Permalänk
Medlem

Antec Twelve Hundred

Hejsan, funderar på att köpa ett Antec Twelve Hundred och om jag inte har fel så ska den ha 2st extra slots för 120mm fläktar.

Är det nått ni rekommenderar jag beställer samtidigt och i så fall vilka eller behövs det inte?

Tänkte det vore bra att lika gärna använda dom!

https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/antec-twelve...

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

De 2 extra fläkt platserna ser ut och vara i golvet samt i sidan. Resten är upp till dig.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem

det sitter en extra fläkt plats på sido 'dörren' samt en inuti som du kan sätta på någon av dem 3 hårddisk hållarna.

Mvh,

Har du fortfarande inte köpt kan jag tipsa om att jag har ett antec 1200 till salu där det ingår 2 extra fläktar.
Titta på annonserna.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk

Har ett 1200, har satt i en fläkt i en av extra platserna, och ja är sjukt nöjd me chassit. Ska dock sätta ytterligare än fläkt i sidplåten för o blåsa lite extra på grafikkortet. Men chassit är snyggt, och jävla rymligt. DOCK har jag märkt att de e lite jobbigt o bära fram o tillbaka när man varit på lan ^^ min burk väger närmare 20-25 kilo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adelante666
Har ett 1200, har satt i en fläkt i en av extra platserna, och ja är sjukt nöjd me chassit. Ska dock sätta ytterligare än fläkt i sidplåten för o blåsa lite extra på grafikkortet. Men chassit är snyggt, och jävla rymligt. DOCK har jag märkt att de e lite jobbigt o bära fram o tillbaka när man varit på lan ^^ min burk väger närmare 20-25 kilo

Jo ja håller med, det är absolut ingen lanburk.
utöver det är den ypperlig!

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

Det är ett jätteschysst chassi och de har VERKLIGEN tagit ett steg framåt från Antec Nine Hundred... Men det är stort som fan, till och med större än Cooler Master Stacker 83x-serien om jag inte minns helt fel så det är ingen liten gullig mini-låda direkt ! Sen så är ju ljudet i medelmåttigaste laget, men det kan man ta och leva med när burken är så snygg (samt har svartlackad insida så man slipper göra det själv)

Kolla däremot på en måttstock hur stort det verkligen är !

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

Har själv en extra fläkt i sidan, helt ypperligt då den blåser rakt mot gfx.. ljudet i min är riktigt tyst.. bytt ut alla fläktar mot fractal design 120mm... visst tjejens p182a med all-noctua@800rpm är såklart tystare..

Extra fläkten över en hårddisk-bur vet jag inte om den är extremt nödvändig..

EDIT: glömde att påpeka att detta är det absolut bästa och mest välbyggda chassi jag ägt, har hunnit med ett par st

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit köpa än, måste vänta till lönen den 27:e. Ska ta ett HD 4870 1GB från min burk och köpa ett till. Samt mitt Corsair 650W's nätagg. Är det nått jag glömt eller borde ändra?

Såg att nåra av er använde extra fläktar, tycker ni jag ska ta det på samma gång och vilken i så fall?

Tack på för hand

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB