The Secret World [PC,X360]

Permalänk

Jaha! Då ska vi se! Finns de någon från Friskyttarna här? Och vilken server sitter ni på samt faction?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Jaha! Då ska vi se! Finns de någon från Friskyttarna här? Och vilken server sitter ni på samt faction?

Du hittar all information på vår hemsida.

Vill dock vara uppriktig och erkänna att TSW är ett utgående spel för Friskyttarnas vidkommande.

Intresset är tyvärr inte tillräckligt stort.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Du hittar all information på vår hemsida.

Vill dock vara uppriktig och erkänna att TSW är ett utgående spel för Friskyttarnas vidkommande.

Intresset är tyvärr inte tillräckligt stort.

Lite folk som spelar från er? Eller menar du overall? Tycker man läst att mer och mer folk köper detta nu när de är B2P..

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Lite folk som spelar från er? Eller menar du overall? Tycker man läst att mer och mer folk köper detta nu när de är B2P..

Sorry var lite otydlig där.

Lite folk från vår sida och Sverige generellt. I övrigt så finns det gott om folk i TSW, tyvärr dock inte från våra breddgrader.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Sorry var lite otydlig där.

Lite folk från vår sida och Sverige generellt. I övrigt så finns det gott om folk i TSW, tyvärr dock inte från våra breddgrader.

Aha okej :/ Tänkte ta och testa då jag var sugen på nåt att sitta spela lite casual i och mest ta de lugnt när de inte liras LoL

Synd att ni mest troligen lägger ner TSW-delen. Hade varit kul med iaf lite svenskar

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Vart sitter de nå svenskar då? Tänkte dra igång idag, och vill kunna få lite stöd till att nå toppen! haha.

Nä, men server och vilken faction finns de några svenskar på?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Som sagt, tänker du inte satsa på PvP spelar server ingen som helst roll.

Vad gäller faktion så är Templar och Illuminati dom största så hitta nordiska spelare där lär inte vara så svårt. Men jag tror Dragons skulle uppskatta en ökning.
Personligen så är ju valet av vem du stöder en stor del av spelet. Det tycker jag ska avgöra ditt val.

Du kan prata med alla oavsett server.
Du kan gå med i cabals på andra servrar.
Du kan spela i grupp/raids/dungeons med spelare från andra faktioner.

Du kan inte spela PvP tillsammans med någon av en annan faktion (alltså coop) utan bara emot varandra, faktion vs faktion.
Du kan inte gå med i en cabal av annan faktion. Om du t.ex. är Templar och dom är Dragon (men det löser många genom att ha en cabal inom varje faktion istället och använda en gemensam chat kanal)

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Som sagt, tänker du inte satsa på PvP spelar server ingen som helst roll.

Vad gäller faktion så är Templar och Illuminati dom största så hitta nordiska spelare där lär inte vara så svårt. Men jag tror Dragons skulle uppskatta en ökning.
Personligen så är ju valet av vem du stöder en stor del av spelet. Det tycker jag ska avgöra ditt val.

Du kan prata med alla oavsett server.
Du kan gå med i cabals på andra servrar.
Du kan spela i grupp/raids/dungeons med spelare från andra faktioner.

Du kan inte spela PvP tillsammans med någon av en annan faktion (alltså coop) utan bara emot varandra, faktion vs faktion.
Du kan inte gå med i en cabal av annan faktion. Om du t.ex. är Templar och dom är Dragon (men det löser många genom att ha en cabal inom varje faktion istället och använda en gemensam chat kanal)

Okej, nå har börjat lira lite en så länge är de fan kul.. riktigt bra story alltså, tog templar nu medan jag testar

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Okej, nå har börjat lira lite en så länge är de fan kul.. riktigt bra story alltså, tog templar nu medan jag testar

Vilken shard är det du spelar på?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Jag valde Arcadia (RP).. Ser folk hela tiden, så verkar vara endel på denna server Men har tagit å speccat i ett vapen, kan man ändra sina points? Vill ha ett annat

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Jag valde Arcadia (RP).. Ser folk hela tiden, så verkar vara endel på denna server Men har tagit å speccat i ett vapen, kan man ändra sina points? Vill ha ett annat

Du kan inte specca om men däremot låsa upp alla poäng.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Men låsa upp allt lär ju ta länge Nåja, hade funderat på en ny karaktär iaf. Var inte nöjd med utseendet

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Men låsa upp allt lär ju ta länge Nåja, hade funderat på en ny karaktär iaf. Var inte nöjd med utseendet

Nåt fel på barbershop? du måste väl köpa en ticket i shoppen men du kan ju köpa den för bonus poängen man får efter 30 missions. är ju betydligt lättare än att göra ny gubbe om man kommit en bit.

http://unfair.co/gaming/the-secret-world/the-secret-world-ock...

Edit glömde länk.

Permalänk

Härligt... hade planer på att spela under helgen men när jag försökte aktivera min nyckel alldeles nyss går det direkt till en sida som förklarar att något gick fel och att jag måste skicka in en bild på fodral och nyckel samt kvitto... har inget fysiskt kvitto och de svarar bara på arbetsdagar, perfekt!

Tror fan jag slänger spelet om nu funcom ska vara så krångliga, 49kr i sjön överlever jag.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har spelat igenom The Last (insanely long....)* Train to Kairo i Söndags och jag hade kanonkul! Klart bästa patchen so far, tom bättre än 1.5 (THE VANISHING OF TYLER FREEBORN)!

Jag är förvånad att Funcom kan släppa så bra innehåll fast de har sådana problem med ekonomin just nu, som vanligt så lär det dock krävas ett par patchar innan 1.6 är stabil. 1.6.1 funkade dock bra för mig!

Det känns som om TSW är lite av en "Acquired taste" eller vad man nu ska säga? Jag tycker TSW är ett superbt MMO och det är så befriande skönt att slippa spela Fantasy

Jag tycker det är tråkigt att vi inte ser fler spelare från våra breddgrader, skulle gärna velat hitta ett aktivt Svenskt Casualguild på Templarsidan.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni sett detta, just nu kostar TSW 49 SEK på EG
Just nu kostar TSW 49 SEK på EG
The Secret World (PC)
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PC...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk

Finns också på electroworld för samma pris fast utan fraktkostnad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det så billigt kan man lika gärna köpa ett ex.
Har varit lite små sugen på att testa det. Lite annan typ än alla fantasi mmo...

Några som spelar än?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Är det så billigt kan man lika gärna köpa ett ex.
Har varit lite små sugen på att testa det. Lite annan typ än alla fantasi mmo...

Några som spelar än?

Jag har planer på att dra igång imorrn och spela en del över helgen, hade varit trevligt att köra i grupp med någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Jag tycker det är tråkigt att vi inte ser fler spelare från våra breddgrader, skulle gärna velat hitta ett aktivt Svenskt Casualguild på Templarsidan.

Skrivet av Cyberz:

Några som spelar än?

Jag spelar fortfarande aktivt, hoppar lite mellan TSW och GW2.
Är med i en svensk cabal: Rosa Kompaniet. Härligt gäng där dom flesta är mellan 25-30 skulle jag tro.
Vet inte riktigt vilken policy dom har med rekrytering men hittar ni Rktim ingame så kan han nog ge svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Jag spelar fortfarande aktivt, hoppar lite mellan TSW och GW2.
Är med i en svensk cabal: Rosa Kompaniet. Härligt gäng där dom flesta är mellan 25-30 skulle jag tro.
Vet inte riktigt vilken policy dom har med rekrytering men hittar ni Rktim ingame så kan han nog ge svar.

Kolla med de... Borde få spelet imorgon så kanske man kan hoppa in och spela lite casual.... Jag och psychoworker.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Är det så billigt kan man lika gärna köpa ett ex.
Har varit lite små sugen på att testa det. Lite annan typ än alla fantasi mmo...

Några som spelar än?

Skrivet av Cyberz:

Kolla med de... Borde få spelet imorgon så kanske man kan hoppa in och spela lite casual.... Jag och psychoworker.

Tänk på att gratisfrakten har 3-5 dagars leverans.. tog en hel vecka för mig så räkna inte med att få det idag om du beställde igår!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Tänk på att gratisfrakten har 3-5 dagars leverans.. tog en hel vecka för mig så räkna inte med att få det idag om du beställde igår!

Helt rätt. Men jag tog express frakt så det ligger nog hemma

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Helt rätt. Men jag tog express frakt så det ligger nog hemma

Aha! trevligt trevligt, ses kanske ingame sen då? har aldrig spelat men blir lite snart!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Aha! trevligt trevligt, ses kanske ingame sen då? har aldrig spelat men blir lite snart!

Ja då. tog Arcadia och Templar...
Sen nickar jag Cyberz, tror jag. Det är lite oklart för man fick ju skriva in flera namn

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Skulle det finnas någon vänlig person där ute som ännu skulle sitta och ha en "Buddy Key"?
Har blivit väldigt sugen på att pröva detta spel, om det finns någon där ute som skulle kunna skicka en så många tack till den!

Email: Anton93blom@gmail.com

Edit: Ifall det fortfarande existerar något sådant?
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBlomqvist:

Skulle det finnas någon vänlig person där ute som ännu skulle sitta och ha en "Buddy Key"?
Har blivit väldigt sugen på att pröva detta spel, om det finns någon där ute som skulle kunna skicka en så många tack till den!

Email: Anton93blom@gmail.com

Edit: Ifall det fortfarande existerar något sådant?
Tack!

Tjena! Behöver du fortfarande en inbjudan?
Verkar finnas en funktion som gör att man kan bjuda in spelare som får tillgång i 72 timmar.

Permalänk
Skrivet av Lyrisius:

Tjena! Behöver du fortfarande en inbjudan?
Verkar finnas en funktion som gör att man kan bjuda in spelare som får tillgång i 72 timmar.

Tack men det har ordnat sig!

Permalänk
Medlem

Jag och några kompisar har börjat spela en hel del, riktigt roligt att köra flera. Investigation quests är bland det roligaste som finns ibland!

Kör som Illuminati på Arcadia.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"