Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Någon som vet om ett bra Steakhouse i göteborg? Ska ta semester i helgen och fara dit

Bonnigare:
http://www.restaurangguiden.com/gbg/linnesta/texaslonghorn/va...

Bättre:
http://www.hereford-beef.com/svensk/

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Gå till Fêskekörka och köp varsin gigantisk (och prisvärd) räkmacka. Avnjut sedan denna medan paddan paserar nedanför.

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem

What he said. ^

Fêskekörka är inte bara en turistfälla, de har riktigt bra skaldjur och delikatesser också. Rekommenderas.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Kolla lite i evenemangskalendern.
http://www.goteborg.com/templates/FullPage.aspx?id=27051

Universeum är en personlig favorit. Mycket är ju inriktat på barn, men vafaan, de har hajar! Och apor! Och muränor, pilgiftsgrodor, enorma ormar, skitläskiga krabbor och rockor man får klappa! Hur kan man inte gilla Universeum. Smartast är att gå ditt sista två-tre timmarna en vardag, då missar man skolklasserna och helgbesökarna.

Köp ett hundrakort och hyr/låna cyklar, cykeln är oslagbar i stadstrafik. Alla hatar dig, men det är lugnt, du kommer hata alla du med.

När jag kommer till götet så ska vi gå på Universeum!
Visst visst visst då Jonas?

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av jonasc
Bonnigare:
http://www.restaurangguiden.com/gbg/linnesta/texaslonghorn/va...

Bättre:
http://www.hereford-beef.com/svensk/

[/QUOTE

Tackar tackar

Har nog varit på en Hereford restaurang på ströget i köpenhamn har jag för mig

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
När jag kommer till götet så ska vi gå på Universeum!
Visst visst visst då Jonas?

Jag har flyttat till Stockholm. Vi kan gå på... Skansen

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Jag tycker tvärtom

Texas Longhorn är ett skönt & hippt ställe med trevlig atmosfär, hereford är en halvtråkig kedja med mest affärsmän...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Jag tycker tvärtom

Texas Longhorn är ett skönt & hippt ställe med trevlig atmosfär, hereford är en halvtråkig kedja med mest affärsmän...

Hehe, "hippt"...

Klart det är mer affärsmän på Hereford, de har väl vett att köpa bättre kött och blir väl inte lika impade av amerikanska flaggor och biffar döpta till "Beltbuster" och "Bigass"

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Jag har flyttat till Stockholm. Vi kan gå på... Skansen

Men åååh! :'(
Ah, sist vi pratade så pendlade du. Aja, jag kommer till sthlm på tisdag <3

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Testpilot

Ska åka till Göteborg med tjejen om några veckor och vi har funderat på att besöka Universeum, är det något att ha? så att säga
Det vi undrar lite över är om det är väldigt barniriktat och om man då som vuxen tycker det är roligt. Vi gillar båda djur och växter så dom avdelningarna verkar intressanta ändå men hur är de övriga avdelningarna?

"Barnkänslan" fick vi av hemsidan som har väldigt mycket tecknade bilder och så men det kanske är något vi missuppfattat helt?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det är såklart en hel del inriktning på barn och det mesta är väldigt pedagogiskt upplagt, de gör nog mycket deg på att skolklasser kommer dit och blir guidade. Dessutom finns det en avdelning där man får lära sig om rymden och pröva en del förenklade fysik-experiment, men det mesta där är definitivt inriktat på kids.

Med det sagt så kan de ha hur mycket tecknade bilder som helst, en haj är alltid en haj och en apa är alltid en apa. Om man dessutom tar besöket på bakfyllan så är ju hjärnan på en 12-årings nivå!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ska åka till Göteborg med tjejen om några veckor och vi har funderat på att besöka Universeum, är det något att ha? så att säga
Det vi undrar lite över är om det är väldigt barniriktat och om man då som vuxen tycker det är roligt. Vi gillar båda djur och växter så dom avdelningarna verkar intressanta ändå men hur är de övriga avdelningarna?

"Barnkänslan" fick vi av hemsidan som har väldigt mycket tecknade bilder och så men det kanske är något vi missuppfattat helt?

Jo om vi inte ska överanalysera allt så är Universeum ett givet val :).

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Idag har jag och fästmön tagit ett av våra viktigare beslut, vi har båda bestämt oss för att flytta ner till Göteborg. Går allt som det ska så flyttar till mitten/slutet av augusti!
Har begärt en omplacering på jobbet och bostad är enkelt att ordna.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Idag har jag och fästmön tagit ett av våra viktigare beslut, vi har båda bestämt oss för att flytta ner till Göteborg. Går allt som det ska så flyttar till mitten/slutet av augusti!
Har begärt en omplacering på jobbet och bostad är enkelt att ordna.

Jag sa ju att Universeum var kul!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Idag har jag och fästmön tagit ett av våra viktigare beslut, vi har båda bestämt oss för att flytta ner till Göteborg. Går allt som det ska så flyttar till mitten/slutet av augusti!
Har begärt en omplacering på jobbet och bostad är enkelt att ordna.

Gôtt.

Du får ju nästan skriva något litet om hur det var här nere för att locka över fler 08or. Kan ju vara kul att veta hur stan upplevs av de som inte bor här också.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Jag sa ju att Universeum var kul!

Haha, ja! Universeum fick mig att öppna ögonen för staden ;).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Gôtt.

Du får ju nästan skriva något litet om hur det var här nere för att locka över fler 08or. Kan ju vara kul att veta hur stan upplevs av de som inte bor här också.

Jag var med tjejen ner i Götet då så nattlivet och sånt kan jag inte uttala mig om då hon konstant var trött efter 22. Vi får samla ihop ett gäng från SweC och dra ut nån kväll om det blir av med flytten!

I stort så var det en helt annan atmosfär än i Sthlm, visst fan för att folk trängdes knuffades och så men dem var ju också turister kom vi underfund med senare :p. Årets största fjortisevenemang trots allt, men nog om det.
Det skönaste var ju att folk inte var odjur som i Sthlm, utan det var väldigt lugnt och harmoniskt. Och så har vi spårvagnarna, moahahaha nu vet jag vad man går miste om genom att bara åka under mark :D.

Allt är dock inte positivt, vi skulle dra till Hovåsbadet för att det var en av ställena som rekommenderades på goteborg.com men så visa det sig att badet var stängt, vart Askimsbadet istället och det flöt runt en massa äckliga döda maneter överallt.

Vet inte vad mer jag ska skriva, fråga på ni som vill!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Gött

Jag är på krogrunda med sweclockers om vi drar till något ställe där 18 åringar kommer in. Kan ju passa på att visa var feskekyrkan ligger också då.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Gött

Jag är på krogrunda med sweclockers om vi drar till något ställe där 18 åringar kommer in. Kan ju passa på att visa var feskekyrkan ligger också då.

Been there ;D

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Gött, kändes lite dumt när jag insåg att stället inte har någon adress... ^^

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Gött, kändes lite dumt när jag insåg att stället inte har någon adress... ^^

Haha jo det var lite lustigt när man skulle hitta dit, fast det var inte speciellt svårt det var bara att kolla deras hemsida.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Korsordsguru

Jag är också på eventuell krogrunda i götet! Flyttade hit för ett år sedan så är rätt så nybörjare på staden jag med, bor i Guldheden i alla fall.

Wöööwööö GÖTEBORG!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Gött

Jag är på krogrunda med sweclockers om vi drar till något ställe där 18 åringar kommer in. Kan ju passa på att visa var feskekyrkan ligger också då.

Kan ni vänta till dec då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Kan ni vänta till dec då?

Blir nog fler än en krogrunda

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Blir nog fler än en krogrunda

Det är löjligt svårt att få till en swec-runda i GBG. Först ska 75 pers komma, sen så är det allt från tentor, uteblivna löner och svåra sjukdomar som får 60 av de inblandade att dra sig ur, så när det är dags så bokar Rich bord för 15 pers och 25 dyker upp. Klockan 22 har alla glömt vad de har druckit och glömde ta med cash, så Rich får ta notan. Vid det laget har jag redan blivit för full och dragit :(.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Tur att vi i Stockholm har en riktigt solid tradition med swec-ölkvällar, där alla blir askarate, har med sig egna stålar och iaf bitvis har haft ganska bra uppslutning med, även om några av dem blivit rätt intima med oldschool medlemar enbart

Sen förstår jag inte varför man överger rikets enda stad för Göteborg, blev helt skogstokig de dagarna jag var där nere för att "utbilda" lite butikspersonal.

Sovjetbussarna blockerar allt vad biltrafik heter, ingenting går i en vettig hastighet i hela stan, folk är så... göteborska i brist på bättre ord... helt enkelt, det finns fan ingenting bra med götlaborg

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Tur att vi i Stockholm har en riktigt solid tradition med swec-ölkvällar, där alla blir askarate, har med sig egna stålar och iaf bitvis har haft ganska bra uppslutning med, även om några av dem blivit rätt intima med oldschool medlemar enbart

Sen förstår jag inte varför man överger rikets enda stad för Göteborg, blev helt skogstokig de dagarna jag var där nere för att "utbilda" lite butikspersonal.

Sovjetbussarna blockerar allt vad biltrafik heter, ingenting går i en vettig hastighet i hela stan, folk är så... göteborska i brist på bättre ord... helt enkelt, det finns fan ingenting bra med götlaborg

Ah, du beskriver ju det som är bra med Götlaborrg! Bilister får hjärnblödning av att försöka köra på kullersten och kryssa mellan spår- och barnvagnar så man slipper dem, allt går så långsamt att ingen blir uppjagad ändå och absolut bäst, folk är jävligt göteborska!

Med det sagt - i en liten dimma i av hemlängtan - hade det varit kul att se lite ansikten från Stockholmscellen i den här terroristorganisationen, men det kanske skulle platsa bättre i en annan tråd?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Hehe, "hippt"...

Klart det är mer affärsmän på Hereford, de har väl vett att köpa bättre kött och blir väl inte lika impade av amerikanska flaggor och biffar döpta till "Beltbuster" och "Bigass"

Var på Hereford med mina vänner och frugan. Servicen var kanon! likaså maten. Dock inte notan på 3500 och vi var 5st totalt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White