Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag här som hann boka collectors edition ? Drygt 900spänn de var rätt saftigt och inte en aning om vad den innehåller heller!

Jag hoppas webbhallen skickar paketet 2 dagar innan release så man hinner hämta ut de dagen före.
För de lär ju bli paket som gäller antar jag.
Annars kommer jag sitta och skära mig i armarna när jag ser alla spela de på releasen förutom jag=(

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Någon mer än jag här som hann boka collectors edition ? Drygt 900spänn de var rätt saftigt och inte en aning om vad den innehåller heller!

Jag hoppas webbhallen skickar paketet 2 dagar innan release så man hinner hämta ut de dagen före.
För de lär ju bli paket som gäller antar jag.
Annars kommer jag sitta och skära mig i armarna när jag ser alla spela de på releasen förutom jag=(

Jag gjorde, men det blir antagligen inget sådant paket, så jag har bokat både limited och collectors för säkerhets skull.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

spela lite bf2/bc2 och titta på black hawk down, generation kill så ska nog ditt sug lugna sig lite, eller om så blir det värre

Det gör det bara värre som satan :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Jag vet att frågan är irrelevant men vad kommer det sig att du använder dig av telias- och com hems-mailtjänster istället för t.ex. hotmail heller gmail?

Skickades från m.sweclockers.com

Använder både av hotmail och gmail annars men de använder jag endast vid sådana tillfällen där jag ej bryr mig om vad som kan hända med kontot. Lite som ett "skräpkonto". Medan ISP-adresser lite mer seriöst, tydligen så kan man inte göra så då man ej har tillgång till adressen så fort man bytt ISP, de suger. Får väl köra mer seriöst på ett hotmailkonto så man vet att man kmr behålla adressen. Men känner mig inte säker med det. Blivit keyloggad och spammad alldeles för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Det gör det bara värre som satan :S

hmm :S det va ju inte bra ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Snipers i alla spel är tråkigt,

Inte mw2.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Inte mw2.

Jo precis, att hoppa runt som en skållad råtta som dessutom lider utav värsta graden ADHD är ju verkligen kul, precis så en sniper ska spelas, NOT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Inte mw2.

absolut i mw2, quick scopes, non-scopes och annat skit, hur omoget som helst

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

En riktig sniper måste röra sig långsamt, ta tid på sig, sikta, och andas in, andas ut till hälften och sedan trycker han på avtryckaren. Det ska inte vara som det är nu när snipers leker Rambo-kanin.

Permalänk
Medlem

Den officiella trailern som släpptes idag fick iallafall mig att känna ett enda stort "glaaaaaargh, do want!"
Tur jag fick en förhandsbokning i födelsedagspresent

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

En riktig sniper måste röra sig långsamt, ta tid på sig, sikta, och andas in, andas ut till hälften och sedan trycker han på avtryckaren. Det ska inte vara som det är nu när snipers leker Rambo-kanin.

precis så jag spelar :D, kan ligga och trycka i en dunge med bara några få kills och inga deaths och vänta på det perfekta ögonblicket (när jag defendar så klart )

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

precis så jag spelar :D, kan ligga och trycka i en dunge med bara några få kills och inga deaths och vänta på det perfekta ögonblicket (när jag defendar så klart )

Är dock riktigt trevligt när man bara vill "dampa" att köra M95 + 4x scope och plöja

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

precis så jag spelar :D, kan ligga och trycka i en dunge med bara några få kills och inga deaths och vänta på det perfekta ögonblicket (när jag defendar så klart )

Hmm, det är så alla sniper borde vara tvungna att spela. BF3 borde titta lite mer på Red Orchestra och lära sig något om hur ett spel ska vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Hmm, det är så alla sniper borde vara tvungna att spela. BF3 borde titta lite mer på Red Orchestra och lära sig något om hur ett spel ska vara.

Precis!

Skrivet av Tobblish:

Är dock riktigt trevligt när man bara vill "dampa" att köra M95 + 4x scope och plöja

Haha om man dör många gånger så ragar man ofc

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Någon mer än jag här som hann boka collectors edition ? Drygt 900spänn de var rätt saftigt och inte en aning om vad den innehåller heller!

Jag hoppas webbhallen skickar paketet 2 dagar innan release så man hinner hämta ut de dagen före.
För de lär ju bli paket som gäller antar jag.
Annars kommer jag sitta och skära mig i armarna när jag ser alla spela de på releasen förutom jag=(

Jag frågade webhallen hur de skulle göra om de inte kom någon CE de svarade:

Hej!
Vi väntar på svar från våran leverantör ifall det kommer att släppas en collectors
edition till Battlefield 3. Om det inte gör det så kommer vi kontakta
alla kunder som har beställt den och troligen ändra dem till den vanliga
versionen.

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppisen:

Jag har en litet problem med mina EA konton. Har nämligen två stycken var av en mailadress(Telia) jag inte längre har tillgång till Den med alla mina battlefield-spel. Sedan har jag ett nytt konto (Comhem) där jag registerat MoH Tier 1 på.

Någon som vet om det går att slå ihop två konton eller liknande. Tänkte kontakt supporten men då ska man ju fylla i vilket spel det gäller osv. Jag vill bara veta om man kan föra över eller slå ihop konton. Troligtvis inte, men någon som vet eller har gjort det?

På eas hemsida kan du byta mailen iaf...
Kontakta supporten o kolla

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jacke0247:

Lite nytt, "Bolt Action Sniper, Shotgun And vehicle Gameplay"

http://www.youtube.com/watch?v=SDcbaR1THPQ

Ok, jag har försökt vara positiv och inte döma för tidigt men det här var inte roligt att se. Den sniper actionsekvensen gjorde mig bara illamående, det ser inte bra ut. Assault snipers....bah...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Så ni tycker det är mer ok att spela som sniper/recon om man trycker i en buske?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

På eas hemsida kan du byta mailen iaf...
Kontakta supporten o kolla

jag råkade köpa Moh på ett gammalt konto, och tydligen kunde supporten inte slå ihop konton.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av puppisen:

Jag har en litet problem med mina EA konton. Har nämligen två stycken var av en mailadress(Telia) jag inte längre har tillgång till Den med alla mina battlefield-spel. Sedan har jag ett nytt konto (Comhem) där jag registerat MoH Tier 1 på.

Någon som vet om det går att slå ihop två konton eller liknande. Tänkte kontakt supporten men då ska man ju fylla i vilket spel det gäller osv. Jag vill bara veta om man kan föra över eller slå ihop konton. Troligtvis inte, men någon som vet eller har gjort det?

De kan inte slå ihop konton, nej. Jag kontaktade supporten med samma problem och fick sagt att det inte gick. Men kontakta dem och se ifall ni kan komma fram till någon annan lösning, har bara haft bra erfarenhet utav EA Support.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

jag råkade köpa Moh på ett gammalt konto, och tydligen kunde supporten inte slå ihop konton.

Skrivet av Hilton:

De kan inte slå ihop konton, nej. Jag kontaktade supporten med samma problem och fick sagt att det inte gick. Men kontakta dem och se ifall ni kan komma fram till någon annan lösning, har bara haft bra erfarenhet utav EA Support.

Detta kanske hjälper?

Skrivet av BF3 Alpha FAQ:

Q: How do I link my old EA account to my new EA account?

A: Electronic Arts has updated its account management system. This new system will help you keep track of your EA accounts and will improve the management of your accounts. "Old" accounts can include Battlefield 2, 1942, and 2142. If you haven't touched your old EA accounts in a while, there's no better time to get everything on the new system.

To link your "old" EA account to your new EA account, perform the steps listed below:

Go to https://profile.ea.com/login.do
Click the Learn More button at the bottom of the screen.
Enter your classic screen name and password in the Upgrade your account section.
You will be brought to a list of names related to the e-mail address associated with each screen name.
Enter the required information and agree to the Terms of Service.
Once you agree, your chosen screen names will be upgraded to EA's new account system.

If you still encounter resistance, please contact EA Customer Support.

Permalänk
Skrivet av puppisen:

Jag har en litet problem med mina EA konton. Har nämligen två stycken var av en mailadress(Telia) jag inte längre har tillgång till Den med alla mina battlefield-spel. Sedan har jag ett nytt konto (Comhem) där jag registerat MoH Tier 1 på.

Någon som vet om det går att slå ihop två konton eller liknande. Tänkte kontakt supporten men då ska man ju fylla i vilket spel det gäller osv. Jag vill bara veta om man kan föra över eller slå ihop konton. Troligtvis inte, men någon som vet eller har gjort det?

Du kan inte slå ihop konton, men du kan byta mailadress så att du får din nya adress på konton med Battlefield-spelen, eller tvärtom. Tror dock att du kommer dock förlora antingen de tidigare Battlefield-spelen eller MoH-registreringen hur du än gör, såvida du inte vill ha två konton.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Skrivet av KKay:

Så ni tycker det är mer ok att spela som sniper/recon om man trycker i en buske?

Nja, inte riktigt men ungefär så.
Jag tycker att en sniper måste ta tid på sig att döda. Han ska kunna ta ut en fiende på 300m, men efter att en bana är slut så ska inte en sniper kunna ha dödad 50 man, det är totalt overkligt.
En sniper måste ha riktiga skills för att kunna skjuta, siktet ska skaka, vibrera och en sniper måste kalkylera och sikta noggrant för att få sin trofé. Efter en strid kan han ha fått ~ 10 kills beroende på hur lång banan är.
Dice, se och lär er utav Red Orchestra annars kommer jag inte att köpa BF3. Det var tur att jag inte förhandsbokade BF3, jag börjar tvivla på om det blir så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Nja, inte riktigt men ungefär så.
Jag tycker att en sniper måste ta tid på sig att döda. Han ska kunna ta ut en fiende på 300m, men efter att en bana är slut så ska inte en sniper kunna ha dödad 50 man, det är totalt overkligt.
En sniper måste ha riktiga skills för att kunna skjuta, siktet ska skaka, vibrera och en sniper måste kalkylera och sikta noggrant för att få sin trofé. Efter en strid kan han ha fått ~ 10 kills beroende på hur lång banan är.
Dice, se och lär er utav Red Orchestra annars kommer jag inte att köpa BF3. Det var tur att jag inte förhandsbokade BF3, jag börjar tvivla på om det blir så bra.

Personligen så tycker jag det är irriterande med snipers som sitter i en buske någonstans på andra sidan banan. Och tråkigt att spela så med, när jag spelar sniper (Recon) så är jag ganska närgången om man säger så..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Nja, inte riktigt men ungefär så.
Jag tycker att en sniper måste ta tid på sig att döda. Han ska kunna ta ut en fiende på 300m, men efter att en bana är slut så ska inte en sniper kunna ha dödad 50 man, det är totalt overkligt.
En sniper måste ha riktiga skills för att kunna skjuta, siktet ska skaka, vibrera och en sniper måste kalkylera och sikta noggrant för att få sin trofé. Efter en strid kan han ha fått ~ 10 kills beroende på hur lång banan är.
Dice, se och lär er utav Red Orchestra annars kommer jag inte att köpa BF3. Det var tur att jag inte förhandsbokade BF3, jag börjar tvivla på om det blir så bra.

Då är ju problemet löst, för då skulle inte en jävel spela den klassen.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Skrivet av KKay:

Personligen så tycker jag det är irriterande med snipers som sitter i en buske någonstans på andra sidan banan. Och tråkigt att spela så med, när jag spelar sniper (Recon) så är jag ganska närgången om man säger så..

Använd samma taktik i verkligheten och du får se hur det går
Om du inte tycker om snipers bakom buskar, kör en bana utan buskar då? Eller vad är problemet?
Och om snipers blir så som jag vill då kommer man inte bli skjuten så fort man sticker fram sitt huvud. Det kommer krävas mera skill och mera tid av snipern för att få sin kill då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Använd samma taktik i verkligheten och du får se hur det går
Om du inte tycker om snipers bakom buskar, kör en bana utan buskar då? Eller vad är problemet?

BF3 eller vilket annat spel ur Battlefield serien är inte simulatorer.
Vill du ha realistiskt sniper aim etc så är det inte spelet för dig.

Förstår inte klagandet om att det skulle vara för lätt att döda någon i BF3 med sniper.
Sniper kills som visats har ju varit där målet står 30m framför.

Längsta sniper kill jag fått är på 1.2km och tro mig, då måste man lägga till bullet drops och så perfekt.(BC2)
Saknar dock det som CoD har att man "andas in", det elementet skulle passa perfekt och säkert ta bort 50% av alla sniper kills.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

BF3 eller vilket annat spel ur Battlefield serien är inte simulatorer.
Vill du ha realistiskt sniper aim etc så är det inte spelet för dig.

Förstår inte klagandet om att det skulle vara för lätt att döda någon i BF3 med sniper.
Sniper kills som visats har ju varit där målet står 30m framför.

Precis det som är felet, en sniper ska inte kunna springa runt på nära avstånd och skjuta fiender. Han måste ligga stilla eller ta stöd och sikta noggrant innan han skjuter.

Citat:

Längsta sniper kill jag fått är på 1.2km och tro mig, då måste man lägga till bullet drops och så perfekt.
Saknar dock det som CoD har att man "andas in", det elementet skulle passa perfekt och säkert ta bort 50% av alla sniper kills.

Jag vill inte att BF3 ska vara en simulator, men jag vill inte att BF3 ska vara som CoD heller. Det är ju svenskar som utvecklar BF3 så dom borde verkligen kunna utveckla en lagom balanserad sniper.
Tom CoD har ju "andas in" grejen, det borde BF3 skaffa, och dom borde göra det näst intill omöjligt (ialf jävligt svårt) att springa och helt plötsligt quick scoopa.

Permalänk
Skrivet av Hallonglass:

Då är ju problemet löst, för då skulle inte en jävel spela den klassen.

Jag skulle spela den klassen då. Men nu vill jag inte göra det för det är så jävla löjligt att leka Rambo med sniper gevär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Använd samma taktik i verkligheten och du får se hur det går
Om du inte tycker om snipers bakom buskar, kör en bana utan buskar då? Eller vad är problemet?
Och om snipers blir så som jag vill då kommer man inte bli skjuten så fort man sticker fram sitt huvud. Det kommer krävas mera skill och mera tid av snipern för att få sin kill då.

Det är ett spel, och ett spel ska vara roligt, inget annat.
Och jag har inte klagat något, det är ni som klagat på folk som quickscopar osv, och kallat det omoget.

Visa signatur

#framtiden