Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av KKay:

Det är ett spel, och ett spel ska vara roligt, inget annat.
Och jag har inte klagat något, det är ni som klagat på folk som quickscopar osv, och kallat det omoget.

BC2 är inte roligt när det är för många snipers som kan skjuta en fluga på 50m avstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Du kan inte slå ihop konton, men du kan byta mailadress så att du får din nya adress på konton med Battlefield-spelen, eller tvärtom. Tror dock att du kommer dock förlora antingen de tidigare Battlefield-spelen eller MoH-registreringen hur du än gör, såvida du inte vill ha två konton.

Skrivet av Konichiwa:

På eas hemsida kan du byta mailen iaf...
Kontakta supporten o kolla

Skrivet av Hilton:

De kan inte slå ihop konton, nej. Jag kontaktade supporten med samma problem och fick sagt att det inte gick. Men kontakta dem och se ifall ni kan komma fram till någon annan lösning, har bara haft bra erfarenhet utav EA Support.

Då var det som jag trodde. Ändrade iaf mailen nu så jag kan ta emot eventuella inbjudningar Tackar för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

BC2 är inte roligt när det är för många snipers som kan skjuta en fluga på 50m avstånd.

Det verkar som DICE är medvetna om hela recon tjaffset. Och det verkar som att dom har infört nån sorts breath control.

http://www.gametrailers.com/video/sdcc-11-battlefield-3/71772...

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag skulle spela den klassen då.

Du skulle kanske göra det, men en Average Joe skulle nog inte välja att spela recon och få ~10 kills när man kan få 50+ kills som alla andra klasser.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Skrivet av Hallonglass:

Du skulle kanske göra det, men en Average Joe skulle nog inte välja att spela recon och få ~10 kills när man kan få 50+ kills som alla andra klasser.

Perfekt, då slipper vi lag där 90% är snipers. Men sedan ska inte alla andra kunna få 50 kills heller. Mer runt 25, sedan beror det ju på hur lång banan är och vilken typ av bana det handlar om. Men i förhållande till snipers så ska assult få mer kills.

Permalänk

Sen är man ju ganska trångsynt om man anser att BF handlar om kills och att påstå att recon är en klass som ska panga folk, visst du kan utforma klassen till det men det är inte klassens huvudsyfte. Hade huvudsyftet varit att panga HS hela dagen hade klassen nog kallats för sniper och inte recon, recon's uppgift är att ge resten av laget information om hur läget ser ut och möjligtvis plocka någon, därav mortarstrike som existerat i tidigare reconklasser.

Assault är ju givetvis den klassen som är mest lämpad att skaffa kills med. Då den springer runt med att automatgevär med granattillsats, kan det bli mer badass?

Engineer visst kan man plocka kills, men dess huvuduppgift är att förhindra att fienden rycker upp med fordon och tar bort deras mobila övertag.

Support, namnet säger ju sig själv.

Så det är väl ganska självklart att Assault ska och kommer få mer kills än sniper om man utgår ifrån deras syfte.

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Medlem

Har medic/assualt klassen raketgevär!?!, förjävligt ju om det är sant

Permalänk
Skrivet av McWeiner:

Har medic/assualt klassen raketgevär!?!, förjävligt ju om det är sant

Nej det tror jag inte, men ett undermonterat granatgevär som det har funnits ett bra tag.

Men det är ju jävligt relativt då man ska kunna anpassa klasserna hur man vill i stort sätt enligt intervjuer m.m.

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Medlem

Problemet med dessa assault recons är att balansen mellan klasserna suddats ut, samarbete mellan klasser behövs knappt och det är en stor del i varför BC2 inte "känns" som Battlefield utan mer som COD. Det kommer garanterat inte bli lika utstakat som det var i tidigare BF-spelen, men förhoppningsvis halva vägen tillbaka...
Gör det svårare att skjuta med sniperbössor, förvandla de inte till shotguns och tillåt inte rödpunktssikte tex. Ge Recons andra möjligheter att skaffa poäng och hjälpa laget. Balans och underhållning helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Klipp från Youtube

Fy fan vilket jäkla bra ljud!

Det jag inte gillade var att spelaren med ksp:n sköt på hela tiden vilket verkar tyda på att rekylen inte är något vidare. Ok om man ligger ner och det är ont om yta (tunnelbanan) men annars borde man behöva köra i salvor tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockjesus:

Nej det tror jag inte, men ett undermonterat granatgevär som det har funnits ett bra tag.

Men det är ju jävligt relativt då man ska kunna anpassa klasserna hur man vill i stort sätt enligt intervjuer m.m.

Har sett ganska många gameplay videos där dom har både m16/m4 och ett raketgevär, betyder det att engineer har fått "normala" vapen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av McWeiner:

Har sett ganska många gameplay videos där dom har både m16/m4 och ett raketgevär, betyder det att engineer har fått "normala" vapen?

engi har m4 iaf, övriga vapen vet vi inte.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ok, jag har försökt vara positiv och inte döma för tidigt men det här var inte roligt att se. Den sniper actionsekvensen gjorde mig bara illamående, det ser inte bra ut. Assault snipers....bah...

Att kunna kuta runt lite med en MK11 eller SVD köper jag, de är halvautomatiska vapen lite mer åt vad vi svenskar skulle kalla "skarpskyttar". Men videon ifrån tunnelbanan där någon kutar runt med en cylinderrepeter och "one-shottar" känns inte bra...

Någon som sett någon info om frapps/fps på några olika system, känns som det borde läckt nu.

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Problemet med dessa assault recons är att balansen mellan klasserna suddats ut, samarbete mellan klasser behövs knappt och det är en stor del i varför BC2 inte "känns" som Battlefield utan mer som COD. Det kommer garanterat inte bli lika utstakat som det var i tidigare BF-spelen, men förhoppningsvis halva vägen tillbaka...
Gör det svårare att skjuta med sniperbössor, förvandla de inte till shotguns och tillåt inte rödpunktssikte tex. Ge Recons andra möjligheter att skaffa poäng och hjälpa laget. Balans och underhållning helt enkelt.

Recon har ju möjligheter, dom kan sitta i sin buske eller gå in i närstrid med sina sensorbollar + shotgun eller G3.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mimematis:

BF3 eller vilket annat spel ur Battlefield serien är inte simulatorer.
Vill du ha realistiskt sniper aim etc så är det inte spelet för dig.

Förstår inte klagandet om att det skulle vara för lätt att döda någon i BF3 med sniper.
Sniper kills som visats har ju varit där målet står 30m framför.

Längsta sniper kill jag fått är på 1.2km och tro mig, då måste man lägga till bullet drops och så perfekt.(BC2)
Saknar dock det som CoD har att man "andas in", det elementet skulle passa perfekt och säkert ta bort 50% av alla sniper kills.

Lyssna på videon, det låter som om han hämtar andan (shift key) typ inför skotten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Lyssna på videon, det låter som om han hämtar andan (shift key) typ inför skotten.

Jo har tittat igenom flera nu, hoppade mycket i videon innan.

Permalänk
Medlem

Här finns 5 alpha gameplay klipp + den officiella multiplayer videon:

www.youtube.com/TheClanIQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Recon har ju möjligheter, dom kan sitta i sin buske eller gå in i närstrid med sina sensorbollar + shotgun eller G3.

Det var inte riktigt det jag menade och det vet du säkert också. Grejen är ju att man inte behöver byta vapen om man är någorlunda duktig då en redig sniperbössa funkar minst lika bra i närstrid, eller bättre i många fall tack vare "one-shot kills". Verkar ju som att man kan anpassa sina spelare/klasser ännu mer och då är vi där igen; behov av att komplettera med olika klasser tonas ned.

Hursom, känns som det finns ganska många därute som kommer bli besvikna på BF3 för att det inte är som BF2. Som sagt tidigare så har spelvärlden och Dice förändrats en aning sedan den tiden. På gott och ont.

Permalänk
Skrivet av Rockjesus:

Sen är man ju ganska trångsynt om man anser att BF handlar om kills och att påstå att recon är en klass som ska panga folk, visst du kan utforma klassen till det men det är inte klassens huvudsyfte. Hade huvudsyftet varit att panga HS hela dagen hade klassen nog kallats för sniper och inte recon, recon's uppgift är att ge resten av laget information om hur läget ser ut och möjligtvis plocka någon, därav mortarstrike som existerat i tidigare reconklasser.

Så det är väl ganska självklart att Assault ska och kommer få mer kills än sniper om man utgår ifrån deras syfte.

Visst är det så, men om man som recon inte får några kills, och inte heller får några speciella poäng för att "ge laget information" så får man alldeles för lite belöning för att spela recon => folk spelar inte recon.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Bara man inte får precision bara genom att högerklicka så att man håller på att få upp siktet...

Bland det värsta jag vet när en recon springer runt och bara påbörjar animationen för att sikta och träffar exakt på samma ställe hela tiden.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på battlefield3, battlefield3 limited edition, och battlefield3 nordic?

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/66646-battlefield-3...

Scrolla ner så ser ni de tre olika.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Vad är det för skillnad på battlefield3, battlefield3 limited edition, och battlefield3 nordic?

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/66646-battlefield-3...

Scrolla ner så ser ni de tre olika.

kanske är nånting för dlc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Vad är det för skillnad på battlefield3, battlefield3 limited edition, och battlefield3 nordic?

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/66646-battlefield-3...

Scrolla ner så ser ni de tre olika.

spelbutiker brukar lägga upp alla olika versioner innan de ens vet att de finns så att de får fler personer som bokar det

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Det var inte riktigt det jag menade och det vet du säkert också. Grejen är ju att man inte behöver byta vapen om man är någorlunda duktig då en redig sniperbössa funkar minst lika bra i närstrid, eller bättre i många fall tack vare "one-shot kills". Verkar ju som att man kan anpassa sina spelare/klasser ännu mer och då är vi där igen; behov av att komplettera med olika klasser tonas ned.

Hursom, känns som det finns ganska många därute som kommer bli besvikna på BF3 för att det inte är som BF2. Som sagt tidigare så har spelvärlden och Dice förändrats en aning sedan den tiden. På gott och ont.

Hur känner du för shotguns då? Dom one-shottar ju hela tiden, på långt avstånd dessutom.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur känner du för shotguns då? Dom one-shottar ju hela tiden, på långt avstånd dessutom.

Visst, jag förstår att folk tycker det är roligt att hoppa runt som LSD-kaniner med en M95 eller snipa med shotguns och slugs men jag tycker inte den typen av funktioner tillför ett för mig meningsfullt djup i spelet vad gäller klassbalansering. Jag förstår vad du är ute efter men min poäng var en annan.

Permalänk

Verkar som om den förbannade 3d spottningen är tillbaka, BF:BC2.5 nån? Hade stora förhoppningar på BF3 men ju mer man ser av det desto sämre verkar det.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Skrivet av Cartoonhero:

http://h3.abload.de/img/3lepm.png

Verkar som om den förbannade 3d spottningen är tillbaka, BF:BC2.5 nån? Hade stora förhoppningar på BF3 men ju mer man ser av det desto sämre verkar det.

Du kan ju stänga av de på vissa servrar exakt som på BF:BC2 lr?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Cartoonhero:

http://h3.abload.de/img/3lepm.png

Verkar som om den förbannade 3d spottningen är tillbaka, BF:BC2.5 nån? Hade stora förhoppningar på BF3 men ju mer man ser av det desto sämre verkar det.

Kör på HC servrar med det avstängt så slipper du 3-d spotting, UI och allt sådant irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Visst, jag förstår att folk tycker det är roligt att hoppa runt som LSD-kaniner med en M95 eller snipa med shotguns och slugs men jag tycker inte den typen av funktioner tillför ett för mig meningsfullt djup i spelet vad gäller klassbalansering. Jag förstår vad du är ute efter men min poäng var en annan.

Det beror på vad man är ute efter, det gör ju inte spelet bättre i helhet direkt. Men ibland kan det vara kul att springa runt med M95 på nära håll, det blir lite annorlunda spelsätt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Kör på HC servrar med det avstängt så slipper du 3-d spotting, UI och allt sådant irriterande.

Och i gengäld får man totalt förstört gameplay där man knappt behöver sikta för att döda någon...