Permalänk
Medlem

Bästa routern just nu

Har kollat lite på nätet. Nästan alla recensioner säger att D-Link DIR-655 är den bästa routern, men om man kollar på kundrecensioner så säger de att routern är långsam och ostabil.

Vilken routern ska man köpa i dagsläget om man ska använda bittorrent, spela online + dela på internet mellan ~3 datorer

Permalänk
Medlem

Nyss köpt en Dir-655 och den fungerar prima än så länge, har däremot en kompis som har routern och han rekommenderar den varmt (därav att ja köpte skiten).
De flesta kundrecensioner?

http://prisjakt.nu/produkt.php?o=158163

En enorm majorietet tycker om routern på prisjakt

Permalänk
Medlem

Använder du routern 24/7? Många påpekar att routern blir för varm och det trådlösa nätet har liten hastighet + tappas bort då och då.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur 655 är mot min 855 men den blir inte för varm, startar inte om men bra täckning på trådlösa, dock har jag bara kommit upp i 2.5MB/s som max på 54mbit nätet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

24/7 japp definitivt, har inte haft den länge men Som sagt har polarn haft den oerhört länge och den har inte haft det problemet.
Det är dock en god ide att inte ha den på en plats som alstrar mycket värme (på datorn är ett bra exempel för en dålig plats) under sängen etc.. det gäller iofs mer eller mindre alla routrar.
Kan vara måndags exemplar också eller helt enkelt att den var väldigt varm i början.

Permalänk
Medlem

Re: Bästa routern just nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Har kollat lite på nätet. Nästan alla recensioner säger att D-Link DIR-655 är den bästa routern, men om man kollar på kundrecensioner så säger de att routern är långsam och ostabil.

Vilken routern ska man köpa i dagsläget om man ska använda bittorrent, spela online + dela på internet mellan ~3 datorer

Jag kör en DIR-615 på 4 datorer som spelas på & tankar torrenter på...

www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag med mitt netgear 614 och även om det är bara en dator som använder internet så blir det time out och man måste uppdatera sidan 5 ggr innan man får fram allt. Brukar sådant hända med 615?

Permalänk
Medlem

Nope... men 655:an ska vara rätt så mycket bättre.

Men varför använda en router om du bara har en dator?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har inte sagt att jag har bara en dator blir väl 615 för mig, ska hårdtesta den, och skicka den tillbaka om den inte klarar sig !