Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jag spelar på high @ 1920 x 1080 och det rullar på i runt 70-80 fps i snitt, dock känns det snarare som 40-50. :-s
i5 750 @ 3,6 GHz, 8GB ram & 5850 CF.

Testa att stänga av CrossFire. Hade samma problem som du med mina två 5870, med ett 5870 ligger jag runt 60-90 i parken på high @ 1680x1050

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag förstår fortfarande inte, om folk nu kunnat gå in och registrera sig utan att ha fått ett mail om det, så verkar det ju inte som man får invites på random. Vad är det egentligen som ger en möjlighet att spela!!!! >_<

Inte så att folk förbokat via origin?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att de flaggar ditt EA konto som aktivt för Alphan men mailet tar lite längre tid att skickas ut?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Jag förstår fortfarande inte, om folk nu kunnat gå in och registrera sig utan att ha fått ett mail om det, så verkar det ju inte som man får invites på random. Vad är det egentligen som ger en möjlighet att spela!!!! >_<

Inte så att folk förbokat via origin?

Nix jag har icke förbokat det via origin, har inte förbokat det alls, ännu.

Permalänk
Medlem

Vart signar man upp för beta/alpha test?

Längtar också enormt till BF3, 2011-09-25

Permalänk
Medlem

hmm, vad är detta "Veteran 1,2,3,4" ni pratar om? Hittar inget sånt själv xD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Inte mw2.

Snipers finns inte i MW2. Vad har du fått det ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

hmm, vad är detta "Veteran 1,2,3,4" ni pratar om? Hittar inget sånt själv xD.

En korkad grej som EA införde i samband med releasen av BF:BC2, hittils har den inte fungerat alls, men det går ut på att man kunde registrera sina dice spel.
och därmed få tillgång till extra innehåll i spel beroende på hur många spel du registrerat, men det har aldrig gått att registrera sina spel ens.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

En korkad grej som EA införde i samband med releasen av BF:BC2, hittils har den inte fungerat alls, men det går ut på att man kunde registrera sina dice spel.
och därmed få tillgång till extra innehåll i spel beroende på hur många spel du registrerat, men det har aldrig gått att registrera sina spel ens.

jaha, men hur har folk fått veteran o sådant då ? Jag har ju 2 dice spel också men har aldrig hört något om nått sånt xD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

jaha, men hur har folk fått veteran o sådant då ? Jag har ju 2 dice spel också men har aldrig hört något om nått sånt xD.

De flesta satt fast på 2-3 för att bf2 bf:heroes och bad company registrerades automatiskt.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

De flesta satt fast på 2-3 för att bf2 bf:heroes och bad company registrerades automatiskt.

jaha okej, thx!. 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

En korkad grej som EA införde i samband med releasen av BF:BC2, hittils har den inte fungerat alls, men det går ut på att man kunde registrera sina dice spel.
och därmed få tillgång till extra innehåll i spel beroende på hur många spel du registrerat, men det har aldrig gått att registrera sina spel ens.

Spelar man på PS3 och/eller Xbox360 så dyker de upp... Kan man inte lägga upp sina spel som har cd-key går det alldeles utmärkt att få hjälp här: http://support.ea.com/chat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

En korkad grej som EA införde i samband med releasen av BF:BC2, hittils har den inte fungerat alls, men det går ut på att man kunde registrera sina dice spel.
och därmed få tillgång till extra innehåll i spel beroende på hur många spel du registrerat, men det har aldrig gått att registrera sina spel ens.

För det är så himla svårt och tidskrävande att ringa ett samtal på 2min och be dem aktivera, det gjorde jag och njuter av mitt bonusvapen. För er som är lata så har ni numret här..

EA Support Sverige, 0775 700 270

Permalänk
Skrivet av Lofman:

En korkad grej som EA införde i samband med releasen av BF:BC2, hittils har den inte fungerat alls, men det går ut på att man kunde registrera sina dice spel.
och därmed få tillgång till extra innehåll i spel beroende på hur många spel du registrerat, men det har aldrig gått att registrera sina spel ens.

Fast det fanns ju även i Battlefield Bad Company. Tror även att det har mer att göra med hur många tidigare Battlefield spel du har registrerat på ditt EA-konto, jag har BF2 och BC så jag har veteran 2. Men sen har jag även Mirrors Edge registrerat så enligt din teori så ska jag egentligen ha 3, vilket inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Alpha tester här med nu

Ni som undrar hur man går till väga, regga era BF spel på deras veteran sida, om det inte går så kontakta EA support.
(Se länk i Tjodds inlägg)

Sen Går ni med i BF newsletter: http://www.battlefield.com/battlefield3
Och väntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

För det är så himla svårt och tidskrävande att ringa ett samtal på 2min och be dem aktivera, det gjorde jag och njuter av mitt bonusvapen. För er som är lata så har ni numret här..

EA Support Sverige, 0775 700 270

Handlar ju inte om det, och om du sett tidigare i tråden så har jag redan kontaktat dem och fått mina spel reggade.
Men jag gillar inte hela iden med att ge vissa en fördel genom att ge vapen.
Sen att lägga upp en tjänst för att driva detta, som aldrig har fungerat, detta är ett år efter releasen av tjänsten och det fungerar fortfarande inte...

Skrivet av RottingRhubarbs:

Fast det fanns ju även i Battlefield Bad Company. Tror även att det har mer att göra med hur många tidigare Battlefield spel du har registrerat på ditt EA-konto, jag har BF2 och BC så jag har veteran 2. Men sen har jag även Mirrors Edge registrerat så enligt din teori så ska jag egentligen ha 3, vilket inte är fallet.

Jag rättar det jag sa, endast spelen i Battlefield serien räknas till numret (inte addons och downloadable content)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Avstängd

Yay, inbjuden till Alfa-testet! Då kör vi hårt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

MEN VAD I! D: SLUUUUTA!!!

Hoppas jag med får en imorn

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

...
Vad är det som har gjort att alla ni har fått alpha nycklar?! ^.- ni alla har bara gått in på länken(som nämndes tidigare i tråden) och försökte logga in, fick Sen en nyckel på mailen och sen bara körde på?! Oo

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowling:

...
Vad är det som har gjort att alla ni har fått alpha nycklar?! ^.- ni alla har bara gått in på länken(som nämndes tidigare i tråden) och försökte logga in, fick Sen en nyckel på mailen och sen bara körde på?! Oo

Tror det är random. Huvudsaken att man har någon sorts Veteran-status och subscribat till deras newsletter, det räckte för mig. Fick ingen nyckel när det började men fick idag istället. zh1nt0 på twitter sa tidigare ett fler batchar ska skickas ut, så kanske får ni också senare.

Ni som spelat, vad tycker ni om ljudet? Helt fantastiskt tycker jag trots att det är en alfa. Mycket skön känsla när man hör all skott svischar förbi huvudet.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på en invite. har 9 i veteranstatus och är nu signad för newsletter.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flyawaynille:

Hoppas verkligen på en invite. har 9 i veteranstatus och är nu signad för newsletter.

Går inte ens att ha 9 statusen är antalet spel - 1, så om du har 9 spel aktiverade så har du status 8.

Hoppas även jag på att få en nyckel, skulle vara kul att testa.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Går inte ens att ha 9 statusen är antalet spel - 1, så om du har 9 spel aktiverade så har du status 8.

Hoppas även jag på att få en nyckel, skulle vara kul att testa.

då är det 8 jag har.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Känns bannemig som hela SweC har fått invites till alphan Har väl gjort det jag kan så är väl bara att vänta...

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Handlar ju inte om det, och om du sett tidigare i tråden så har jag redan kontaktat dem och fått mina spel reggade.
Men jag gillar inte hela iden med att ge vissa en fördel genom att ge vapen.
Sen att lägga upp en tjänst för att driva detta, som aldrig har fungerat, detta är ett år efter releasen av tjänsten och det fungerar fortfarande inte...

Jag rättar det jag sa, endast spelen i Battlefield serien räknas till numret (inte addons och downloadable content)

Bf veteran kom i samband med bad company 1 fyi.

Jag ser inte f2000 man får i bc1 och m1 garand i bc2 som en orättvist fördel utan snarare som en belöning för trogna battlefield-spelare.

Veteran-vapnen har inte varit op utan är snarare för att veteranerna ska få en aning mer varierad arsenal vilket jag tycker är helt okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Bf veteran kom i samband med bad company 1 fyi.

Jag ser inte f2000 man får i bc1 och m1 garand i bc2 som en orättvist fördel utan snarare som en belöning för trogna battlefield-spelare.

Veteran-vapnen har inte varit op utan är snarare för att veteranerna ska få en aning mer varierad arsenal vilket jag tycker är helt okej.

Skickades från m.sweclockers.com

kom väl till och med i 2142. Fast då blev man veteran om man hade bf2.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Fyfan vad BF3 är nice!!! Lite jobbigt att man inte kan ändra några inställningar... hade gärna sett att man kunde ändra sensitivity..

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Fyfan vad BF3 är nice!!! Lite jobbigt att man inte kan ändra några inställningar... hade gärna sett att man kunde ändra sensitivity..

Kontrollpanelen eller direkt via musen?

Permalänk
Medlem

WE'RE SORRY - YOU DON'T MEET THE CRITERIA TO ENTER THIS SITE. 2 veteran för lite?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av saaade:

WE'RE SORRY - YOU DON'T MEET THE CRITERIA TO ENTER THIS SITE. 2 veteran för lite?

Räcker inte med att bara vara veteran utan man måste få en invite av dice vilket verkar vara helt random vilka som får.