Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd

är så förbannat less på webhallen..beställde en skärm från dom, inget coolt eller dyrt. men nu såhär efter en hel vecka har dom inte ens skickat skärmen, allt är betalt, hörde av mig till deras kundtjänst som tog 24h på sig att ens orka svara på min frågan om dom tänkte skicka min vara. då sa dom att det skulle ta en arbetsdag till innan dom skicka varan. nu såhära nåra dagar senare icke sa nicke inte har dom skickat någon vara ännu.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

För tre år sedan råkade min sambo ut för en såkallad spontan pneumotorax (lungkollaps) i vänster lunga två veckor före vi skulle till Thailand med min far, hans fru och mina syskon där vi skulle fira farsans 50års dag (och min sambos 25års dag för den delen). Tack vare lungkollapsen var min sambo tvungen och avstå resan och fick ligga med ett drän i några dagar och ha väldigt ont, hon fick inte flyga på grund av risk för återfall. Detta skulle även vara första gången jag och hon for utomlands (förutom Norge och Finland då).

Efter att hon återhämtat sig och vi trodde allt var frid och fröjd men så hände det igen julafton 2009, ca två månader efter första gången. Dock var den väldigt liten och hon valde att inte fara till sjukan igen även om jag tjatade gång på gång. Dock gick det bra denna gång och smärtan gick över ganska snabbt.

Men historian tog inte slut där utan efter ca två till månader händer det igen och det blir snabb tur till akuten. Nu beslutas det att hon ska få bli opererad då det är tredje gången det händer på knappt ett halvår så efter några dagar med skavande drän och en hel drös smärtstillande skickas hon till Umeå universitets sjukhus för operation.
Operationen går bra, dock har hon fått komplikationer med ömhet i revben, avsaknad känsel där hon opererats och en massa orolighet av spöksmärtor.
Än idag har hon ont i revbenen och är allmänt öm på vänstersida, nästan tre år efter operationen.

Vi trodde hela den här cirkusen tog slut där men icke, i förrgår hände det igen, fast på andra lungan. Så nu ligger hon igen med drän, har riktigt ont och kan knappt röra sig. Inte nog med det en sprängande migrän som vägrar släppa.

Jag är så satans less på att det aldrig blir bra! Att vi ska behöva göra om den här cirkusen igen och denna gång blir det inte operation, iaf inte än då det finns en chans att det är bara en engångsföreteelse, men är säker på att det är inte över förrän andra lungan också blir "fastlimmad" och hon får samma eviga smärta på andra sidan också. Hon har sådan otur så varför skulle det gå vägen denna gång?

Inte nog med det så har hennes far cancer, mormor ligger inne för grå starr och morfar har kol samt ligger inne för att han har för hög puls.

Sen mitt egna lilla problem som inte känns som något större problem just nu, men att det ska vara så förbaskat svårt och få ett jävla jobb i det här förbaskade landet (iaf norr om Umeå) utan att ha redan jobbat 20 år samt har en 5 års utbildning även om jobbet egentligen inte har några större krav på kunskaper.

Riktigt härlig höst 2012, vad mer ska hända?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Håller på och letar efter en villa. Vill så gärna flytta ut ur stan och flytta tillbaka till mina hemtrakter från min tidiga barndom.
Men varenda hus med ca 150 kvm boyta kostar ju minst 3 miljoner. Man blir så trött av det då man även har renoveringsplaner i tankarna.
Drömvinsten, när väljer du mina lottorader? :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Håller på och letar efter en villa. Vill så gärna flytta ut ur stan och flytta tillbaka till mina hemtrakter från min tidiga barndom.
Men varenda hus med ca 150 kvm boyta kostar ju minst 3 miljoner. Man blir så trött av det då man även har renoveringsplaner i tankarna.
Drömvinsten, när väljer du mina lottorader? :).

Jag drömde att jag vann på Triss, stod och skrek som en galning och helt plötsligt vaknade jag upp till en hemsk verklighet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pnorberg:

För tre år sedan råkade min sambo ut för en såkallad spontan pneumotorax (lungkollaps) i vänster lunga två veckor före vi skulle till Thailand med min far, hans fru och mina syskon där vi skulle fira farsans 50års dag (och min sambos 25års dag för den delen). Tack vare lungkollapsen var min sambo tvungen och avstå resan och fick ligga med ett drän i några dagar och ha väldigt ont, hon fick inte flyga på grund av risk för återfall. Detta skulle även vara första gången jag och hon for utomlands (förutom Norge och Finland då).

Efter att hon återhämtat sig och vi trodde allt var frid och fröjd men så hände det igen julafton 2009, ca två månader efter första gången. Dock var den väldigt liten och hon valde att inte fara till sjukan igen även om jag tjatade gång på gång. Dock gick det bra denna gång och smärtan gick över ganska snabbt.

Men historian tog inte slut där utan efter ca två till månader händer det igen och det blir snabb tur till akuten. Nu beslutas det att hon ska få bli opererad då det är tredje gången det händer på knappt ett halvår så efter några dagar med skavande drän och en hel drös smärtstillande skickas hon till Umeå universitets sjukhus för operation.
Operationen går bra, dock har hon fått komplikationer med ömhet i revben, avsaknad känsel där hon opererats och en massa orolighet av spöksmärtor.
Än idag har hon ont i revbenen och är allmänt öm på vänstersida, nästan tre år efter operationen.

Vi trodde hela den här cirkusen tog slut där men icke, i förrgår hände det igen, fast på andra lungan. Så nu ligger hon igen med drän, har riktigt ont och kan knappt röra sig. Inte nog med det en sprängande migrän som vägrar släppa.

Jag är så satans less på att det aldrig blir bra! Att vi ska behöva göra om den här cirkusen igen och denna gång blir det inte operation, iaf inte än då det finns en chans att det är bara en engångsföreteelse, men är säker på att det är inte över förrän andra lungan också blir "fastlimmad" och hon får samma eviga smärta på andra sidan också. Hon har sådan otur så varför skulle det gå vägen denna gång?

Inte nog med det så har hennes far cancer, mormor ligger inne för grå starr och morfar har kol samt ligger inne för att han har för hög puls.

Sen mitt egna lilla problem som inte känns som något större problem just nu, men att det ska vara så förbaskat svårt och få ett jävla jobb i det här förbaskade landet (iaf norr om Umeå) utan att ha redan jobbat 20 år samt har en 5 års utbildning även om jobbet egentligen inte har några större krav på kunskaper.

Riktigt härlig höst 2012, vad mer ska hända?

Vill bara börja med att beklaga er situation, lider verkligen med er. Känner igen mig i det du skriver, även om jag inte befinner mig i en alls lika jävlig sits. Man får ganska ofta känslan av att befinna sig i en ständig uppförsbacke, och varje gång man är övertygad om att det inte kan bli värre så kommer nästa käftsmäll. Men... Förr eller senare så vänder det, även om det inte känns så för stunden. Tyvärr är det enda man kan göra att kämpa på så gott man kan och försöka blicka framåt. Håller tummarna för att allt ordnar sig till det bättre=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Vill bara börja med att beklaga er situation, lider verkligen med er. Känner igen mig i det du skriver, även om jag inte befinner mig i en alls lika jävlig sits. Man får ganska ofta känslan av att befinna sig i en ständig uppförsbacke, och varje gång man är övertygad om att det inte kan bli värre så kommer nästa käftsmäll. Men... Förr eller senare så vänder det, även om det inte känns så för stunden. Tyvärr är det enda man kan göra att kämpa på så gott man kan och försöka blicka framåt. Håller tummarna för att allt ordnar sig till det bättre=)

Tack, nu är hon iaf på bättringsväg, blev operation så kändes skönt. Dock sitter hon fast i rummet och håller på att bli tokig. Men men, förhoppningsvist så slipper vi det här för evigt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Arcturus:

Snart två månader sen farsan gick bort i primär plasmacellsleukemi, sinnessjukt hur tiden kan gå så fort och så långsamt på samma gång. Uppfyller för övrigt alla tre kriterierna för tråden; sur - check, ledsen - check, galen - check

Det sistnämnda vart särskilt uppenbart efter att jag kommit på mig själv med att försöka ringa farsan hela dagen, och till på köpet bli förbannad över att han inte svarade, bara för att inse att han faktiskt är borta. Under två månader har jag trott att jag fattat hur det ligger till, att jag på något sätt hanterat sorgen lite pö om pö. Faktum var snarare att jag skjutit det ifrån mig, vilket resulterade i en redig käftsmäll när det gick upp för mig att jag helt enkelt aldrig mer kommer få prata med honom.

Påminner mig om min morfar som på senare år tappat minnet. Vissa nätter hittar mormor honom vid telefonen där ringer hem till gammelmorfar för att fråga hur han mår, det var ju så länge sedan han gjorde det. Problemet är att gammelmorfar har varit död i minst 30 år.

Skrivet av Hurtigbullen:

Att det ska vara så ¤%&/() svårt att köpa en laptop och få en HEL laptop levererad...

Förra hösten köpte jag en till mig som kom fram kass. efter en jävla massa strul så lyckades dom på 4:e försöket, efter typ 40 dagar, leverera en hel, fungerande, icke-begagnad laptop. Inte ett smack i kompensation fick man heller. Borde fan krävt en femhundring för förpackningsmatrial och skosuleslitage.

Spola fram till nutid, köper en ny laptop till sambon och hämtade ut den idag. Givetvis var den DOA, wtf?!? Har seriösa dejavu-vibbar och är aningen sne ftf. Undras hur mycket strul det blir den här gången...

Är det för mycket begärt att det bara ska funka liksom???

Önskar att mina problem var lika enkla att fixa som dina. Köp saker som kan gå sönder i butik och när de väl går sönder får du snabbt en ny. Du behöver inte tacka mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeMisanthrope01:

Önskar att mina problem var lika enkla att fixa som dina. Köp saker som kan gå sönder i butik och när de väl går sönder får du snabbt en ny. Du behöver inte tacka mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligheten funkar inte så dock, grejerna ska fortfarande in på reparation, tar exakt lika lång tid.

Permalänk

börjar bli jäkligt irriterad på en bitter människa på jobbet.
seriöst, hon sprider sådan negativ energi omkring sig så det inte är sant.
de andra är van henne och kan vara i hennes närhet, men inte jag.
jag är en glad och uppåt människa, jobbar med glädje, nynnar på någon låt för mig själv osv och känner mig alltid uppåt, men så fort man kommer i hennes närhet så försvinner allt.
hon ler aldrig, de gånger hon skämtar så är det alltid på någons bekostnad i form utav skitsnack eller hån, går med näsan upp i vädret och hejjar nästan aldrig och när hon väl gör det så visar hon det falskaste leendet som jag någonsin har sett, suckar och stönar nästan jämt över allt och inget.
ush för sådana människor och denna människa sitter i kassan, i kassan där man ska ha ett glatt bemötande mot kunderna.
tror även att hon stör sig på mig då jag alltid är glad och uppåt, sådan människor brukar göra det, är de bittra och sura så ska ingen annan få vara glad.
jobbar i en liten butik, men jag gör mitt bästa för att undvika människan, ja förutom då man måste kommunicera med varandra ang jobbet osv.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

börjar bli jäkligt irriterad på en bitter människa på jobbet.
seriöst, hon sprider sådan negativ energi omkring sig så det inte är sant.
de andra är van henne och kan vara i hennes närhet, men inte jag.
jag är en glad och uppåt människa, jobbar med glädje, nynnar på någon låt för mig själv osv och känner mig alltid uppåt, men så fort man kommer i hennes närhet så försvinner allt.
hon ler aldrig, de gånger hon skämtar så är det alltid på någons bekostnad i form utav skitsnack eller hån, går med näsan upp i vädret och hejjar nästan aldrig och när hon väl gör det så visar hon det falskaste leendet som jag någonsin har sett, suckar och stönar nästan jämt över allt och inget.
ush för sådana människor och denna människa sitter i kassan, i kassan där man ska ha ett glatt bemötande mot kunderna.
tror även att hon stör sig på mig då jag alltid är glad och uppåt, sådan människor brukar göra det, är de bittra och sura så ska ingen annan få vara glad.
jobbar i en liten butik, men jag gör mitt bästa för att undvika människan, ja förutom då man måste kommunicera med varandra ang jobbet osv.

Fortsätt att vara glad och njut av att hon verkar störa sig på det. Om du jobbar i butik så är det ju självklart att du ska vara glad och trevlig, inte sur och butter som människan du beskriver. Fortsätt vara glad och skit i henne bara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Fortsätt att vara glad och njut av att hon verkar störa sig på det. Om du jobbar i butik så är det ju självklart att du ska vara glad och trevlig, inte sur och butter som människan du beskriver. Fortsätt vara glad och skit i henne bara.

försöker så gott jag kan, men ibland så går det bara inte.

ett scenario som retade upp mig jävulskt mycket var det som hände förra veckan.
en utav de gladare jobbar kompisarna hade bett mig att ta över kassan då hon skulle stämpla av i väntan på att nästa person som skulle ta över kassan skulle dyka upp, vilket jag gjorde för att vara snäll.
personen som skulle byta av henne var just denna bittra människa, fine tänkte jag och fortsatte att betjäna kunder.
jag är ej fullt utlärd då det gäller kassan och är bara där för att rycka in då det behövs eller täcka upp för någon och de vet att jag ej pallar med då det blir som mest stressigast.
hur som helst, kön växte och växte och jag började bli orolig om hon skulle dyka upp någon gång. till slut så gjorde hon det, men bytte hon av mig? nej, öppnade hon åtminstånde en till kassa? nej, istället så fifflade hon på med nått helt oviktigt som hon mycket väl kunde göra senare.
ok tänkte jag, så jag gjorde mitt bästa, men till slut så kom en vara som ej var inlagd i systemet, så jag frågade henne snällt "vet du hur mycket denna kostar?" så att man kunde slå in priset manuellt, till svar så fick man ett surt och snävt svar "vet inte, du får väl gå till varu hyllan och titta!!".
"are you fucking kiding me!?" tänkte man då kön var hur lång som helst, jag var ju rätt så låst vid kassan och kunderna hade ju redan börjat bli otåliga pga att det bara var 1 kassa öppen, så att kuta iväg för att leta reda på en vara i butiken kanske inte är det populäraste då.
så jag skakade på huvudet, ringde efter en jobbar kompis som redan var upptagen(hade ju inget val mer än att störa honom) så han fick ta över kassan.
tyckte fan synd om honom(han hade ju redan suttit non stop ett par timmar innan) att han fick ta smällen då det var hennes uppgift att ta över kassan.
fortsatte med mitt och vad gör den dumma kossan, jo hon står och pratar om mig(troligen en massa skit) med några andra och jag kan nog gissa vad det var hon grinade om, att jag inte klarade av hennes uppgift.
blev så jäkla förbannad, men bestämde mig för att knyta näven i fickan och fortsätta med mitt, vägrade låta denna människa få mig på allt för dåligt humör-
som tur var så kunde jag hålla mig borta från henne under resten utav dagen och blev på glatt humör igen:)

så, nu har jag skrivit av mig lite.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

Massa text.

Strunta i henne och låt darwin ta hand om henne, alltså hennes sura sätt drabbar mest henne själv. Värre är det om hon enbart är sur på just dig, men inte fallet är vad jag förstår.

Sedan är gräset grönare på andra sidan, oavsett vad jag har gjort/varit så har jag alltid beklagat mig på att jag har så mycket jobbigare än andra. Konstigt så hittar jag ett mer krävande ställe för varje gång. Som nu under helgen då jag ska lära mig en helt ny språk/utvecklingsmiljö tills på måndag på obetald övertid..

Nå det bästa är att tänka på hur bra man har det och se de positiva sidorna, skit i hur hon bete sig bete dig artigt tillbaka, så har jag gjort på vissa platser för att stå ut. Och hon lär ju knappast bli långvarig om hon är sådan..

*edit*
Btw finns det inte något problem på jobbet så är det fel på en och man bör söka hjälp

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Facebook fungerar inte som det ska... fy fan...

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Facebook fungerar inte som det ska... fy fan...

Ja, herregud vilken katastrof. Hur ska man nu kunna umgås ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagballs:

Facebook fungerar inte som det ska... fy fan...

vad du missar? vad någon käkade till frukost eller vad folk gjorde för 5 min sen? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Magnus Uggla är så jävla bra.. Någon annan som såg Så mycket bättre idag? Rysningar

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

SM GULD SM GULD SM GUUULD! FAN SÅ HÄRLIGT ELFSBORG!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Skrivet av MyRus:

SM GULD SM GULD SM GUUULD! FAN SÅ HÄRLIGT ELFSBORG!

Du håller alltså på Luleå och Elfsborg? Vart bor herrn om jag får fråga?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Du håller alltså på Luleå och Elfsborg? Vart bor herrn om jag får fråga?

Nånstans mitt emellan dom två?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Du håller alltså på Luleå och Elfsborg? Vart bor herrn om jag får fråga?

Motala

Vet faktiskt inte varför det blev just Luleå och Elfsborg Men så har det varit i alla år!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

För tre år sedan råkade min sambo ut för en såkallad spontan pneumotorax (lungkollaps) i vänster lunga två veckor före vi skulle till Thailand med min far, hans fru och mina syskon där vi skulle fira farsans 50års dag (och min sambos 25års dag för den delen). Tack vare lungkollapsen var min sambo tvungen och avstå resan och fick ligga med ett drän i några dagar och ha väldigt ont, hon fick inte flyga på grund av risk för återfall. Detta skulle även vara första gången jag och hon for utomlands (förutom Norge och Finland då).

Efter att hon återhämtat sig och vi trodde allt var frid och fröjd men så hände det igen julafton 2009, ca två månader efter första gången. Dock var den väldigt liten och hon valde att inte fara till sjukan igen även om jag tjatade gång på gång. Dock gick det bra denna gång och smärtan gick över ganska snabbt.

Men historian tog inte slut där utan efter ca två till månader händer det igen och det blir snabb tur till akuten. Nu beslutas det att hon ska få bli opererad då det är tredje gången det händer på knappt ett halvår så efter några dagar med skavande drän och en hel drös smärtstillande skickas hon till Umeå universitets sjukhus för operation.
Operationen går bra, dock har hon fått komplikationer med ömhet i revben, avsaknad känsel där hon opererats och en massa orolighet av spöksmärtor.
Än idag har hon ont i revbenen och är allmänt öm på vänstersida, nästan tre år efter operationen.

Vi trodde hela den här cirkusen tog slut där men icke, i förrgår hände det igen, fast på andra lungan. Så nu ligger hon igen med drän, har riktigt ont och kan knappt röra sig. Inte nog med det en sprängande migrän som vägrar släppa.

Jag är så satans less på att det aldrig blir bra! Att vi ska behöva göra om den här cirkusen igen och denna gång blir det inte operation, iaf inte än då det finns en chans att det är bara en engångsföreteelse, men är säker på att det är inte över förrän andra lungan också blir "fastlimmad" och hon får samma eviga smärta på andra sidan också. Hon har sådan otur så varför skulle det gå vägen denna gång?

Inte nog med det så har hennes far cancer, mormor ligger inne för grå starr och morfar har kol samt ligger inne för att han har för hög puls.

Sen mitt egna lilla problem som inte känns som något större problem just nu, men att det ska vara så förbaskat svårt och få ett jävla jobb i det här förbaskade landet (iaf norr om Umeå) utan att ha redan jobbat 20 år samt har en 5 års utbildning även om jobbet egentligen inte har några större krav på kunskaper.

Riktigt härlig höst 2012, vad mer ska hända?

Oj, jävlar. Svårt att förstå att något så hemskt faktiskt händer. Kämpa på!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Riktigt härlig höst 2012, vad mer ska hända?

Ja en olycka kommer aldrig ensam och dina problem framstår våra andras som bagateller. Jag hoppas allt går bra för er.

Annars är lätt att underskatta frisk hälsa och klaga på struntsaker, men jag tänker använda "klagomuren till det ändå".

Jag ligger extremt risigt till på jobbet, sparken är bara hårstrå bort. Jag har typ blivit informerad om detta ca 3 gånger i veckan den senaste månaden, så det är inget som jag bara inbillar mig. I fredags på ett möte så hade vi ett problem att ingen kunde ett språk/inklusive utvecklingsmiljö och jag såg då min chans att ljuga och påstå att jag kunde denna. Sedan blockläste/tränade jag hela helgen, det gick faktisk över förväntan och ingen upptäckte min bluff för jag kunde visa upp grunderna nu på måndag.

Jag såg äntligen ett ljus i mörkret och såg att här var min chans, tills jag blev inkallad för min vanliga privata måndagssamtal där jag får höra att jag ligger extremt risigt till. Jag fick också höra att jag borde anstränga mig mer och jobba mer på min lediga tid, när jag jobbar så mycket som jaga bara kan. -Hela helgen gick ju åt till att lära sig ett nytt språk.

Jag fick dock en sista chans, klarar jag inte av denna så ryker jag. Chansen är typ att jag ska arbeta 16h per dag och endast redovisa för 8h, detta klarar jag inte rent praktisk, men det går att trixa till det genom att arbeta hemifrån på helgen och flytta över dessa timmarna till en vardag.
På mitt jobb har vi ingen stämpelklocka utan vi ska istället redovisa vad vi har gjort varje timme.
Förklaring till 16h arbetsdag, jag måste gå med andra hela dagar och se på/hjälpa till när de arbetar för att lära mig. Denna tid räknas som min privata fritid och jag måste då redovisa annan jobbtid annars räknas dagen som frånvaro och jag får sparken direkt.

Nå jag har blivit så in i helskotta trött på jobbet, nu ska jag göra 80h i veckan på rent arbete, plus 10-20 timmars läsning och sedan flera gånger i veckan för höra att man snart blir sparkad för att man inte presterar tillräckligt bra. Det är en sak att göra 100h i veckan och få beröm, men göra det och hela tiden får höra hur j-vla dålig man är tar på psyket.
Det är nästan som om jag vill söka upp närmsta psykhem och be dem bura in mig så jag får sova ut.

Nå väldigt många går arbetslösa och jag kommer väl snart tillhöra en av dessa så varför klaga? Liksom jag är en av dem få som ändå har arbete och troligen snart kommer få vara bland de andra och så klagar jag på detta. Nå som sagt, ju mer man har ju mer bortskämd blir man...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Bud det där låter totalt värdelöst faktiskt, fyfan. Har du en förbannat välbetalt jobb eller varför finner du dig i att göra gratis arbetstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Ja en olycka kommer aldrig ensam och dina problem framstår våra andras som bagateller. Jag hoppas allt går bra för er.

Annars är lätt att underskatta frisk hälsa och klaga på struntsaker, men jag tänker använda "klagomuren till det ändå".

Jag ligger extremt risigt till på jobbet, sparken är bara hårstrå bort. Jag har typ blivit informerad om detta ca 3 gånger i veckan den senaste månaden, så det är inget som jag bara inbillar mig. I fredags på ett möte så hade vi ett problem att ingen kunde ett språk/inklusive utvecklingsmiljö och jag såg då min chans att ljuga och påstå att jag kunde denna. Sedan blockläste/tränade jag hela helgen, det gick faktisk över förväntan och ingen upptäckte min bluff för jag kunde visa upp grunderna nu på måndag.

Jag såg äntligen ett ljus i mörkret och såg att här var min chans, tills jag blev inkallad för min vanliga privata måndagssamtal där jag får höra att jag ligger extremt risigt till. Jag fick också höra att jag borde anstränga mig mer och jobba mer på min lediga tid, när jag jobbar så mycket som jaga bara kan. -Hela helgen gick ju åt till att lära sig ett nytt språk.

Jag fick dock en sista chans, klarar jag inte av denna så ryker jag. Chansen är typ att jag ska arbeta 16h per dag och endast redovisa för 8h, detta klarar jag inte rent praktisk, men det går att trixa till det genom att arbeta hemifrån på helgen och flytta över dessa timmarna till en vardag.
På mitt jobb har vi ingen stämpelklocka utan vi ska istället redovisa vad vi har gjort varje timme.
Förklaring till 16h arbetsdag, jag måste gå med andra hela dagar och se på/hjälpa till när de arbetar för att lära mig. Denna tid räknas som min privata fritid och jag måste då redovisa annan jobbtid annars räknas dagen som frånvaro och jag får sparken direkt.

Nå jag har blivit så in i helskotta trött på jobbet, nu ska jag göra 80h i veckan på rent arbete, plus 10-20 timmars läsning och sedan flera gånger i veckan för höra att man snart blir sparkad för att man inte presterar tillräckligt bra. Det är en sak att göra 100h i veckan och få beröm, men göra det och hela tiden får höra hur j-vla dålig man är tar på psyket.
Det är nästan som om jag vill söka upp närmsta psykhem och be dem bura in mig så jag får sova ut.

Nå väldigt många går arbetslösa och jag kommer väl snart tillhöra en av dessa så varför klaga? Liksom jag är en av dem få som ändå har arbete och troligen snart kommer få vara bland de andra och så klagar jag på detta. Nå som sagt, ju mer man har ju mer bortskämd blir man...

Se upp för väggen. Snart står den där den inte stod innan och sedan smäller det.

Nä, skämt osido men det låter inte bra det här. Är det fler än du som har det likadant på arbetsplatsen?

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Bud det där låter totalt värdelöst faktiskt, fyfan. Har du en förbannat välbetalt jobb eller varför finner du dig i att göra gratis arbetstid?

Nej inte extremt välbetalt. Däremot jobbar jag nu som systemutvecklare på samma villkor som en telefonförsäljare, vi måste leverera och de har extremt bra metoder för att kolla upp detta.
Problemet är att det inte är lätt att leverera i saker som man inte behärskar, alltså det är komplicerade saker vi sysslar med och det är inte bara kasta sig in i något och börja koda som en vanlig systemutvecklare kan göra.
En vanlig c++ windows applikation, ja där finns det tusen enkla saker som måste göras, mina uppgifter är dock inte lika enkla.

Skrivet av Fr1dd:

Se upp för väggen. Snart står den där den inte stod innan och sedan smäller det.

Nä, skämt osido men det låter inte bra det här. Är det fler än du som har det likadant på arbetsplatsen?

Alla har stenhårda krav, ruljansen på arbetare är stor. Jag kom dock in mycket oturligt då det inte fanns något "giltligt arbete" att utföra som passar min bakgrund.
Alltså jag arbetar för fullt, men de har ett system där man ska göra en viss mängd av en viss typ av arbete, sedan kan man spä ut tiden med interna arbeten. De interna arbetena plus de riktiga måste uppgå till 8h per dag annars får man frånvaro, problemet är som sagt att de giltiga arbeten är skitsvåra. Och det finns inte en chans att jag bara kan hoppa på den någon timma och få denna timma tillgodoräknad.

Det är en annan sak att få en vecka på sig eller något inför något nytt som man aldrig har gjort förut. Som igår där jag kunde plocka in 2h giltlig arbetstid på att optimera en webserver som någon extremt kunnig inom områden hade problem med. Det handlade dock inte om lathet att jag ej valde att ta mig på det jobbet, utan att jag aldrig någonsin har grejat något med webservrar och när en senior inom området har problem, ja då kan jag knappast gå in och göra 2h effektiv arbete på jobbet.

Nå jag vet att jag snart kommer få sparken och jag har slutat att oroa mig, igår sov jag hela dagen efter mitt inlägg. Jag kommer göra så gott som jag kan för att få vara kvar så länge som jag kan, men jag vet om att jag endast kommer få vara där en kort stund.
Mina jobbmöjligheter efteråt blir mycket mer positiv ju längre jag kan stanna, jag kommer knappast inte ha det lätt senare. Det kommer även bli svårt för arbetsgivare att förklara varför jag kuggade och jag får väl hitta på en kortare enklare förklaring, där min ovanför antyder om att jag är lat och beklagar mig. (alla gör ju lite obetald övertid etv, visst men kanske inte så mycket)

Nå det var gött att få tala ut och som sagt det är inte hela världen att få sparken heller så jag kan precis när som helst sluta utan att någon påstår att jag slutade på egen hand och ekonomisk straffas för detta. -Alltså sluta genom att typ bara leverera som jag gör nu.

*edit*
Alltså problemet är att jag ej får någon tid att lära mig nya saker utan jag ska leverera direkt. Liksom jag kan lära mig det mesta, men jag kan inte på säg 3h högst 4h i ett helt nytt område för mig (säg illustrator), där en kund accepterar att betala motsvarande att en senior gjorde det på 2h.
Problemet blir väldigt tydligt om man vänder på det, en senior inom illustrator som kostar runt 1000kr/h, vilket arbete förväntar man sig då efter 2h av en sådan? Finns det en chans i helskotta att en som aldrig har sysslar med illustrator kan klara av samma jobb på enbart dubbel så lång tid?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Riktigt härlig höst 2012, vad mer ska hända?

Lyckades först bli av med jobbet när de flaggade ut båtar i rederiet, och sedan tog det slut med min dåvarande tant som jag vart tillsammans med i 6 år, båda grejerna inom loppet av ett par veckor. När jag som bäst satt där och skämtade med folk om att "nu har man fått sparken, och det är slut med tanten, bara att sätta sig och vänta på att de ringer och berättar att föräldrarna dött på något riktigt tragiskt vis" så ringde farsgubbens fru och berättade att han halkat i badrummet, och låg på neurointensiven med skallbasfraktur såväl som subdurala och subarachnoidala hematom.

Det finns en grej som är bra när allt skitit sig: det kan bara gå mot det bättre. Försök att tänka positivt

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag säger bara, FY FAN!

Jag är inte med i nåt fack och tycker att arbetsgivaren har rätt att kräva mycket av sina anställda, men det du skriver är ju bara rent jävla utnyttjande av människor och du kommer förr eller senare gå in i väggen. Då kommer din arbetsgivare kasta bord dig som en nersnorad näsduk.

Jag själv är uppe i 440+ övertidstimmar iår, betalt, men det sliter ändå.
Som tur är har jag en grym chef så när man har en dag när man har chansen att gå tidigt, så skickar han hem en.
Ska folket hålla måste man ta hand om dem.

Hade jag varit dig hade jag förklarat för chefen att du inte jobbar under mänskliga förhållanden.
Säg upp dig och leta nytt jobb, sådär kan ingen människa jobba under en längre tid.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Lyckades först bli av med jobbet när de flaggade ut båtar i rederiet, och sedan tog det slut med min dåvarande tant som jag vart tillsammans med i 6 år, båda grejerna inom loppet av ett par veckor. När jag som bäst satt där och skämtade med folk om att "nu har man fått sparken, och det är slut med tanten, bara att sätta sig och vänta på att de ringer och berättar att föräldrarna dött på något riktigt tragiskt vis" så ringde farsgubbens fru och berättade att han halkat i badrummet, och låg på neurointensiven med skallbasfraktur såväl som subdurala och subarachnoidala hematom.

Det finns en grej som är bra när allt skitit sig: det kan bara gå mot det bättre. Försök att tänka positivt

Usch, du verkar då ha en lika trevlig höst som jag.
Hoppas det löser sig med din far och att du snart får jobb igen.

Håller dock med dig att det går mot bättre, men vid vissa tillfällen känns det mer som att allt håller på rasa samman, det ironiska är att det oftast sker så här i en klump. En rejäl slump, men hade inte skadat om det var mot motsatt håll.

Personligen så kunde det bli värre, morfar gick bort till slut, även om det var väntat. Mycket sjukdomar som han till slut inte orkade kämpa emot.
Dock, efter tre veckor fast i väggen så blir sambon troligtvis utskriven idag, vilket är skönt. Så något positivt händer det iaf.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jaha grattis på min födelsedag då:)

Blev ett par grattiskort, armband, Galaxy Note 10.1 och ett ljus:)

Permalänk

Har börjat hallucinera mer och mer.
Har börjat se en fågel som jag anser är min vän, alltid villjat ha en fågel.

Men det värsta är att jag knappt klarar av skolan pga dessa hallucinationerna .___.