Diskussion om SweClockers överklockningslag [Hwbot]

Permalänk
Medlem

Jag håller med, släng upp flera trådar. Med många bilder och förklaringar, jag är riktigt taggad på att börja med detta, det är väldigt inspirerande. Har dessutom god tillgång till LN2 för ett bra pris. Någon som har en pot över för ett vettigt pris och bor i göteborg, hör av dig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik
Jag håller med, släng upp flera trådar. Med många bilder och förklaringar, jag är riktigt taggad på att börja med detta, det är väldigt inspirerande. Har dessutom god tillgång till LN2 för ett bra pris. Någon som har en pot över för ett vettigt pris och bor i göteborg, hör av dig!

Du har PM.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt ett Asus 8800gts så till nästa helg kan det bli nya poäng.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

Bara jag som tycker vi har varit rankade 40 lite väl länge nu? Vi har nu 2611.20 poäng, jag tror att vi på en månad ska kunna nå 3146.70 och då ta plats 35 från OC team Norway. Det finns flera här som ligger i och benchar, ni vet nog vilka ni är och ni ska ha stort tack för det.

Nu behöver vi dock fler personer som börjar bencha och drar in poäng. Så rekrytera alla som är lite små sugna på att klocka vidare efter man nått 24/7 stabilitet. Alla personer kan bidra.

En enkel lösning för att dra in poäng är att köpa lite äldre grafikkort och köra igenom alla versioner av 3dmark och aquamark.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

hehe finns det agp till i5/i7?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Entusiast

ojoj, nu har ananas gått om mig. När jag får tid ska jag allt bencha ett par grafikkort och en cpu och ta tillbaka min plats!

Permalänk
Medlem

Måste få tag på ett moderkort (x58) tillfälligt :/
Har ju nu en heldel kort som står på tur.

1x8600GT
1x9400GT
1xGT210
2xGT220
2x7800GTX

1xRadeon 4550
1xRadeon 4350

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
hehe finns det agp till i5/i7?

Nix men det finns för socket 775

Så en vällklockad E8600 så kan man plocka en del poäng

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Om man skaffar några äldre sunkkort som finns till PCI-E, typ nVidias 6-serie, finns det något hopp om att ta poäng med en Phenom II:a klockad runt 3,8 GHz? Eller skulle det bara vara slöseri med tid?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Entusiast

Inte alls slöseri med tid. I de flesta benchmarks utom 3dmark01 kommer din ph II duga alldels perfekt. Med dåliga kort handlar det mycket mer om att klocka grafiken, eftersom de begränsar så mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
ojoj, nu har ananas gått om mig. När jag får tid ska jag allt bencha ett par grafikkort och en cpu och ta tillbaka min plats!

Jo, jag kände att jag inte kunde vänta tills helgen. Körde SS på min Q6600 med samma inställningar som på luft. En vända Wprime 1024 gav 18.1 poäng.

Hoppas ju dra ihop minst 60 poäng i helgen. 300poängs gränsen känns inte så avlägsen. Sedan är det riktigt 2d bench med typ i5 660 som gäller.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Ikväll lyckades jag skrapa ihop mitt första HW poäng någonsin och detta med en skoldator, laptop. Ska försöka köra fler tester imorgon och förhoppningsvis kamma hem några poäng till, jag angav sweclockers som lag när jag registrerade mig - behöver jag göra någonting mer?

http://hwbot.org/community/submission/959010_hirsch_superpi_c...

woho!!!

Permalänk

Gött.

Du är reggad på laget så det är lugnt.

Har du kollat efter clock gen till den laptopen? Finns ju några resultat med den överclockad. Kolla under moderkorts fliken i cpu-z för info.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Mja, detta http://cdn.solidfiles.net/i/2YBD.png gör iaf. inte mig mycket smartare. Någon som vet?

Permalänk

Tänkte att jag skulle försöka fixa lite poäng när jag fått tag på lite roligare hårdvara men vad borde jag köpa i grafikkorts-väg för att ta så mycket poäng som möjligt?
Typ 4550,3650 osv? Fler tips hade inte skadat och om nån har ett billigt graffe över PM:a gärna

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Ska du ta mycket poäng med grafikkort ska det vara ett kort som var populärt men inte så bra. Är kortet bra kommer många ha kört det under ln2 med massa moddar, många riktiga överklockare har även säkert kvar det och kör igenom det nu med en i7. Så 8800 gts 320mb är ett riktigt bra kort, så många har lagt upp resultat att första platsen är värt 49,7 poäng. Kan du bara få upp en bra klock på kortet och har en bra cpu kan du säkert ta 50 poäng med lite olika benchmarks.

För cpuer gäller ungefär samma sak, de ska vara populära med inte de som användes för att maxa 2dmark. Därför har ju jag kunnat håva in en del poäng med min Q6600 (och mer ska det bli ).

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Ska du ta mycket poäng med grafikkort ska det vara ett kort som var populärt men inte så bra. Är kortet bra kommer många ha kört det under ln2 med massa moddar, många riktiga överklockare har även säkert kvar det och kör igenom det nu med en i7. Så 8800 gts 320mb är ett riktigt bra kort, så många har lagt upp resultat att första platsen är värt 49,7 poäng. Kan du bara få upp en bra klock på kortet och har en bra cpu kan du säkert ta 50 poäng med lite olika benchmarks.

För cpuer gäller ungefär samma sak, de ska vara populära med inte de som användes för att maxa 2dmark. Därför har ju jag kunnat håva in en del poäng med min Q6600 (och mer ska det bli ).

Sitter på en PhII 965 C3, det borde räcka en bit. La upp en annons på TS om typ 4550,3650 osv men ska kika efter 8800gts nu då

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag tagit mig i kragen och reggat mig! Får se hur många poäng det blir, är ju ingen direkt superrigg jag sitter på, men tänkte att min bärbara burk ska få bekänna färg imorgon först och främst!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik
Mja, detta http://cdn.solidfiles.net/i/2YBD.png gör iaf. inte mig mycket smartare. Någon som vet?

Googlat lite utan resultat, testa modell namn samt typ PLL, setfsb eller clock gen. Koden borde börja på ICS.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Slår till på ett geforce 6600gs som ska kunna ge en del poäng om man kan lägga resultat i 6600gt kategorin? Fanns ingen för gs kortet.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Du kan lägga till en ny kategori då.

Du borde få 10p och fem guld pokaler då.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Du kan lägga till en ny kategori då.

Du borde få 10p och fem guld pokaler då.

De skulle vara riktigt kul Har 0,3p nu så blir nöjd bara jag går över 1p haha
Då ska det letas efter volt-mods på det kortet under helgen

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Kolla först vad det rapporters som i gpu-z, finns ju något som bara heter 6600 DDR2 osv.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Kolla först vad det rapporters som i gpu-z, finns ju något som bara heter 6600 DDR2 osv.

Ska kolla upp det där när jag fått hem kortet. Kanske blir ett x1300 också,ger en del poäng det också då första platserna ska vara inom räckhåll

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Känns som jag har tröttnat lite på klockning nu

Kanske ska kolla om jag kan få en nystart med 3D bench. Har kört uteslutande 2D än så länge.

Vad tycker ni är roligast?

Mvh

Permalänk

Nu är ett x1300 256mb ddr2 och ett geforce 6600gs 128mb ddr2 inköpt så nästa helg ska jag kunna bidra med lite poäng

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Känns som jag har tröttnat lite på klockning nu

Kanske ska kolla om jag kan få en nystart med 3D bench. Har kört uteslutande 2D än så länge.

Vad tycker ni är roligast?

Mvh

3d är bra mycket roligare. Sitter just nu och kör 3dmark03 med två olika 4830 för att testa vilket som är bäst.. kan skilja mkt mellan olika kort! Sen tjänar du oftast mycket mer poäng på att köra igenom 3dmark än t ex Super Pi.

Permalänk
Medlem

Hade ju glömt å skicka upp mina PCmark resultat

Här är ett ½ dåligt PCmark 05
http://hwbot.org/community/submission/960205_merlinen_pcmark_...

Och mitt för PCmarg Vatage (gav vists 1 medalj och en pokal)
http://hwbot.org/community/submission/960203_merlinen_pcmark_...

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Entusiast

Uff... 3 kort i crossfire strular fasiken hela tiden! Trodde jag hade fått grejerna att lira, men helt plötsligt slutar poängen att skala i 3dmark05 och aquamark. Ger upp och svullar tacochips ikväll istället

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min 955:a benchstabil i 3926 MHz, och fått 8800GTX:et stabilt i 648/1672/1026, nu ska det matas ner lite poäng!

EDIT: Såja, första poängen nere, runt 13 totalt iaf... Inte mycket, men alltid något. Märks att CPU:n är alldeles för klen/fel utformad för 3dMark, menmen, på ett moderkort för 600 spänn får väl 3.9 GHz anses vara acceptabelt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Plockat ca 10p med ett 4850 och 965 c3. Lite bättre kylning så finns det mer att hämta Har bara postat 06 och vantage än så blir förhoppningsvis mer poäng.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed