension - inklusive RP.

Permalänk

För er som söker efter ett MMO som inte utspelas i fantasy settings och som i MMO sammanhang erbjuder en unik miljö kan jag varmt rekommendera The Secret World.

Spelet blev B2P för en månad sedan och aktiviteten har fått sig ett rejält lyft. Det baseras inte på en subjektiv upplevelse, utan Funcom rapporterade för ett par dagar sedan att de sålt 70.000 enheter sista fyra veckorna och att aktiviteten på servers ökat med 400%.

Önskas: fler Svenskar i TSW.

Permalänk

Är detta roligt? Har bara sett nån video för länge sedan, men har brist på spel atm. Är de värt 250kr??

Bra community?
Är de raids lr vad gör man i spelet? Har fattat att de ej är lvls iaf. Låser man upp nya skills ist?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Är detta roligt? Har bara sett nån video för länge sedan, men har brist på spel atm. Är de värt 250kr??

Bra community?
Är de raids lr vad gör man i spelet? Har fattat att de ej är lvls iaf. Låser man upp nya skills ist?

Kan ju bara svara för mig själv och ja, jag tycker det är riktigt bra än så länge. Äntligen ett spel där man fick använda hjärnan lite.

Communityn är ok. Börjar bli samma gamla visa tycker jag med dps mätare och absurda minimum krav för de enklaste småsakerna.

Nu höftar jag bara men finns iallafall drygt 500 uppdrag att fördröja tiden med. Dessa kan dessutom göras om efter en viss tid.
Utöver det finns det s. k. dungeons: 5st i normal utförande, samma 5 + 3 till i elite och nightmare utförande.
Än så länge finns det bara 1 raid men dom har relativt flitigt lagt till mer material.
Det finns även något dom kallar Lairs som är ungefär som dungeons fast fritt ute i spelvärlden. Man kan göra dessa i grupp eller raid inom vissa speciella områden på kartorna.

Du har en hel del skills att låsa upp och tanken är att man ska låsa upp allt och på det viset uppmuntras till att experimentera. Du får 7 aktiva och 7 passiva skills att pussla ihop. Passiva kan tas från vilken kategori som helst medan aktiva styrs av vilka vapen du väljer. Du kan nämligen ha 2 vapenklasser åt gången.
Hur funkar det då. I det stora hela ganska bra men man märker ju en tendens ganska snart om vad som fungerar bättre och sämre så man blir lite styrd ändå i slutändan.

Så här ser "skillträdet" ut i TSW.

Förövrigt har ju ännu en Issue släpts: ISSUE# 5: THE VANISHING OF TYLER FREEBORN
En riktigt bra storyline följde med denna gång samt ett nytt auxiliary vapen: Quantum Brace

Dom hade även ett "End of the world" event i samband med 12/12 som dom kallade The End of Days

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Kan ju bara svar för mig själv och ja, jag tycker det är riktigt bra än så länge. Äntligen ett spel där man fick använda hjärnan lite.

Communityn är ok. Börjar bli samma gamla visa tycker jag med dps mätare och absurda minimum krav för de enklaste småsakerna.

Nu höftar jag bara men finns iallafall drygt 500 uppdrag att fördröja tiden med. Dessa kan dessutom göras om efter en viss tid.
Utöver det finns det s. k. dungeons: 5st i normal utförande, samma 5 + 3 till i elite och nightmare utförande.
Än så länge finns det bara 1 raid men dom har relativt flitigt lagt till mer material.
Det finns även något dom kallar Lairs som är ungefär som dungeons fast fritt ute i spelvärlden. Man kan göra dessa i grupp eller raid inom vissa speciella områden på kartorna.

Du har en hel del skills att låsa upp och tanken är att man ska låsa upp allt och på det viset uppmuntras till att experimentera. Du får 7 aktiva och 7 passiva skills att pussla ihop. Passiva kan tas från vilken kategori som helst medan aktiva styrs av vilka vapen du väljer. Du kan nämligen ha 2 vapenklasser åt gången.
Hur funkar det då. I det stora hela ganska bra men man märker ju en tendens ganska snart om vad som fungerar bättre och sämre så man blir lite styrd ändå i slutändan.

Så här ser "skillträdet" ut i TSW.

Förövrigt har ju ännu en Issue släpts: ISSUE# 5: THE VANISHING OF TYLER FREEBORN
En riktigt bra storyline följde med denna gång samt ett nytt auxiliary vapen: Quantum Brace

Dom hade även ett "End of the world" event i samband med 12/12 som dom kallade The End of Days

Dessa dungeons/lairs, de går ut på att få bättre grejer till sin karaktär som i vilket mmo som helst då??
Vet du om de är många svenskar som spelar? Och isf vilken server? Ras? Har fattat de är 3 lr är jag ute och cyklar?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Dessa dungeons/lairs, de går ut på att få bättre grejer till sin karaktär som i vilket mmo som helst då??
Vet du om de är många svenskar som spelar? Och isf vilken server? Ras? Har fattat de är 3 lr är jag ute och cyklar?

Japp, du får "blåa" (motsvaras av blåa items i WoW) items av bossarna i Dungeons. Lairmonstren droppar lite olika, men en hel del blått där med. I lairs får man även ritningsfragment som man sedan sätter ihop och frammanar en boss när man har alla. De bossarna droppar generellt jäkligt bra grejor men är svåra därefter.

När man fyllt sin karaktär med blå föremål av högsta level så kan man börja köra nightmare dungeons och får lila föremål

Jag har slutat spela sedan jag fyllt min karaktär med lila items, men i mitt tycket var och är spelet underbart på alla plan och väl värt de 500 + 100 + 100 + 100 +100 jag lagt på att spela det.

Permalänk
Skrivet av Gabrioth:

Japp, du får "blåa" (motsvaras av blåa items i WoW) items av bossarna i Dungeons. Lairmonstren droppar lite olika, men en hel del blått där med. I lairs får man även ritningsfragment som man sedan sätter ihop och frammanar en boss när man har alla. De bossarna droppar generellt jäkligt bra grejor men är svåra därefter.

När man fyllt sin karaktär med blå föremål av högsta level så kan man börja köra nightmare dungeons och får lila föremål

Jag har slutat spela sedan jag fyllt min karaktär med lila items, men i mitt tycket var och är spelet underbart på alla plan och väl värt de 500 + 100 + 100 + 100 +100 jag lagt på att spela det.

Lagt ner för gått lr i väntan på mer content? Men kostar ju nu typ 250kr endast

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Önskas: fler Svenskar i TSW.

Har blivit riktigt sugen på att spela The Secret World och nu när det är subscription-fritt blivit sugen på att köpa det men hade gärna provat på det först. Hört att det ska finnas en trial men sökt förgäves utan lycka.

Kanske finns någon vänlig själ här som hade kunnat PMa en länk/nyckel/recruit a friend?

Min mail är musarn@live.se om det finns möjlighet till "recruit a friend" :p.

Visa signatur

ASUS Maximus IX Hero + i7-7700K | Corsair Hydro H100i v2
Corsair PowerSupply AX760W 80 PLUS Platinum | Corsair Carbide 400C
Corsair Vengeance LPX Black 16 GB (2x8GB) / 3200 Mhz / DDR4 / CL16
Samsung SSD 850 EVO - 500 GB
EVGA Geforce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Dessa dungeons/lairs, de går ut på att få bättre grejer till sin karaktär som i vilket mmo som helst då??
Vet du om de är många svenskar som spelar? Och isf vilken server? Ras? Har fattat de är 3 lr är jag ute och cyklar?

Ja som vanligt är det ju strävan efter bättre utrustning som gäller. Finns det något MMO där man inte strävar efter något?
Achievement systemet ger också kläder och titlar. Det finns en hel del kläder och jag tycker det är skönt att det inte ser ut som alla just klivit ur en klonings maskin.

Server spelar ingen roll för PvE. Det är ett crossover server system som gör att du kan spela med alla och även gå med i cabals (guilds) på andra servrar.
För PvP däremot så finns det battlegroups där dom klumpat ihop 2-3 servrar i varje.

Ras är ju människor Men det finns 3 faktioner: Dragons, Illuminati och Templar.
Dessa samarbetar för att rädda världen men bakom kulisserna så är man rivaler. PvP är faktion vs faktion.
Du kan bara gå med i cabals av samma faktion som du själv spelar, sen val av faktion är helt upp till vad du tycker låter tilltalande.
Spelar själv Templar på Cerberus.

Skrivet av musarn:

Har blivit riktigt sugen på att spela The Secret World och nu när det är subscription-fritt blivit sugen på att köpa det men hade gärna provat på det först. Hört att det ska finnas en trial men sökt förgäves utan lycka.

Kanske finns någon vänlig själ här som hade kunnat PMa en länk/nyckel/recruit a friend?

Min mail är musarn@live.se om det finns möjlighet till "recruit a friend" :p.

Verkar tyvärr som 3 dagars trial erbjudandet är borttaget men jag skickar dig en Buddy key. Den är dock bara för 24h.
Jag har 3st kvar om någon annan är intresserad.

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Ja som vanligt är det ju strävan efter bättre utrustning som gäller. Finns det något MMO där man inte strävar efter något?
Achievement systemet ger också kläder och titlar. Det finns en hel del kläder och jag tycker det är skönt att det inte ser ut som alla just klivit ur en klonings maskin.

Server spelar ingen roll för PvE. Det är ett crossover server system som gör att du kan spela med alla och även gå med i cabals (guilds) på andra servrar.
För PvP däremot så finns det battlegroups där dom klumpat ihop 2-3 servrar i varje.

Ras är ju människor Men det finns 3 faktioner: Dragons, Illuminati och Templar.
Dessa samarbetar för att rädda världen men bakom kulisserna så är man rivaler. PvP är faktion vs faktion.
Du kan bara gå med i cabals av samma faktion som du själv spelar, sen val av faktion är helt upp till vad du tycker låter tilltalande.
Spelar själv Templar på Cerberus.

Verkar tyvärr som 3 dagars trial erbjudandet är borttaget men jag skickar dig en Buddy key. Den är dock bara för 24h.
Jag har 3st kvar om någon annan är intresserad.

jag skulle vara intresserad! Den håller då i sej 24h från det jag aktiverar antar jag?
Okej, är det mycket svenskar på Cerberus? Och äre Templar isf alla spelar?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

jag skulle vara intresserad! Den håller då i sej 24h från det jag aktiverar antar jag?
Okej, är det mycket svenskar på Cerberus? Och äre Templar isf alla spelar?

Skicka ett pm med din mail så skickar jag en invite. Tiden är från att du aktiverar ja.
Det spelar ju som sagt ingen större roll vilken server. Du kan chatta och spela med alla.

Vet inte riktigt om det finns något svenskt näste. Du har ju Friskyttarna som hänger här på forumet, dom kanske vore en bra start för dig.

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Skicka ett pm med din mail så skickar jag en invite. Tiden är från att du aktiverar ja.
Det spelar ju som sagt ingen större roll vilken server. Du kan chatta och spela med alla.

Vet inte riktigt om det finns något svenskt näste. Du har ju Friskyttarna som hänger här på forumet, dom kanske vore en bra start för dig.

Aha, jo men får kanske kolla upp dessa ryttare då. Skulle vara bra ha lite hjälp så man kmr in i det

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte spelet vid release. Helt underbart. Synd att man inte har någon att spela med. Nej, tillbaka till Anarchy Online för mig.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Danzle hade du nån kod???

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Danzle hade du nån kod???

Ska vara ett mail på väg, kolla eventuella spam folders.
Hör av dig igen om du inte hittar något så provar jag igen.

2 buddy keys kvar.

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Ska vara ett mail på väg, kolla eventuella spam folders.
Hör av dig igen om du inte hittar något så provar jag igen.

2 buddy keys kvar.

Okej, ska kolla! Tackar!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Ska vara ett mail på väg, kolla eventuella spam folders.
Hör av dig igen om du inte hittar något så provar jag igen.

2 buddy keys kvar.

Inget på mailen än.. Skickat till rätt??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Inget på mailen än.. Skickat till rätt??

Försökte igen men då stod det att jag redan skickat en key till den mailen du gav mig.
Skickade dig ett PM.

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Försökte igen men då stod det att jag redan skickat en key till den mailen du gav mig.
Skickade dig ett PM.

Konstigt... Du har pm nu!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |