Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelroom:

Har försökt att gå igenom alla de 40 sidorna så bra som möjligt men inte riktigt fått någon bra uppfattning om vad som är bäst med (push/pull) teorin. Om det är bättre att köra (sval) luft utifrån -> in genom radiatorn och sedan vidare in i chassit, eller tvärtom.

I dagsläget har jag push/pull in i chasst med följande setup
Flyttade corsair fläkten som följde med h50 och satte 2 st FD 120mm (push/pull)
1 120mm FD fläkt i fronten - Suger in
1 120mm FD fläkt i botten - Suger in
1 120mm Corsair ( den som följer med h50 ) i toppen - Suger ut
2x120mm FD fläktar (push/pull) på radiatorn in i datorn.
Samt Grafikkort som suger ut lufr

Är det bättre att köra in (sval) luft genom radiatorn än att köra igenom (datoruppvärmd luft) genom radiatorn ut ur datorn?

Kör min i7 930 @ 3.6ghz
Idle,34,35,33,32
Load, 60,60,59,61
Load kan nå max 65c

Målet är högre OC med dessa temps

Det står i installationsanvisningen till H50 att den bör ta in luft utifrån, det gör skillnad på några grader även om det är svalt i chassit, det har jag provat. Tror inte du kommer mycket längre med klocken om det där är gränserna du sätter för temps, dom är onödigt låga i load om det är full load med ex OCCT eller Linpack du menar.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkin:

Det står i installationsanvisningen till H50 att den bör ta in luft utifrån, det gör skillnad på några grader även om det är svalt i chassit, det har jag provat. Tror inte du kommer mycket längre med klocken om det där är gränserna du sätter för temps, dom är onödigt låga i load om det är full load med ex OCCT eller Linpack du menar.

Kört OCCT och prime95, samt Cinebench och 3d mark, samt BFBC2 i flertal timmar (vet att det inte tar upp 100% av CPU)

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelroom:

Kört OCCT och prime95, samt Cinebench och 3d mark, samt BFBC2 i flertal timmar (vet att det inte tar upp 100% av CPU)

Då har du utrymme att klocka mer som det är nu, du behöver inte vara rädd för att höja dom där maxload temperaturerna 10-15 grader till.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkin:

Då har du utrymme att klocka mer som det är nu, du behöver inte vara rädd för att höja dom där maxload temperaturerna 10-15 grader till.

Kan säga att fläktarna inte går på max heller för den delen, har den lilla fractal ratten knappt i mitten så de kanske snurrar på 35-40%, tycker orginal corsair fläkten låter lite när den snurrar i 1500rpm.
Har bara ändrat (BCLK)? baseclock till 165*22 med speedsted och turbo "on". Vad vågar man göra tror ni? Inte helt hundra på vad jag gör. Första gången jag klockar. Allt är stock förutom baseclocken!

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag bytte från stock till H50 på min i7 930 idag. Resultatet är åt helvete och jag undrar vad jag kan ha gjort fel.

För det första ligger CPU-temperaturerna kvar på ungefär samma värden i idle, mellan 45 och 50. Däremot har GPU-tempen blivit 5-10 grader högre (!) och den har jag inte ens snuddat vid.

MEN, jag var tvungen att flytta runt fläktarna för att kunna fästa H50-vattenblocket och fläkten någonstans. Snacka om otymplig pryl att ha i chassit och inte fanns det någon anvisning om var man borde sätta den heller.

Så jag plockade bort den bakre fläkten och satte den på undersidan (!) istället. Har ingen aning om huruvida det var bra eller inte, men det fanns ett luftfilter där (Define R2) så jag valde det istället för på ovansidan. Jag var dock osäker på hur fläktarna skulle sitta och efter att ha flyttat denna så placerade jag den med "framsidan (d.v.s. sidan med Fractals klistermärke) inåt, eftersom den som sitter i fronten verkar sitta så. Jag gjorde sedan samma sak med H50-fläkten (som först monterades på baksidan av vattenblocket enligt anvisningarna) så att framsidan kom inåt. Var dessa drag dumma? Borde jag ha vänt fläktarna åt andra hållet?

Hursomhelst sitter H50-blocket/fläkten på baksidan nu och med vattenblocket närmast öppningen. Ska den sitta så eller skulle det ha varit fläkten närmast öppningen?

Känns inte så meningsfullt just nu att ha köpt ny kylare som funkar lika illa/bra som den tidigare. Vad har jag gjort för fel?

Tack som fan.

Edit: Jag gjorde rent både "metal cap" och "heatsink" väldigt noggrant med ArtiClean och använde sedan Arctic Silver 5 kylpasta enligt anvisningar, så där borde jag inte ha gjort något fel...

Visa signatur

R2UD3RCM550930577010006U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spleen:

Hej!

Jag bytte från stock till H50 på min i7 930 idag. Resultatet är åt helvete och jag undrar vad jag kan ha gjort fel.

För det första ligger CPU-temperaturerna kvar på ungefär samma värden i idle, mellan 45 och 50. Däremot har GPU-tempen blivit 5-10 grader högre (!) och den har jag inte ens snuddat vid.

MEN, jag var tvungen att flytta runt fläktarna för att kunna fästa H50-vattenblocket och fläkten någonstans. Snacka om otymplig pryl att ha i chassit och inte fanns det någon anvisning om var man borde sätta den heller.

Så jag plockade bort den bakre fläkten och satte den på undersidan (!) istället. Har ingen aning om huruvida det var bra eller inte, men det fanns ett luftfilter där (Define R2) så jag valde det istället för på ovansidan. Jag var dock osäker på hur fläktarna skulle sitta och efter att ha flyttat denna så placerade jag den med "framsidan (d.v.s. sidan med Fractals klistermärke) inåt, eftersom den som sitter i fronten verkar sitta så. Jag gjorde sedan samma sak med H50-fläkten (som först monterades på baksidan av vattenblocket enligt anvisningarna) så att framsidan kom inåt. Var dessa drag dumma? Borde jag ha vänt fläktarna åt andra hållet?

Hursomhelst sitter H50-blocket/fläkten på baksidan nu och med vattenblocket närmast öppningen. Ska den sitta så eller skulle det ha varit fläkten närmast öppningen?

Känns inte så meningsfullt just nu att ha köpt ny kylare som funkar lika illa/bra som den tidigare. Vad har jag gjort för fel?

Tack som fan.

Edit: Jag gjorde rent både "metal cap" och "heatsink" väldigt noggrant med ArtiClean och använde sedan Arctic Silver 5 kylpasta enligt anvisningar, så där borde jag inte ha gjort något fel...

En i7 ligger vanligtvis på ca 44-50 Idle. Doch är den stora skillnaden när CPU'n kör i Load. Angående ditt grafikkort. tja, du har ju minskat luftflödet ''ovanför'' kortet och naturligtvis sätter det spår.
Och om det var svårt att få plats med H50 radiator klumpen tror jag du har en ganska liten låda. Hag kör med dubbla fläktar på min som jag monterade på baksidan inuti chassit, inga problem trots att jag bara har en helt standard midi-tower, något moddat för fler fläktar i tak och sida*
En sista grej, hoppas du verkligen inte ''smetade ut'' kylpastan, använd bara en liten klick i mitten som ett litet avlångt riskorn. funkar jättebra varje gång.

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avuriel:

En i7 ligger vanligtvis på ca 44-50 Idle. Doch är den stora skillnaden när CPU'n kör i Load. Angående ditt grafikkort. tja, du har ju minskat luftflödet ''ovanför'' kortet och naturligtvis sätter det spår.
Och om det var svårt att få plats med H50 radiator klumpen tror jag du har en ganska liten låda. Hag kör med dubbla fläktar på min som jag monterade på baksidan inuti chassit, inga problem trots att jag bara har en helt standard midi-tower, något moddat för fler fläktar i tak och sida*
En sista grej, hoppas du verkligen inte ''smetade ut'' kylpastan, använd bara en liten klick i mitten som ett litet avlångt riskorn. funkar jättebra varje gång.

Tack för hjälpen.

Jag använde den mängden kylpasta som angavs på Arctic Silvers (eller vad nu företaget heter) hemsida i deras guide. Det är ett längsgående streck av kylpasta. Plus att jag smetade ut lite kylpasta på heatsinken också som jag torkade av med kaffefilter, som det står att man kan göra (även om de i guiden använder ett kreditkort) för att minska inkörningstiden...

Nu har jag kört Prime95 i 10 minuter och han är fortfarande inte över 70 grader, även om det är nära på samtliga. Med stockkylaren hade jag varit uppe i minst 85 vid det här laget, så detta var förstås positivt.

Jag tvivlar mest på fläktplaceringarna. Det är första gången jag jag monterar om dem. Hur vet man om de blåser in/ut luft? Jag antar att de blåser "framåt", och att jag isåfall har samtliga fläktar på "insug" i nuläget. Det känns kanske inte helt optimalt. Jag ska prova att flytta om. Eller hur?

Edit: Sörrö. Nu gled idle ner till 39-44. Med stock var det alltid 45-50. Ja, det får duga sådär. Nu ska den väl ändå inte brinna opp.

Visa signatur

R2UD3RCM550930577010006U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spleen:

Tack för hjälpen.

Jag använde den mängden kylpasta som angavs på Arctic Silvers (eller vad nu företaget heter) hemsida i deras guide. Det är ett längsgående streck av kylpasta. Plus att jag smetade ut lite kylpasta på heatsinken också som jag torkade av med kaffefilter, som det står att man kan göra (även om de i guiden använder ett kreditkort) för att minska inkörningstiden...

Nu har jag kört Prime95 i 10 minuter och han är fortfarande inte över 70 grader, även om det är nära på samtliga. Med stockkylaren hade jag varit uppe i minst 85 vid det här laget, så detta var förstås positivt.

Jag tvivlar mest på fläktplaceringarna. Det är första gången jag jag monterar om dem. Hur vet man om de blåser in/ut luft? Jag antar att de blåser "framåt", och att jag isåfall har samtliga fläktar på "insug" i nuläget. Det känns kanske inte helt optimalt. Jag ska prova att flytta om. Eller hur?

Edit: Sörrö. Nu gled idle ner till 39-44. Med stock var det alltid 45-50. Ja, det får duga sådär. Nu ska den väl ändå inte brinna opp.

hehe, låter bra att det funkade tillslut. Ett alternativ är att du har insug fram på lådan vilket är bra och att radiatorn till H50 då har fläkten på insidan för att blåsa UT luften via radiatorn (alternativt 2 fläktar på var sida för att öka luftflödet) i en push/pull konfiguration. En fläkt blåser alltid i den riktning ''hållaren'' till motorn riktas. Altså där stängerna från sidorna går in mot mitten är sidan som fläkten blåser åt. (om du inte redan viste det).

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Hursomhelst sitter H50-blocket/fläkten på baksidan nu och med vattenblocket närmast öppningen. Ska den sitta så eller skulle det ha varit fläkten närmast öppningen?

Ska vara tvärtom enligt installationsanvisningen, fläkten ska sitta närmast gallret, skruvarna igenom fläkthålen och fast i radiatorn. Den ska blåsa in i lådan för bästa CPU kylning.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkin:

Ska vara tvärtom enligt installationsanvisningen, fläkten ska sitta närmast gallret, skruvarna igenom fläkthålen och fast i radiatorn. Den ska blåsa in i lådan för bästa CPU kylning.

jo. men det funkar jättebra med hela paketet inuti lådan. Jag kör med insug fast med denna uppsättning:

Galler | Fläkt --> | Radiator | Fläkt -->

I det stora hela, så länge du har bra ventilation i lådan spelar det i stort sett ingen roll hur du gör. Skillnaden är inte så stor som man tror.

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk

Är denna kylaren ett bra val till AMD 1090T BE, eller bör jag satsa på Noctua NH-14?

Permalänk
Skrivet av Anilusion:

Är denna kylaren ett bra val till AMD 1090T BE, eller bör jag satsa på Noctua NH-14?

tror det handlar om smak noctuan verkar som den är lite bättre med par grader men kostar därefter 100-120kr mer för de, men vet inte riktigt hur mycke värme thuban skapar och inte hur mycke BE versionen gör men valet är ju upp till dig

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Nu har den testats av silentpcreview:
Corsair Hydro H50 CPU Water Cooler | silentpcreview.com

Slutsatsen är att pumpen är för högljudd så att den överröstar en tyst fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Nu har den testats av silentpcreview:
Corsair Hydro H50 CPU Water Cooler | silentpcreview.com

Slutsatsen är att pumpen är för högljudd så att den överröstar en tyst fläkt.

WUT? O.o Jag hör inte ens pumpens vattenljud, inte det minsta, inte ens om jag sätter örat mot datorn, ändå är kylningen hur bra som helst?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Min är bokstavligt knäpptyst. Verkar vara massvis med defekta pumpar eller något.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv

Kvaliten varierar självklart, dock är SPCR's recension läsvärd som vanligt.

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så det SPCR menar med tyst är tystare än knäpptyst.
Ett tyst sovrum ligger väl på 20-30 dB och de mätte upp 21-22 dB med undervoltad fläkt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är rätt tråd att skriva i men iaf

Fick hem mitt h50 idag installerade temp är jätte bra men när jag kollar på fläkt hastigheten på den fläkten som följer med så ligger den på ca 370 rpm
även att jag går in i amd overdrive och ändrar att den ska vara på 100% så händer inget. någon som vet om fläkten ska vara så slö eller vad som kan vara fel det är 4 pin fläkten som man kopplar in i cpu på moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Nu har den testats av silentpcreview:
Corsair Hydro H50 CPU Water Cooler | silentpcreview.com

Slutsatsen är att pumpen är för högljudd så att den överröstar en tyst fläkt.

Bra då vet man att man ska satsa på en Mugen 2 med Push-Pull-config med två nexus @ 7 volt istället för att slänga jättepengar på H50 Vad SPCR menar med tyst är ju extremt tyst men är helt inne på deras linjer så vill inte ha nån högljudd pump. Vore kul om dom testade CoolIT Eco, den använder ju tydligen en pyttepump som bara drar 1w och därmed går styra på fläktkontroller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedayi:

Vet inte om det är rätt tråd att skriva i men iaf

Fick hem mitt h50 idag installerade temp är jätte bra men när jag kollar på fläkt hastigheten på den fläkten som följer med så ligger den på ca 370 rpm
även att jag går in i amd overdrive och ändrar att den ska vara på 100% så händer inget. någon som vet om fläkten ska vara så slö eller vad som kan vara fel det är 4 pin fläkten som man kopplar in i cpu på moderkortet.

Varvar den inte upp när processorn blir varm då?

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Använt min kylare en månad nu ungefär. Den hörs ingenting och funkar klockrent. Direkt efter montering låg idle på 40-45 grader, men har sedan successivt sjunkit till dagens 35-40 trots att jag verkade montera fläkten på fel sida (läs mina inlägg ovan). Det har jag inte pallat åtgärda.

Sammanfattning: Det känns som mycket stabil kylning.

Visa signatur

R2UD3RCM550930577010006U

Permalänk
Skrivet av Spleen:

Använt min kylare en månad nu ungefär. Den hörs ingenting och funkar klockrent. Direkt efter montering låg idle på 40-45 grader, men har sedan successivt sjunkit till dagens 35-40 trots att jag verkade montera fläkten på fel sida (läs mina inlägg ovan). Det har jag inte pallat åtgärda.

Sammanfattning: Det känns som mycket stabil kylning.

Hade bytt pastan om jag var du, Har du på cpun ska du inte ha på blocket.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

Hade bytt pastan om jag var du, Har du på cpun ska du inte ha på blocket.

Det står att man kan/bör göra så:

Citat:

Tinting the Heatsink and Metal cap:

Why tint the heatsink and metal cap? Simply put, it will lessen the break-in
period. If the break-in period is reduced you will achieve maximum performance
in less time (To learn more about the break-in period for your Arctic Silver's
product please see page 6).

Sidan 4: http://www.arcticsilver.com/pdf/appmeth/int/vl/intel_app_meth...

Visa signatur

R2UD3RCM550930577010006U

Permalänk
Medlem

Har nyligen införskaffat en H50 och tänkte köra en push/pull konfig. Men man får bara 4 skruvar med. Min fråga är, var har ni fått tag på skruvar som passar i fästet på denna? Enligt Corsairs sida så behövs följande:

Q » I want to run push/pull, what screws will I need for a second fan?
A » The screw thread and length are 6 x 32 x 1 1/4", #6 machine thread, 32 TPI (threads per inch), 1.25 inches in length. Screw - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag har varit i flera butiker (typ Bauhaus, K-rata etc) och alla säger att de inte har sådana och de vet inte var jag kan få tag på dessa. Hur har ni löst det? Vad har ni för skruvar och var köpte ni dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ping0:

Har nyligen införskaffat en H50 och tänkte köra en push/pull konfig. Men man får bara 4 skruvar med. Min fråga är, var har ni fått tag på skruvar som passar i fästet på denna? Enligt Corsairs sida så behövs följande:

Q » I want to run push/pull, what screws will I need for a second fan?
A » The screw thread and length are 6 x 32 x 1 1/4", #6 machine thread, 32 TPI (threads per inch), 1.25 inches in length. Screw - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag har varit i flera butiker (typ Bauhaus, K-rata etc) och alla säger att de inte har sådana och de vet inte var jag kan få tag på dessa. Hur har ni löst det? Vad har ni för skruvar och var köpte ni dem?

Kör med buntband då, på den inre fläkten. Det brukar funka finfint

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ping0:

Har nyligen införskaffat en H50 och tänkte köra en push/pull konfig. Men man får bara 4 skruvar med. Min fråga är, var har ni fått tag på skruvar som passar i fästet på denna? Enligt Corsairs sida så behövs följande:

Q » I want to run push/pull, what screws will I need for a second fan?
A » The screw thread and length are 6 x 32 x 1 1/4", #6 machine thread, 32 TPI (threads per inch), 1.25 inches in length. Screw - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag har varit i flera butiker (typ Bauhaus, K-rata etc) och alla säger att de inte har sådana och de vet inte var jag kan få tag på dessa. Hur har ni löst det? Vad har ni för skruvar och var köpte ni dem?

Prova kontaka Corsair efter skruvar. Jag förstår personligen inte varför Corsair fortfarande bara skickar med fyra skruvar, när många som använder denna kylare troligen vill köra dubbla fläktar.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Testade med buntband och spontant kändes det OK. Det satt stabilt och bra. Kommer dock kontakta Corsair i jakten på skruvar, eftersom buntband inte känns som en snygg långsiktig lösning. Men tills vidare duger det.

Permalänk

Vet inte om detta tagits upp innan men det har de säkerligen. Här så att jag eventuellt ska köpa H50. Undrar om den kylpastan som e applicerad från början räcker gott och väl eller man ska rengöra både cpu samt h50n från all gammal kylpasta och lägga på ett eget lager? Aldrig gjort detta förr så därför jag undrar om det går bra o köra den pastan som redan e på när man köper h50?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Vet inte om detta tagits upp innan men det har de säkerligen. Här så att jag eventuellt ska köpa H50. Undrar om den kylpastan som e applicerad från början räcker gott och väl eller man ska rengöra både cpu samt h50n från all gammal kylpasta och lägga på ett eget lager? Aldrig gjort detta förr så därför jag undrar om det går bra o köra den pastan som redan e på när man köper h50?

för vanligt bruk funkar den jättebra, men ska du överklocka mycket bör du överväga bättre pasta, ska du överklocka till riktigt höga nivåer så rekomenderar jag. Men som sagt, den räcker gott och väl så länge man inte drar prollen i nåt som 4ghz eller högre, typ...

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Vet inte om detta tagits upp innan men det har de säkerligen. Här så att jag eventuellt ska köpa H50. Undrar om den kylpastan som e applicerad från början räcker gott och väl eller man ska rengöra både cpu samt h50n från all gammal kylpasta och lägga på ett eget lager? Aldrig gjort detta förr så därför jag undrar om det går bra o köra den pastan som redan e på när man köper h50?

Shin-Etsu pastan som sitter på H50 från början ska vara likvärdig eller bättre än Arctic Silver 5. Enda man kan anmärka på är att lagret med pasta är lite tjockt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL