Diskussion om SweClockers överklockningslag [Hwbot]

Permalänk
Medlem

http://hwbot.org/community/submission/961123_hirsch_3dmark_va...

För jävla kul, nu när man faktiskt ser att det går att plocka lite poäng (verkade så svårt innan man började) borde man kanske öppna upp ögonen för andra benchmarks.

EDIT:
Ingen som har en 3Dmark 06 key till övers?

Permalänk
Medlem

WinXP var en betydligt bättre benchplattform, 18,1 p i 3dMark06, 7,2 i 05 (i Win7 var motsvarande poäng 13,4 samt 0,1) samt 0,6 i Vantage sen innan, 25,9 p nu, så mycket mer går inte att kräma ut ur det grafikkortet är jag rädd! Men man blir ju sugen på att försöka hitta något annat kort nu!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
WinXP var en betydligt bättre benchplattform, 18,1 p i 3dMark06, 7,2 i 05 (i Win7 var motsvarande poäng 13,4 samt 0,1) samt 0,6 i Vantage sen innan, 25,9 p nu, så mycket mer går inte att kräma ut ur det grafikkortet är jag rädd! Men man blir ju sugen på att försöka hitta något annat kort nu!

Nice Ska fixa en dual boot med XP sen köra igenom mina 4850 igen men nu ska det lekas med ett geforce 6600

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Entusiast

Det börjar komma igång på riktigt med benchandet här på swec. Härligt

Permalänk
Medlem

Sitter här med ett HD5870 och MSI Bios, lyckas dock inte höja spänningen till mer än 1.350V. List trist då kortet har mycket mer att ge, någon som har ett förslag på vad jag kan göra? Använder MSI Afterburner.

Permalänk
Medlem

Om jag inte missförstått går det väl att ge lite mer än 1.35 i asus program.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Har förmodligen ett GeForce 6200 att leka med till helgen, hoppas på en massa nya poäng med tanke på att nuvarande resultat är relativt klena.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik
Har förmodligen ett GeForce 6200 att leka med till helgen, hoppas på en massa nya poäng med tanke på att nuvarande resultat är relativt klena.

Fanns ju rätt lätta poäng att hämta även om det inte var poäng med de i klass med ett bra GTS 8800 320mb
Jag leker med ett x1300 atm, tyvärr har det bara gett runt 3p @ 3dmark06+05. Håller på att tweka lite för att plocka lite poäng i 01+03 Men fyfan vad man kan klocka coren Från 450->635 utan problem@ stockkylaren som inte är helt kurant.
Synd att de inte ger mer poäng men ska fixa ett gts 8800 320mb när studiebidraget ramlar in och till helgen har jag förhoppningsvis ett x1550 att leka med. Ska försöka få igång rivatuner med mitt geforce 6600 för att plocka nån poäng där också.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Fanns ju rätt lätta poäng att hämta även om det inte var poäng med de i klass med ett bra GTS 8800 320mb
Jag leker med ett x1300 atm, tyvärr har det bara gett runt 3p @ 3dmark06+05. Håller på att tweka lite för att plocka lite poäng i 01+03 Men fyfan vad man kan klocka coren Från 450->635 utan problem@ stockkylaren som inte är helt kurant.
Synd att de inte ger mer poäng men ska fixa ett gts 8800 320mb när studiebidraget ramlar in och till helgen har jag förhoppningsvis ett x1550 att leka med. Ska försöka få igång rivatuner med mitt geforce 6600 för att plocka nån poäng där också.

Låter fint!

Permalänk

Är det nån som har ett geforce 8800 gts 320mb till utlåning mot fraktpeng eller till försäljning vore det guld värt! PM om du har ett över

Edit: kom på att det kanske inte är tillåtet eftersom man inte får posta resultat med samma kort...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Jag gör min comeback.
Jag har 15 PIII CPU att gå genom, vilket borde ge några poäng. Börjar dagen bra med 14.8p and tre pokaler med PIII 933mhz. Samt några s939, s775 cpu och grafikkort att gå genom om jag har tid över.

Evil_AnAnAs akta dig.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

fan hittar ni allt gamalt jox

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Jag gör min comeback.
Jag har 15 PIII CPU att gå genom, vilket borde ge några poäng. Börjar dagen bra med 14.8p and tre pokaler med PIII 933mhz. Samt några s939, s775 cpu och grafikkort att gå genom om jag har tid över.

Evil_AnAnAs akta dig.

Fan va skoj att du börjar köra igen.

När blir du hårdvaru kung igen då?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Fan va skoj att du börjar köra igen.

När blir du hårdvaru kung igen då?

Vet inte när men målet är att komma in på Hardware Masters League listan helt klart.

Vill börja köra lite "nyare" hårdvara som s939 och s775. Ta och leka lite med 7800GT, 8800GS, 9600GT och 9800GTX+ också men för att komma någonvart med de så måste man ha en bra CPU, vilket saknas för min del. Men jag kommer fortsätta att köra gamla hedliga s370 och Socket A.

Jag tar gärna emot oönskade Pentium 3 och Duron/Athlon processorer.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Vet inte när men målet är att komma in på Hardware Masters League listan helt klart.

Vill börja köra lite "nyare" hårdvara som s939 och s775. Ta och leka lite med 7800GT, 8800GS, 9600GT och 9800GTX+ också men för att komma någonvart med de så måste man ha en bra CPU, vilket saknas för min del. Men jag kommer fortsätta att köra gamla hedliga s370 och Socket A.

Jag tar gärna emot oönskade Pentium 3 och Duron/Athlon processorer.

Kan nog sponsra med en Duron 800 om jag hittar på den.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Kan nog sponsra med en Duron 800 om jag hittar på den.

Jag vill också ha kraften att skapa saker utifrån tanken!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Jag vill också ha kraften att skapa saker utifrån tanken!

Haha hoppas att alla förstår dala-skriftspråket Har den någonstans iaf så den finns

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Kan nog sponsra med en Duron 800 om jag hittar på den.

Tack men jag har redan en

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Entusiast

Passade på att bencha mitt 4850 innan jag säljer det, har använt det till vardags innan. Räckte till 17k i 06 / 10k i vantage vilket gav 25p!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Passade på att bencha mitt 4850 innan jag säljer det, har använt det till vardags innan. Räckte till 17k i 06 / 10k i vantage vilket gav 25p!

Då petade du ner mig ett snäpp Jag fick 9,44k i Vantage och 15,36k i 06.
Du kommer dock runt 100MHz högre på core och en bit högre på din 965:a. Tar igen det när jag bytt radiator och får bättre temps. En Magicool slim 240 pallar inte med en 965@ 1,5v

Edit: dessutom graffet på stockvolt Inte ref. design så pencilmod guiderna jag hittade funkade inte.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Passade på att bencha mitt 4850 innan jag säljer det, har använt det till vardags innan. Räckte till 17k i 06 / 10k i vantage vilket gav 25p!

Va kostar ett sånt välanvänt kort på begagnatmarknaden?

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

Korrupt validate på 6ghz känns underbart.

Men jag satte det på låga 1,65vcore med dålig temp på cpun så det känns ändå okey.

Edit:

Känns helt klart bra.

Samma låga vcore, skillnaden var att jag använde cpu-z mappen på usb minnet så validaten hamnade där.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Snart så ska det komma in en del poäng från min sida, just köpt ett 7950 GT med vattenblock för runt en hundring och har ett par 8800 GTS + en massa andra kort på ingång

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Snart så ska det komma in en del poäng från min sida, just köpt ett 7950 GT med vattenblock för runt en hundring och har ett par 8800 GTS + en massa andra kort på ingång

Låter roligt! Jag kanske får anledning att bencha mitt 8800gts 320 igen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Låter roligt! Jag kanske får anledning att bencha mitt 8800gts 320 igen?

Haha kanske det Leder en tradera auktion på ett 640MB och får köpa Psydrops 320MB så torskar jag auktionen blir det Psydrops kort. Du benchade med 550 va? Jag kommer bara kunna köra med en 965 @ 4GHz,blir högre när jag köpt mig en 360 rad. 8800 ger ju bra med poäng! Kommer mång dubbla min poäng skörd,16p
Även 6600GT ger en del poäng så har ett par bud på några sådana också.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

fan grabbar nu får vi se till att ta plats 39

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
fan grabbar nu får vi se till att ta plats 39

Skiljer ju bara nån poäng så de är taget innan måndag.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tjoho, fick hem ett P5E moderkort häromdagen..

Lyckades få upp brädan i 500Mhz FSB och därmed 4000.04Mhz på min gamla E6750 och därmed 3.1 poäng till laget!

Såg även en annan lite kul detalj på kortet.

Jag skulle bara testa vad brädan klarade av med P5E BIOS, och kom upp i 500FSB så får se vad brädan har att ge när jag flashat om den till ett Rampage formula X48 kort..

Permalänk

Festligt ^^

Sitter själv och testar max fsb på mitt p5k, 490fsb boot med Q6600. Inte helt fel, när jag bara får någon mus att funka så jag kan använda setfsb kommer jag nog över mitt gamla quad rekord på 511,5.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Wooo!

Lyckades få upp proppen i 4040Mhz nu.. 6.3poäng! Rank 80.